Gå till innehåll

Skönheten och Odjuren


Othello

Recommended Posts

  • Svars 9,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • Jennez

    1468

  • Ola Brandborn

    1056

  • TotalFarsa

    1010

  • Liza

    862

Top Posters In This Topic

Ok, då var det väl dags att annonsera min nya arbetsgivare...

 

Jag säger hej till NordicBet! :-D

 

Kommer att göra ungefär samma sak där som på Betway. Var ett par olika på gång men NordicBet var faktiskt mitt "förstahandsval" (beroende på en massa faktorer, bl.a VIP-system) så jag är skitglad att det gick i hamn!

 

Lycka till.

 

Där kanske man kan hålla reda på sändningarna från landet långt bortom horisonten :mrgreen:.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, då var det väl dags att annonsera min nya arbetsgivare...

 

Jag säger hej till NordicBet! :-D

 

Kommer att göra ungefär samma sak där som på Betway. Var ett par olika på gång men NordicBet var faktiskt mitt "förstahandsval" (beroende på en massa faktorer, bl.a VIP-system) så jag är skitglad att det gick i hamn!

 

Du kunde inte ens masa dig till ett annat nätverk som man faktiskt orkar spela på och där man kan få vettiga deals? Ibland blir jag så trött på dig... o inte nog med det...när jag väl har chansen att träffa dig i Sthlm på Svepofs årsmöte...tro fan att du fyller år och skiter i de!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, då var det väl dags att annonsera min nya arbetsgivare...

 

Jag säger hej till NordicBet! :-D

 

Kommer att göra ungefär samma sak där som på Betway. Var ett par olika på gång men NordicBet var faktiskt mitt "förstahandsval" (beroende på en massa faktorer, bl.a VIP-system) så jag är skitglad att det gick i hamn!

 

 

Lycka till med nya jobbet!

Hur ska du få oss att spela på NB nu då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kunde inte ens masa dig till ett annat nätverk som man faktiskt orkar spela på och där man kan få vettiga deals? Ibland blir jag så trött på dig... o inte nog med det...när jag väl har chansen att träffa dig i Sthlm på Svepofs årsmöte...tro fan att du fyller år och skiter i de!

 

Ursäkta? Är inte NordicBet kvar på utdöende Prima? Isåfall finns det definitivt vettiga deals att få...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Extra Extra! Unbelieveable story följer!

 

Var inbjuden till en midsommarfest i Blekinge som jag av olika anledningar inte kunde åka på. En av anledningarna var att där bara skulle vara par med barn och/eller preggos.

 

Nu ringer en av ungarna och nästan lipar för att jag inte skulle dit då han och hans syster tydligen bara ville åka dit för att jag skulle vara där. Vad är oddsen för det?

 

Men ok. Jag är inte omänsklig. Lite dåligt samvete får jag faktiskt för att jag inte kommer och för att anledningen är just barnen. Nåja, deras idoliserade Jennez-bild hade ändå gått i tusen bitar, det är ju trots allt midsommarafton vi snackar om. Då vill man ju kunna ta sig en snaps. Eller fem. Eller tio. Och efter ett sånt race kan inte ens min mamma tycka om mig.

 

Jag ägnar helgen åt VIP-hantering istället. Zippie och Valuetown förärar huvudstaden med ett besök och "förväntar sig kaos" som de uttryckte det. Det ska vi nog kunna ordna. ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

WTF Jennez? Skämmes! :mrgreen:

 

Nobbar du barnen deras enda glädje i midsommar?

Alla andra är säkert skötsamma och fina.

Så de stackars små barnen såg säkert framemot en lätt packad lekfarbror vid namn Jens som pratade skånska!

Rätt taskigt av dig att inte unna de små liven en bra story att berätta på skolan! :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I'm Feelin rough I'm Feelin raw I'm in the prime of my life.

Let's make some music make some money find some models for wives.

I'll move to Paris, shoot some heroin and fuck with the stars.

You man the island and the cocaine and the elegant cars.

 

This is our decision to live fast and die young.

We've got the vision, now let's have some fun.

Yeah it's overwhelming, but what else can we do?

Get jobs in offices and wake up for the morning commute?

 

Forget about our mothers and our friends.

We were fated to pretend.

 

I'll miss the playgrounds and the animals and digging up worms.

I'll miss the comfort of my mother and the weight of the world.

I'll miss my sister, miss my father, miss my dog and my home.

Yeah I'll miss the boredom and the freedom and the time spent alone.

 

But there is really nothing, nothing we can do.

Love must be forgotten. Life can always start up anew.

The models will have children, we'll get a divorce,

we'll find some more models, Everything must run its course.

 

We'll choke on our vomit and that will be the end.

We were fated to pretend.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har nu äntligen fått ihop sista delen av min Vegas-resa.

 

Thu, Jun 25th 12:00 PM 3-Day Event Pot-Limit Omaha Hi-low Split-8 or Better (Event 48)

No Rebuy/Add-ons Structure Sheet $1,500

 

Mon, Jun 29th 12:00 PM 3-Day Event No-Limit Hold’em (Event 54)

No Rebuy/Add-ons Structure Sheet $1,500

 

Mon, Jun 29th 5:00 PM 3-Day Event 2-7 Triple Draw Lowball (Limit) (Event 55) No Rebuy/Add-ons Structure Sheet $2,500

 

Fri, Jul 3rd 12:00 PM 13-Day Event World Championship No-Limit Texas Hold'em (Event 57)

No Rebuy/Add-ons

July 3,2009 12:00 PM Day 1A (3,000 players)

July 4,2009 12:00 PM Day 1B (3,000 players)

July 5,2009 12:00 PM Day 1C (3,000 players)

July 6,2009 12:00 PM Day 1D (3,000 players)

July 7,2009 12:00 PM Day 2A

July 8,2009 12:00 PM Day 2B

July 9,2009 12:00 PM Media Event

...

 

Event 48 planerar jag spela, om jag inte är för trött när jag kommer fram. Jag brukar vara väldigt jetlaggad, men nu flyger jag ju firstclass dit, så vi får se.

 

Event 54 är jag inklonkad i

 

Event 55 kommer jag att spela om jag åker ut ur event 54 före fem timmar.

 

Main event (57) är jag anmäld dag 1A (hurra) vilket innebär att jag spelar dag 2A om jag går vidare. Detta är bra, se nedan:

 

Flyg då:

24 juni:

Stockholm-Paris Business

Paris-Los Angeles Firstclass. €187

Los Angeles-Las Vegas sunkekonomi $59

 

8 juli (dag 2B)

Las Vegas-Washington sunkekonomi$160

Den här är inte ombokningsbar, så är jag kvar efter dag 2A så får jag riva denna biljett.

Natt på något hotell (enda som inte är bokat)

 

9 juli

Washington-Stockholm (via Köpenhamn) Economy Extra 610 kr

Denna är ombokningsbar (eller rättare sagt jag får tillbaks alla flygpoängen om jag hojtar till 24h före).

 

Så planen är att antingen åka ut dag 1 eller 2 och då flyga hem, eller boka om hemresan om man går vidare. Tror att man tar sig ITM någon gång på dag 4, så med andra ord så är det upplagt att åka ut dag 3... utan flyg hem och utan vinstpengar. Nåja :-)

 

Hotell då? Well, jag törs inte säga det, då tror ni att jag är galen, men jag kan väl säga som så att "jag flyttar runt lite" och "råkar" därmed få vip-status på Hiton-kedjan och en massa andra goodies (typ en Londonresa).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gronan-negro.gif

 

Oj... aj... Min skalle. Det blev en nötig midsommar måste man säga. Först middag med några gamla polare och sedan blev det Grönan med Ola, Lisa och en bunte VIPs i from av Danilo, Enes och Viktor. Vi inledde med Vilda Musen. En lagom karusell för fyraåringar som Lisa höll på att dö av (enligt egen utsago). Därefter bänkade vi oss under den gråmulna himlen och drog i oss ett par öl. Inte Ola då förstås, han skulle dricka "St Tropez", dvs rosévin blandat med sprite serverat i ett trevligt stort vinglas. Var bara parasollen som fattades.

Därefter blev det femkamp. Lisa såg ut att krossa då hon slaktade hela gänget i basket och även skytte medelst stor kanon. Ola hängde på bra och när även kapplöpningsbanan och gevärsskyttet var klart ledde han.

 

vildamusen.jpg

Vilda Musen

 

Vi tog en paus och hällde i oss mer öl. Lagom till detta började det regna. Vi roade oss med att spela 99 där förloraren fick köpa shots till hela gänget. Lisa hade helt gjort slut på tur under femkampen och fick den äran både en och två gånger.

Lagom runda under fötterna fick vi för oss att vinna såna där stora basketbollar (igen) och eftersom Lisa var bäst på basketen så klonkade hon givetvis här också. Vi hade kul en stund med bollen och lyckades träffa diverse flanörer med vilda kast och jag klonkade nära nog en dubbelpoängare för en barnvagn när jag på bästa Zlatan-manér skulle klacka bollen stenhårt upp i ett tänkt nättak.

Vi tramsade runt lite och gick till slut mot karusellen Insane. Precis utanför ingången kommer det ett fyllo och sparkar vår boll all världens väg och den landar inne under karusellen. Jag, Ola, Viktor och Danilo ställde oss i kö medan Enes ställde sig och väntade på fyllot som även han försvunnit in till karusellen.

Enligt den återberättade versionen hade han tydligen övervägt att köpa souvernirmuggar i syfte att kasta på fyllot så fort han kom av karusellen. Det blev dock inte fullt så dramatiskt, det hela slutade med att Enes tvingade fyllot att be om ursäkt till Lisa (oklart varför) och det lär också ha varit några vakter inblandade. Lisa får fylla i luckorna här.

 

2700_Insane_Grona_Lund.jpg

Insane!

 

Jag och Ola kom i alla fall fram till att det är "lättare" att åka Insane när man är full. Jag vågade till och med åka med öppna ögon den här gången! :D

 

Den sista grenen i femkampen blev "kasta massa bollar i en tunna" och här brakade Lisa ihop och kom sist vilket gjorde att Ola enkelt kunde defilera in i mål.

Vi avslutade äventyret med en tur i radiobilarna där jag tydligen var måltavla för hela sällskapet. Jag girade undan mycket vackert och klarade mig utan större skador i alla fall.

 

Ola orkade inte mer men resten av gänget drog till Berns. Där fick vi inte komma in efter en halvtimmes köande eftersom vi hade en 20-åring i sällskapet. Vi försökte med att knep men det gick inte.

 

På ren chansning tog vi oss istället in på Village där vi genast fick ett bord. Efter det är mitt minne lite suddigt men en jäkla massa helrör kom det in i alla fall och jag hamnade med notan (hur fan nu det gick till, haha). Ytterligare ett gäng slöt upp och vid fyrasnåret orkade inte min kropp mer. Jag satt och drack ren vodka i tron att det var sprite och då är det fan dags att åka hem.

 

Idag lever jag i alla fall men det är inte mycket mer. Grindar steps på Stars och är för närvarande på step 3 med en finfin liten chiplead. Har en hel drös step 1 och step 2 biljetter också så jag måste passa på nu innan det är för sent! Heja mig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha! Bra återberättat Jens!

Tack till alla som var med och gjorde till midsommar till en rolig dag! :D

Längesen jag hade så roligt faktiskt, och hur jag duckade baksmällan idag är en frikkin mirakel...

 

Nästa gång det vankas 5-kamp röstar jag för att vi kör tre grenar basket ( i will crush you all..) ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha! Bra återberättat Jens!

Tack till alla som var med och gjorde till midsommar till en rolig dag! :D

Längesen jag hade så roligt faktiskt, och hur jag duckade baksmällan idag är en frikkin mirakel...

 

Nästa gång det vankas 5-kamp röstar jag för att vi kör tre grenar basket ( i will crush you all..) ;)

Hur lyckades du med det? Sick...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur lyckades du med det? Sick...

 

Jag vet inte.. Ett smärre mirakel id say. Normalt brukar jag köra Resorb och det funkar fint. Kanske var det korven på väg hem och ett par glas vatten innan huvudet landade på kudden som räddade min dag :)

Hur mådde du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funderar på att flytta till skåne (Lund/Malmö).

Varför är killarna där generellt trevligare än i Sthlm? (undantag Ola)

66% av sällskapet råkade härstamma från Lund på midsommar, och det var tamej tusan det roligaste jag haft på länge! :D

 

Sen att min drömman också kommer därifrån, är det en slump? I think not ;)

 

zlatan_omslag1.jpg

 

Hehe ok, jag vet att jag kanske har lite ris att vänta efter detta inlägg från resten av Sverige.. Men det bjuder jag på :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snittåldern på Lundapågarna var väl typ 23... Snittåldern på Stockholmskillen var 39... I get your point :-) Å de säger att jag jagar lammkött...

 

Haha. Ja, det ser kanske lite illa ut ;)

Men vadå, jag hjälpte ju pojkarna fixa tjejer.. Både på grönan och på Village! Tror det var rätt uppskattat faktiskt :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...