MikeTime Postad 16 Juli , 2009 Författare Rapport Postad 16 Juli , 2009 G.U.L ...fast det är inte så illa som det låter. Det är den gigantiska 20€-rullen på Tallinnpokersajten som försvann idag. Lyckades även donka ur mig i 15€-satten efter att ha floppat toppar med bra kicker + fl-drag. JohnH (på forumet) betta, jag synade bara (här skulle jag ha raisat rejält eller pushat) och på turn kommer en K som ger mig topp två med nästnöt fl-drag. Både JohnH & jag ställer. Givetvis har han satt hålpipan med AJo och river ger mig inte flushen. Lyckligtvis vinner JohnH satten och har därmed en plats i söndagens mainsatte. Wp John! Imorgon och på lördag blir det pokerfritt. På söndag däremot ska jag lira lite forumturrar (Everest och Hill) samt dega in en ny, lite större rulle på Nordic. Citera
MikeTime Postad 26 Juli , 2009 Författare Rapport Postad 26 Juli , 2009 Hoppsan vad länge sen man skrev lite i den här då. Å andra sidan har det inte hänt ett jävla någe så det finns liksom inte mycket att skriva. Eller något kanske har hänt, bl.a följande: *Efter ett besök av en 5 ton tung grävmaskin liknar nu framsidan på tomten mer ett slagfält än en gräsmatta. *Ikväll ska jag äntligen iväg och lira lite livepoker. Blir en 650 pistolers turnering på en, i princip, nedlagd klubb. Turren börjar 17:00 och jag ska jobba natt med start 21:45. Får väl donka ur mig vid 21:15 så jag hinner till jobbet. *På tisdag blir det årspremiär på Indianernas hemmaarena. Har inte sett en enda speedwaymatch live i år än. Skandal. *Jag har sålt min EU-moped till svärmor. Skulle ut med 2.6K i försäkringspremie på den nu i augusti och började tänka efter lite. Jag köpte den i juli -07 och har sedan dess kört 48 mil med den. Blir jävligt dyra mil. Så nu är den såld. *Gjorde mitt livs sämsta affär för nån vecka sen. Har haft en gammal släpkärra ståendes på gården i över fem år obesiktad. Den har mest stått i vägen när det skulle klippas gräs och jag fick snilleblixten att sälja den på Blocket. Sagt och gjort, fram med högtryckstvätt och domkraft (ett däck var tvunget att bytas) samt kamera. Tvättade den, bytte hjul och tog ett kort och la ut den på Blocket. Annonsen kom in 14:45. Klockan 16:50 rullade den iväg från gården med en ny, överlycklig ägare. Då hade jag fått ~20 samtal. Den siste som ringde inledde samtalet med -"Hej, är det du som skänker bort en släpvagn?" Det är då man inser att priset man satte i annonsen nog var i underkant av värdet. Nåja, jag fick iaf dubbelt mot vad jag gav för den för 10 år sen. *Ni sitter jag på jobbet och väntar på att klockfan ska bli 12:45 för då kommer mitt avbyte. Är trött som fan så vi får hoppas jag inte ställer till med något sånt här: Ni som ska åka tåg på stambanan mellan Stockholm och Göteborg idag på förmiddagen - bäva! Citera
MikeTime Postad 26 Juli , 2009 Författare Rapport Postad 26 Juli , 2009 *Ikväll ska jag äntligen iväg och lira lite livepoker. Blir en 650 pistolers turnering på en, i princip, nedlagd klubb. Turren börjar 17:00 och jag ska jobba natt med start 21:45. Får väl donka ur mig vid 21:15 så jag hinner till jobbet. Jodå, lyckades donka ur mig efter 2 1/2 timme. Gick bra i början - andra handen hittar jag KK i MP och höjer upp till 4BB, får en syn. Flop Q83 rainbow. Jag bettar pott, fi synar. Turn T. Nu bettar jag ut 2K och får återigen syn. River 2. Inga färgdrag ute så jag ställer. Fi steker flera minuter men foldar till slut. Han visar inte men säger att han foldade AQs, något jag tvivlar på iofs... Vinner därefter lite småpotter och har nu dubblat stacken när jag UTG hittar AKo och höjer till 3BB. BB (som för övrigt är Thomas Pettersson som vann $47K i $10K THPL i WSOP) synar. Floppen kommer AK8 rainbow. Mums! Jag bettar pott, BB dubblar och jag steksynar. Turn, ofarlig 5. Jag checkar i förhoppningen att Thomas ska betta ut hårt vilket ha också gör - 2K. Jag skjuter raskt in alla marker och Thomas synar efter en stunds tvekan och vänder upp 88 för set. Mongotilt!! River blankar och jag är nu nere på startstack igen. Några händer senare blir jag av med halva stacken med ett tvåpar mot rivrad stege. Med 7BB kvar ställer jag KJ och får syn av QQ som står trots oesd på flop. Nåja, blev 10/18 och hade trevligt iaf. Fick höra lite historier från årets WSOP av Thomas - bl.a när han slog ut Lederer och Howard blev skitsur och vägrade skaka hand... Snart dags att dra till jobbet. Citera
MikeTime Postad 26 Juli , 2009 Författare Rapport Postad 26 Juli , 2009 Jag är lycklig! När man sitter vid panelen så här en slö söndagsnatt så tröttnar man rätt snabbt på slösurfande och skräptvtittande. Nu har jag äntligen hittat nötsidan: http://www.afn.org/~afn30091/80songs.html. Den i kombination med tuben gör att jag kan hålla mig vaken många nätter framåt på jobbet! Citera
Snygglenn Postad 27 Juli , 2009 Rapport Postad 27 Juli , 2009 http://www.afn.org/~afn30091/80songs.html. Usch vilket äcklig bakgrund, blev illamående bara av att scrolla på sidan Citera
MikeTime Postad 29 Juli , 2009 Författare Rapport Postad 29 Juli , 2009 *Efter ett besök av en 5 ton tung grävmaskin liknar nu framsidan på tomten mer ett slagfält än en gräsmatta. Men nu börjar äntligen bastuprojektet ta form: *På tisdag blir det årspremiär på Indianernas hemmaarena. Har inte sett en enda speedwaymatch live i år än. Skandal. ...och när man äntligen kommer iväg så förlorar dom! Mycket beroende på hela fyra stopp varav två var i samma heat (två maskiner som skar samtidigt!) vilket gav 0-5 i det heatet. Nåja, vädret var kanon och ölen smakade gott. Citera
MikeTime Postad 1 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 1 Augusti , 2009 Då var juli månads klubbrankingturre avklarad. Äntligen fick man lite välförtjänta poäng, närmare bestämt 14 sådana. Ruskigt nöjd med mitt spel - framförallt två händer: Jag sitter UTG+1 och får KTs. UTG höjer upp från 400 till 1200. Jag synar och så gör även knappen. Floppen ger T63 rainbow. UTG betar ut 2800 med ungefär 8K bakom. Jag har ungefär 7.5K kvar. Jag steker länge och tittar lite på honom. Han ser lite nervös ut så jag tippar att han viker mot ett omslag. Jag deklarerar all in och skjuter in markerna. Knappen blixtviker och UTG ser ut som en fågelholk. (Jag brukar inte gå upp mot honom i stora potter). Han tar synen till slut och jag är övertygad om att han nu sitter på ett högt pp, men inte heller - han viker upp 88... Varken turn eller river hjälper honom och jag dubblar välbehövligt. Några händer senare åker han vilket är bra för min rankingstatus. Hand två. Nu sexhandat bord. Jag sitter i BB med 97s. MP höjer från 500 till 1200, SB synar och det gör jag med. Flopp T62 med två spader. MP checkar och SB slänger in 3800. Vad göra? Sitter med ett risigt flushdrag och en hålpipa men vet att jag troligtvis kan få SB att vika om jag slår om - är däremot lite orolig för MP som är en hypertight spelare som sällan höjer upp pre om han inte har TT+ eller AQs+. Nåja, bära eller brista. Jag skjuter återigen alla marker mot mitten på bordet, nu cirka 19K. MP steker länge och ser ut som han är tvungen att häva halva arvet i sjön när han till slut viker handen. SB muckar snabbt sina kort och jag viker upp min hand för att få se MP:s reaktion. Han blir tokfrustrerad och plockar upp sina och visar - AQ i spader! Vi kör lite rabbithunting där det visar sig att han mycket riktigt hade fått in nötflushen på river. Åkte slutligen som femma efter att ha fått stacken nerblindad och bortantad. I SB slänger jag in mina sista 6.5K (blinds 600/1200) med 99. Tyvärr har BB hittat QQ och sen var man ute. Nåja, en rolig kväll i alla fall även om det inte blev många timmars sömn. Var hemma strax före 2 och började jobba 6:30 så nu sitter man som ett vrak och lapar kaffe här... Ikväll blir det tacobuffé, vin och kanske lite ligga. Over n´ out. Citera
MikeTime Postad 2 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 2 Augusti , 2009 Btw - vissa i klubben anser att solbrillor i livepokersammanhang börjar bli lite väl ute. Dags för något nytt: Bastun börjar ta form: Ikväll blir det lite dons på svs. Ska försöka klämma in en 4-5 stycken innan sänggång. Ska ju upp 5:30 imorgon... Citera
MikeTime Postad 3 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 3 Augusti , 2009 Lirade några dons igår kväll och slutade 0.5K upp. Sjukt kassa donlirare som var inne å härjade på SvS 100- & 200dons. Några exempel: *Jag har 1075 i SB. Fold till mig som ställer med KQ. Syn av BB (1420) som visar upp A2s! Hittar dock en liten dam på flop. Bra syn, wp! *I MP med 990 höjer jag upp till 380 med J9s. Knappen (1200) synar (!). Flop KJ9. Jag ställer och får syn av JTo. Återigen står min hand. *Supershortien ställer med 375 och fem (inkl jag) synar. Flop AAT. Fyra checkar men en bettar ut 1K. Alla foldar och givetvis visar shortie upp A7 och han som bettade har KT. Turn 8, river J. Jag foldade Q9s och således straighten. Enda trösten är att han som bettade bort oss andra åkte ut på bubblan! Varför i helvete har folk på SvS så jäkla svårt att lägga om spelstilen från vanlig fr-sngstil till att spela bra dontaktik? Nåja, ska väl inte klaga eftersom mitt facit i de sista 22 donsen är 16 itm. Helt ok imo. Lyckades nästan få tio raka men det sket sig givetvis just på den tionde när jag ställer halvshort med KK och får syn av cl som hittat superhanden 87s och floppar stegen... Idag är man fast på jobbet till 13:45, sen blir det ett besök på bygghandeln för lite färg- och ventilinköp till bastun. Ikväll ska jag försöka klämma in minst 8 dons innan sängen kallar. Ps. Grattis TF till 3:eplatsen i Scottyturren på Expekt och de fina $1.5K. År 2009. Du vet att du lever år 2009 när : 1. Du av misstag knappar in en pin-kod på mikrovågsugnen 2. Du inte har lagt patiens med verkliga kort på flera år 3. Du har 15 telefonnummer till en familj på 3 personer 4. Du skickar e-post till dem som sitter bredvid dig 5. Ursäkten för att du har tappat kontakten med gamla vänner är att du inte har deras e - postadresser 6. Du har jobbat vid samma skrivbord i 4 år men för tre olika företag 7. Din chef klarar inte av att göra ditt jobb 8. Din lunch består av rå fisk som du äter med pinnar 10. Du ringer familjen för att höra om de är hemma medan du kör in i garaget 11. All reklam på TV har en internetadress under 12. Du får panik för att du lämnat huset utan mobilen (som du inte hade de första 20-40 åren av ditt liv) och måste åka tillbaka för att hämta den 13. Det första du gör när du kliver upp på morgonen är att gå 'online' innan du hämtar kaffet i espressomaskinen 14. Du lägger huvudet på sidan för att le 15. Du läser detta och nickar och ler 16. Ändå värre; du vet precis vem du ska skicka detta mail vidare till 17. Du är för upptagen för att lägga märke till att nr 9 saknas i denna lista 18. Du scrollade upp för att kolla att den faktiskt inte var där 19. Och nu sitter du och ler åt dig själv Citera
MikeTime Postad 12 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 12 Augusti , 2009 Dags för en uppdate. Har sprungit sjukt dåligt med liveliret i juli och slutade drygt -2K. Nätliret har i princip varit obefintligt p.g.a bastubygge, fester, jobb och annat. Tror jag lirat max 5 MTT´s sen början på juli... Nu ser man fram emot hösten och vintern med mindre utepyssel så man hinner grinda ihop en bra reskassa till Super Weekend i Tallinn i december. Citera
JohnH Postad 12 Augusti , 2009 Rapport Postad 12 Augusti , 2009 Foka på bastun först..sen kan du köra tallinsattar. Oavsett om det går dåligt el bra i höstmörkrets satteliter kan du alltid gå ut o må bra av lite saunasisu efteråt. Jag själv har spelat idiotmycket sista tiden. Blandade resultat. Jag kommer köra i nån v till sen blir det lite lugnare med pokern ett tag. Tallin tar vi oss till... förr el senare. Citera
MikeTime Postad 12 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 12 Augusti , 2009 Foka på bastun först..sen kan du köra tallinsattar. Oavsett om det går dåligt el bra i höstmörkrets satteliter kan du alltid gå ut o må bra av lite saunasisu efteråt. Jag själv har spelat idiotmycket sista tiden. Blandade resultat. Jag kommer köra i nån v till sen blir det lite lugnare med pokern ett tag. Tallin tar vi oss till... förr el senare. Tydligen har ju TF och Omalley bestämt sig för ett bastubad ihop med min sambo den 26/9 så det finns ju en viss tidspress i projektet... =) Nackdelen med Tallinnsattarna är att de inte går att "byta". Klonkar jag satten på ex onsdag måste jag lira nästa på torsdagen och det funkar skitdåligt ihop med mitt schema... Jens - styr upp ffs! Vore bättre med nån form av ticket som man kunde använda när som helst liksom. Citera
JohnH Postad 12 Augusti , 2009 Rapport Postad 12 Augusti , 2009 Tydligen har ju TF och Omalley bestämt sig för ett bastubad ihop med min sambo den 26/9 så det finns ju en viss tidspress i projektet... =)Nackdelen med Tallinnsattarna är att de inte går att "byta". Klonkar jag satten på ex onsdag måste jag lira nästa på torsdagen och det funkar skitdåligt ihop med mitt schema... Jens - styr upp ffs! Vore bättre med nån form av ticket som man kunde använda när som helst liksom. Jag har ju slösat bort min totala årskvot av tur när jag fixat en "€15-ticket"... och när väl den satten började hade jag redan en plats klar till söndagsfinalen. Citera
MikeTime Postad 18 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 18 Augusti , 2009 Då har man äntligen fixat nytt adsl-modem efter att det förra fick sig en smäll av ett åsknedslag i närheten. En vecka utan internet hemma är jäkligt lång tid btw! Inget nytt har hänt sen sist egentligen. Hade den årliga herrfesten förra lördagen med massor av tävlingar, välfylld bar och trevligt umgänge. I år var det 10-årsjubileum för den här tillställningen och enligt mångas uppfattning den bästa hittills. En lagom avvägd mix av karlar i olika åldrar från 25 år upp till 75. I år lyckades vi undvika allvarliga skador också (förutom ett gigantiskt skrapsår på 10x10 cm och några andra småblessyrer) vilket var ett plus. För ett par år sen slutade kvällen med 2 veckors sjukskrivning och kryckhoppande för en av deltagarna efter att ha tappats i backen av sina lagkamrater... Nu på lördag kör vi en pokerturnering för jobbarkompisarna. Blir mer som en sng p.g.a lågt deltagarantal men skoj iaf. Helgen efter det är det dags för den månatliga rankingturren i klubben, denna gång med inslag av bastu- och poolbad. Det ryktas även om finalbord i poolen (!)... Själv har man njutit av sommarens sista varma dagar i en betydligt mindre pool: Fortfarande är det bastubygge och en del annat utomhusarbete som upptar det mesta av fritiden så pokern får stå åt sidan ännu ett tag. Man önskar att man vore katt och slapp alla livets små bekymmer som räkningar, gräsklippning, jobb och annat: Just nu sitter man fast på jobbet i 7 timmar till. Förhoppningsvis får man ta igen sig ett par timmar på betald arbetstid. Man är ju statsanställd så det är egentligen ni som läser här som betalar mig för att jag ska få sova... Sz. Citera
Drunken_Penguin Postad 18 Augusti , 2009 Rapport Postad 18 Augusti , 2009 Snygg lolcat! Needz capshun. Citera
MikeTime Postad 26 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 26 Augusti , 2009 Dags för en ointressant update igen. Det som hänt sen sist är väl att *bastun snart är klar (smyghomon TF blir nog glad över detta eftersom han tänkt sig att lura in oss andra där den 26:e) *inbjudningsturren den 26/9 redan nu är fullsatt *jag var (troligtvis) först att anmäla mig till Ängelns nästa liveturre i Lkp den 12/9 (fler som ska med?) *klubben kör sin månadsturre nu på fredag. Inleds med bastu- och poolbad samt grillning. Blir nog första gången jag är packad redan innan första handen! *jag har fått ryggskott *jag fortfarande inte hunnit lira så mycket nätpoker. Har kanske ägnat max 5-10 timmar den här månaden på de sysselsättningen. Får fan skärpa mig så jag slipper köpa in till Tallinn för lönepengar... *jag vann pokerturneringen som anordnades för oss anställda här på jobbet: Citera
Drunken_Penguin Postad 26 Augusti , 2009 Rapport Postad 26 Augusti , 2009 *bastun snart är klar (smyghomon TF blir nog glad över detta eftersom han tänkt sig att lura in oss andra där den 26:e) Fail. Citera
jm_j Postad 26 Augusti , 2009 Rapport Postad 26 Augusti , 2009 *bastun snart är klar (smyghomon TF blir nog glad över detta eftersom han tänkt sig att lura in oss andra där den 26:e) Akta er för fulla finnar som skriker: "NUU SKA VII PATA PASTU!!!" Kanske ska försöka få tag på en kompis/gammal arbetskompis som var duktig på att skrika: "Ime kyrpää!" på byggubbejobbet med 50+ finnpajsare närvarande... Citera
MikeTime Postad 26 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 26 Augusti , 2009 Akta er för fulla finnar som skriker: "NUU SKA VII PATA PASTU!!!" Kanske ska försöka få tag på en kompis/gammal arbetskompis som var duktig på att skrika: "Ime kyrpää!" på byggubbejobbet med 50+ finnpajsare närvarande... För dom som inte är så bevandrade i finska språket så betyder det "idka oralsex på en man" fast med fulare ord... Citera
MikeTime Postad 31 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 31 Augusti , 2009 Hej dagbok. Lirade klubbens månadsturre i fredags. Den inleddes redan halv fyra på eftermiddagen med bastu- och poolbad samt lite grillning. Själva turren drog igång kl 18:00. Måste säga att jag är ruskigt nöjd med mitt spel under hela kvällen. Lyckades bluffa i rätt lägen och vika mot bättre händer i rätt lägen. Kortsnittet däremot var under all kritik, den enda premiumhanden under 7 timmars lir var AA, men å andra sidan fick jag dubbla där mot KK. Jag slutade på en delad femteplats som dock omvandlades till en sjätteplats eftersom jag hade 1K mindre marker än den som blev utslagen på ft samtidigt som mig. Lirade även några turrar igår kväll. Det kunde jag lika gärna ha struntat i. Sjukt oflyt i varenda viktig pott. Först ryker jag i pf-turren på Everest när jag hamnar all in med 222 mot Jugglers QQJJ på brädan QJ2. Givetvis dyker det upp en knektjävel redan på turn och sen är det godnatt. I PF Prestige-turren på SvS gick det bra ända fram tills jag hittar AA. Torax raisar, en snubbe synar och jag höjer upp ytterligare. Båda synar. Floppen kommer T87 rainbow. Jag och Torax hamnar allin och han visar upp AT för tptk. Även här dör jag på turn när tredje tian visar sitt äckliga, jävla ansikte. Klubben körde även en liten onlineturre samtidigt på SvS. Hittar JhTh, synar en raise. Floppen kommer KJ5 med en hjärter. Fi bettar ut hårt, jag synar. Turn Xh. Återigen bettar fi ut och jag synar. River 5h! Klonk! Jag ställer givetvis och får syn av... KK. Fml. Nu tröttnade jag, stängde ner alla jävla klienter och hoppade ner i sängen med en bra bok istället. Somnade runt 22 vilket inte var någon höjdare - vaknade nämligen 4:30 och kunde inte somna om... Citera
Recommended Posts