Gå till innehåll

Skönheten och Odjuren


Othello

Recommended Posts

  • Svars 9,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • Jennez

    1468

  • Ola Brandborn

    1056

  • TotalFarsa

    1010

  • Liza

    862

Top Posters In This Topic

66% av sällskapet råkade härstamma från Lund på midsommar, och det var tamej tusan det roligaste jag haft på länge! :D

 

OMG! Du är nog den första Stockholmaren jag har träffat som verkligen inser Lundensarnas storhet! Fan på tiden att man får lite respekt som skåning i den här stan...

 

Och Ola, du skulle varit med på Village. Brudarna fullkomligt drällde ner vid vårt bord. Dessvärre misstänker jag att det var våra yngre förmågor de var ute efter men vad fan, vi hade ju sprit en masse, även du skulle kunnat scora lite lammkött där... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I rest my case :mrgreen:

 

Annars då? Kommer man att få se nåt av dig under hösten eller kommer du att hålla dig i sthlms-trakten för jämnan?

 

Du kan betrakta mig som permanent boende i Stockholm. Lär ju bli en del Tallinn också iom att NordicBet har sitt huvudkontor där. På fredag bär det av och då ska jag tydligen introduceras på företaget. Det blir skoj!

Ryktas även om en massa roliga aktiviteter under helgen.

 

Men nu jävlar ska det grindas steps här! Måste passa på medan man fortfarande kan vinna ngt (dvs WSOP)!

 

Ikväll blir det $650 satten på Stars (och en massa steps). Överväger att lira turren på FullTilt också.

 

EDIT: Du är givetvis välkommen att hälsa på i huvudstaden! Har både dubbelsäng och extrasäng. Ditt val... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske under perioden 29/6-1/7??? En lunch i så fall?

 

Faktiskt så är jag där då! :D Men jag har dessvärre noll koll på hur mitt schema ser ut. Jag misstänker att alla luncher, middagar och allt där emellan är inbokat... :( Men släng iväg ett mess när du är där, man kan ju hitta klonken ibland! Du har mitt nummer tror jag, PM:a annars.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funderar på att flytta till skåne (Lund/Malmö).

Varför är killarna där generellt trevligare än i Sthlm? (undantag Ola)

66% av sällskapet råkade härstamma från Lund på midsommar, och det var tamej tusan det roligaste jag haft på länge! :D

 

Lisa, var hade ni trevligt? Stockholm!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej.. Kanske var de trevliga för att de var i Sveriges bästa stad, saarvi ;)

 

"Saarvi" = Lundensiskt uttryck för "säger vi" eller ett ironiskt "ok". Bara ett förtydligande.

 

Fattar fan inte vad problemet med de här jävla WSOP-sattarna är. Hur enkelt som helst att kvala in hit och dit, stepsen är fan omöjligt att inte åka som en raket till toppen på. Men alltid, alltid, alltid i SISTA sekunden skiter det sig. $650 satten igår gick piss, men det behöver jag kanske inte skriva...

 

Funderar på att gå på en gudstjänst i Filadelfiakyrkan ngn söndag. Just for laughs alltså. Ngn som vill hänga på? :D

Jag vill se folk tala i tungor och bli helade! Ge mig gudstro! Ship it!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ola, på teambetway skriver du att DoN ska vara perfekt för nybörjare.

Varför? Jag har hört liknande uttalanden från andra och har svårt att

hålla med. I DoN finns det många situationer där korrekt beslut är ganska icke-intuitivt.

Perfekt för nybörjare att öva satellitstrategi, hoppas jag att det står... För det är just dessa icke-intuitiva saker som sker ofta i satelliter som man kan öva i DoN.

 

Jag har säkert spelat 300 st DoN på mikronivå där jag frivilligt satt mig i dumma situationer, bara för att öva. Exempelvis frivilligt donkat bort halva stacken för att öva shortstackspel. Har till och med filmat in en DoN där jag spelar den med förtejpade kort (givetvis var det inget problem att vinna den DoN :ola:)

 

Övning ger färdighet helt enkelt. DoN är ett jävligt bra sätt att öva satellitspel.

 

På tal om donk-klonk; Klonkarn (Nisse från senaste Betwayutflykten i Tallinn) klonkade WSOP-säte i natt (har dessutom ett sideevent sedan tidigare). Så nu är det osäkert i Vegas också i sommar :-) Grattis!

 

Nu ska jag bonushora SJ (igen). Denna gång ska jag inte åka nattåget Stockholm-Oslo för 95kr och för detta besvär få 2595 poäng (nivågrundande, de är värda 150 kr på Arlandaresor typ, plus att jag närmar mig svart nivå). Tyvärr fick man bara göra en resa åt vardera hållet. Tufftuff...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...