Gå till innehåll

Rooney


Rooney

Recommended Posts

  • Svars 5,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Enda sättet att vända pokern är nog tyvärr att se till att det tar slut med tjejen. Helst ska det gå jävligt grisigt till och bli väldigt spänd stämning i de olika sociala lägren. Fixa det så ska du se att det blir rekordmånad i juni.

 

poker > irl

 

Antagligen är det så det ligger till :mrgreen:

 

Man spelar ju poker för att få pengar. Man vill ha pengar för att förbättra irl-livet. När man då får chansen att göra det som anses vara livskvalitet i irl-livet (knulla, umgås med vänner, supa eller whatever) så har man imo riktigt sjuk disciplin om man gång på gång väljer bort det för att istället spela poker och på såvis "skjuta fram" livskvaliteten.

 

Flummigt förklarat kanske, men kan dra ett exempel:

 

En brud vill ligga med dig ikväll, men du stannar hemma framför datorn för att det är så himla bra värde i en turnering på ipoker just idag. Varför då välja bort ligget när eventuella vinster från turneringen ändå bara kommer leda till att du får göra det du kan njuta av ikväll i framtiden istället?

 

Är det bara jag som är en åsna som tänker så kortsiktigt? :-D

 

Håller med dig till fullo. Visst hade det varit trevligt att vara rik på ebis vis men samtidigt har man det alldeles för bra för att ens orka klaga. Bara jag klarar mig (gör man ju ett tag till iaf, eheh) så är jag så toknöjd med min vardag idag. Skulle aldrig få för mig att välja pokern framför något som har med IRL att göra. Kanske därför man är en usel grinder och inte särskilt rik heller ;)

 

Sömnen är ju rätt värdelös i början och man vaknar, som du säger typ 111 gånger på en natt, av min erfarenhet blir det iofs bättre och bättre och tillslut så sover man sig igenom hela natten smärtfritt :-)

 

Det stämmer nog ganska väl. Smärtfritt blir det dock aldrig imo så länge man inte har en stor säng och två täcken

 

det gammla fisa under täcket och vädra upp odören diskret på flickvännen funkar alltid, extra uppskattat om förhållandet är nytt.

 

Inte ok :mrgreen:

 

På tal om det så är det ju ett annat problem som har med umgänge med brudar att göra. Man blir ju helt sjukt gasig efteråt efter att ha hållit tillbaka så många fina fisar. Kände mig lite skitnödig inatt när jag skulle sova men höll mig. Smög ut några luktfria innan jag somnade men täppte tydligen igen helt under sömnen. Skitnödig som fan på morgonen men allt som kommer är en GIGANTISK fis. Värsta jag någonsin lagt. Som tur är hade hon gått :lol: Vidare till träningen där jag springer och fiser hela tiden verkligen. "För helvete Rönning du måste ju ha blödande magsår", "Du får nog ta och kolla upp det där" lät det :mrgreen:

 

 

Änglar och demoner var helt ok. Bra fart genom största delen av filmen. Tveksamma skådespelarinsatser här och där dock

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ehehehh kul att börja med överflushad med K hög mot A hög 2135t23t. Standard kanske man ska säga

 

Känner igen detta tänk litegrann, drabbar mig stundtals under downswings. Har jobbat hårt på att bli av med det, för såfort det kommer så börjar mina tanka vandra i negativa spiraler och då tycks saker och ting bara bli ännu sämre, inklusive mitt spel. Bort bort bort med tankarna, sålänge du får in degen som du ska kan du inte göra mkt annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ligga och mysa med varandra har jag då alltid trott är ett 'nyss blivit tillsammans' påfund... alla människor föredrar space och slippa ligga o kladda med den andre... dock gillar tjejerna det i början men härdar man bara ut så ligger man med ryggen mot varandra på varsin kant till slut som det bör sig vara =)

 

Ibland när man känner att man behöver lite kärlek är det väl nice o spoona en stund, mne efter ett tag gör man ju som Ross i Vänner "Hug-And-Roll" (Han lär ut det till Chandler som misslyckats fatalt btw)

 

trodde jag med till en början. Men nu har det gått snart 4år sen vi blev ihop och hon är en sån som aldrig svettas och jag är motsatsen :-( Men hon har nu till min stora glädje infört 2 täckesreglen och jag är lyckligare än jag någonsin varit :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner igen detta tänk litegrann, drabbar mig stundtals under downswings. Har jobbat hårt på att bli av med det, för såfort det kommer så börjar mina tanka vandra i negativa spiraler och då tycks saker och ting bara bli ännu sämre, inklusive mitt spel. Bort bort bort med tankarna, sålänge du får in degen som du ska kan du inte göra mkt annat.

 

 

Mjo blir alltid så ju sämre det går för mig också.

 

 

2-2 i 200bb potter idag iaf och ett plus på 70 totalt. Ett steg i rätt riktning kanske. Spelade väl ok. Foldade AKs pre också. Raisar UTG, BU 19/14/4% 3b trebettar, bb som är 14/12/5% 3b och 14% fyrbet fyrbettar.

 

Den här var väl inte så duktigt spelad. FI 20/14 men ingen grinder tror jag inte. Ska man betfolda river? Checksyna?

 

SB (€427,55)

BB (€203,00)

UTG (€356,93)

MP - Hero (€203,00)

CO (€263,85)

Button (€478,50)

 

Preflop: Hero is MP with A:heart:, K:heart:

1 fold, Hero raises to €7,00, 1 fold, Button calls €7,00, 2 folds

 

Flop: (€17,00) A:diamond:, 6:heart:, 6:spade: (2 players)

Hero bets €12,75, Button calls €12,75

 

Turn: (€42,50) 7:diamond: (2 players)

Hero bets €34,00, Button calls €34,00

 

River: (€110,50) Q:diamond: (2 players)

Hero bets €61,00, Button goes all-in for €424,75, Hero goes all-in for €88,25

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mjo blir alltid så ju sämre det går för mig också.

 

 

2-2 i 200bb potter idag iaf och ett plus på 70 totalt. Ett steg i rätt riktning kanske. Spelade väl ok. Foldade AKs pre också. Raisar UTG, BU 19/14/4% 3b trebettar, bb som är 14/12/5% 3b och 14% fyrbet fyrbettar.

 

Den här var väl inte så duktigt spelad. FI 20/14 men ingen grinder tror jag inte. Ska man betfolda river? Checksyna?

 

SB (€427,55)

BB (€203,00)

UTG (€356,93)

MP - Hero (€203,00)

CO (€263,85)

Button (€478,50)

 

Preflop: Hero is MP with A:heart:, K:heart:

1 fold, Hero raises to €7,00, 1 fold, Button calls €7,00, 2 folds

 

Flop: (€17,00) A:diamond:, 6:heart:, 6:spade: (2 players)

Hero bets €12,75, Button calls €12,75

 

Turn: (€42,50) 7:diamond: (2 players)

Hero bets €34,00, Button calls €34,00

 

River: (€110,50) Q:diamond: (2 players)

Hero bets €61,00, Button goes all-in for €424,75, Hero goes all-in for €88,25

 

Så jobbiga stackar på river. Tror jag degar rakt av. Du är ändå i princip commited när du betat river och har 88 kvar att syna.

 

Checksyn känns sådär va? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En professor i psykologi jag brukar läsa brukar säga att trading (och likadant med poker) inte ska vara nåt du gör bara för att spela poker utan att pokern ska vara ett uttryck för hur du mår.

 

Ett sätt är att balansera det genom andra saker i livet.

Se det som flera bäckar som rinner in i en å.

 

Varje positiv sak adderar till strömmen i bäcken medans negativa saker leder bort delar av strömmen. Ju starkare ström, desto bättre spel etc.

 

Mao så hindrar din flickvän ditt spel helt klart. Så du kan antingen göra dig av med henne, alternativt skaffa dig fler positiva saker i livet.

 

Snart känner jag att det här blir för flummigt, men det får räcka nu, hoppas du förstår poängen. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

grinda en vecka ffs!

 

Detta låter som något för mig, helt klart! Sjukt det skulle vara

 

kom och hälsa på!

 

Det hade jag ju så gärna gjort om det inte vore för fotbollen där jag ju nu dessutom lyckats spela till mig en ordinarie plats i laget som jag bara kunnat drömma om när jag bytte klubb. Kallt att göra något sånt nu med andra ord :( Så jävla tråkigt att jag missat allt roligt som hänt i vår bara på grund av fotbollen, men det har ändå varit en värd uppoffring. Tror jag iallafall, det är ju alltid så svinkul allt man kommer iväg på bara...

 

Vi spelade förresten idag och vann med 2-1. Fick 70 min men var inte med särskilt mycket i matchen. Det var helt enkelt en matchbild och motstånd som passar mig väldigt dåligt. Vi har hakat på i toppen på serietabellen nu iallafall och den mediokra inledningen är glömd. Vi spelade även DM i Tisdags och vann med 2-1 mot ett Div 4 lag, och tränaren sa att jag var en av tre som fick godkänt i den matchen (spelade 90). Inget vidare av laget med andra ord.

 

text

 

Det här var djupt, för djupt ikväll tror jag :(

 

 

Pratade just med henne innan hon lyfter för att rubba in det lite extra så att säga. Nöta lite serier sen däcka nu var det tänkt... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är ditt mål med fotbollen?

 

Ursäkta om det står nånstans.

 

Det står ingenstans tidigare :) Jag har alltid trots en hyffsad talang inom många idrotter men gett upp elitsatsningarna ganska tidigt (fotboll och hockey då som är de jag verkligen tränat ordentligt) då jag inte sett det som värt att offra hela ungomden genom att dedikera den till träning för att kanske kanske kanske kanske kunna bli något. Har väl helt enkelt inte haft glöden som krävs, och känt att det finns en hel del mer i livet än träning (poker? ;) ). Skämt åsido så hade jag aldrig spelat poker om jag fortsatt min satsning i färjestad med hockeyn vill jag nästan lova. Samtidigt fick en av mina gamla lagpolare just heltidskontrakt med Frölunda A-lag och lär tjäna fina pengar. Henrik Tömmernäs heter han, som jag ironiskt nog stötte på på ute idag.

 

Att jag ens gick till den här div 3 klubben som alltså kvalade till div 2 förra året och var favorit i serien till årets 3:a var för att farsan manade på mig och hade lite kontakter in i klubben. Jag spelade ju trots allt i en klubb som rasade ur 4:an förra året. I och med att jag nu helt plötsligt fått ett sånt förtroende från tränaren i ett sånt här bra lag har allt kastats om ganska ordentligt och min tro på mig själv och min kapacitet blivit väldigt annorlunda även om jag alltid vetat att jag är bra och har potential.

 

Säg att det skulle fortsätta flyta på, då är det helt plötsligt div 1 eller superettan som gäller, och då är det helt plötsligt pengar och en helt annan seriositet och satsning. Vill jag verkligen det? Är jag verkligen beredd att avsätta allt som krävs för ett sånt liv? Jag har ingen aning faktiskt. Idag skulle jag säga nej, mycket för att matchen sög och det gått lite trögt den senaste veckan, men det går ju i vågor hela tiden.

 

Det är lite samma som med pokern. Jag är en usel grinder, mycket för att motivationen tryter och jag inte klarar av att göra den satsningen som krävs för att bli riktigt bra. Inte ens pengarna som finns att göra är motivation nog. Samma sak är det med fotbollen, ofta tryter motivationen och vissa träningar/matcher kan ju vara rent av tunga att gå till, precis som det kan vara tvärt om vissa gånger och man inte kan vänta på nästa träning.

 

Vad jag har för mål har jag faktiskt ingen aning om, och det är väl uselt ur ren "satsnings-synpunkt" och håller mig säkert tillbaka precis som det alltid gjort. Tror dock jag väljer att ta allt som det kommer, och säg att det skulle flyta på och jag skulle få chansen högre upp så får jag helt enkelt utvärdera då. Det beror ju så mycket på hur allt annat är i livet för stunden då också.

 

Blev långt fyllepladder det här. Ursäktar om det blev oläsligt, orkar inte läsa igenom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det står ingenstans tidigare :) Jag har alltid trots en hyffsad talang inom många idrotter men gett upp elitsatsningarna ganska tidigt (fotboll och hockey då som är de jag verkligen tränat ordentligt) då jag inte sett det som värt att offra hela ungomden genom att dedikera den till träning för att kanske kanske kanske kanske kunna bli något. Har väl helt enkelt inte haft glöden som krävs, och känt att det finns en hel del mer i livet än träning (poker? ;) ). Skämt åsido så hade jag aldrig spelat poker om jag fortsatt min satsning i färjestad med hockeyn vill jag nästan lova. Samtidigt fick en av mina gamla lagpolare just heltidskontrakt med Frölunda A-lag och lär tjäna fina pengar. Henrik Tömmernäs heter han, som jag ironiskt nog stötte på på ute idag.

 

Att jag ens gick till den här div 3 klubben som alltså kvalade till div 2 förra året och var favorit i serien till årets 3:a var för att farsan manade på mig och hade lite kontakter in i klubben. Jag spelade ju trots allt i en klubb som rasade ur 4:an förra året. I och med att jag nu helt plötsligt fått ett sånt förtroende från tränaren i ett sånt här bra lag har allt kastats om ganska ordentligt och min tro på mig själv och min kapacitet blivit väldigt annorlunda även om jag alltid vetat att jag är bra och har potential.

 

Säg att det skulle fortsätta flyta på, då är det helt plötsligt div 1 eller superettan som gäller, och då är det helt plötsligt pengar och en helt annan seriositet och satsning. Vill jag verkligen det? Är jag verkligen beredd att avsätta allt som krävs för ett sånt liv? Jag har ingen aning faktiskt. Idag skulle jag säga nej, mycket för att matchen sög och det gått lite trögt den senaste veckan, men det går ju i vågor hela tiden.

 

Det är lite samma som med pokern. Jag är en usel grinder, mycket för att motivationen tryter och jag inte klarar av att göra den satsningen som krävs för att bli riktigt bra. Inte ens pengarna som finns att göra är motivation nog. Samma sak är det med fotbollen, ofta tryter motivationen och vissa träningar/matcher kan ju vara rent av tunga att gå till, precis som det kan vara tvärt om vissa gånger och man inte kan vänta på nästa träning.

 

Vad jag har för mål har jag faktiskt ingen aning om, och det är väl uselt ur ren "satsnings-synpunkt" och håller mig säkert tillbaka precis som det alltid gjort. Tror dock jag väljer att ta allt som det kommer, och säg att det skulle flyta på och jag skulle få chansen högre upp så får jag helt enkelt utvärdera då. Det beror ju så mycket på hur allt annat är i livet för stunden då också.

 

Blev långt fyllepladder det här. Ursäktar om det blev oläsligt, orkar inte läsa igenom.

 

 

Har också lirat hockey, spelade i Malmö tillochmed j20 så är lite intresserad av ålder, namn samt när du slutade med hockeyn?

 

Känner igen så sjukt mkt av det du skriver angående motivering.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har också lirat hockey, spelade i Malmö tillochmed j20 så är lite intresserad av ålder, namn samt när du slutade med hockeyn?

 

Känner igen så sjukt mkt av det du skriver angående motivering.

 

Spelade med 90-laget i Färjestad som var ett av sveriges bästa. Kommer ihåg vi var nere på cup i malmö över jul två gånger tror jag. Slutade när vi skulle bli U16 tillsammans med 89-laget så ganska tidigt. Hur gammal är du?

 

 

 

Ingen jättejobbig bakfylla idag. Kommer inte spela något på dan iallafall. Man kanske skulle ta och sola lite...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade med 90-laget i Färjestad som var ett av sveriges bästa. Kommer ihåg vi var nere på cup i malmö över jul två gånger tror jag. Slutade när vi skulle bli U16 tillsammans med 89-laget så ganska tidigt. Hur gammal är du?

 

 

 

Ingen jättejobbig bakfylla idag. Kommer inte spela något på dan iallafall. Man kanske skulle ta och sola lite...

 

Där har du ju annars en bra idé för din singelvecka. Sola som fan och deffa några kilon. Sen kommer din semitjej eller vad hon är hem och får värsta chocken över hur snygg du blivit! Sen är det spikat och klart för VVV :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...