Gå till innehåll

Rooney


Rooney

Recommended Posts

  • Svars 5,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

 

 

Jag är skapligt trött på alla 15/10 NoIQgrinders. De är ju trevliga att ha vid bordet, men inte när de springer alldeles för bra.

 

 

Hur tycker du värdet har förändrats sen NoIQ pokers grind arme intåg? Spelar snäppet lägre än dig men jag känner att jag tappade lusten totalt för Entraction efter intåget. Från att vara ett nätverk med helt ok värde och relativt få 15/10 grinders så känns det som att det sitter iallfall 3st vid varje bord med dom statsen. Ok, visst går det att vinna mot dom också men tycker all tjusning med nätverket har försvunnit. Hoppas verkligen att dom värsta nitsen drar iväg efter att deras rakerace har avslutas. Men risken är väl att framtiden kommer se ut så här....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1 pushar jag turn emot allt annat än en übernit. Trots att du blockar nötfärgdraget tror jag det finns nog par+färgdrag eller steg+färgdrag som du slår, kanske även nån Qx som han bluffraisar flopp med och sedan bettar för att skydda på turn. Du mår ju rätt bra emot dragen på turn så jag såsar gärna in där.

F.ö tveksamt om han ser sitt spel som en bluff? Snarare värdespel emot drag eller nåt... weird i vilket fall.

 

 

Hand 2 är klurig. Hur aggro brukar han vara med sina drag? Är han kapabel att värderaisa halvtunnt med typ JJ här? Tror det är ok att folda emot random 19/15 men om han är mycket aggro och bluffig kanske man kan argumentera för att stacka. Allra helst om han inte är kapabel att värderaisa tunnt men ofta spelar drag väldigt aggro.

 

Jo jag pushar nästan jämt här men läget var lite speciellt av så många faktorer, och hur sessionen gått allmänt gjorde att jag helt enkelt bara fegade ur. Så jävla skumt spel av honom bara. Förstår det fortfarande inte.

 

Hand två är jobbigare. Han har nog alla överpar som en del av hans range. Vet inte hur stor dock. Grejen är att jag inte vet hur ofta han bluffraisar ett drag heller. Gick bort mig rätt mycket i handen och bör nog bara checka turn för att göra det hela enkelt för mig även om det känns sådär, iallafall mot honom.

 

Vinner mer än jag spelar sas.

 

Det är alltid bra :D

 

Tycker hand nr 2 är ofta släpp, o turnbetet är väl ganska mkt standard för värde o för float-balans. Fast han betar ju in i 2 spelare på floppen, så man kanske kan köra pottkontroll på turn.

 

I vilket fall tycker jag inte att turnbet är helt fel.

 

Håller med dig.

 

AA mot nit.

 

Foldar du på blank turn där bör du väll folda mot hans flop RR? jag hade nog gjort det tyvärr. Känns inte som att han gör det helt tom någon gång, och han har så bra potEQ mot dig t.om enbart med en hålpipa där när du spelar C/c alla gator.

 

 

 

Problemet är att jag tycker nästa alla som har den här spelartypen använder sig utav Pot Control Lines in i graven. Tror standardspelet med den typen av händer samt den handen han hade är att syna för att hålla heros bluffar kvar i hans range.

 

Jag är nit :(

 

99. Jag synar flop, turn foldar mot riverbet mot random nit

 

Kul att se dig här! Längesen man hörde något från dig :) Hur funkar livet i australien?

 

Till händerna:

Det första du skriver är ju sant, men det förmår man ju sig aldrig att göra för en dryg minraise. I övrigt har du rätt. När handen utspelade sig ville jag nog mest plocka upp färgdrag för att kunna stoppa in med mina raketer och aldrig vara helt död, och sen kunna svära över mitt bakflyt när han drar hem potten ;) Helt fel tänk obv, men man foldar ju inte gärna essen liksom... Handen som så blir ju dessutom slaktad på alla sätt ;)

 

Vet fortfarande inte riktigt vad jag vill göra dock. Finns så många faktorer som talar mot mig i handen...

 

men du har ju AA!

 

:(

 

Hur tycker du värdet har förändrats sen NoIQ pokers grind arme intåg? Spelar snäppet lägre än dig men jag känner att jag tappade lusten totalt för Entraction efter intåget. Från att vara ett nätverk med helt ok värde och relativt få 15/10 grinders så känns det som att det sitter iallfall 3st vid varje bord med dom statsen. Ok, visst går det att vinna mot dom också men tycker all tjusning med nätverket har försvunnit. Hoppas verkligen att dom värsta nitsen drar iväg efter att deras rakerace har avslutas. Men risken är väl att framtiden kommer se ut så här....

 

Värdet har självklart blivit sämre. Förr var B2B väldigt trevligt och passar just min spelstil ganska optimalt om jag jämför med andra nätverk jag spelat på. Variansen blir också redigt mycket högre eftersom de tre och fyrbettar utav bara helvete trots sina stats. Inte alls van att möta folk med en sån spelstil då jag aldrig spelat Ipoker en längre tid. Det ska bli intressant att se hur det blir när rejset blir över ja...

 

Den enda fördelen jag kan se är väl att det alltid finns bord uppe nu för tiden :P

 

gl ronny sas

 

Tack watz :)

 

 

 

 

Teambuildinghelgen blev lyckad. Vandrade 2 mil i skogen igår och det var riktigt kul hör och häpna! Så skönt hur 25 åriga hårdingar mjuknar upp och blir barn så fort de får tag i en pinne och en kniv. Gjordes vandringspinnar, pilbågar och allt möjligt. I övrigt har det varit mycket andra lagövningar, och tränaren vi har är otroligt skicklig med sånt här. Tror det kommer bli en ruskigt bra säsong. Spelar alltså i ett Div 3 lag här i Karlstad.

 

Svintrött nu bara, så det blir att ta det lugnt ett par timmar och sen hitta grinden ikväll!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har jag alldrig påståt.

 

Nej, men jag kommer ihåg ditt ganska grisiga beteende på Everestpoker när du grindade NL100-NL200. Om inte ditt uppförande blivit bättre sedan den tiden så förstår jag varför du bemöts med osympatiskhet. Inget jag borde lägga mej i kanske, men ändå =/ Kul att det går bra för dig iallafall.

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äckelspel. Even nästan hela sessionen men sen sprang det iväg på slutet. Avslutade med att stoppa in med par+färgdrag+stegdrag mot ett set för €1k och direkt efter det en JJ v KK för €1k BU v CO killen jag sa var min "favoritreg" förra gången jag postade händer. Det är han inte längre. Upp 1.7k på mig idag, och det är också minusresultatet :( Månaden numer under - strecket med 6-7 inköp :( Fyfan vad tråkigt. Spelat nästan 30k händer.

 

Dagens hand:

FI är killen jag pratar om ovan. Spelar 23/20 och kan spewa en del, men får väl annars anses som ok. Gillar att beta turn med våra stacksizes. Vad tycker ni? Vad gör vi nu?

 

B2B No Limit Hold'em Cashgame

Blinds: €2,00 / €4,00

Players: 6

B2B Hand Converter from One Of A Kind

 

UTG (€408,90)

MP (€506,50)

CO (€1317,70)

Button - Hero (€632,50)

SB (€697,75)

BB (€0,00)

 

Preflop: Hero is Button with 8:heart:, A:heart:

1 fold, CO raises to €14,00, Hero calls €14,00, 2 folds

 

Flop: (€34,00) 9:heart:, J:diamond:, 3:diamond: (3 players)

CO bets €25,50, Hero calls €25,50

 

Turn: (€85,00) 6:heart: (3 players)

CO checks, Hero bets €68,00, CO raises to €184,00, Hero

 

 

 

 

 

 

 

 

Du verkar ju nästan sympatisk i inslaget trots att du är så otroligt osympatisk online.

 

I pick my spots

 

Gillar inte din signatur :-(, måste haft en sån där otursdag med tänkandet den dagen....

:-P

 

Börjar bli dags för en ny tror jag närmare bestämt! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AA-handen:

 

Ska sticka ut hakan lite här, och lägga in ett par ord till Fi's försvar. Jag är beredd på (och hoppas på) flaming.

 

Spelteorin ger vid handen att raise-bluffar ska ske med de bästa händer i din HD som är för svaga för en syn. Nu är jag ju allmänt kass på att uppskatta såna saker, men ligger inte 98 ungefär i det intervallet? Isf är raise-bluffen inte alls så illa.

 

När väl bluffen gjorts och vi befinner oss på turn, så torde det väl vara ganska klart att 98 ligger i botten av hans range? En betbluff bör ske med de absolut sämsta händerna i din range.

 

Har inte orkat resonera kring hur semibluffarnas existens i hans HD påverkar saker och ting. Om han har tillräckligt många semibluffar i sin c/r-b-bluff-HD så är det klart möjligt att dessa "slår ut" denna hand ur den HD:n. Men en tanke iaf.

 

För övrigt vill jag hålla med om att du verkar lite småsympatisk. Fredspipan står redo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AA-handen:

 

Ska sticka ut hakan lite här, och lägga in ett par ord till Fi's försvar. Jag är beredd på (och hoppas på) flaming.

 

Spelteorin ger vid handen att raise-bluffar ska ske med de bästa händer i din HD som är för svaga för en syn. Nu är jag ju allmänt kass på att uppskatta såna saker, men ligger inte 98 ungefär i det intervallet? Isf är raise-bluffen inte alls så illa.

 

När väl bluffen gjorts och vi befinner oss på turn, så torde det väl vara ganska klart att 98 ligger i botten av hans range? En betbluff bör ske med de absolut sämsta händerna i din range.

 

Har inte orkat resonera kring hur semibluffarnas existens i hans HD påverkar saker och ting. Om han har tillräckligt många semibluffar i sin c/r-b-bluff-HD så är det klart möjligt att dessa "slår ut" denna hand ur den HD:n. Men en tanke iaf.

 

För övrigt vill jag hålla med om att du verkar lite småsympatisk. Fredspipan står redo.

 

Kul med lite djupare snack! Tyvärr vet jag inte om jag har så mycket att komma med till svar. Någon annan kanske? ;)

 

 

 

 

Pokern går jävligt segt just nu. Var på väg in i desperation ett tag när jag var drygt 4 bi back idag igen rätt snabbt och man mest såg idel setups. Fick sedan vinna en AK vs KK och där vände det lite, och jag slutar bara 700 back.

 

Det är en snubbe som nickar louise89 som springer så vidrigt jävla bra mot mig och det tiltar mig enormt. Han har plussat 3k på mig den här månaden. Tog 2 bi av mig idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då är väl en raise med typ 54 bättre.

 

Ja. Fast har han 54 i sin synrange pre? Om inte så gör det iofs inte hans move bättre, iom att man fortfarande kan syna med 98. Då är ett move snarare tänkbart med nån highcardhand eller lägre PP antar jag?

 

Nu är jag ju allmänt kass på att uppskatta såna saker, men

 

Äntligen bär friskrivningarna frukt! :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Både rolig och talande hand :)

B2B No Limit Hold'em Cashgame

Blinds: €2,00 / €4,00

Players: 6

B2B Hand Converter from One Of A Kind

 

CO (€63,00)

Button (€950,23)

SB (€400,00)

BB - Hero (€745,00)

UTG (€584,86)

MP (€295,30)

 

Preflop: Hero is BB with 4:club:, 8:club:

3 folds, SB raises to €10,00, Hero calls €8,00

 

Flop: (€24,00) A:club:, 2:diamond:, 8:spade: (3 players)

SB bets €18,00, Hero calls €18,00

 

Turn: (€60,00) 8:heart: (3 players)

SB bets €45,00, Hero calls €45,00

 

River: (€150,00) 4:heart: (3 players)

SB bets €92,00, Hero goes all-in for €670,00, SB goes all-in for €233,00

 

Final pot: €800,00

 

Hero shows 4:club:, 8:club: (a full house, eights full of fours)

SB shows A:spade:, A:heart: (a full house, aces full of eights)

 

Outcome: SB wins €800,00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...