Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

3.14 bara? Känns ju som det iaf i trean är intro å recap (om det heter så) på 4-5 min ju. Fast streckkollade också så kanske upplever det bra mycket längre då :)

Hmm, väldigt svårt vad att säga vad man vill se i fyran. Troligtvis kommer dom på något perfekt som man inte hade någon aning om, men skulle nog vilja se något form av scenario där Dexter hela tiden är på gränsen att bli upptäckt på något sätt, typ som i tvåan (även om den nog totalt sett är "sämst" hittills). 1>3>2, fast tvåan är ju ändå bättre än allt annat man sett i stort sett =)

• Svars 205
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Litte jobbigt att resa sig upp för att snabbspola men tror jag snart löser det genom att använda mig av någon voice commander.

Men måste dra till skolan nu :( Som tur är får jag låna min mors bil idag... För dom tycks ha rätt stora problem att laga min, plåtskador, fönsterrutor,lampor och däck...

Postad
Litte jobbigt att resa sig upp för att snabbspola men tror jag snart löser det genom att använda mig av någon voice commander.

Men måste dra till skolan nu :( Som tur är får jag låna min mors bil idag... För dom tycks ha rätt stora problem att laga min, plåtskador, fönsterrutor,lampor och däck...

Ni ungdomar borde inte ha körkort om ni bara ska krascha bilarna... brorsan körde ner i en myr upp i dalarna ngnstans i vintras...

Postad
Ni ungdomar borde inte ha körkort om ni bara ska krascha bilarna... brorsan körde ner i en myr upp i dalarna ngnstans i vintras...

Jag krocka inte... Utan hade några trevliga "kompisar" som var och slog sönder den... Fick tydligen inte prata med en trevlig dama :(

Postad
Jag krocka inte... Utan hade några trevliga "kompisar" som var och slog sönder den... Fick tydligen inte prata med en trevlig dama :(

Och det gjorde du ingenting åt eller? Kan du inte dra hela historien? Eller finns den någon annanstans?

Postad

Låter som några trevliga kulturberikare, känns skönt man bor i Lysekil :P

Postad
Och det gjorde du ingenting åt eller? Kan du inte dra hela historien? Eller finns den någon annanstans?

Hade liten version av den i post #1 men tog bort den.. Men kan komma med en mer detaljerad version sedan.

Postad

Gubbar gubbar och brudar! Första plussdagen sedan mitt besök i Lysekil! Är +1.50$!!! Tror jag slutar medan jag är på topp! Tror jag skall ta en varm choklad och sitta och mysa framför en film.

Funderar på att åka till Biltema imorgon och inhandla till mitt lilla dexter projekt. 8-) Så vad skall jag tänka på imorgon när jag inne på Biltema?

Postad
:) ojojdå, tänk vilken abstinens sedan då? du får vänta till nästa höst på s4

Såg s03 förra fredagen eller om det var lördag... dock var det bara dom tre sista avsnitten, så kom jag in på att jag inte hade sett s01 på jätte länge och så råka jag fortsätta in på s02 och nu när den är slut blir det s03 igen...

Och nu säger du nästa höst :( :( :( Fan lär ju kunna alla dialoger i s01-s03 utan till om mitt sug fortsätter.

Postad

Om du ska döda nån random tycker jag du ska döda nån äcklig person som åker runt och sladdar med sin trimmade volvo 240, ser ut att lukta kiss och som ser middag på pizzerian och en påse familjeguf framför let's dance som den perfekta fredagkvällen.

Usch. Basebollträ, snabbt och hårt.

Postad

:shock: Jag sluta min första cash game session på plus sedan 2006. Låg hela 9BB/100 4300 jävla händer på NL100. Jag skall fira det här med en cafe frukost!

Sprungit rätt kallt allmänt 2009 i MTT och SNG så tänkte det var dags att prova lite CG igen och det gick rätt bra! För har 2 bonusar på två olika siter att cleara sedan kanske jag testar att byta till Ongame... Av det jag såg så är jag villig att testa grinda 100$ SNG.

Och idag... är jag ledig :D lr ja vi har 1h HL timma som dom kallar det.. Men vi får inga betyg i ämnet så varför i helvete skulle jag vilja åka till skolan i 1h för att bara få närvaro.

Postad
Hur går det med cafébruden. Någe framsteg? ;D

Eftersom jag aldrig mer spelar denna låt så får du tolka som framsteg eller bara standard. Å andra sidan fyller hon snart år och tappa intresset lite med min första plan att köpa ett tandemhopp. För det är något jag mer spontant bara kan boka som en kul grej.

Så då kom jag in på dock kanske lite sent ute, en skidsemester i Chamonix som jag har varit inne lite på men det är väll fullbokat skall kolla lite nu i helgen annars kanske London över en helg eller något.

Vem vet vad man hittar på en sak är säker jag skämmer bort hon :oops:

Postad

Man hittar fan allt på spotify någon som kommer ihåg den sommarplågan?. Och Nederländerna skrämmer mig, kolla vilka som dominerar deras toplista... Var inte dom kända på 90 talet när vilket "pojkband" som kunde sjunga smörsånger med falsett kunde dra in 1 mille i månaden?

4497lol_spotify.jpg

Hade super rushet förut idag drog upp 6st sng på morgonen kom 1:a 1:a 1:a 2:a 3:a 1:a just nu +1100$ för dagen :D Jag springer som gud! Men hade tänkte boka student semester till Cypern i sommar kompisen hade hittat något 5 stjärnigt hotell med all inclusive för 11 000kr så mitt rush kan få betala den :)

Postad

postar denna roliga hand.

UTG - Är duktig spelare 13% RoI med 52$ avg. BI över 1500 sng, antar att han pushar in för att få in alla BB's pengar. Så rätt vid range. Vet att jag kommer ha problem att vinna mot han i HU om jag vi så båda har ungefär lika mycket pengar.

Dealer - Har inte så mycket på, han är antagligen ganska ny på siten har 24% roi på 270 SNG och 49$ avg. BI.

SB - Ingen aning om honom han har gnällt mycket i chatten om att han blir utdragen och att hans moster känner Tiger Woods. Upplever han som han kan väll poker men han gör för många misstag.

Full Tilt No-Limit Hold'em, 50+5 Tournament, 120/240 Blinds (4 handed) - Full-Tilt Converter Tool from FlopTurnRiver.com

Button (t2537)

SB (t1080)

Hero (BB) (t2846)

UTG (t7037)

Hero's M: 7.91

Preflop: Hero is BB with Aspade.gif, Kdiamond.gif

UTG raises to t7037 (All-In), Button calls t2537 (All-In), SB calls t960 (All-In), SUPER FOLD

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 20.048% 19.51% 00.54% 2412360043 67010066.50 { 22+, A8s+, KJs+, ATo+, KJo+ }

Hand 1: 48.537% 45.08% 03.45% 5575828534 427008933.67 { KK+, AKs }

Hand 2: 18.639% 18.20% 00.44% 2250971254 54208976.00 { 22+, A6s+, KTs+, QJs, A7o+, KTo+, QJo }

Hand 3: 12.776% 09.02% 03.76% 1115275080 464796216.83 { AsKh }

Är väldigt säker på att UTG inte hade räknat med att Knappen skulle calla.

Matteproffs där ute.. Det måste vara superfold eller? Jag kanske är helt ute och cyklar med mina range också men tycker dom ser vettiga ut.

Postad

Nej dags för denna DB att få en liten historia med lite stil, drama och humor i.

Den här händelsen utspelade sig förra året någon gång i april, jag har en del minnesluckor men kompisar och andra är alltid bra på att komma ihåg saker som händer, när det inte händer dom :)

Jag hade taggat hela dagen för vi skulle ut denna dag, hade varit och köpt nya kläder, det låg runt 7-8k kr på kontot och jag var väldigt glad över en klonk jag hade gjort i en 20$ MTT ~ 3k $. Så idag skulle det firas!

Vi börja med förkrök redan runt fyra tiden hemma hos en kompis, stället vi skulle till öppna inte förens 22, så vi börja väll rätt tidigt ;) Men jag höll mig ganska lugn på för kröket för man kunde ju inte förlora på Fifa när det var hela 100kr i insatt/match och jag gav dom edge där jag gav 25kr för varje mål dom gjorde på mig. Obv var jag nörden här och jag spela mitt favoritlag milan ingen kan slå mig!

Framåt åtta tiden kommer det tre personer till en av dom här har jag spelat en del poker med sedan högstadiet vi satt alltid på rasterna och drog högsta kort om 50kr där jag ligger typ 400kr efter mitt EV. Så tänkte nu skall jag supa han full. Jag hade en jäger med mig och tänkte aja vi dra högsta kort om vem som skall shotta jäger :mrgreen:. Tänkte att om jag ligger 8 drag efter EV så lär han få shotta 8 mer än mig men icke...

Det sägs att jag förlora 4 gånger irad.... efter det skulle jag ha gett upp. För övrigt hatar jag jäger. Istället fick jag typ uppleva det här.

Jag sprang som en gud! En av dom som sitter med och spelar har varit på mig förr och även idag har hon bestämt sig för att vara på mig... Hon ser helt jävla okej ut men hon är ett jävla groggluder och det stör mig, jag skulle aldrig klara av att dom tigger om saker, men att jag skämmer bort dom och dom är glada tillbaks är helt okej ;) Men idag kände jag äh fan orka bry sig får väll släppa lite på min regel ikväll.

När det väl bär av mot stället vi skall till så tänkte jag att jag tar ut pengar så jag slipper krångla med kortet och allt så tog 2000kr (Svin billigt här på västkusten att ha utekvällar). Jag är rätt trött redan nu vid 22, så sätter mig ner, just nu hade jag hoppats på att groggludret kunde låta mig va och gå ut och tigga av någon annan stackare. Men inget funkar så nu sjunker jag verkligen lågt men tänkte kan jag få ut något av denna kvällen är väll lika bra att köra på medan jag kan.

Börja beställa in rätt mycket och det sitter nog 4-5 personer jag aldrig träffat förr runt den lilla soffhörna jag har beslagtagit denna kväll, våran nykterist eller jag han som var mest nykter får leka servitör ber han beställa in en flaska champagne, vad tror ni han kommer tillbaka med?? Jävla mousserat vin.. Aja ingen annan person förutom jag och kanske någon till ser hur jävla b det är. Men hur kul är de inte när typ 4-5 pers jag aldrig träffat förut sitter och firar med en när dom inte ens känner mig och absolut inte vet vad jag firar.

Men utav dom 2k jag hade med mig har jag ca 300kr kvar och känner mig ganska nykter så tänkte jag går bort till BJ borden och spelar andras Över/Under nehe... Då säger dealern till mig att jag inte får spelas andra över / under... Jag är super säker på att jag får göra det redan nu är jag lite sur och tänkte... Då jävlar skall han få!

Sätter mig ner med mina 300kr och dom försvinner ganska snabbt för spela 60kr bets :S Nu är första gången groggluder säger något vettigt på hela kvällen, "NN, har du lika tråkigt som mig? Kom så går vi hem så slipper du spela bort allt, för hade tänkt gå hem nu." Men kompisen som jag spela högsta kort mot sitter bredvid och säger "Bry dig inte av vad NN säger, du kan betala med kortet här så kan vi spela lite till."

Nöten tänkte jag som hade druckit lite för mycket. Men kände mig nykter nog för att kunna spela grunderna i BJ. Så bala som jag vill vara, lutar jag mig fram visar kortet säger lite tyst "4000 kr". Det går dåligt några runder och blir lite sur för först och främst kände jag att det var första gången jag kände att jag kunde behöva lite sympati och då hade groggludret passat bra men nu hade hon stuckit :( Här har man spenderat runt 800kr på henne kvällen och hon sticker för att man vill spela lite BJ med sin kompis och att jag då hade tackat nej till erbjudandet till att följa med henne hem gör mig ännu mer gul.

Så hade i plan att spela tills korten tog slut, jag är rätt tiltad så ser får jag syn på en sak! Vet ni vad jag ser? Två jävla hjärter fyra. Jag som är rätt van med poker vet att det inte kan finnas 2 hjärter fyra :mrgreen:. Enligt uppgifter från andra skall jag har skrikigt ut "JÄVLA FITTA DU FUSKAR" och försökt dra till med en höger men som tur missar. Vakterna är rätt snabbt på plats och kastar ut mig, jag försöker förklara för dom på utsidan att jag är rätt tiltad men nykter nog för att gå in igen, ordet tiltad förstår dom inte riktigt. Men jag vet att jag har runt 3000kr kvar där inne liggandes men jag får ju för fan inte gå in och hämta dom. Jag försker på ganska mogen nivå förklara för dom hur det ligger till men inget tycks hjälpa.

Då ser jag en polispatrull lite längre bort och jag går till dom och försöker förklara läget så dom hänger med bort till vakterna, men nu börjar dessa fittor ljuga och polisen tror självklart på dom.

Vakterna sa att jag hade spelat bort allt och stog och kolla på så hade jag börjat bråka då bestämde dom sig för att kasta ut mig. Jag kunde tyvärr inte kontrollera hur förbannad jag var på dessa fittor. Så sa något i stilen "Men snälla du kan inte tro på dessa låtsas poliser som pumpa steroider som 15 åringar." Uppenbarligen gilla inte polisen det jag sa och tyckte jag skulle gå hem innan dom tog in mig till fyllecell.

Aja tänkte kan ge upp nu så får jag ta hand om det här en annan dag har ju faktiskt betalt mina marker med kortet så finns kvitto på det sedan. Så jag begav mig till stället vi hade förfestat på för att sova av mig tilten.

Väl där drog jag kvällens klonk, hade precis lagt mig ner tills jag känner att någon lägger sig bredvid mig och jag fråga råka jag ta din säng, men så svara hon(aka Cafébruden) jo men det gör inget för du är så varm och skön 8-) .

Då visste jag inte vem denna person va och tror vi bara sätts några gånger innan snacka om att bygga image utan att veta om det. :mrgreen:

Men mitt rungood slutar inte här, kompisen som satt brevid och spela fick med alla pengar jag hade där inne, dagen efter ringer ägaren till klubben och ber om ursäkt för att vakterna hade nekat mig att gå in och hämta pengarna och som tröst får jag vip rummet gratis nästa gång och är dessutom alltid välkommen och skriva upp mig på listan.

Så klonk att jag ringde till klubben innan utgång och fråga ifall vi kunde få stå på listan med skälet "Ni har inte råd med att låta oss stå ute och vänta." annars hade ju inte ägaren kunnat fått mitt nummer :)

Så kvällen får 4/5 Toasters.

Nu blir det lite grind!

Postad
Haha, äckligt rungood mot slutet av kvällen? :mrgreen:

Ja den hade ju kunnat sluta tio gånger värre.

1 - Jag hade inte fått mina pengar tillbaka

2 - Hon som tyckte jag var varm och skön hade kunnat sagt åt mig att gå där ifrån då hade jag slaggat på golvet och inte byggt image.

3 - Jag kunde fått besöka fyllecell

4 - Jag kunde fallit så lågt och följt med groggludret.

5 - Jag kunde säkert åkt på något b för att försökt slå till dealern.

Men slutet gott allting gott.

Edit: blev inte mycket till grind jag som hade planerat spela in film och istället blir det thai och denna film:

MV5BMTI5NjU0NDQ5MV5BMl5BanBnXkFtZTcwMTgzNTA4MQ@@._V1._SX600_SY316_.jpg

btw, vad vill ni se för film? DoN, MTT, 45manna-SNG, SNG eller riktigt dåligt Cash Game?

Filmen i sig kommer nog bli att jag sitter och käkar något vilket ni stör er på för det låter och ni stör er på att jag spelar pavarotti i bakgrunden och kör igång segertåget så fort jag vinner en sng.

Postad
Nej dags för denna DB att få en liten historia med lite stil, drama och humor i.

haha riktigt skön kväll! Har en historia som påminner så sjukt mycket om din, kom på mig själv ibaldn när ja läste din att fan de hände mig med haha

• Skapa nytt...