Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Gha surt med förkylning, Well well var försiktig med grinden när du är sjuk, Brukar inte gå som man tänkt sig då...

Jag förlorande spelare ? Har pluss resultat för 2009 ialla fall :)

(och hoppas bättra på det rejält på söndag)

• Svars 1,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Jaja, av oss två är det bara du som är en förlorande spelare! :mrgreen:

Jaså? Hade du sett fram emot en 25-årig adonis med Brad Pitt-liknande anletsdrag? Nåja, du får hålla tillgodo med en 35-årig, lätt överviktig, snubbe med dubbla hakor... :-(

35årig?! och du har kunnat med att kalla dig själv för "lätt dubbelt så gammal som mig". Vad i helvete?! tror du jag är en jävla 17årig pojkslyngel?!

Postad

Skit också. Låg väldigt bra till på ft av "Lunchlådan" på SvS. Hittar QQ på knappen och höjer 3BB. BB (som täcker mig marginellt) synar. Flop J83 rainbow. BB checkar och jag bettar, han ställer, jag synar. Givetvis har han JJ... :-(

Ut på en 7:e plats för 500 spänn. Fan.

Postad
Hade räckt fint med en 45årig brad Pitt liknande snubbe.....

Själv har man ju postat bildbevis på att man är sexig as hell.....

Kan diskuteras...

Ja man kan alltid diskutera just hur sexig någon är, ligger jag på 10 av 10, kanske någon bara tycker 9 av 10. kan bli en hätsk diskusion.....

9.5 obv imo.

Edit: Utan hatt, 2.5 förmodligen.

Min egen association om Skanke blev denna, inlägg #764 + #765. 8-)

http://pokerforum.nu/forum/off-topic/49199-lek-bildassociationsleken-51.html#post1205680

Postad

Äntligen en liten klonk! Efter att ha backat några dagar (förkylningens fel?) så är siffrorna nu åter gröna. Fixade en vinst på en 200-turre på SvS för sköna 2880:-.

Dags att fira med lite våfflor tillsammans med sambon.

klonk.jpg

Postad
Den bärbara är fortfarande på lagning...:-(

Apropå bärbara datorer.

Jag har testat TD på tre olika bärbara datorer och får exakt samma fel. Det går inte att ladda upp något via "LOAD"knappen. Knappen markeras när man för pilen dit och det "syns" att man trycker ner knappen när man klickar på den men sen händer ingenting. Stendött. Samma sak med "SAVE AS"knappen. Allt annat funkar perfekt. Men orka sitta och skriva in chipsfärger/valörer/nivåer etc mauellt varje speldag.

Programmet funkar klockrent på min stationära dator. Clue???????????

Gratz btw.

Postad
Apropå bärbara datorer.

Jag har testat TD på tre olika bärbara datorer och får exakt samma fel. Det går inte att ladda upp något via "LOAD"knappen. Knappen markeras när man för pilen dit och det "syns" att man trycker ner knappen när man klickar på den men sen händer ingenting. Stendött. Samma sak med "SAVE AS"knappen. Allt annat funkar perfekt. Men orka sitta och skriva in chipsfärger/valörer/nivåer etc mauellt varje speldag.

Gratz btw.

Tackar. Tror det är ett SBS-fel bara.

Postad
Apropå bärbara datorer.

Gratz btw.

TD funkar utmärkt på min bärbara. Har dock bara kört en 30-dagars trialversion än så länge.

Postad
Tackar. Tror det är ett SBS-fel bara.

:shock: och det betyder på svenska för oss tekniknollor: SåBraSom det blir , eller?

Edit: Det är det förresten inte. Jag har ingen cykel och de stal frugans igår.

Allvarligt. Jag har alltså provat 3 bärbara och får samma fel. Programmet funkar på min stationära hemma och på jobbet. Även på vår datateknikers stationära men inte på hans bärbara.

Postad
:shock: och det betyder på svenska för oss tekniknollor: SåBraSom det blir , eller?

Edit: Det är det förresten inte. Jag har ingen cykel och de stal frugans igår.

Allvarligt. Jag har alltså provat 3 bärbara och får samma fel. Programmet funkar på min stationära hemma och på jobbet. Även på vår datateknikers stationära men inte på hans bärbara.

SBS = Skit Bakom Spakarna :mrgreen:

Alltså, jag vet inte vad felet kan vara. På min bärbara funkar den klockrent. Vet dock att det finns en ännu bättre pokerklocka som de kör med på en av de andra klubbarna jag brukar lira på. Finns både som webbaserad och nedladdningsbar version. Googla och kolla vad det kan vara för någon.

Nej SBS betyder SunkBALLESatan varför funkar det inte...

Trodde du var en mogen, vuxen man? ;-)

Postad

Synd att en domarjävel ska få avgöra en slutspelsmatch. Tror fan han höjde handen för passivt spel så fort Lindesberg påbörjade sina kontringar. Klart som fan de blir stressade av detta och gör kassa avslut.

Dessutom att döma felaktig spärr när det är 9 sekunder kvar och Linde bara ligger under med ett mål är skandalöst. Felaktig spärr kan de fan döma närsomhelst under en match men de väljer alltså att göra det i ett direkt avgörande anfall. :evil:

För övrigt var det en trevlig pokerdag igår. Vann ju en turre, kom femma i en fixed limit också (5 x insatsen tbx iaf) samt minicashade i en 5-manna turboturre. (2,5 x insatsen). Kom itm i 3 av 4 spelade DoNs samt plussade ett par-tre hundra på övrigt SnG-lir.

Tittade för skojs skull på mina stats på SvS. Över c:a 55K händer har jag nedanstående stats. Tycker reraise-procenten ser jäkligt skumma ut...? Någon som kan förklara? Vad borde den ligga på?

Played hands: 54430

Vunna händer: 12757

Sedda floppar: 16373

Vunna utan visning: 9091

Vunna om sedd flop: 6916

Vunna vid showdown: 3666

Fold%: 44

Check%: 20

Call&: 15

Bet%: 7

Raise%: 11

Reraise%: 0 (!)

Skulle tippa på att spelet är fördelat på c:a 40% FR MTT, 30% SH SnG och 30% FR DoN.

Ligger förresten tvåa nu i SvS "Ottan" med 17K marker (medel 8K) och 15 spelare kvar. 10 får pris.

Edit: På ft nu. 9 kvar och jag är ruskigt sist. Gick all in med TT och fick syn av Q9 som givetvis träffade tvåparet. Bara 4K kvar nu med blinds 1/0.5K.

Edit2: Vad fan. Går all in med AQ och får syn av J5. Flopp 526, turn 5, river J. Sick. Han hade dessutom bara haft 2K kvar om jag vunnit. FUCK!

Nåja, 3 x insatsen tbx iaf.