Gå till innehåll

EPT hjälp


papiPope

Recommended Posts

Saken är väl att svenska id-handlingar inte är EU godkända eftersom de inte visar din nationalitet, bara var de är utfärdade. Kan ju ha ändrats iofs.

 

Står iallafall Sverige på körkortet och att det är av "Europeiska gemenskaparnas modell".

 

Är man inte helt säker så verkar det riktigt dumt att inte ta med passet.

 

Har inte haft något pass men skulle gå och fixa idag men då var receptionen på polisstationen stängd pga utbildning. Så får bli imorgon istället, borde hinna komma innan 16e.

 

Ett tips är att komma oduschad till turneringen, undvik att tvätta dig i ca 1-2veckor, borde räcka. Det psykar motståndarna rejält.

 

Haha jo ska tänka om det är värt det;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Står iallafall Sverige på körkortet och att det är av "Europeiska gemenskaparnas modell".

 

Som sagt, det står att det är utfärdat i sverige och att du därmed har uppfyllt våra krav för att framföra bil, inte att du är svensk.

 

Enligt polisen (http://www.polisen.se/inter/nodeid=33378&pageversion=1.jsp) så gäller endast pass eller ett nationellt-ID kort (alltså inte körkort eller vanliga ID kort) som id när du reser inom Schengen.

 

Dock så gäller ju den gamla hederliga passunionen inom norden så då fungerar gamla ID kort fint.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt, det står att det är utfärdat i sverige och att du därmed har uppfyllt våra krav för att framföra bil, inte att du är svensk.

 

Enligt polisen (http://www.polisen.se/inter/nodeid=33378&pageversion=1.jsp) så gäller endast pass eller ett nationellt-ID kort (alltså inte körkort eller vanliga ID kort) som id när du reser inom Schengen.

 

Dock så gäller ju den gamla hederliga passunionen inom norden så då fungerar gamla ID kort fint.

 

Okej tnx. Så det är inte körkortet jag ska använda utan mitt vanliga ID-kort?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, du har ingen aning om det funkar bra på kasionot också?

 

När jag fyllde i mitt registreringsformulär för Ongame fick jag ange mitt passnummer, och det stod att det skulle uppvisas på plats. Antagligen räcker det med vanlig id för dig som inte angett passnummer som id-metod men för att vara på den säkra sidan kanske det är lika bra att du slänger med det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag fyllde i mitt registreringsformulär för Ongame fick jag ange mitt passnummer, och det stod att det skulle uppvisas på plats. Antagligen räcker det med vanlig id för dig som inte angett passnummer som id-metod men för att vara på den säkra sidan kanske det är lika bra att du slänger med det?

 

Det var heypoker som ringde om reginfo och han sa att det borde gå bra med nått nummer som stod på körkortet, ska höra med dom till veckan så att jag är säker. Passet har jag inte hunnit fixa för polisstationen var stängd onsdag,hann inte innan dom stängde torsdag och stängd fredag...

 

hur är de att besöka ept utan spela? Typ kmr man in och kan se borden och spelet eller de e bara att glömma?

 

+1 på den frågan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur är de att besöka ept utan spela? Typ kmr man in och kan se borden och spelet eller de e bara att glömma?

 

Det brukar man kunna göra. De kastar ut en med jämna mellanrum när det blir för "crowded" dock. Vissa bord ser man inte från railen men visst, det kan vara kul att ta ett varv för lite celebrity-spotting. Jag sitter i baren så länge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...