Gå till innehåll

Skönheten och Odjuren

Othello

Recommended Posts

• Svars 9,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

• Jennez

1468

• Ola Brandborn

1056

• TotalFarsa

1010

• Liza

862

Top Posters In This Topic

Jahapp... ut på 98:e plats av knappa 600.

Får KK utg, blinds på 300-600. Höjer upp till 1500. Fold fram till knappen där en storstack pushar. Jag har typ 5k bakom och han måste räkna med syn. Han har AQs och floppar nötfärg. För att tänja min ringmuskel lite extra faller en K på turn men dessvärre blankar rivern...

Kul äventyr och jag är väl seminöjd ändå. Gjorde inte direkt några idiotbeslut och tror att jag har fått bekräftat att jag har kapaciteten. Mitt kortsnitt var verkligen tokuselt. Två AA, två KK och en 99 på fyra timmars spel.

Med lite kort hade man kunnat ta det mycket lugnare. Som short eller semishort fick man nu sitta och koncentrera sig på varenda hand för att hitta bra stöldlägen och det tär på en om man behöver sitta så i fyra timmar...

Oh well, next time, gg, wp osv...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett typfall av bortskämd skåning som whinar över inget...

Ok, preciserar mig lite noggrannare till att det inte bara handlar om ett sjukt kallt kortsnitt. Jag fick inte syn på en enda av dem utom den sista KK'n då. Javisst, det låter kanske mycket men notera att det var de enda spelbara händerna jag fick. Inga AK, AQ, AJ, mellanpar eller ngt sådant. Några småpar plockade jag dock upp på redan betade varv.

Så sluta spela martyrer och påstå att ni minsann aaaaldrig får så bra händer för det är bullshit. ;)

Länk till kommentar

Tog en röka med en kollega idag utanför ett nytt bygge där det fortfarande dräller en massa elektriker och annat löst snickarfolk. Fram kommer en snubbe som ska ställa upp ett askfat, modell stort, och ber att få låna min kollegas nytända cigg. Följande utspelar sig:

Han gjorde det riktigt jävla snyggt också. Nån som orkar förklara, please do :shock:

Pokeridolrullen har växt till ca 1300, så 350+ hitills. Känns som grunderna börjar sitta i sng-liret men än så länge är vi bara i startgroparna på coachningen, hoppas jag, så vi får väl se framöver.

På onsdag tar jag och två kollegor tåget upp till sthlm för två dagars konferens. Ska bli sjukt kul att komma upp och träffa kollegor från hela landet och få nyaste rönen från arbetsförmedling, f-kassan och föreläsare. Att det är öl inplanerat i parti och minut gör såklart inte ont. Än iaf :-P

Länk till kommentar

Apropå nötprogrammet Whale Wars så finns nu ett sjukt roligt South Park-avsnitt som parodierar serien. Förbjudet med fildelningssnack men det finns på nätet. Avsnittet heter "Whale Whores". Tips kan vara att se åtminstone ett avsnitt av orginalet för att uppskatta det fullt ut. :-D

Länk till kommentar

Tyckte jag kände igen det där med Whale Wars. Visade sig att jag sett ett avsnitt. Tar mig friheten att klippa in en text från min db i somras.

Såg delar av ett program på Discovery medan jag käkade middag. Whale Wars. Man fick följa med GP när de skulle slåss mot harpunbåtar.

Den sekvens jag såg var följande:

GP-besättningen upptäckte en japansk harpunbåt. Efter överläggande bestämde man sig för att sjösätta två småbåtar, åka över till japanaren och borda.

En GP-besättning är ganska stor, jag uppskattade denna till typ 20-30 pers, med läkare och allt. Nåväl, de skulle alltså i med två båtar, ca 6 pers i vardera. Det här var en avancerad och farlig operation. Japanerna har legal rätt till försvar.

Totalt kaos när de ska sjösätta första båten. Ingen verkar veta vad de ska göra. Nån snubbe som ska dra i en vinch bryter tummen. Kraftigt försenat kommer första båten i vattnet.

Nu är det dags för andra. Ännu mera kaos. Två snubbar börjar gräla ordentligt med varann. En tredje snubbe säger åt dem att sluta. De lyssnar inte.

Till slut kommer ändå även andra båten i vattnet. Den drar omedelbart iväg åt helt fel håll, men blir som tur är korrigerad innan den försvunnit ur hör- och synhåll.

Båda båtarna har fått order att rapportera via satellittelefon var 10:e minut. Ingen av båtarna hör av sig och svarar inte heller på anrop.

Efter ett tag kommer ena båten tillbaka och rapporterar att de tappat bort harpunbåten.

Så småningom kommer även andra båten tillbaka. De hittade inte heller harpunbåten, men har en skadad besättningsmedlem. Det visar sig att hon har brutit bäckenbenet därför att hon inte satt i båten på det rätt vågiga havet.

Medan kvinnan är under läkarbehandling uppstår ett gräl i kabyssen, eftersom befälhavaren i olycksbåten påstår att han sagt åt alla att sitta ned i båten och en annan besättningsmedlem påstår att denne inte har någon rätt att bestämma över de andra, det är bara den riktiga kaptenen (han som hela tiden befann sig på moderfartyget) som får ge order.

Kaptenen är inte närvarande, men en vek snubbe som verkar vara näst i rang smyger in ett inlägg i den heta diskussionen där han säger att i småbåtarna, när inte kapten är närvarande, så är det kapten i den lilla båten som bestämmer. I övrigt ville han inte lägga sig i diskussionen. Han var väl rädd att någon skulle kunna bli ledsen.

Greenpeace kommer aldrig få en spänn av mig.

Länk till kommentar

• Skapa nytt...