Gå till innehåll

Vad exakt gäller angående "datamining"???


himmelsdyk

Recommended Posts

Det verkar extremt förvirrande vad det är som gäller angående datamining sen ni ändrade reglerna, det ryktas att folk fått sina konton låsta medan vissa kan visa mail från support där det typ ska vara ok??

 

Det här är från FTPDoug på 2+2

 

 

Originally Posted by FTPDoug

 

- I realize the current situation with datamining is a little confusing, mostly because it's currently very easy to do it. It's worth noting that our standard operating procedure for this kind of rule breaking is to first issue a warning. Collecting hands you didn't participate in isn't as serious a "poker crime" as, say, collusion, and they aren't treated equally. So if you're worried that your account will be locked and your funds confiscated just because you datamined for a while, that won't happen.

 

Det låter ju vettigt men samtidigt får spelare sina konton låsta utan varning, WTF... vad ska man tro???

 

Som det är nu är det ju typ omöjligt att inte datamina en hand lite här och där.

 

Vart exakt går gränsen?? vad är ok och inte ok?? Får man 100% en varning??

 

Kan förstå att FTP vill sätta stopp för alla som har program som minar 24/7 men vad kan alla vi "vanliga" spelare som kanske öpnar upp några bord innan man börjar passet för att hitta bra platser osv

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja vad fan? får man inte raila?

Om man drar upp några bord på högre nivå än man själv spelar för att gå igenom situationer som man är osäker på, riskerar man bli avstängd då?

 

Ja.. I teorin iaf. Enligt deras TOA är det förbjudet att samla händer du inte är med i. Låter ju sjukt men därför jag startade tråden för att få nå klarhet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varning, raden nedanför innehåller information om en hand på FTP som du inte var med och spelade.

Idag så gick jag all in med 57 spader på en Qs6s9h bräda (alla la sig).

 

Du har nu (medvetet och trots min varning) inhämtat information om en hand som du inte var med och spelade. Alla som läser det här ska minst varnas.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Inser att detta är ett oklart ämne och i vissa fall känsligt.

 

Vad jag kan säga är följande; att kolla in någons statistik på sharkscope är ingen stor sak.

 

Regeln är främst till för att undvika att folk sitter och endast samlar på sig data för att sedan förmedla den vidare till tredje part.

 

Så länge det rör sig inom en rimlig gräns så är det alltså ingen som kommer att bli jagad med blåslampa över halva klotet.

 

Ni kan läsa exakt vilka gränser som gäller på vår hemsida.

 

Som framgår där så är det alltså "shared databases" som inte är ok, d.v.s så länge DU är den enda som använder dig av händerna så är det i dom flesta fall ok.

 

Det kommer tyvärr att förbli något av en gråzon eftersom det alltid kommer att finnas gränsfall och vi vill kunna vara flexibla, bland annat för att undvika att korsfästa någon.

 

Alltså; dela inte handhistorik så kommer det att gå bra.

 

MVH,

Full Tilt Support

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir en väldigt stor gråzon.

 

Ja, tyvärr så blir det det. Alltså, aggressivt samlande av absurda mängder händer kan ju inte vara accepterat eftersom det i så fall endast skulle vara regelbrott vid den tidpunkt när du väljer att sälja/dela dom med andra, vilket skulle omöjliggöra förebyggande åtgärder.

 

Som sagt, regeln finns inte där för att "sätta dit" vanliga spelare, utan för att ge oss möjlighet att stoppa storskalig datamining, som vi anser ger vissa spelare oacceptabla fördelar på andra spelares bekostnad.

 

Om ni har åsikter som ni vill föra fram angående den här regeln så får ni gärna skriva här i tråden, i en ny post eller PM så ska jag se till att det kommer fram till rätt personer.

 

Hoppas detta kan lugna dom som känt sig osäkra.

 

MVH,

Full Tilt Support.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som du/ni kanske märker så har vi tagit bort listan över program eftersom den gav otydliga signaler (skin med andra namn o.s.v) Istället så är det riktlinjerna länkade ovan som gäller.

 

Jag ska kolla upp Spadeeye och återkommer inom kort med ett definitivt svar.

 

MVH,

Full Tilt Support

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ex i mitt fall skulle jag bara vilja se fullring, deepstack bord på den nivå jag spelar på.

 

Innan UIEGA fanns det ett fullt fungerande lobby filter, men tydligen med alla spelare som kom då så var ni tvungna att ta bort det. Men det skulle vara tillbaka så fort som möjligt.

 

Det skulle ju iaf fungera hjälpligt nu om inte borden konstant hoppade omkring, dom gör det för som "default" sorteras borden på varje nivå inte efter namn utan hur många som är i waitlist som ju konstant ändras. Visst man kan ju sortera efter namn men då blandas alla nivåer och då får man ju ännu sämre överblick.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...