Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Lugn & fin Rooney. Du vet att du troligtvis är en bättre spelare än hampulito rent teoretiskt. Du är inne i en svacka, men kommer förhoppningsvis grinda dig ur den här i rappet. Keep it up!

Hampulite; lamt jävla försöka att trigga och tilta upp Rooney. Komma in i hans dagbok och vara oförskämd o dryg är i min mening väldigt smaklöst. Ge killen en chans. Han är inne i en svacka f.n men är garanterat vinnare på nivån. Dessutom klarar han att ta hand om sin egna bankrulle och behöver ingen "förmyndare" som sköter detta åt han så i mina och många andras ögon är han redan där en bättre spelare än vad du är. Moneymanagement är troligtvis den viktigaste egenskapen för en pokerspelare, och någon sådan besitter du ju uppenbarligen inte.

Skämmes ta mig tusan!

/Efterr

Stör mig inte så mycket att han kommer in och drygar sig och är den han är, det som däremot stör mig är att han tror att han spelade bra mot mig igår när han i själva verket inte hade något kommando över huvud taget. Det han vunnit mot mig har han turat ihop, i övrigt vek han mest mot mina trebets. Att han sen spelar 29/27 gör ju också att han kan vara c00l och kalla oss 21/18 grinders för nits.

wtf,,, klart Rooney tar chansen o sätta dig på plats en gång för alla :)

Kan inte i mina vildaste fantasier tro att Rooney inte tar chansen nu när du blottar strupen o utfärdar en officiell utmaning.

Get him Rooney. Visa att du inte backar.

Har spelat max 2k HU händer i hela mitt liv så det känns inte särskilt värt det. Har ingenting att bevisa för honom. Tror han att han äger och läser sönder mig så är det roande

Vad tycker du om Vindborste Rooney?

Tight ur alla positioner utom BU, foldar mycket mot trebets. Trebettar för lite själv också. Ställer inte till med särskilt mycket problem helt enkelt.

8-)

Vem har längst rövskägg?

Vågar nästan lova att det är jag, true story :)

Spelade en session nu med extremt fokus på varje move, antar att det är det som gäller framöver. Backade lite i non showdown men plussade 1½bi ändå. Fick vinna ett par setups men torska någon flip.

• Svars 5,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
mm, ingen heliga_ak-style nu, utmana och försvinna ur etern

Ahh så det var vad som hände. Läste igenom CDS dagbok för ett tag sedan och såg då att Heliga_AK utmanade dig HU. Undrade vad som hände; ifall någon backade ur eller så.

En fråga till dig Nebbis; Vad tycker du om Blom90 och hade du accepterat en HU battle mot honom?

Sorry Rooney for OT!

Rooney... Du kommer att vända på steken på ett eller annat sätt. Jag är den sista som ska droppa den väldigt klyschiga menningen, men mycket av det du sa på PM var klockrent och fick mig att tänka över två gånger om hur jävla tur vi har som fått den här chansen att plussa och gå bra. Så... tänker säga det du sa till mig... bara att fortsätta nöta.

En dag blir det Blom90 ruschen och då kommer det att gå fort. Gäller bara att hitta HU spel mot Emil för din sista slant. Det är tydligen boomswitchen :lol:

GL med grind och footy!

Postad

Sorry Rooney for OT!

Rooney... Du kommer att vända på steken på ett eller annat sätt. Jag är den sista som ska droppa den väldigt klyschiga menningen, men mycket av det du sa på PM var klockrent och fick mig att tänka över två gånger om hur jävla tur vi har som fått den här chansen att plussa och gå bra. Så... tänker säga det du sa till mig... bara att fortsätta nöta.

En dag blir det Blom90 ruschen och då kommer det att gå fort. Gäller bara att hitta HU spel mot Emil för din sista slant. Det är tydligen boomswitchen :lol:

GL med grind och footy!

Lugnt med OTn :)

Jag tror faktiskt också på det. Känner att HM kommer hjälpa mig enormt på vägen. Både kollen på mitt eget spel och mina justeringar jag behöver göra, och kollen på alla andra regs har blivit enormt mycket bättre genom alla nya stats. Kommer kunna göra mycket fler justeringar framöver och det är helt sanslöst vad många regs har uppenbara jätteluckor i sina spel. Att jag skulle vara förlorande mot dessa finns liksom inte. Vi jobbar på :)

lolaments

Jag tycker det var en intressant fråga! I början var det ju så väldigt mycket snack om fisken blom men nu har han ju "rensat rent" på SvS och är igång på ipoker igen som jag förstår. Nu vet jag inte hurvida nebbis är inne och har spelat mot honom på ipoker, men att saxin vunnit några dolls mot honom vet jag. Om han nu vore en så stor fisk dock förstår jag inte varför de inte sitter mot honom jämt.

Men som sagt, det kanske är det de gör, jag vet inte :)

Jag är tämligen säker på att ett av mina nicks på b2b är den som du tagit mest pengar av rooney, men lycka till i alla fall.. Vi vet nog alla hur en tung period ser ut. Go for the HU challenge vettja!

Missade detta inlägget förut! Kan tänka mig att så jag sprang mot dig då var hur dessa två regs som är så mycket upp på mig nu sprungit den senaste tiden :) Good times...

Postad
Har spelat max 2k HU händer i hela mitt liv så det känns inte särskilt värt det. Har ingenting att bevisa för honom. Tror han att han äger och läser sönder mig så är det bara att skratta åt det.

Är ju bara att ni låter 4 andra som hatar någon av er vara med på en SH4rollz.

Postad
Oh kan vi inte ha PF cashgames som vi hade förr i tiden? Kommer ihåg när pk gulade mig på ett par 100 bucks på 0.5-1 på den gamla goda tiden.

+1 på den.

Har för mig att pk drog ut dig grymt i nån 300bb pott lr nått. Har han blivit bättre efter det?

Postad

Kom på att jag hade en hand när jag spelade tidigare idag som jag var lite fundersam över. FI är riktigt konstig och spelar typ 60/40 och gör massor med skumma spel. Mintrebetar gärna pre, tar annorlunda linjer osvosv. Har dock inte uppfattat honom som någon komplett idiot, foldar en hel del mot cbs osv.

Han instapottar turn och gör detsamma på river och lämnar några euro kvar i stacken här. I mean what?

B2B No Limit Hold'em Cashgame

Blinds: €2,00 / €4,00

Players: 6

B2B Hand Converter from One Of A Kind

CO - Hero (€400,00)

Button (€400,00)

SB (€776,60)

BB (€400,00)

UTG (€400,00)

MP (€793,00)

Preflop: Hero is CO with K:heart:, A:club:

2 folds, Hero raises to €14,00, 1 fold, SB calls €12,00, 1 fold

Flop: (€32,00) K:club:, Q:heart:, 9:spade: (2 players)

SB checks, Hero bets €26,00, SB calls €26,00

Turn: (€84,00) 5:heart: (2 players)

SB bets €84,00, Hero calls €84,00

River: (€252,00) 3:spade: (2 players)

SB bets €252,00

Postad
Kom på att jag hade en hand när jag spelade tidigare idag som jag var lite fundersam över. FI är riktigt konstig och spelar typ 60/40 och gör massor med skumma spel. Mintrebetar gärna pre, tar annorlunda linjer osvosv. Har dock inte uppfattat honom som någon komplett idiot, foldar en hel del mot cbs osv.

lol

snapsyn!

Postad

Jag foldade :oops::-( Såg bara hur han fläkte upp JT i ansiktet på mig efter showdown. Biverkning av att man går kasst antar jag

Andra gången på kort tid namnet Rönning syns i TV! Brorsan är med i bok-SM på Kapitel1.se, och fick lite gratisreklam i TV4 imorse

http://www.tv4.se/1.283438?videoId=1.848028

Boken hittar ni på http://www.kapitel1.se/joakim-ronning/cred

Riktigt riktigt bra imo. Sjukt impad faktiskt. Rekommendera honom gärna också så han sopar banan i den där tävlingen. Busenkelt och kräver bara en snabb registrering och sen att man rekommenderar tre böcker för att rösten ska gillas!

Postad

Riktigt riktigt nöjd med mitt spel den här sessionen. Har gjort en väldig massa justeringar och det har nästan gjort det roligt att spela igen till och med! Inte samma maniska grind alls.

Det släpper inte riktigt dock. Skeppar med AQ vs AK, AK vs AA mot 40/30 fisk för €1k pott och sen AK vs KK, men den sista fick jag iallafall dra ut så den kan man väl säga räddade dagen :D Jag lyckades även gå +-0 i non showdown winnings idag vilket får ses som framsteg även om det kanske inte säger jättemycket. Bluffade dock helt klart mer än vanligt.

Hade ett helt gäng intressanta händer.

FI 25/20 med 6.1% trebet. En av de bättre spelarna på nätverket imo. Bara femhandat den här handen som ni kan se. Vad fan har han här? Inte standard för mig att checka flopp men mixar in det ibland. Är han verkligen dum nog att bluffa river när jag synat turn någonsin?

Button (€404,50)

SB (€505,70)

BB (€966,20)

UTG - Hero (€585,50)

MP (€582,80)

CO (€0,00)

Preflop: Hero is UTG with 4:heart:, A:heart:

Hero raises to €14,00, 1 fold, SB calls €12,00, 1 fold

Flop: (€32,00) 2:club:, A:diamond:, 2:heart: (4 players)

SB checks, Hero checks

Turn: (€32,00) K:diamond: (4 players)

SB checks, Hero bets €25,00, SB raises to €80,00, Hero calls €55,00

River: (€192,00) J:heart: (4 players)

SB bets €140,00, Hero

Fi en av de sämre regsen med 26/18 stats. Spewig och kass helt enkelt. Han SNAPPAR turn. Jättesnabbt verkligen. Bluffar man vidare river?

SB (€1060,00)

BB (€1688,12)

UTG (€401,40)

MP - Hero (€400,00)

CO (€430,65)

Button (€400,00)

Preflop: Hero is MP with 7:heart:, 8:heart:

1 fold, Hero raises to €14,00, CO calls €14,00, 3 folds

Flop: (€34,00) K:spade:, 2:heart:, 9:heart: (2 players)

Hero bets €28,00, CO calls €28,00

Turn: (€90,00) A:club: (2 players)

Hero bets €77,00, CO calls €77,00

River: (€244,00) 5:spade: (2 players)

Hero

FI är våran käre hampulito med 12% trebet och 29/26 stats. Hur vill ni spela handen? Är det ok att raisa och få in?

UTG (€566,35)

CO (€517,15)

Button - Hero (€425,00)

SB (€533,10)

BB (€418,30)

Preflop: Hero is Button with 7:diamond:, 6:diamond:

2 folds, Hero raises to €11,50, 1 fold, BB raises to €39,00, Hero calls €31,50

Flop: (€88,00) 4:club:, 8:heart:, 6:heart: (2 players)

BB bets €57,00, Hero

Och den här får vara med bara för att den är rolig. FI är en 23/18 reg med samma öppningsrange från alla positioner och allmänt kass. Den förtjänade han, och han tiltade loss fint i chatten efteråt :D

CO (€724,50)

Button - Hero (€461,15)

SB (€541,70)

BB (€615,35)

UTG (€400,00)

MP (€425,00)

Preflop: Hero is Button with 5:spade:, 3:spade:

1 fold, MP raises to €14,00, 1 fold, Hero raises to €44,00, 2 folds, MP calls €30,00

Flop: (€94,00) 7:club:, 4:spade:, Q:heart: (2 players)

MP checks, Hero checks

Turn: (€94,00) 6:spade: (2 players)

MP checks, Hero bets €67,00, MP raises to €134,00, Hero calls €67,00

River: (€362,00) 8:diamond: (2 players)

MP goes all-in for €247,00, Hero calls €247,00

Final pot: €856,00

MP shows 7:heart:, 7:diamond: (three of a kind, sevens)

Hero shows 5:spade:, 3:spade: (a straight, eight high)

Outcome: Hero wins €856,00

Plussade knappt ett bi idag, 1.7k händer. På rätt väg!

Postad

A4 handen förstår jag inte värdet av att höja turn. Syn tycker jag är bäst. Om han bluffar vill du låta honom trycka en gata till o om han leder så är det ju inte bra o trycka in mer pengar. Vad gör du om han 3betar turn? Gillar flopchecken däremot. Typ ingen hand i hans range som kan dra ut dig på turn, och du lär ändå inte få mer än 1 max 2 gators värde fr din hand mot sämre, så du kan lika gärna ta värdet på turn lr river.

Som spelat släpper jag nog river.

78-handen finns nog argument för push med tanke på Fis passiva linje, men jag hade nog gett upp här i brist på riktigt bra read på va hans synlinje brukar ha för range.

Hampulitohanden synar jag flop. Vilken hand synar han din push med som inte har dig slagen? Du flippar typ mot överpar, för han lär inte släppa överparet här o tappar värde mot sämre händer som kan tänkas skjuta en gata till.

Gillar flopchecken på 35-handen.

Postad

A4 handen är kräkmedel, foldar nog i brist på read men vetefan alltså... Sjukt skum.

78 gillar jag att bluffa river. Känns som han ofta har Kx som synar turn för han vet att du skjuter på det kortet typ alltid, men ger upp river. Tror inte AhXh ska vara så mkt i hans range, bör ju raisa flopp med den oftast. 2p på turn (obv inte AK) tankar han nog lite iaf, tanken att raisa bör ju slå honom innan han snappar.

I handen emot Hampulito gillar jag att raisa och få in det. Pushar inte dock, utan raisar kanske 2,5x eller så för att få honom att spazza.

Spelet är ju knappast en bluff då vi leder rätt ofta, men heller inte en värdebet eftersom vi inte jätteofta får syn av sämre (får förvisso syn av färgdrag hela dagen lång men det är ju en flip typ), men samtidigt tycker jag det finns ett stort värde i att dels vinna potten (som ändå vuxit sig semistor) här och nu ganska ofta eftersom de allra flesta turn-korten inte gynnar oss, och vi kommer i princip aldrig veta vilka överkort som är bra för oss osv. Blir helt enkelt sjukt svårspelat på turn många gånger och han kan hitta många bra turn push eller kanske tom 3-barrel lägen om vi bara synar.

Skulle jag bara syna kommer jag shippa på många turns, då jag synar flopp enbart för att han ska skjuta luft igen på turn. En J turn t.ex vill jag inte gärna folda på, men syna känns heller inte helkul. För att undvika situationen får jag in såsen på flopp istället, tror det spelet har ett bra värde.

Klockan är som vanligt mkt och jag uttrycker mig som vanligt ganska flamsigt o matar på.... hoppas poängen gick fram.

Postad

Allt du säger är vad jag kommit fram till i efterhand puni. Great minds think the same :D

Nu gjorde jag dock inte såhär i någon av händerna.

A4 gör jag en WTF syn och han viker upp AK. Bör hitta vik eftersom han som sagt aldrig kommer vara dum nog att bluffa river. Det enda som talar för mig är att jag lyckats med en del spel mot honom och pundat rätt ordentligt under sessionen tidigare och han kan ha blivit frustrerad.

87 vill jag bluffa river mot de flesta. Osäker mot den här snubben dock. Valde att checka ner och han hade KJhh.

67 vill jag få in det flopp. Just för att det knappt finns en turn vi vill se och få in det på, och vi aldrig kommer få in det jättedåligt. Nu synade jag dock, turn kommer Jd och han stekskjuter igen. Måste vara bättre att få in det flopp än famla i mörker på så många turnkort. Speciellt mot en sån här FI som kommer skjuta många turns också. Foldade iallafall