Gå till innehåll

Hand histories 2009


Buffe

Recommended Posts

  • Svars 57
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

minireraise tyder inte på styrka, oftast. Ibland ser man en minireraise av ett pucko med AA på en låg flopp med 5 pers med i handen. Vad vill han, ha med alla 5?

 

I det här fallet blir det liiiite annorlunda eftersom du med ditt bet täcker (precis) en av de två fi. Hade det varit raisen hade jag inte sagt styrka, snarare ett smart försök att få hela potten billigt. Men i det här fallet så tycker jag att det ser ganska starkt ut. Dock så är det inte säkert att han ser det så. Det finns jättemånga muppar som minireraisar tomt för att de inte tror på en tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj, va svår. Utan att ha någon uppfattning om motståndet skulle jag nog lägga. Men det beror på hur vanlig tokbluffen är i det läget. Han kan ju ha tolkat din minraise på floppen som ett dåligt stealförsök och/eller tro att du kan vika om han pushar på turn.

 

Sen skulle jag gärna vilja höra mer om varför ni tycker syn (kanske bara Ulf som tycker det). Att säga att det är standard räcker inte ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vem sa något om standard? ;)

 

Jag tycker att det är syn då Noqs miniraise på flop, enligt mig, inte är särskilt stark och att fi lätt kan pusha med överkort med färgdrag (eller utan). Har han överpar förstår jag inte riktigt varför fi inte ställer flop på en jättefarlig bräda. Han kan dessutom sätta noq på färgdrag på floppen (typiskt med miniraise) och därmed försöka skrämma bort honom med push på turn. Sen är det klart att han kan vara tokstark men chansen är tillräckligt god att han inte är det för att motivera syn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rent allmänt är det här problemet med att spela suited connectors. Träffar du ett mediokert top-par med medioker kicker får du många svåra beslut. Hade det varit tidigt i en turnering hade jag försökt kontrollera potten alternativt lägga flop då cb:t är ganska stort. Nu blir du väldigt committad och får köra på det helt enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Believe it or not så hittade jag fold knappen,

mot standard spelarn på svs så är de minst överpar i detta läge.

Men nu är nog Fi i denna hand bättre än standard spelaren på svs, och fick senare uppfattningen av honom att de mycket väl kunde varit en bluff. (eller så ville han att jag skulle tro att han bluffa)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...