Hakflem Postad 14 Januari , 2009 Rapport Postad 14 Januari , 2009 Finalbord på Pacific 20K Guarantee, 6 spelare kvar. Prisstrukturen är typ nåt sånt här: 5k-3K-2K-1.6K-1.3K-1K. Blinds 6K/12K ingen ante Stackar: UTG: 110K UTG+1: 110K Cutoff (Hero): 177K Button: 180K SB: 313K BB: 161K Jag har varit ganska aktiv på sista tiden och stulit en del, button och SB har dock varit ganska flitiga med att trebetta pre och jag har foldat tre av tre gånger mot trebet tror jag. Det har varit extremt lite kallsynande pre utan det har mest varit push/fold när någon öppnat. Det foldas till mig och jag plockar upp 77 och funderar över mina alternativ. Hur ska jag rangordna de fyra nedanstående alternativen (förutsatt att ingen kallsynar en raise)? Push Raise/Syn Raise/Fold Fold Citera
kungbohman Postad 14 Januari , 2009 Rapport Postad 14 Januari , 2009 Blindsen? edit: seeeeeeeeen Citera
Hakflem Postad 14 Januari , 2009 Författare Rapport Postad 14 Januari , 2009 Haha, spelar blindsen verkligen så stor roll Editerat första posten nu Citera
Haslo Postad 14 Januari , 2009 Rapport Postad 14 Januari , 2009 push. raise/syn dom andra två vet jag inte riktigt men kanske raise/fold fold Citera
Uniktnamn Postad 14 Januari , 2009 Rapport Postad 14 Januari , 2009 Skulle slå upp till 30 och antagligen syna en tillbakatryckning, självklart folda mot 2 pushar. Förre Citera
OzzzaJa Postad 14 Januari , 2009 Rapport Postad 14 Januari , 2009 1. Raise/syn (med tankte på eran "history" som du skriver om) 2. All in 3. Raise/fold 4. Fold Citera
Gäst Postad 14 Januari , 2009 Rapport Postad 14 Januari , 2009 Jag openshovar massor med andra händer här och då även 77. Så därför säger jag: 1. shove 2. raise/syn 3. fold 4. raise/fold raise/fold är katastrofalt dåligt och myyyyyycket sämre än openfold. Citera
Hakflem Postad 14 Januari , 2009 Författare Rapport Postad 14 Januari , 2009 Jag openshovar massor med andra händer här och då även 77. Så därför säger jag: 1. shove 2. raise/syn 3. fold 4. raise/fold raise/fold är katastrofalt dåligt och myyyyyycket sämre än openfold. Det här låter bra. Det var den rangordningen jag hade hoppats på. Jag pangade in med rubbet och dubblade upp mot AK här. Citera
Klyka Postad 14 Januari , 2009 Rapport Postad 14 Januari , 2009 Shove vs raise-syn: Du vill huvudsakligen åt det som ligger i mitten redan. En raise kan ge fi uppfattningen att han har FE, vilket gör att han pushar bredare än han synar. Det vill vi inte, så pusha hellre än raise-syna. Raise-fold vs raise-syn: Du är för kort för raise-folden. En lagom raise innebär att du får mumma-odds på att syna mot en rimlig pushrange. Raise-folden finns därför inte. Ska du raisa så gör du det helt förvissad om att du antingen kommer få fold eller få in pengarna. Du kommer inte undan handen utan en openfold. Fold vs raise-fold: Eftersom raise-fold är utesluten, så är enda sättet att komma undan denna hand att folda rakt av. ÄVEN om det skulle vara så att raise-fold var bättre än open-fold i sig, så skulle den linjen ändå vara utesluten iom att raise-syn är bättre. Om det bara stod mellan raise-fold och open-fold då? Du blir ofta trebettad och förlorar din satsning. Potten är 18k, du raisar till 30 (för enkelhets skull) och X% av gångerna så foldar motståndarna. Din break-even point blir således: 18X = 30(1-X) 18X = 30 - 30X 48X = 30 X = 62.5% Alltså måste alla tre motståndarna folda 62.5% av gångerna. Verkar lite optimistiskt, givet din read. (Edit/disclaimer: Jag har dock svårt att kvantifiera vad din read innebär för trebetsfrekvenser i detta läge. Vad tror folk är rimliga trebetsfrekvenser för de respektive motspelarna?) Troligen går du alltså back på en raise-fold, mao, och det är då rent av bättre att open-folda. Edit: Min standard-raise är iofs 28.5k på den nivån, och då blir beräkningen: 18X = 28.5(1-X) 18X = 28.5 - 28.5X 46.5X = 28.5 X = 61.3% Ingen större skillnad mao. Citera
Rebonius Postad 14 Januari , 2009 Rapport Postad 14 Januari , 2009 Bra inlägg av både Klyka och Consp. Eftersom det är EU-sajt och det typ inte finns regs där, så kan man nästan alltid försöka ta det beslutet som är mest +$EV utan att tänka på metagame osv. Därför kan jag raise-folda med den här stacken, så här öppnar jag och synar obv push. Tycker dock det är väldigt close mellan raise-syn och openshove. Här är min range så konstig så att jag mtp readsen raise-synar de bästa händerna jag annars skulle ha haft i min shoverange, och openshovar de sämsta. Men, eftersom det nästan inte är några regs så är det väldigt svårt för dom att förstå och kunna exploatera det. Vi får ju action av lite olika händer beroende på hur vi spelar, om vi shovar foldar dom antagligen både 33 och JTs, men om vi öppnar degar dom antagligen de händer. Tror att de degar tillräckligt mycket sämre händer för att raise-syn ska vara bättre. Raise-fold är obv horribelt. Citera
Hakflem Postad 14 Januari , 2009 Författare Rapport Postad 14 Januari , 2009 Bra inlägg av både Klyka och Consp.Eftersom det är EU-sajt och det typ inte finns regs där, så kan man nästan alltid försöka ta det beslutet som är mest +$EV utan att tänka på metagame osv. Därför kan jag raise-folda med den här stacken, så här öppnar jag och synar obv push. Tycker dock det är väldigt close mellan raise-syn och openshove. Här är min range så konstig så att jag mtp readsen raise-synar de bästa händerna jag annars skulle ha haft i min shoverange, och openshovar de sämsta. Men, eftersom det nästan inte är några regs så är det väldigt svårt för dom att förstå och kunna exploatera det. Vi får ju action av lite olika händer beroende på hur vi spelar, om vi shovar foldar dom antagligen både 33 och JTs, men om vi öppnar degar dom antagligen de händer. Tror att de degar tillräckligt mycket sämre händer för att raise-syn ska vara bättre. Raise-fold är obv horribelt. Jamen så sweet. Precis sådär på ett ungefär resonerade jag. Framförallt snubben på small blind hade repushat rätt ofta, bland annat med JTs som jag ju inte vill få action av här. Självklart verkar det lite suspekt att helt plötsligt openshova när jag i princip bara minraisat än så länge men som du säger är det inte så mycket de kan göra åt saken. Möjligtvis får mina raise-händer ännu mindre respekt, vilket ju trots att kan vara till min fördel om jag plockar upp något monster. Citera
Uniktnamn Postad 15 Januari , 2009 Rapport Postad 15 Januari , 2009 Bra inlägg av både Klyka och Consp.Eftersom det är EU-sajt och det typ inte finns regs där, så kan man nästan alltid försöka ta det beslutet som är mest +$EV utan att tänka på metagame osv. Därför kan jag raise-folda med den här stacken, så här öppnar jag och synar obv push. Tycker dock det är väldigt close mellan raise-syn och openshove. Här är min range så konstig så att jag mtp readsen raise-synar de bästa händerna jag annars skulle ha haft i min shoverange, och openshovar de sämsta. Men, eftersom det nästan inte är några regs så är det väldigt svårt för dom att förstå och kunna exploatera det. Vi får ju action av lite olika händer beroende på hur vi spelar, om vi shovar foldar dom antagligen både 33 och JTs, men om vi öppnar degar dom antagligen de händer. Tror att de degar tillräckligt mycket sämre händer för att raise-syn ska vara bättre. Raise-fold är obv horribelt. Jag måste till min förvåning säga att det var typ exakt på ordet så här jag resonerade! +1 Förre Citera
Recommended Posts