aaalltid Postad 19 Januari , 2009 Författare Rapport Postad 19 Januari , 2009 Nej gör inte det för det är en riktig tomte som skrivit det. Det han skrev eller bara han som person? Ganska stor läcka att inte vilja få in det 60/40 på CG? Ett inköp visst... hela rullenx10000 not so mutch Citera
nutshellcracker Postad 20 Januari , 2009 Rapport Postad 20 Januari , 2009 Jag får det till 20 outs med 4579. Fyra 2or, tre gånger 4,5,7,9 och fyra 10or? Sant, "glömde" 10orna. Men handen är oavsett vilket rätt spelad. Det var som William sa vid nåt tillfälle; ser man pocket ess hos sin motståndare varje gång är det inte konstigt att man aldrig vinner... Citera
Azazil Postad 7 Februari , 2009 Rapport Postad 7 Februari , 2009 Men alltså ska inte all deg in om man har topset om det inte finns möjlighet till färdig färg eller stege? Citera
Sideshow Postad 10 Februari , 2009 Rapport Postad 10 Februari , 2009 Men alltså ska inte all deg in om man har topset om det inte finns möjlighet till färdig färg eller stege? Imponerande att du missat att du är dog mot jättewrappet på en rainbowflop. Tror du det är bättre om han har färgdrag också? Citera
JohanLj Postad 10 Februari , 2009 Rapport Postad 10 Februari , 2009 Imponerande att du missat att du är dog mot jättewrappet på en rainbowflop. Tror du det är bättre om han har färgdrag också? Sämsta svaret på länge... Citera
Azazil Postad 10 Februari , 2009 Rapport Postad 10 Februari , 2009 Alltså som bäst kan man väl ha typ 65% chans att träffa färg eller stege, men å andra sidan så har jag ju 33% att träffa fyrtal eller bästa kåk med mitt set? Och menar du att jag ska räkna att han drar mot precis allt? Det verkar inte precis optimalt? Citera
wallie999 Postad 10 Februari , 2009 Rapport Postad 10 Februari , 2009 Självklart rätt att dega på den floppen, finns absolut ingen anledning att vänta. Du krossar ju hans range här och vem vill inte dega då? Angående pottbet på river på denna bräda så beror syn/fold väldigt mycket på hur actionen i handen är och vad för slags read du har på FI. Jag antar att de två scenarion som skulle leda till att ni överhuvudtaget har några marker kvar på river är 1) check/check, bet/call, bet/raise och 2) check/check, bet/call, check/bet. I scenario 1 så skulle i alla fall jag behöva en bra read på min motståndare för att hitta en syn och mot okänd spelare så är det definitivt en fold. I scenario 2 så skulle jag däremot syna mot kompetent motstånd. Din hand är då rätt underrepresenterad och många spelare skulle definitivt kunna floata turn och beta river. Som jag ser det så innehåller de händer som har en kung (vilket definitivt är möjligt att någon floatar turn med) sällan någon av de lägre korten så risken för att han fylls upp på river är rätt liten. Nu råkar FI visserligen ha det, men det är lite kalkonvarning på att spela den hand som han har. Ett annat rimligt alternativ är att han har ett sämre tvåpar som blir värdelöst på river och han pottar då han saknar visningsvärde. Ett tredje alternativ är att han har luft och tror sig veta att du brukar vika på river. Jag spelar i och för sig inte på SvS och det är möjligt att spelet ser lite annorlunda ut där än på de sidor jag spelar på och att min analys då är felaktig, men såhär skulle i alla fall jag spela på låga omahanivåer. Citera
Recommended Posts