Gå till innehåll

Mike lägger ner.


MikeTime

Recommended Posts

Mtp att vi aldrig någonsin varit hos den excentriske svågern så blir det nog svårt att genomföra den scammen. Lär väl inte få ligga på ett halvår om jag inte ställer upp.

 

Loker / ligga.. poker / ligga.. det är tight..

 

Den där jävla dead-money-grejen lär jag få äta upp så länge jag lever. FU! ;-)

 

Nej då, du åt ju en god middag ist. Vi kom ju fram till att det var ett godkänt substitut.

 

...eller, jo det kommer du att få göra. :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Loker / ligga.. poker / ligga.. det är tight..

Nej då, du åt ju en god middag ist. Vi kom ju fram till att det var ett godkänt substitut.

...eller, jo det kommer du att få göra. :-P

Ja, det vet jag väl. Ska aldrig mer någonsin vara stöddig i förväg! :oops:

I efterhand däremot....

 

Grattis.

 

Grattis till fina MTT-resultat. 8-)

 

Congrats!

 

Tackar! :-D

 

 

Sitter och summerar lite här.... Alltså, jag har faktiskt sprungit jäkligt bra i de senaste turrarna jag lirat i. På Betway drog jag in dryga tusingen i en 2K-garanti första dagen jag reggade mig där. Ett par dagar senare kom jag itm igen i samma 2K-garanti.

På SvS har jag haft tre cashar i 200-turrarna den senaste veckan, kom trea i 500:ingen i söndags och vann Ottan igår.

Om man däremot kollar resultaten i SnG´s och DoNs så ser det sämre ut. Kanske skulle lira lite mer MTT´s? Tyvärr går det ju åt en sån jäkla tid att lira turrar.

 

Nå, ska fundera lite på det här. Idag blir det dock inte mycket lir, ska jobba lång eftermiddag. :-(

Over & out.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I´m happy today! Plockade för första gången i år ut lite cash från SvS-rullen som ska användas till att betala hela Rhodosresan i juni.

Vi har tittat på en all-inclusive-resa i början på juni eftersom vi har tidig semester i år. Normalt sett gillar jag inte att åka utomlands under sommaren eftersom jag tycker att man ska vara i Sverige de få månader då vädret är drägligt men gjorde ett undantag i och med att vi nog inte kommer iväg någonstans i höst.

 

Äntligen blir det lite liveturrar. Först en sväng på söndag kväll och sedan även måndag kväll. Vore trevligt med åtminstone en halvklonk i någon av dom för att hjälpa upp årsresultatet som just nu är några blygsamma hundringar plus.

 

Jobbar fram till 14:00, sen ska jag hem och lira hela eftermiddagen. Ni som behöver jobba upp rullen på SvS kan komma in och sno mina slantar i diverse DoNs och småturrar. See ya!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagen i korthet:

 

4:50 Upp, koka kaffe, packa ryggsäcken och in i bilen för att åka och fiska.

5:55 Framme

6:50 Första gäddan

11:10 Packa ihop, plocka ner 14 gäddor och en abborre i en säck

13:05 Hemma igen, regga sig till två turrar på SvS

13:15 Duscha, byta kläder

13:50 Ute ur första turren

16:25 Lirat två turrar, en 330 DoN och en 330 5-manna SnG (resultat nedan)

17:15 Sambo kom hem, lirar lite Mario Kart ihop med henne

17:50 Börjar på detta inlägg

 

Kommande:

 

C:a 18:30 Duka fram räkor, rökt ost, tre andra sorters ostar, lite bröd och VIN!

C:a 18:35 Frossa!

C:a 22:00 Sängen. Ska upp tidigt och ge oss av till Linköping för att gratulera svågern som fyller 40, käka gott och gå på teater.

 

Dagens resultat:

110-turre SvS: Ut snabbt med AKs mot JJ. Ai pre. (-110:- )

330 DoN SvS: ITM (+270:- )

330 SH SnG SvS: Vinst (+570:- )

220-turre SvS: 3-plats (+1060:- )

 

Dagens resultat således +1.790:-

Man kan lugnt säga att jag springer bra just nu. Upp 14.914:- för månaden!Tyvärr blir det inget nätlir förräns på söndag. Ikväll ska jag vara social och så även imorgon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagen i korthet:

 

4:50 Upp, koka kaffe, packa ryggsäcken och in i bilen för att åka och fiska.

5:55 Framme

6:50 Första gäddan

11:10 Packa ihop, plocka ner 14 gäddor och en abborre i en säck

13:05 Hemma igen, regga sig till två turrar på SvS

13:15 Duscha, byta kläder

13:50 Ute ur första turren

16:25 Lirat två turrar, en 330 DoN och en 330 5-manna SnG (resultat nedan)

17:15 Sambo kom hem, lirar lite Mario Cart ihop med henne

17:50 Börjar på detta inlägg

 

Kommande:

 

C:a 18:30 Duka fram räkor, rökt ost, tre andra sorters ostar, lite bröd och VIN!

C:a 18:35 Frossa!

C:a 22:00 Sängen. Ska upp tidigt och ge oss av till Linköping för att gratulera svågern som fyller 40, käka gott och gå på teater.

 

Dagens resultat:

110-turre SvS: Ut snabbt med AKs mot JJ. Ai pre. (-110:- )

330 DoN SvS: ITM (+270:- )

330 SH SnG SvS: Vinst (+570:- )

220-turre SvS: 3-plats (+1060:- )

 

Dagens resultat således +1.790:-

Man kan lugnt säga att jag springer bra just nu. Tyvärr blir det inget nätlir förräns på söndag. Ikväll ska jag vara social och så även imorgon.

 

Run forrest!! RUUUUUUUNNN!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommande:

 

C:a 18:30 Duka fram räkor, rökt ost, tre andra sorters ostar, lite bröd och VIN!

C:a 18:35 Frossa!

C:a 22:00 Sängen. Ska upp tidigt och ge oss av till Linköping för att gratulera svågern som fyller 40, käka gott och gå på teater.

Med facit i hand, saknas det inte nåt efter kl 22 här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis till det fina resultatet! Bara att fortsätta jobba i samma takt är ju halva månaden kvar! Kan dock bli lite värre för dig nu iom att jag cashat lite av $rullen ska börja köra lite doubleups och sit&go på svs ;-)

Tycker dubblingarna verkar bra på svs då de inte är lite brant blindstruktur som på expekt! Ses vid borden!

 

/Christian aka Ahmad

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fuck, så går det om man inte har citat bevis :)

 

:mrgreen:

 

Grattis till det fina resultatet! Bara att fortsätta jobba i samma takt är ju halva månaden kvar! Kan dock bli lite värre för dig nu iom att jag cashat lite av $rullen ska börja köra lite doubleups och sit&go på svs ;-)

Tycker dubblingarna verkar bra på svs då de inte är lite brant blindstruktur som på expekt! Ses vid borden!

 

/Christian aka Ahmad

 

Tyty. Japp, dubblingarna på SvS är det bra värde i. Välkommen!

 

 

Klonk 1: Trevlig dag med släkten. Bra mat, bra teater och ingen punka på vägen hem.

Klonk 2: LIF vidare till slutspel i handbollen!

Klonk 3: Nu får man sova!

Bad Beat 1: Ernman???!!! Wtf? Fan i helvete!! :shock::evil:

Bad Beat 2: Missade turren i Lkp!

Bad Beat 3: Inte lirat en minut idag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13/6 är det linköping som gäller. Annars jävlar....

 

Jaha, ställer du upp som min stand in och följer med sambon till Rhodos då? Krav; en ängels tålamod vid shopping, du får sköta all prutning vid shopping, du betalar vid shopping och du bär fynden vid shopping!

Sen är det bra att du är förberedd på att; alltid hämta drinkarna vid poolen, smörja klet på hennes rygg var femte minut, inte titta för mycket på nyss myndiga läckerbitar i minimala bikinis och dessutom konversera oavbrutet även när du vill sova!

 

Dock finns det en minimal chans att jag kan haka på till Lkp. Vi har snackat om att tidigarelägga semestern för att kunna åka till ett skojsigare hotell på Mallis i början av juni istället. Isf är jag hemma i Svedala den 16:e och hänger givetvis på till PK Engelen.

Vore skoj att; se om Valteregoerik är lika spinkig som alla skämtar om, höra ifall Skankis svär lika mycket vid en bad beat på livepokern som i sina tragiska hh´s, få uppleva korvkokning i ett blommigt förkläde* och se om Totalfarsan även kan dra halsbloss istället för bara munbloss...

 

*Har ett litet vad med Ängeln17. Om jag åker ut i första blindsperioden ska jag ta på mig ett blommigt förkläde och ta hand om korvkokningen. :oops:

 

Att göra idag:

 

¤Hämta begagnad kyl och frys

¤Lasta grovsopor och köra ner till uppfarten (vi har mängder efter en totalrenovering av kök och två badrum i höstas)

¤Försöka hinna med lite nätlir

¤Lira en liveturre i en av klubbarna (där jag f.n ligger tvåa i årsrankingen, måste hålla poängen uppe så jag inte halkar efter!)

¤Köpa portionssnus (så man slipper springa ut och röka stup i ett när man lirar live)

¤Veckohandla

 

Pust, stön och lite stånk. See ya!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag siktar på den 13/6. Sitter just nu på ett trevligt hotell precis vid stationen i Linköping och med närhet till den lokal där i vart fall gårdagens spel ägde rum. Bra priser, helt OK standard. Det enda egentliga minuset var väl att frukosten låg mellan en 2:a och en 3:a på en 5-gradig skala, även utan beaktande av att det var en fluga som fastnade i kaviaren på mitt ägg.

 

Park Hotell, aka Faulty Towers heter hotellet. Här skulle man kunna bo ett helt gäng. Eller kanske än hellre Scandic, som ligger i samma område (ser det från mitt fönster) och som troligen har bättre möjlighet för ett gäng degens att supa till efter (före?) turneringen.

 

Enda orosmolnet är att jag inte vet hur jag jobbar då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag siktar på den 13/6. Sitter just nu på ett trevligt hotell precis vid stationen i Linköping och med närhet till den lokal där i vart fall gårdagens spel ägde rum. Bra priser, helt OK standard. Det enda egentliga minuset var väl att frukosten låg mellan en 2:a och en 3:a på en 5-gradig skala, även utan beaktande av att det var en fluga som fastnade i kaviaren på mitt ägg.

 

Park Hotell, aka Faulty Towers heter hotellet. Här skulle man kunna bo ett helt gäng. Eller kanske än hellre Scandic, som ligger i samma område (ser det från mitt fönster) och som troligen har bättre möjlighet för ett gäng degens att supa till efter (före?) turneringen.

 

Enda orosmolnet är att jag inte vet hur jag jobbar då.

 

Hmm, kanske ska skita i att köra då ifall jag kan vara med? Låter som nöten med en förfest. Du, jag, Totally Dad, Valterego & Skånken. Vicket jävla udda gäng. Kunde vi bara lura med Satsavägen-skåningen, Gävla Eury och Lappen också skulle kaoset vara ett faktum! :-D

 

Kul första hand i en hu-turre på SvS nu förresten. (Hade notes på Sebbe; *överbluffar steg- och färgdrag* & *kan inte släppa pockets*. Bra med notes ibland...)

 

***** Hand 972906453 *****

10.00/20.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 15 mars 2009 12:00:26

Duell Texas (Vanlig /Turnering )

Plats 1: Sebbe8910 (1000.00)

Plats 2: Mike Time (1000.00)

Sebbe8910 lägg LM 10.00

Mike Time lägg SM 20.00

** Giv **

Sebbe8910 [N/A, N/A]

Mike Time [Knr, Kr]

*** Bet Runda 1 ***

Sebbe8910 Syna 20.00

Mike Time Höj till 80.00

Sebbe8910 Syna 80.00

*** Flop(Board): *** : [7r, Dr, Kk]

*** Bet Runda 2 ***

Mike Time Satsa 80.00

Sebbe8910 Syna 80.00

*** Turn(Board): *** : [7r, Dr, Kk, 2h]

*** Bet Runda 3 ***

Mike Time Passa

Sebbe8910 Passa

*** River(Board): *** : [7r, Dr, Kk, 2h, 9h]

*** Bet Runda 4 ***

Mike Time Satsa 160.00

Sebbe8910 All-in 840.00

Mike Time All-in 840.00

*** Showdown *** : Rake: 0.00 Totalpott: 2000.00

Sebbe8910 [10r, 3r] Högsta kort kung Vinst: 0.00

Mike Time [Knr, Kr] Par i kungar Vinst: 2000.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...