Metaddict Postad 2 Mars , 2010 Rapport Share Postad 2 Mars , 2010 kan jag väl inte påstå Nu överdriver du allt Nej? Du kan väl inte mena att den är läsvärd?? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
b0bb4n Postad 2 Mars , 2010 Rapport Share Postad 2 Mars , 2010 orkade inte läsa många sidor iaf Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Myt4z Postad 2 Mars , 2010 Rapport Share Postad 2 Mars , 2010 Jag har bara läst första delen av den, men tyckte det var ok:oops: Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rooney Postad 2 Mars , 2010 Författare Rapport Share Postad 2 Mars , 2010 Nej? Du kan väl inte mena att den är läsvärd?? Jo. Den må innehålla rätt mkt explotankar och en del rent av donkiga tänk, men menar du att den inte gett dig ett skit har jag underskattat din förmåga Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Metaddict Postad 2 Mars , 2010 Rapport Share Postad 2 Mars , 2010 Jo. Den må innehålla rätt mkt explotankar och en del rent av donkiga tänk, men menar du att den inte gett dig ett skit har jag underskattat din förmåga "rätt mkt" explo? Dagens underdrift Nu har jag runt 25 sidor kvar så det kanske blir revolutionerande mot slutet men av det jag läst har exakt alla delar slutat i "gör såhär så kommer du vinna för alla fi spelar alltid exakt alla händer exakt likadant, fast när de inser att du exploaterar dem, så gör du tvärtom och levlar skiten ur dem". Jag tycker helt ärligt den får krantz DC-vids att framstå som balanserad GTO-fulländning (dont get me wrong, jag tycker krantz verkar fett skön och är troligtvis en riktigt duktig spelare). Skrev redan det om den i min dagbok men kan ta det igen då...Jag tycker två stycken har gjort det värt tiden att läsa den: Delen om rivercheckraise, och påståendet om att man bör skjuta river oftare samt att midstakesregs överlag skjuter river för sällan. Nu är det båda saker jag funderat på redan, men mitt problem har nog varit att jag varit för bekväm när jag spelat, och gjort det som känts "skönast". Dvs foldat river när jag trott jag varit slagen/checkraisat med stål, och sparat massa riverbarrels jag "vet" är bra men helt enkelt bangat för att skjuta. Stycket om rivercheckraise var väl enda gången hittills de faktiskt varit aningen nyanserade med rangetänk och inte massa ultradonkiga levelwars. Det var absolut nyttigt att se några av mina misstag på pränt. Jag tror säkert chansen ökar att jag kan täta dessa luckor tack vare det. Så nej, den har inte "inte gett mig ett skit" Jag står definitivt fast vid min åsikt om att den hittills varit helt sanslöst dålig, men till mitt försvar sa jag aldrig att jag inte fick ut något alls av läsningen. Ett helhetsintryck kan vara dåligt även om detaljer är bra. Jag hoppas iaf för alla andra läsares skull att de redan funderat över det mesta det skrivs om och bildat sig sina egna uppfattningar, för om man köper alla deras sjuka levlingsresonemang rakt av och försöker implentera deras skumma linjer och tänk i sitt spel utan att veta varför tror jag det blir katastrof. Det är för övrigt dumt att döma ut boken som helhet när jag inte läst hela än, så jag får väl läsa klart och återkomma om jag hittar mer matnyttigt Jag vill också påpeka att det är synd om du underskattat mig HU for rollz???? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rooney Postad 2 Mars , 2010 Författare Rapport Share Postad 2 Mars , 2010 Jag sa aldrig heller att den var så överdrivet bra, men jag gillar också det som skrivs om riverspel och om den nu fått dig att spela bättre borde det väl vara nog för att göra den läsvärd? Jag sög in lite småsaker lite överallt i boken som garanterat gjort att jag spelar bättre. Köpa koncept rakt av är ju ingen höjdare dock, och när till o med jag kan identifiera resonemang som überdonkiga är det fan något fel om boken går för 2k bucks. Jävla rån I övrigt tycker jag mest den är bra för att få igång pokertänket i perioder där man börjar gå på maskin, eller för den delen då för att motivera mig till spel som nu när det var ett tag sen jag spelade Kolla The notebook ikväll med tjejen, fan vilken härlig film det är. Bruden är ju guld Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Metaddict Postad 3 Mars , 2010 Rapport Share Postad 3 Mars , 2010 Jag sa aldrig heller att den var så överdrivet bra, men jag gillar också det som skrivs om riverspel och om den nu fått dig att spela bättre borde det väl vara nog för att göra den läsvärd? Jag sög in lite småsaker lite överallt i boken som garanterat gjort att jag spelar bättre. Köpa koncept rakt av är ju ingen höjdare dock, och när till o med jag kan identifiera resonemang som überdonkiga är det fan något fel om boken går för 2k bucks. Jävla rån I övrigt tycker jag mest den är bra för att få igång pokertänket i perioder där man börjar gå på maskin, eller för den delen då för att motivera mig till spel som nu när det var ett tag sen jag spelade Kolla The notebook ikväll med tjejen, fan vilken härlig film det är. Bruden är ju guld Men då är vi ju hyfsat överens För ett sånt pris tycker jag bara det inte ska få finnas ett enda resonemang som ens är hälften så donkigt som större delen av det de skriver. Sammanfattning: precis läsvärd, inte köpvärd Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Starfitter Postad 3 Mars , 2010 Rapport Share Postad 3 Mars , 2010 ang boken : Negativt Livsev > de få läsvärda sakerna Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rooney Postad 3 Mars , 2010 Författare Rapport Share Postad 3 Mars , 2010 Jag har syndat. Vägrar gå med på att jag ska ha så oflyt på basket o vill fan vinna en gång innan jag slutar betta. Återigen bara betalservicematcher och 2 av 10 rätt inatt. Microbettar bara fortfarande men alltså jag förstår inte hur det är möjligt... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Staash Postad 3 Mars , 2010 Rapport Share Postad 3 Mars , 2010 Jag sa aldrig heller att den var så överdrivet bra, men jag gillar också det som skrivs om riverspel och om den nu fått dig att spela bättre borde det väl vara nog för att göra den läsvärd? Jag sög in lite småsaker lite överallt i boken som garanterat gjort att jag spelar bättre. Köpa koncept rakt av är ju ingen höjdare dock, och när till o med jag kan identifiera resonemang som überdonkiga är det fan något fel om boken går för 2k bucks. Jävla rån I övrigt tycker jag mest den är bra för att få igång pokertänket i perioder där man börjar gå på maskin, eller för den delen då för att motivera mig till spel som nu när det var ett tag sen jag spelade Kolla The notebook ikväll med tjejen, fan vilken härlig film det är. Bruden är ju guld this Så jävla lätt hänt att man bara sitter som en robot och spelar. Känns som det var längesen man läste, hörde, såg eller fick berättat för sig något som verkligen fick en att tänka till. Hoppas det inte dröjer alltför länge till för det börjar behövas Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
killerwolf Postad 3 Mars , 2010 Rapport Share Postad 3 Mars , 2010 jag har läst boken också, och förutom de uppenbara räknemisstagen och den otroliga generaliseringen han utövar på diverse spelare så fanns det ett avsnitt som faktiskt var läsvärt, och det är som ni har indikerat riverspelet. Folk är alldeles för straightforward på denna gata och jag till skillnad från många duktiga regs jammar inte över folk här särskilt ofta på bluff =/ så vbetta river mot mig är nog väldigt enkelt That said, boken är ju rätt gammal nu och jag tror att med enbart riverspelstycket hade man nog kunnat göra sig en hel del pengar då den kom för några år sedan. Fanns något annat stycke jag gillade också men kommer inte ihåg det nu när det var så längesedan jag läste den. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Metaddict Postad 4 Mars , 2010 Rapport Share Postad 4 Mars , 2010 jag har läst boken också, och förutom de uppenbara räknemisstagen och den otroliga generaliseringen han utövar på diverse spelare så fanns det ett avsnitt som faktiskt var läsvärt, och det är som ni har indikerat riverspelet. Folk är alldeles för straightforward på denna gata och jag till skillnad från många duktiga regs jammar inte över folk här särskilt ofta på bluff =/ så vbetta river mot mig är nog väldigt enkelt That said, boken är ju rätt gammal nu och jag tror att med enbart riverspelstycket hade man nog kunnat göra sig en hel del pengar då den kom för några år sedan. Fanns något annat stycke jag gillade också men kommer inte ihåg det nu när det var så längesedan jag läste den. Kanske om man ENBART hade fått det lilla som var vettigt ja, då hade man såklart fått extrem nytta av den för några år sen. Men om man hade läst den när man var helt ny i pokern och inte kunde något hade det verkligen varit en dålig idé Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Supertequila Postad 4 Mars , 2010 Rapport Share Postad 4 Mars , 2010 Att se den här tabellen räckte för att revolutionera mitt riverspel med betydligt aggersivare linjer med rätt del av rangen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rooney Postad 4 Mars , 2010 Författare Rapport Share Postad 4 Mars , 2010 uggh den där cptabellen jag såg första gången för ett par år sen o inte fattade ett skit av. Kan väl inte påstå jag fattar så mkt nu heller men Fortfarande inte en hand poker.. Borde nog idag. Men jag har fått ont i halsen. Orka Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rooney Postad 4 Mars , 2010 Författare Rapport Share Postad 4 Mars , 2010 varför varför varför ska det vara så svårt att börja grinda efter speluppehåll... Kom ju på nu att alla mina prickar på regs o fiskar är borta nu Någon som vet om man kan flytta dessa genom att flytta någon fil från den gamla mappen där det var installerat förut? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
okocha Postad 4 Mars , 2010 Rapport Share Postad 4 Mars , 2010 +1. river är ju lättaste gatan att spela. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jkkman Postad 4 Mars , 2010 Rapport Share Postad 4 Mars , 2010 Att se den här tabellen räckte för att revolutionera mitt riverspel med betydligt aggersivare linjer med rätt del av rangen. ehh vafan fattar inte ändå, för mycket ofullständig info känns det som. (betsizes, rangefördelning för att komma till river osv.) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Staahla Postad 4 Mars , 2010 Rapport Share Postad 4 Mars , 2010 ehh vafan fattar inte ändå, för mycket ofullständig info känns det som. (betsizes, rangefördelning för att komma till river osv.) Bilden gäller oavsett rangefördelning och betstorlek sålänge som potten cappas efter raise. (ordningen fälten är placerade i syftar jag enbart på, inte storleken) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Limmet Postad 4 Mars , 2010 Rapport Share Postad 4 Mars , 2010 a Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
okocha Postad 4 Mars , 2010 Rapport Share Postad 4 Mars , 2010 Fattar inte ett jota? Kanske kan förstå vad varje bokstav betyder dock! Gör det mig till en usel pokerspelare? du följer den ganska bra ändå imo Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rooney Postad 4 Mars , 2010 Författare Rapport Share Postad 4 Mars , 2010 Haha va i helvete... Har ju kört en bonus på nordicbet när jag sportsbettat jag av någon anledning inte läste omsättningskraven för utan förutsatte att det var 6x eller något som ju är standard. Efter mitt uttag blev nekat läser jag i villkoren att man ska omsätta bonusen 3x med spel på minst tripplar med odds över 1.8 Vilken jävla scam Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
-PK- Postad 4 Mars , 2010 Rapport Share Postad 4 Mars , 2010 Fattar inte ett jota? Kanske kan förstå vad varje bokstav betyder dock! Gör det mig till en usel pokerspelare? Det är en mall som du kan använda för att ta rätt riverlinje med olika händer. I första kolumnen så är du först att agera och då ska du c/r dina starkaste händer, b/c dina näst starkaste osv. I andra kolumnen så är du sist att agera och motståndaren har betat och i sista kolumnen är du sist att agera och motståndaren har betat. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Elitloppet Postad 4 Mars , 2010 Rapport Share Postad 4 Mars , 2010 Det är en mall som du kan använda för att ta rätt riverlinje med olika händer. I första kolumnen så är du först att agera och då ska du c/r dina starkaste händer, b/c dina näst starkaste osv. I andra kolumnen så är du sist att agera och motståndaren har betat och i sista kolumnen är du sist att agera och motståndaren har checkat. Ägd Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Yxel Postad 4 Mars , 2010 Rapport Share Postad 4 Mars , 2010 Det är en mall som du kan använda för att ta rätt riverlinje med olika händer. I första kolumnen så är du först att agera och då ska du c/r dina starkaste händer, b/c dina näst starkaste osv. I andra kolumnen så är du sist att agera och motståndaren har betat och i sista kolumnen är du sist att agera och motståndaren har betat. checkat menar du? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
-PK- Postad 4 Mars , 2010 Rapport Share Postad 4 Mars , 2010 lol8-) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts