Rooney Postad 13 Oktober , 2009 Författare Rapport Share Postad 13 Oktober , 2009 Jag är bara tiltad... Från att ha varit in och ut i startelvan hela säsongen så är jag nu tydligen inför den sista matchen superviktig för laget och bara måste starta. Dvs de vill göra allt för att fixa allt kring resan. Den enda möjligheten isåfall är att åka reguljärt på söndagen vilket innebär en 10h flygresa med all väntetid och efter detta ha missat 1½ dag av vistelsen. Det finns liksom inte. Skulle dessutom tjejen åka själv på lördagen o vara där 2 dagar helt ensam liksom Kommer få så mycket skit för detta.... Inte fan vill jag någonsin mer spela poker heller. Såååå trött på det. Springer hyffsat på börsen iallafall som tur är Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Staash Postad 13 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 13 Oktober , 2009 Om du är skadad igen så blir det kanske lättare att be om ledigt? Har varit i en liknande situation då jag spelade handboll för Ystads IF. Hade precis kommit tillbaka efter brutet vadben och dom ville jag skulle köra rehab medan jag hade beställt en resa till Lanzarote med brorsan. Hade givit dom cirka en månad men givetvis var det dagen efter jag beställt resan som huvudtränaren hörde av sig och ville jag skulle delta lite på gemensamma träningarna osv. Blev ett semitungt beslut men resan var redan beställd och betald och så fick det bli. En vecka i solen istället för rehabträning. Blev dock inte så uppskattat och jag sa inte ens ifrån att jag skulle sticka men dom kunde väl räkna ut det när jag helt plötsligt var väldigt brun - trots att jag försökt glassa under parasoll stor del av tiden Lycka till med vad för beslut du än fattar! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rooney Postad 13 Oktober , 2009 Författare Rapport Share Postad 13 Oktober , 2009 Dum som jag var så sa jag ju att skadan från helgen inte var någon fara... Skulle överdrivit så hade det ändå inte varit nå snack om de Tog en session o hittade ett par monsterfiskar. Såg riktigt jävla illa ut ett tag dock men sen kom pengarna igen så det får man väl vara glad för. Blev bara lillback. FI nån reg som spelar löst o trebettar 10%+, ok att betta turn ibland? Stacks: UTG Rainman955 ($200) CO Akutredder ($113) BTN Hero ($203.40) SB boring_name ($198) BB eyestrain23 ($200) Pre-Flop: ($3, 5 players) Hero is BTN A:heart: A:club: 2 folds, Hero raises to $5, 1 fold, eyestrain23 raises to $22, Hero calls $17 Flop: J:club: J:spade: 2:heart: ($45, 2 players) eyestrain23 bets $25, Hero calls $25 Turn: 8:club: ($95, 2 players) eyestrain23 checks, Hero bets $47 Okänd FI, ok bluff? Stacks: CO Hero ($190.35) BTN JosefH86 ($206.40) SB mgvt_11 ($196) Pre-Flop: ($2, 3 players) Hero is CO 10:heart: K:spade: Mika2045 folds, Hero raises to $6, JosefH86 calls $6, mgvt_11 folds Flop: J:spade: 5:spade: 4:heart: ($14, 1 players) Hero bets $11, JosefH86 calls $11 Turn: Q:diamond: ($36, 1 players) Hero bets $27, JosefH86 calls $27 River: Q:spade: ($90, 1 players) Hero bets $70 Fi fisk o har spelat 62/14 över 60 händer. Måste syna antar jag? Stacks: UTG CoCaineFreaK ($191.95) CO petwussys ($200) BTN Hero ($226.90) SB Drillson ($155.55) BB naeluvs ($213.90) Pre-Flop: ($3, 5 players) Hero is BTN K:heart: K:club: 2 folds, Hero raises to $5, Drillson calls $4, 1 fold Flop: 9:club: 9:diamond: 4:club: ($12, 2 players) Drillson checks, Hero bets $9, Drillson calls $9 Turn: 8:club: ($30, 2 players) Drillson checks, Hero bets $22, Drillson calls $22 River: Q:diamond: ($74, 2 players) Drillson bets $74, Hero calls $74 Final Pot: $222 Drillson shows 9:heart: Q:spade: Drillson wins $219 ( won +$109 ) Hero lost -$110 FI 48/22 o verkar vara åt stationshållet. Ok att betfolda? Känns inte som att man behöver bry sig om explofaktorn mot en sån här snubbe eller? Stacks: UTG Hero ($220.15) CO naeluvs ($206.60) BTN bolera9999 ($168) SB Spitakis ($78) BB Mika2045 ($339.50) Pre-Flop: ($3, 5 players) Hero is UTG K:diamond: A:club: Hero raises to $7, 3 folds, Mika2045 calls $5 Flop: 5:diamond: K:heart: 4:club: ($15, 2 players) Mika2045 checks, Hero bets $11, Mika2045 calls $11 Turn: 3:diamond: ($37, 2 players) Mika2045 checks, Hero bets $28, Mika2045 calls $28 River: J:club: ($93, 2 players) Mika2045 checks, Hero bets $62, Mika2045 raises to $293.50, Hero folds Final Pot: $448.50 Mika2045 wins $445.50 ( won +$106 ) Hero lost -$108 Han hade dragit ut mig i 2 stora potter så det här var inte fel... Stacks: UTG Hero ($395) CO ColdrexHot ($200) BTN Rainman955 ($205.30) SB megga19 ($306) BB 0466678287 ($204.95) Pre-Flop: ($3, 5 players) Hero is UTG A:diamond: A:spade: Hero raises to $7, 3 folds, 0466678287 raises to $204.95, Hero calls $197.95 Flop: 3:diamond: K:spade: 9:diamond: ($410.90, 2 players) Turn: 10:diamond: ($410.90, 2 players) River: 2:club: ($410.90, 2 players) Final Pot: $410.90 0466678287 shows J:spade: 10:club: Hero shows A:diamond: A:spade: Hero wins $407.90 ( won +$202.95 ) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Skumdum Postad 13 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 13 Oktober , 2009 Om man förutsätter att random n00b älskar att syna, vilket jag gör, så är inte KT-handen något vidare bluffläge. Han lär inte sätta dig på en Q, vare sig du har det eller inte. Det här är snarare ett väldigt bra värdebets-läge än ett bluffläge imo. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gustaf112 Postad 13 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 13 Oktober , 2009 Om man förutsätter att random n00b älskar att syna, vilket jag gör, så är inte KT-handen något vidare bluffläge. Han lär inte sätta dig på en Q, vare sig du har det eller inte. Det här är snarare ett väldigt bra värdebets-läge än ett bluffläge imo. +1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jkkman Postad 13 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 13 Oktober , 2009 Gillar KTo, att inte beta turn måste suga stenhårt, ska man inte ha nån bluffrange alls och gå för c/f istället??? Man kan väl ge upp river om man vill. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Supertequila Postad 13 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 13 Oktober , 2009 AA-handen, när fi 3betar så stort så går jag för stack där, så bet turn. KT-handen gillar jag bet turn, men inte bluffa river. KK-handen checkar jag turn o synar river. AK-handen foldar jag river. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Skumdum Postad 13 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 13 Oktober , 2009 Gillar KTo, att inte beta turn måste suga stenhårt, ska man inte ha nån bluffrange alls och gå för c/f istället??? Man kan väl ge upp river om man vill. Turn är ju autobet i princip, antog att vi diskuterade river. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Dead-Inside Postad 13 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 13 Oktober , 2009 Ser ut som enkel, bekväm fold på KK handen såvida killen inte har sjukt hög aggfaktor (vilket är vad som spelar roll, inte "omfg han spelar 62% av sina händer"). Och så ska man ju komma ihåg att viss fisk spelar stenhårt med nötter och bluffar väldigt sällan vilket skulle innebära att det fortfarande är fold. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rooney Postad 13 Oktober , 2009 Författare Rapport Share Postad 13 Oktober , 2009 Gillar KTo, att inte beta turn måste suga stenhårt, ska man inte ha nån bluffrange alls och gå för c/f istället??? Man kan väl ge upp river om man vill. Turn är ju autobet i princip, antog att vi diskuterade river. Ja turn är det väl inget snack om. Tänkte att jag kanske skulle kunna reppa flush eller bättre o folda ut knektar. Gillar ni spelet bättre om river är Xs? AA-handen, när fi 3betar så stort så går jag för stack där, så bet turn.KT-handen gillar jag bet turn, men inte bluffa river. KK-handen checkar jag turn o synar river. AK-handen foldar jag river. AA handen checkshoveade han o hade QJo. KT ok, han hade KJ o snappade obv KK Är det för optimistiskt att han ska syna två gator till med en sämre hand? Ser ut som enkel, bekväm fold på KK handen såvida killen inte har sjukt hög aggfaktor (vilket är vad som spelar roll, inte "omfg han spelar 62% av sina händer"). Och så ska man ju komma ihåg att viss fisk spelar stenhårt med nötter och bluffar väldigt sällan vilket skulle innebära att det fortfarande är fold. Det är nog sant... Snappade av lite väl fort. Tänkte en del på handen i efterhand och insåg att jag väldigt sällan lär vara bra där Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bluwajt Postad 13 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 13 Oktober , 2009 Farsan fyllde år så käkat mängder prinsesstårta... Helvete vad man kan må dåligt av det Nöten är att plocka bort ~hälften av grädden så får man i sig mer i förhållande till hur dåligt man mår efter! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rooney Postad 14 Oktober , 2009 Författare Rapport Share Postad 14 Oktober , 2009 Nöten är att plocka bort ~hälften av grädden så får man i sig mer i förhållande till hur dåligt man mår efter! Bra idé! Äntligen får man väl säga. Hittade någon form av rungood o plussade 4.5bi nu. Satt med en sjuk fisk som spelade 96/48 som först tvåoutade mig och sen orkade vinna AT vs min AK ai pre också Slutade nog inte ens plus på honom. Grämer mig som fan över en situation där jag missade massor med value när jag slowspelade set helt åt helvete Var gott om fisk i övrigt också och ju längre sessionen gick desto mer sjönk vpipen o pfren o man ser tydligt att den röda linjen dyker brantare allt jämt vad sessionen leder... Skönt med en ordentlig plusdag iallafall. Var inte igår $850 slutade de på tot över 2k händer Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jkkman Postad 14 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 14 Oktober , 2009 Nöten är att plocka bort ~hälften av grädden så får man i sig mer i förhållande till hur dåligt man mår efter! nötnöten måste ändå vara att dricka varm choklad till och he grädden i den Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Teh_MoUsE Postad 14 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 14 Oktober , 2009 Hand1: 4bet pre, höjer flop oftast. Hand2: Dålig bluff river. Hand3: Checkar bakom turn, synar alla rivers. (Bet/fold ifall han checkar) Hand4: Gråtfold Hand5: Foldar mot hans all in. Om du känner att du springer dåligt så är du antagligen i en dålig swing. Brukar därför folda sånna här för att undvika att gräva sig ännu djupare. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
pastan Postad 14 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 14 Oktober , 2009 Hand1: 4bet pre, höjer flop oftast.Hand2: Dålig bluff river. Hand3: Checkar bakom turn, synar alla rivers. (Bet/fold ifall han checkar) Hand4: Gråtfold Hand5: Foldar mot hans all in. Om du känner att du springer dåligt så är du antagligen i en dålig swing. Brukar därför folda sånna här för att undvika att gräva sig ännu djupare. Jag hoppas innerligt att du levlar.. måste ju vara en levling. Iaf om det handlar om (sista) AA handen. Om det inte är en level är du helt jävla dum i huvudet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Prislapp Postad 14 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 14 Oktober , 2009 eller så är du ute och re-levlar shahin? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
pastan Postad 14 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 14 Oktober , 2009 eller så är du ute och re-levlar shahin? nej är steamad atm.. om han levlar så har jag som sagt inte kallat honom för dum i huvudet.. levlar han itne så är han dum i huvudet Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mr-flow Postad 14 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 14 Oktober , 2009 nötnöten måste ändå vara att dricka varm choklad till och he grädden i den Älskar ordet "he", finns inte i svenska språket om man är från söder om sundsvall. <3 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rooney Postad 14 Oktober , 2009 Författare Rapport Share Postad 14 Oktober , 2009 Hand1: 4bet pre, höjer flop oftast. Ogilla. som fan Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
KallOödmjukDiva Postad 14 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 14 Oktober , 2009 Hur kan man ogilla att 4b AA som faan? Hade spelat handen likadant btw. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
KallOödmjukDiva Postad 14 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 14 Oktober , 2009 nej är steamad atm.. om han levlar så har jag som sagt inte kallat honom för dum i huvudet.. levlar han itne så är han dum i huvudet Har vi inte haft ett snack ang. det här. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Supertequila Postad 14 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 14 Oktober , 2009 Hur kan man ogilla att 4b AA som faan? Hade spelat handen likadant btw. Känns som man pissar bort rätt mkt värde när man 4betar AA mot en lös 3betare. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
KallOödmjukDiva Postad 14 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 14 Oktober , 2009 Känns som man pissar bort rätt mkt värde när man 4betar AA mot en lös 3betare.Kan inte besluta bara pga den faktorn. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Supertequila Postad 14 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 14 Oktober , 2009 Kan inte besluta bara pga den faktorn. Balans, metagame osv spelar förstås roll. Men i det här läget gillar jag syn mer. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
KallOödmjukDiva Postad 14 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 14 Oktober , 2009 Tanken var att 4B AA är mkt bra om fi ex. 5B pushar varje gång vi 4b. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts