Gå till innehåll

Standard PLO bad beat?


aaalltid

Recommended Posts

  • 3 weeks later...

Självklart rätt att dega på den floppen, finns absolut ingen anledning att vänta. Du krossar ju hans range här och vem vill inte dega då?

 

Angående pottbet på river på denna bräda så beror syn/fold väldigt mycket på hur actionen i handen är och vad för slags read du har på FI. Jag antar att de två scenarion som skulle leda till att ni överhuvudtaget har några marker kvar på river är 1) check/check, bet/call, bet/raise och 2) check/check, bet/call, check/bet.

 

I scenario 1 så skulle i alla fall jag behöva en bra read på min motståndare för att hitta en syn och mot okänd spelare så är det definitivt en fold. I scenario 2 så skulle jag däremot syna mot kompetent motstånd. Din hand är då rätt underrepresenterad och många spelare skulle definitivt kunna floata turn och beta river.

 

Som jag ser det så innehåller de händer som har en kung (vilket definitivt är möjligt att någon floatar turn med) sällan någon av de lägre korten så risken för att han fylls upp på river är rätt liten. Nu råkar FI visserligen ha det, men det är lite kalkonvarning på att spela den hand som han har. Ett annat rimligt alternativ är att han har ett sämre tvåpar som blir värdelöst på river och han pottar då han saknar visningsvärde. Ett tredje alternativ är att han har luft och tror sig veta att du brukar vika på river.

 

Jag spelar i och för sig inte på SvS och det är möjligt att spelet ser lite annorlunda ut där än på de sidor jag spelar på och att min analys då är felaktig, men såhär skulle i alla fall jag spela på låga omahanivåer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...