Gå till innehåll

NLT - Trn, T9s blir färdrag, fel spelat, eller otur?


rai

Recommended Posts

Har ingen HH på denna..Prima e bara jobbigt.

 

Bakgrund: Billig tunering 10 dollar buy in och runt 900 med.

Har gått ca 45 minuter och med ca 560 spelare kvar så ligger jag på en 12 plats.

 

Bordet: Jag och en annan med stora stackar, mer en dubblet en de fleste har, average stack på hela tuneringen är 2.5k ungefär, har själv runt 16k

 

Stämmning. Löst spel. Action i varje pott nästan. 5 åker från bordet på ca 10 omgångar, alltså löst när alla försöker dubbla upp.

 

Handen: Blind på 100-200 jag sitter i BB och får 910suited i :heart:

 

Först ut är han som har ungefär lika mycket som mig och han rasar till 800. Alla foldar förutom en som går all in med runt 600 i stacken. Sätter han som raisat på högt par eller a-klädd kicker. så callar han och hoppas på lite flyt

 

Floppen 5hJhQd Helt okej flopp för mig, motståndaren bettar halva pott ca 1.1k tänler lite och synar..

 

Turn 7c Hjälper inte alls, men motståndaren checkar bara, så sätter han på AK eller kanske slowplayar han? väljer att checka.

 

River Kc Perfa nu förbättra han sin hand tänker jag och han bettar ut 2000k. Reraisar han snabbt så det ska se ut som en bluff till 4000. Han tänker länge och ställer om, ALL IN! Träffa han Set med KK nu eller, perfa tänker jag och synar direkt, och han visar upp A10.. hade inte ens tänkt på de. var inte ens suited på hans. Så, var han bara en tomte med tur eller hade ni spelat annorlunda?

 

* RP, försök till något mer beskrivande - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade nog spelat hårdare på både floppen och turnen, tycker inte att han spelar så felaktigt. Raisar preflop med A10, träffar inget och försöker bluffa. När an får syn, checkar han och får mirakulöst nog in sitt inside str8 draw och då är det klart att han inte foldar. Hade DU spelat handen hårdare hade du nog fått honom att lägga sin A10 redan på floppen.

 

Sen är det ganska dumt att sätta en kille på en hand när han gjort ett enda bet, iofs analyserade du hans hand efter varje gata men man kan inte bara säga... "jag sätter honom på et högt par eller A men klätt kort suited", han har bara agerat en enda gång!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket talar ju för en relativt stor chans att han gör sitt bet på floppen med endast överkort och/eller drag.

 

Samtidigt har du ett väldigt bra drag med både öppen stege och färgdrag. Ca 55% av gångerna kommer du få ihop en stege eller bättre på rivern. (Visserligen är det inte säkert att alla outs är live varje gång men lite risker måste man ta i poker.)

 

Bättre läge att semibluffhöja får du nog inte ofta...

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, men det jag var rädd för var att om jag re-raisade på floppen var att han hade träffat ett set och att han inte ville betta ut för hårt. som ja sa tidigare så satte jag han på högt par eller a klädd kicker, då är inte floppen helt ofarligt. Sen Om jag hade re-rasiat och han hade bettat mer hade jag lagt mig, inte riskera att åka ut när ja har så mycket över average, ville helt enkelt klara mig så billigt som möjligt så länge som ja inte träffat rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beta ut och ställ in på floppen om han höjer.Möjligen check-raisa men det kommer ofta lämna dig i det knepiga läget att ha ungefär ett pottbet kvar på turn när du inte längre är favorit mot par.

 

Sen tycker jag det finns mycket som talar för att slänga handen preflopp. Den första killen gör en seriös höjning och blir synad, är rätt tveksam till om jag gillar dina implicita odds med T9s i stora mörken i det läget.

 

Bättre läge att semibluffhöja får du nog inte ofta...

Jag skulle tro att man är favorit mot syndistributionen, så någon semibluff känns det inte direkt som på floppen.

 

Okej, men det jag var rädd för var att om jag re-raisade på floppen var att han hade träffat ett set och att han inte ville betta ut för hårt. som ja sa tidigare så satte jag han på högt par eller a klädd kicker, då är inte floppen helt ofarligt.

Så då väljer du att lägga i så lite pengar i potten som möjligt när du är favorit, låter honom semibluffa med händerna han skulle lagt. Du är för sjutton 55% favorit mot ett överpar utan re-draws och nästan exakt en coin-flip mot AA med hjärter-redraw.

 

 

Sen Om jag hade re-rasiat och han hade bettat mer hade jag lagt mig, inte riskera att åka ut när ja har så mycket över average, ville helt enkelt klara mig så billigt som möjligt så länge som ja inte träffat rätt.

Du har redan en monsterträff på floppen, om du inte tänker spela den hårt så är jag säker på att du över huvud taget inte ska syna preflopp.

 

För övrigt så är det inte din motståndare som jag tycker spelar tomtigt i den här handen. Han spelar bra, aggressiv poker och får därför ha tur eftersom hans motståndare (du) spelar passiv timid poker och formligen öser chanser över honom att ta potten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

inte riskera att åka ut när ja har så mycket över average

 

Är du inte beredd att ta en risk att åka ut ska du definitivt inte gå med i en hand mot en annan storstack men en spekulativ hand som 9Ts.

 

Bättre läge att semibluffhöja får du nog inte ofta...

Jag skulle tro att man är favorit mot syndistributionen, så någon semibluff känns det inte direkt som på floppen.

 

Är alla ens 15 steg och färgouts live så är man ju favorit 55-45, jag räknade dock med en viss risk att några outs är "boxed in" och/eller att de ger fi redraws varför jag skulle räkna handen som en 12-13 outare ungefär dvs man är en mycket marginell underdog.

 

Hurivida det är ett tunt värdebet eller en mycket stark semibluff känns ganska semantisk. Känns som att vi förordar samma spel i alla fall.

 

För övrigt så är det inte din motståndare som jag tycker spelar tomtigt i den här handen. Han spelar bra, aggressiv poker och får därför ha tur eftersom hans motståndare (du) spelar passiv timid poker och formligen öser chanser över honom att ta potten.

 

Bara att hålla med, en ren bjudning från postarens sida.

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...