b0bb4n Postad 23 Maj , 2010 Rapport Postad 23 Maj , 2010 som i HHn med 99, 200 bb djupt, precis.... utan problem...haha ja, 200bb djupa kan de vara en annan idé sen är de inte 200bb djupa men annars så Citera
Rooney Postad 23 Maj , 2010 Författare Rapport Postad 23 Maj , 2010 Vi är dryga 150bb djupa o inte 200? Rätt stor skillnad Citera
Supertequila Postad 23 Maj , 2010 Rapport Postad 23 Maj , 2010 Vi är dryga 150bb djupa o inte 200? Rätt stor skillnad oberoende av 150 lr 200 bb djupt så mår du inte bra mot Fi.s synrange. Så skillnaden är rätt marginell mtp tagen linje. Känns överlag som att du i båda fallen är inne o vevar i en stor pott med en väldigt marginell hand pga 3bet pre och följdaktionerna. Citera
Rooney Postad 23 Maj , 2010 Författare Rapport Postad 23 Maj , 2010 oberoende av 150 lr 200 bb djupt så mår du inte bra mot Fi.s synrange. Så skillnaden är rätt marginell mtp tagen linje. Känns överlag som att du i båda fallen är inne o vevar i en stor pott med en väldigt marginell hand pga 3bet pre och följdaktionerna. Vadå, om han normalt bara foldar 20% mot 3b o kan förväntas folda ännu mindre nu när vi är djupare ändå mår vi väl hur bra som helst mot hans synrange? Men jag antar också att man får stacka av såna här brädor Citera
b0bb4n Postad 23 Maj , 2010 Rapport Postad 23 Maj , 2010 beror ju också lite på hur man vill ha sina ranger Citera
b0bb4n Postad 23 Maj , 2010 Rapport Postad 23 Maj , 2010 sen tycker jag inte heller att 3betta 9or mot en som foldar så lite är speciellt light Citera
Supertequila Postad 23 Maj , 2010 Rapport Postad 23 Maj , 2010 Jag menar förstås hans synrange när vi 3betspushar floppen eftersom vi målat in oss i ett hörn pga 3bet pre och cb flopp. Jag säger inte att det är fel o 3beta pre... bara att jag tycker att man ofta hamnar i just såna hära situationer där man inte mår så bra och måste stacka av light. Jag personligen gillar o undvika det. Citera
b0bb4n Postad 23 Maj , 2010 Rapport Postad 23 Maj , 2010 han behöver ju inte raisefolda speciellt ofta för att de ska vara +ev att pusha heller Citera
emop1 Postad 23 Maj , 2010 Rapport Postad 23 Maj , 2010 jag mår ofta illa när jag läser allt explotänk här inne no offence mot dig ronkan, absolut ite. menar de som kommenterar också.. ST tex no offence där heller! stirra dig inte för blind på statsen! spela utan stats och lär dig ist är ett tips.. funka inte att anpassa spelet efter antaganden av hur ofta fi viker mot 3bet osvosv.. det blir alldeles för mkt antaganden och man är alldeles för dålig för att kunna spela explo bra. det går typ inte. rörigt inlägg som fan.. trött och bakis som en gris får jag skylla på. det jag ville säga var väl i stort sett; sluta stirra dig blind på statsen så mkt ronny! För övrigt gillar jag inte A9o squeezen.. ATo är bättre hand av de offsuitade acen imo. viker A9. såg inte hur djupa ni var å orkar inte kolla tillbaks, men utgick från ~100bb. GLGL tuben! Citera
emop1 Postad 23 Maj , 2010 Rapport Postad 23 Maj , 2010 inte explo... GTFO... nä rena motsatsen faktiskt Citera
Watoz Postad 23 Maj , 2010 Rapport Postad 23 Maj , 2010 annars ett bra alternativ ja, jag spelar dock utan synrange i sb mot knapp å co +1. Sen måste jag även hålla med emop1 (jag har inga egna åsikter ). Heja tuben! Citera
Supertequila Postad 23 Maj , 2010 Rapport Postad 23 Maj , 2010 nä rena motsatsen faktiskt inte GTO,,,, GTFO... look it up p.s. du har ett pm. Citera
b0bb4n Postad 23 Maj , 2010 Rapport Postad 23 Maj , 2010 En bra spelstrategi begränsar motståndarens flexibilitet samtidigt som din egen konserveras eller påverkas i lägre utsträckning. Att spela utan synrange är att minska din egen flexibilitet samtidigt som du underlättar för motståndaren vilket är ett principiellt fel. Jämför t.ex. schack. Enligt reglerna får man flytta fram bönderna 0, 1 eller 2 steg i öppningen. Om en av spelarna deklarerar att han endast flyttar två eller 0 steg blir han mycket snart överkörd. Strategier som typ "jag betar aldrig mindre än 1/3 pot och aldrig mer än pott" är extrema begränsningar som försvagar dig. finns mkt nackdelar med synrange i sb mot co å knapp, de flesta som har synrange där har oftast dåliga ranger. sen ser jag att du är en av dem som orkar jämföra poker med schack... Citera
Memory Postad 23 Maj , 2010 Rapport Postad 23 Maj , 2010 finns mkt nackdelar med synrange i sb mot co å knapp, de flesta som har synrange där har oftast dåliga ranger. sen ser jag att du är en av dem som orkar jämför poker med schack... det finns väl ingen nackdel i sig att ha det, nackdelen ligger i så fall i att man är för kass för att balansera upp det på ett vettigt vis. Citera
b0bb4n Postad 23 Maj , 2010 Rapport Postad 23 Maj , 2010 det finns väl ingen nackdel i sig att ha det, nackdelen ligger i så fall i att man är för kass för att balansera upp det på ett vettigt vis.på sätt å vis, tycker dock de finns fler fördelar med att inte ha synrange. Citera
killerwolf Postad 23 Maj , 2010 Rapport Postad 23 Maj , 2010 varför fördela 0,5/0,5 om han bara spelar sax/påse... varför inte bara sax? Du vinner varje gång han spelar påse om du väljer att spela sax hela tiden. spelar båda stax blire omspel eller sax vs påse för win , bör ju vara en mer optimal exploit. Citera
Rooney Postad 23 Maj , 2010 Författare Rapport Postad 23 Maj , 2010 jag mår ofta illa när jag läser allt explotänk här inne no offence mot dig ronkan, absolut ite. menar de som kommenterar också.. ST tex no offence där heller! stirra dig inte för blind på statsen! spela utan stats och lär dig ist är ett tips.. funka inte att anpassa spelet efter antaganden av hur ofta fi viker mot 3bet osvosv.. det blir alldeles för mkt antaganden och man är alldeles för dålig för att kunna spela explo bra. det går typ inte. rörigt inlägg som fan.. trött och bakis som en gris får jag skylla på. det jag ville säga var väl i stort sett; sluta stirra dig blind på statsen så mkt ronny! För övrigt gillar jag inte A9o squeezen.. ATo är bättre hand av de offsuitade acen imo. viker A9. såg inte hur djupa ni var å orkar inte kolla tillbaks, men utgick från ~100bb. GLGL tuben! Är med på vad du säger, men de flesta regs på nl200 har ju uppenbara läckor som inte alls är svåra att exploatera? Typ som att folda över 80% mot 3b, öppna sb 50-60% eller alldeles för brett UTG, cbetta 95% osv osv Pushade som sagt 99 in i 98cc o sprang med 61%eq och fick stå Såg på sista avsnittet för säsongen av one tree hill igår som faktiskt hör till en av mina favoritserer. Följt den sen starten och tycker den hållt en rätt bra nivå även om det var en rejäl uppsving efter att dom blev vuxna. Att jag gillar den tror jag har mycket att göra med att jag förknippar den med något bra, det var OC och oth som sålde mig på serier. Hur som helst, de har haft två lägen att avsluta det här snyggt nu o sumpat båda. Förra säsongen slutade allt bra och det hade varit perfekt att sätta punkt där, men valde ist att göra en till säsong. Den här säsongen kan de göra samma sak men sätter in en riktig twister på slutet istället trots att det inte ens är klart att det ska bli en ny säsong ;S En säsong som för övrigt fan inte kan bli bra... Fan att dom aldrig kan sluta snyggt och i tid Vet inte varför men är på lite ruttet humör idag. Tror det är för att jag sköter kosten dåligt Citera
emop1 Postad 23 Maj , 2010 Rapport Postad 23 Maj , 2010 man är generellt för dålig på poker och har ofta för litet sample för att göra dessa exploites.. och blir lite fel om man ska spela explo mot vissa och samtidigt sträva efter gto.. då är det bättre att man spelar helt balanserat och skiter i om fi foldar 20 lr 35% mot 3bet efter 2k händer.. aja just my 2 cent.. GL ronny! Citera
Jakelamotta Postad 23 Maj , 2010 Rapport Postad 23 Maj , 2010 Normalt sett kan man ju syna, folda eller höja. Kan du inte konkretisera vilka exterma teoretiska fördelar du ser med att helt ta bort ett av dina val? Och hur ser dina jämviktspunkter ut? I teori håller jag med dig men man gör ju det(just det här fallet gör jag inte det personligen) för att man inte klarar av att skapa bra distributioner med för många olika alternativ. Just syna ur sb tycker jag inte är en sån men reducerar ofta linjer för att enklare kunna konstruera bra distributioner, jag är sen medveten om att det inte är optimalt men mer praktiskt. Citera
Starfitter Postad 23 Maj , 2010 Rapport Postad 23 Maj , 2010 ska inte sätta mig upp mot gto-eliten men tycker det funkar alldeles utmärkt att spela utan callingrange i sb mot co och btn om man har anledning att inte göra det och vice versa.. Sen tycker jag kanske inte nödvändigtvis man ska spela utan stats men man behöver inte lägga så jättestor vikt vid dem.. helst inte något så missvisande som fold till 3bet, den visar ju faktiskt inte hur ofta han viker mot 3bet när han öppnar knappen och du 3betar i sb.. samt kmr den ju inte vara absolut heller då fi antaligen spelar olika mot andra än dig osv.. bakis men bara lite tankar Sen i 99 handen kan jag definitivt hitta en syn anyhow iom stackdjup Citera
killerwolf Postad 24 Maj , 2010 Rapport Postad 24 Maj , 2010 Jo, men eftersom fi är obalanserad kanske han spelar sax 100% och då är det bra att vi har en mix eftersom vi får oavgjort ibland och vinner ibland. Om vi som du föreslår bara spelar sax finns risk att det alltid blir oavgjort. 0.5/0.5 mixen är paretoeffektiv ur baysiansk synvinkel (och kan i det här fallet inte förlora eller nå oavgjort resultat, endast vinst). javisst, håller med dig tänkte bara i rent explo-tänk om han har en fördelning på 0.5/0.5. Hur som haver, god morgon på er alla. Tjejen magsjuk så inte blir det pokeroffice idag (måste vara hemma med lillen) jag som hade tänkt spendera hela morgonen mysandes till Lost och massa H2H-final matcher (starcraft). Dvs en officiell "jag drar till pokerkontoret..." medan det enda man gör är att köpa gott slask o sitter där o kollar skit, good times. Citera
Recommended Posts