Gå till innehåll

Mike lägger ner.


MikeTime

Recommended Posts

Nu har man varit och handlat. Två små ynka kassar med förnödenheter = 722 spänn. :roll:

Nåja, ikväll ska vi slafsa i oss en riktig höjdare som kan rekommenderas - rökta räkor. Man inhandlar ett kg färska räkor, en flaska Liquid Smoke samt lite ost och kex. För att få till rätt röksmak tar man två-tre teskedar av rökessensen och blandar med 1/2 dl vatten. Häll detta över räkorna och ner med allt i en plastpåse. Låt räkorna dra i påsen i minst 5 timmar. Skaka påsen någon gång i timmen.

Lägg räkorna i ett ark alufolie, gör ett pkt av det hela och in i ugnen (200 grader) i ungefär 10-15 minuter. Låt dom ligga och dra i folien några minuter innan de hälls upp i en skål. Servera med en uppsjö olika ostar och kex. Svalt rödvin passar bra till.

 

Smaklig spis.

 

Brukar köpa rökta räkor. Blir det mycket bättre om man röker själv? Blev sugen på något gott till kvällen. Vet inte om jag orkar handla något seriöst. Sugen på skaldjur, men men orkar nog inte styra upp det. Blir nog hämtmat av något slag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Är det don måste de väl vara vik....

 

Hade notes på daggen. Därav min ai som svar på hans raise. Mkt riktigt hade han Ax. Det jag däremot blir uppriktigt chockad över är synen med Q-hög som MJ gör. Hoppas verkligen inte det är MJ nedan :-D . Menar du förresten att jag skulle vikt JJ där om jag inte haft notes på daggen?

 

Brukar köpa rökta räkor. Blir det mycket bättre om man röker själv? Blev sugen på något gott till kvällen. Vet inte om jag orkar handla något seriöst. Sugen på skaldjur, men men orkar nog inte styra upp det. Blir nog hämtmat av något slag.

 

Har köpt rökta räkor några gånger på Öland men anser att dessa blir godare. Dessutom är Liquid Smoke en höjdare i marinader! Man kan även blanda ut lite i vatten och pensla kött med under stekning. (Liquid Smoke finns på ICA och kostar ungefär 30-50:- ) Liquid Smoke info

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du borde vikt även med noten, för du kan väl inte mena att han gör sådär på BB30 med AJ eller sämre särskilt ofta...Han höjer till 165, käns som han inte tänkr vika sin hand.....

 

Han spelar alltid AT+ på det här sättet och då överdriver jag inte. Har spelat mot honom även på reg sng´s och han spelar dessa på exakt samma sätt. Det konstiga i det här sammanhanget var att han inte gick all in direkt vilket han alltid brukar göra med AQ+ och 77+.

Däremot undrar jag vad MJ gör? Missclick, eller...?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu sitter jag iofs på jobbet och har inte stoven installerad på jobbdatorn men jag har jäkligt svårt att tro att han kan få fina odds för en syn här. Han måste sätta daggen på minst Ax och mig på TT+ (ev även AKs). Han kommer bara ha ungefär 400 kvar vid en ev förlust och mot två fi ska han ju inse att Q6s suger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om någon av er tror att Devils Rejects är rätt kan ni börja rota i filmarkivet igen. Det är åt helvete fel.

 

(Masken som bars i filmen Devils Rejects är mer lik en Wrestling-makeup än en clown btw.)

Nej, och jag presenterar bevis. Bilden är för stor för pf.

 

Om det där är en wrestlingkostym så vill jag genast veta vilken liga de spelar i för den måste jag se :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om någon av er tror att Devils Rejects är rätt kan ni börja rota i filmarkivet igen. Det är åt helvete fel.

 

(Masken som bars i filmen Devils Rejects är mer lik en Wrestling-makeup än en clown btw.)

 

Visste att det var fel....För inte var det den som härjar i skallbasen....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, och jag presenterar bevis. Bilden är för stor för pf.

 

Om det där är en wrestlingkostym så vill jag genast veta vilken liga de spelar i för den måste jag se :mrgreen:

 

Alltså, wrestling brukar inte spelas i en liga. Wrestling är ju en uppvisningsform av brottning ffs. De brukar kunna vara makeuppade så här: Devils Rejects make-up

 

Jahaja, är det månne Killer Clowns from outer space då? Kultrulle.

 

Klonk!! Tyckte det var dags för en ny clown. Älskar iofs Pennywise från It men omväxling förnöjer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej då. Men erkänn att Spauldings make-up är lite lik en wrestling make-up? Lite iaf. Va? :-(

 

Nåja, Jennez är iaf pf:s lilla (!) hjälte ikväll. Efter detta inlägg av honom ska jag återigen skrämma liv i Betway-rullen efter lite misslyckade SM/Finnkampskval men lyckade 2K-garantiturrar.

Ty Jens J.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...