Gå till innehåll

Rooney


Rooney

Recommended Posts

  • Svars 5,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Att gå längre ner i nivå är knappast aktuellt. Vägrar också tro att jag inte skulle slå NL200 efter att ha varit på NL1k för inte allt för längesen

 

 

 

Spelat dagens första session och efter ordentliga mentala förberedelser lyckades jag hålla tillbaka den mesta tilten och spela ganska bra trots att det kändes som jag sprang som ett jävla rövhål. Vann lite potter efter hand dock så det blev inte så farligt tillslut. När jag tittar tillbaka på händerna fattar jag inte ens hur jag lyckades backa de två bi jag backade. 1.7k händer hur som helst. Back för månaden nu efter 15k händer. Skitkul. 7 av de 9 senaste sessionerna är röda också :S Innan det gick det ganska bra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

klart rooney slår nl200, men psyket spelar en många spratt, särskilt i runbaden för man blir alldeles för resultatinriktad och spelar därmed så mycket sämre utan att man vet om det för att man vill dubbla, och fort ska de gå typ.

 

Minns själv då jag var i downswingen på 6max/5max i fjol, jag sket ju helt och hållet i att försöka spela bra, jag ville ha in degen typ, och helst så ofta som möjligt. att typ vinna 30bb pott där, 40bb pott här det var nonsens. 200bb skulle det vara..... hetsig och argen =/

 

 

edit; sen jag fick tillbaka en sjuk pokerglöd(vet inte var den kom ifrån egentligen.. kanske mitt kommande barn?)så har jag fått sån sjuk motivation och vilja att spela poker...Det bästa är att det är så jäkla kul nu också, ur teoretiskt perspektiv, läsa om poker osv. Att jag är rungood har ju förstås maximalt med det o göra också..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

klart rooney slår nl200, men psyket spelar en många spratt, särskilt i runbaden för man blir alldeles för resultatinriktad och spelar därmed så mycket sämre utan att man vet om det för att man vill dubbla, och fort ska de gå typ.

 

Minns själv då jag var i downswingen på 6max/5max i fjol, jag sket ju helt och hållet i att försöka spela bra, jag ville ha in degen typ, och helst så ofta som möjligt. att typ vinna 30bb pott där, 40bb pott här det var nonsens. 200bb skulle det vara..... hetsig och argen =/

 

 

edit; sen jag fick tillbaka en sjuk pokerglöd(vet inte var den kom ifrån egentligen.. kanske mitt kommande barn?)så har jag fått sån sjuk motivation och vilja att spela poker...Det bästa är att det är så jäkla kul nu också, ur teoretiskt perspektiv, läsa om poker osv. Att jag är rungood har ju förstås maximalt med det o göra också..

 

Känner igen det där med att man vill att det ska gå fort riktigt mycket, särskilt sen jag gick ner i nivå. Tror jag tappat alldeles för mycket fokus på de små potterna ju längre tiden utan direkta studier gått och desperationen blivit större. Signade mig på stoxpoker förut och började kolla lite filmer. Satte mig sen ner ikväll och kände att jag verkligen tänkte poker och inte gick på maskin. Hittade lite rungood och tog tillbaka backet från tidigare idag och lite till!

 

Kul att du hittat tillbaka till pokersuget och framförallt att du snart blir pappa! Riktigt roligt :)

 

Skönt med en ordentlig plussession. Bookar dagen här med ett 300 plus över 2.9k händer. Sjukt vad glad man kan bli över ett plus. Känner det i hela kroppen. Var toknöjd bara med att ha hittat breakeven när jag råkade tjuvkolla i klienten.

 

 

FI är reg och 19/18 och har spelat ca 100 händer. Han har 9% trebet men det spelar väl ingen större roll. Känns ju väldigt troligt att han missklickar preflop här. Kan inte tänka mig något annat. Med denna infon, vill vi få in det på flopp med tanke på de dåliga korten som kan komma? Vad gör vi som spelat?

$1/$2 No Limit Holdem

4 players

Converted at weaktight.com

 

Stacks:

CO lifetiltsme ($200.00)

BTN nitram1980 ($75.09)

SB traian7 ($295.15)

BB Hero ($214.80)

 

Pre-flop: ($3, 4 players) Hero is BB K:spade: Q:heart:

lifetiltsme raises to $6, 2 folds, Hero raises to $21, lifetiltsme raises to $36, Hero calls $15

 

Flop: K:diamond: A:spade: Q:club: ($73, 2 players)

Hero checks, lifetiltsme bets $35, Hero calls $35

 

Turn: 8:spade: ($143, 2 players)

Hero checks, lifetiltsme checks

 

River: T:diamond: ($143, 2 players)

Hero checks, lifetiltsme bets $129, Hero

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg just en Sneak Peak av Entourage säsong 6 o fick rysningar! Fyfaaaan vad jag längtar! Rysningar av en serie, hur sjukt är det :mrgreen: Blev klar med säsong 5 idag efter att ha gått igenom serien från start för att verkligen komma in i entourage-mode. Tyckte säsong 5 var bättre än jag kom ihåg den. Den har jag bara sett en gång bortsett från avsnitt 3 som jag sett 100 gånger, går hem på varje förfest. Så jävla roligt :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror verkligen ditt spelande skulle må bra av att du släppte allt detta tänk på runbad/rungood och röda linjen. Känns som det utlöser mkt frustration hos dig under tiden du spelar, och är det nåt som är ett garanterat recept på att förlora, så är det att spela när man sitter och är förbannad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner igen det där med att man vill att det ska gå fort riktigt mycket, särskilt sen jag gick ner i nivå. Tror jag tappat alldeles för mycket fokus på de små potterna ju längre tiden utan direkta studier gått och desperationen blivit större. Signade mig på stoxpoker förut och började kolla lite filmer. Satte mig sen ner ikväll och kände att jag verkligen tänkte poker och inte gick på maskin. Hittade lite rungood och tog tillbaka backet från tidigare idag och lite till!

 

Kul att du hittat tillbaka till pokersuget och framförallt att du snart blir pappa! Riktigt roligt :)

 

Skönt med en ordentlig plussession. Bookar dagen här med ett 300 plus över 2.9k händer. Sjukt vad glad man kan bli över ett plus. Känner det i hela kroppen. Var toknöjd bara med att ha hittat breakeven när jag råkade tjuvkolla i klienten.

 

 

FI är reg och 19/18 och har spelat ca 100 händer. Han har 9% trebet men det spelar väl ingen större roll. Känns ju väldigt troligt att han missklickar preflop här. Kan inte tänka mig något annat. Med denna infon, vill vi få in det på flopp med tanke på de dåliga korten som kan komma? Vad gör vi som spelat?

$1/$2 No Limit Holdem

4 players

Converted at weaktight.com

 

Stacks:

CO lifetiltsme ($200.00)

BTN nitram1980 ($75.09)

SB traian7 ($295.15)

BB Hero ($214.80)

 

Pre-flop: ($3, 4 players) Hero is BB K:spade: Q:heart:

lifetiltsme raises to $6, 2 folds, Hero raises to $21, lifetiltsme raises to $36, Hero calls $15

 

Flop: K:diamond: A:spade: Q:club: ($73, 2 players)

Hero checks, lifetiltsme bets $35, Hero calls $35

 

Turn: 8:spade: ($143, 2 players)

Hero checks, lifetiltsme checks

 

River: T:diamond: ($143, 2 players)

Hero checks, lifetiltsme bets $129, Hero

 

 

 

 

 

 

syna bara pre så har du alla problem lösta

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror verkligen ditt spelande skulle må bra av att du släppte allt detta tänk på runbad/rungood och röda linjen. Känns som det utlöser mkt frustration hos dig under tiden du spelar, och är det nåt som är ett garanterat recept på att förlora, så är det att spela när man sitter och är förbannad.

 

Jupp tack för tipset. Har börjat ta tag i det med början igår genom att skriva upp ett word dokument med olika saker att tänka på under sessionen för att hålla fokus. Funkat rätt bra hittils.

 

syna bara pre så har du alla problem lösta

 

Det blir väl ofta enklare så antar jag

 

Har du outat ditt nick i dagboken?

 

Nix

 

 

 

Började dagens session äckligt bra och vann allt. Var snabbt 4 bi upp. Sen vände det och jag började läsa av situationer fel och slarvade. Tappade och slutade efter att tråkigt ha förlorat sessionens sista hand på €365 gröna. Alltid frustrerande, särskilt som det var så mycket slarv och onödigt. Kunde sparat 200 åtminstonde.

 

Nu ska jag iväg och hälsa på tjejen på hennes nya jobb och ta en sväng förbi ikea

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Började dagens session äckligt bra och vann allt. Var snabbt 4 bi upp. Sen vände det och jag började läsa av situationer fel och slarvade. Tappade och slutade efter att tråkigt ha förlorat sessionens sista hand på €365 gröna. Alltid frustrerande, särskilt som det var så mycket slarv och onödigt. Kunde sparat 200 åtminstonde.

 

Där tror jag 'hetsen' kommer in igen... ett par snygga calls, eller rivershoves och några setupsituationer fick dig nog att börja spewa lite för mycket, du såg rentav 10 bi sessionen hägra o så... jag upplevde då det där allt för ofta, hur jag pissa bort plus på plus på hybris :)

 

edit; tänker mkt på inlägget från den där svensken med 100k grafen på 2+2 då jag får medriggshybris.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Där tror jag 'hetsen' kommer in igen... ett par snygga calls, eller rivershoves och några setupsituationer fick dig nog att börja spewa lite för mycket, du såg rentav 10 bi sessionen hägra o så... jag upplevde då det där allt för ofta, hur jag pissa bort plus på plus på hybris :)

 

edit; tänker mkt på inlägget från den där svensken med 100k grafen på 2+2 då jag får medriggshybris.

 

Just idag var det nog mycket så faktiskt tror jag

 

vad jobbar hon med? :)

 

På väskshoppen :) Verkar vara lagom slött och bra, hon är jättenöjd hittils.

 

 

Körde igenom en vattenpöl häromveckan som stänkte ner hela bilen och lämnade ett fint spår efteråt. Tänkte därför tvätta den idag och tog utan borstar för att slita så lite som möjligt på lacken. Så när jag kommer hem märker jag att den är precis lika skitig som innan jag körde genom tvätten :S Värda 170 spänn eller vad fan det kostade. Tog några putsdukar och skrubbade bort det mesta i efterhand.

 

Ska strax iväg på bortamatch med reservlaget igen. Blir svårt att upprepa de 4 målen senast men ska göra mitt bästa ;)

 

 

 

En hand från förut.

FI är 27/17 och en ganska underlig reg. Limpar en hel del preflop bland annat men verkar rätt ok ändå. I hans ögon är jag förmodligen en ganska standard reg med gissningsvis 19/16 stats efter ett par hundra händer.

 

Jag tror att jag är bra då och då med min kung här, men samtidigt att jag kan få honom att vika allt utom 2par+. Motiverar det en shove jämfört alternativet att syna?

$1/$2 No Limit Holdem

6 players

Converted at weaktight.com

 

Stacks:

UTG lineker_ ($219.75)

UTG+1 Hero ($246.05)

CO Cacoto ($103.90)

BTN Piruloo ($42.00)

SB caso_ ($289.05)

BB cottagedream ($334.30)

 

Pre-flop: ($3, 6 players) Hero is UTG+1 K:heart: Q:heart:

lineker_ raises to $8, Hero calls $8, 4 folds

 

Flop: 9:club: K:diamond: 3:heart: ($19, 2 players)

lineker_ bets $14, Hero calls $14

 

Turn: A:heart: ($47, 2 players)

lineker_ bets $32, Hero calls $32

 

River: 7:club: ($111, 2 players)

lineker_ bets $82, Hero raises to $192.05

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just idag var det nog mycket så faktiskt tror jag

 

 

 

På väskshoppen :) Verkar vara lagom slött och bra, hon är jättenöjd hittils.

 

 

Körde igenom en vattenpöl häromveckan som stänkte ner hela bilen och lämnade ett fint spår efteråt. Tänkte därför tvätta den idag och tog utan borstar för att slita så lite som möjligt på lacken. Så när jag kommer hem märker jag att den är precis lika skitig som innan jag körde genom tvätten :S Värda 170 spänn eller vad fan det kostade. Tog några putsdukar och skrubbade bort det mesta i efterhand.

 

Ska strax iväg på bortamatch med reservlaget igen. Blir svårt att upprepa de 4 målen senast men ska göra mitt bästa ;)

 

 

 

En hand från förut.

FI är 27/17 och en ganska underlig reg. Limpar en hel del preflop bland annat men verkar rätt ok ändå. I hans ögon är jag förmodligen en ganska standard reg med gissningsvis 19/16 stats efter ett par hundra händer.

 

Jag tror att jag är bra då och då med min kung här, men samtidigt att jag kan få honom att vika allt utom 2par+. Motiverar det en shove jämfört alternativet att syna?

$1/$2 No Limit Holdem

6 players

Converted at weaktight.com

 

Stacks:

UTG lineker_ ($219.75)

UTG+1 Hero ($246.05)

CO Cacoto ($103.90)

BTN Piruloo ($42.00)

SB caso_ ($289.05)

BB cottagedream ($334.30)

 

Pre-flop: ($3, 6 players) Hero is UTG+1 K:heart: Q:heart:

lineker_ raises to $8, Hero calls $8, 4 folds

 

Flop: 9:club: K:diamond: 3:heart: ($19, 2 players)

lineker_ bets $14, Hero calls $14

 

Turn: A:heart: ($47, 2 players)

lineker_ bets $32, Hero calls $32

 

River: 7:club: ($111, 2 players)

lineker_ bets $82, Hero raises to $192.05

 

Hade instasynat. KQ är i toppen av din callrange från flopp antar jag så den borde användas till att syna. Bluffpushar gör vi med sämre händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

synat? är väl aldrig bra där någonsin. KQ är väl knappast i toppen av våran range. Det ska den inte vara i alla fall.

 

Vad ska vi syna river med om inte med KQ? Kan det verkligen vara bra att ha så pass många floats med A high händer på den floppen att KQ hamnar så pass långt ner i vår range på river att den är för dålig att syna med?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad ska vi syna river med om inte med KQ? Kan det verkligen vara bra att ha så pass många floats med A high händer på den floppen att KQ hamnar så pass långt ner i vår range på river att den är för dålig att syna med?

 

Jag explodonka väl lite kanske i och med att det är en cp reg det handlar om. Några set spelar man ju så imo. lr?

 

Jag är rätt förvirrad på senaste så vet inte om jag ens borde kommenterat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just idag var det nog mycket så faktiskt tror jag

 

 

 

På väskshoppen :) Verkar vara lagom slött och bra, hon är jättenöjd hittils.

 

 

Körde igenom en vattenpöl häromveckan som stänkte ner hela bilen och lämnade ett fint spår efteråt. Tänkte därför tvätta den idag och tog utan borstar för att slita så lite som möjligt på lacken. Så när jag kommer hem märker jag att den är precis lika skitig som innan jag körde genom tvätten :S Värda 170 spänn eller vad fan det kostade. Tog några putsdukar och skrubbade bort det mesta i efterhand.

 

Ska strax iväg på bortamatch med reservlaget igen. Blir svårt att upprepa de 4 målen senast men ska göra mitt bästa ;)

 

 

 

En hand från förut.

FI är 27/17 och en ganska underlig reg. Limpar en hel del preflop bland annat men verkar rätt ok ändå. I hans ögon är jag förmodligen en ganska standard reg med gissningsvis 19/16 stats efter ett par hundra händer.

 

Jag tror att jag är bra då och då med min kung här, men samtidigt att jag kan få honom att vika allt utom 2par+. Motiverar det en shove jämfört alternativet att syna?

$1/$2 No Limit Holdem

6 players

Converted at weaktight.com

 

Stacks:

UTG lineker_ ($219.75)

UTG+1 Hero ($246.05)

CO Cacoto ($103.90)

BTN Piruloo ($42.00)

SB caso_ ($289.05)

BB cottagedream ($334.30)

 

Pre-flop: ($3, 6 players) Hero is UTG+1 K:heart: Q:heart:

lineker_ raises to $8, Hero calls $8, 4 folds

 

Flop: 9:club: K:diamond: 3:heart: ($19, 2 players)

lineker_ bets $14, Hero calls $14

 

Turn: A:heart: ($47, 2 players)

lineker_ bets $32, Hero calls $32

 

River: 7:club: ($111, 2 players)

lineker_ bets $82, Hero raises to $192.05

 

snygg syn pre rooney!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade instasynat. KQ är i toppen av din callrange från flopp antar jag så den borde användas till att syna. Bluffpushar gör vi med sämre händer.

 

Har funderat en del och tycker nog det kan vara en idé. Den är dock inte i toppen av min callrange från flopp. Callrangen innehåller såväl AK som alla set

 

lineker har nog alltid bättre än en kung där iaf. Sjukt vek post är han.

 

Den uppfattningen fick aldrig jag riktigt, men kanske är det så. Jag kände snarare att han definitivt var kapabel till trebarrels och detta motiverar ju en syn med en hand som den jag har

 

snygg syn pre rooney!

 

Har ingen 3b-range mot UTG ;)

 

 

 

Vann matchen idag med reservlaget med 3-1. Inga 4 mål med andra ord. Inte ens ett. Men en fin framspelning och en helt ok insats i övrigt också. Tänkte lira nu när jag kom hem men det blir så att tjejen kommer hit och sover istället så vi går på´t imorgon igen istället. Känner lite sug för poker igen faktiskt sen jag signade på stoxpoker o började "plugga" lite igen :) Fint med lite plus i ryggen också! Vore gött om det rullade på nu. Positiva tankar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ingen 3b-range mot UTG ;)

 

Jag har en obalanserad o jävligt snäv 3betsrange mot tajta UTG-spelare. De kommer sällan ifrån sina händer pre.

 

KQ-handen hade jag nog släppt, vek som jag är. Men det beror också på att folk inte 3barrellar mig light så ofta eftersom jag vanligen har en jävligt stark range i mina passiva synlinjer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...