Watoz Postad 26 Juni , 2009 Rapport Share Postad 26 Juni , 2009 Illegala droger < Legala droger Tänker inte ge mig in i drogdebatten igen. Nice try though. Nä men jag tycker bara att de är väldigt roligt att du brukar en väldigt tung drog dagligen medans du klankar ner på extremt mkt mildare droger. Men jag antar att du ej ser de så?! Alkohol är ju ändå accepterat att ta lite titt som tätt Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MikeTime Postad 26 Juni , 2009 Författare Rapport Share Postad 26 Juni , 2009 Nä men jag tycker bara att de är väldigt roligt att du brukar en väldigt tung drog dagligen medans du klankar ner på extremt mkt mildare droger. Men jag antar att du ej ser de så?! Alkohol är ju ändå accepterat att ta lite titt som tätt Börjar misstänka att du inte fattade Jackson-vitsen utan istället hänger upp dig på just drogdelen. Nåja. För det första brukar jag inte alkohol dagligen förutom nu på semestern, för det andra förstår jag inte ditt begrepp "extremt mkt mildare droger". ALLA droger är milda beroende på hur man doserar. Dock är vitsen med att bruka illegala droger att uppnå något slags rus. När väl kroppen reagerar på det sättet är det inte längre en "mild drog". Alkohol går utmärkt att bruka utan att uppnå ett rus även om många, framförallt vi svenskar, anser att alkoholen enbart är ett sätt att få ett rus. När jag njuter av 5 cl Glenfiddich till kvällskaffet är det smaken jag är ute efter - inte ruset. Hade det varit ruset kunde jag lika gärna hällt i 20 cl billig vodka direkt i kaffet istället. Som jag sa förut, vill inte ge mig in i den här diskussionen igen så detta är det sista jag kommer att säga i den här frågan. Alla har rätt till en åsikt. Du har din och jag har min och just i det här fallet skiljer sig våra åsikter och tankar åt. Sry. (Måste dock ge dig cred för ditt sakliga sätt att diskutera ämnet.) mvh // Micke Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Cardshark52 Postad 26 Juni , 2009 Rapport Share Postad 26 Juni , 2009 MIKES SEMESTERDAGBOK kap 8 Här vaknar man och slår på TV:n. Överallt snackas det om att Michael Jackson har dött. ...och...? Kan verkligen inte förstå varför så många ser honom som en ikon för popen. Förutom en handfull hyffsade låtar - har han gjort något bra för musikvärlden? Intresset för honom har bara hållits uppe p.g.a alla skandaler genom åren. Förresten - hörde ni att de hade gjort husrannsakan i hans hem strax innan han dog? I badrummet hittade de mängder av narkotika klass 1, i köket fanns lite narkotika klass 2 och i sovrummet hittade de hela klass 5b... Det e ju bara trams, hur kan du inte förstå hur han har påverkat musiken?? Han har mest/näst mest sålda album någonsin beroende på källa. Hur som helst så har han sålt mest Album som enskild person, som sagt beatles ligger före i några listor. Han har världens mest framgångsrika skiva Thriller, och har ett par andra som sålt löjligt bra men inte kommer i närheten av Thriller. Han var den första svarta personen som bröt färgbarriären i MTV. Tillskillnad från många andra grupper och personer så har han skrivit, och gjort väldigt mycket av sina hits själv. Han var som störst på 80 till mitten av 90 talet, mellan Thriller å Dangerous. Alla konstiga rykten, började på sent 80 tal, då det var mer "skumma" ex Att han å Janet var samma person,att han ville köpa Elefant mannens ben. Sen kom 93 peddofilanklagelser osv sen var det väldigt svårt att ta sig tillbaka till sin Superstatus han hade innan. Självklart e jag jättestort MJ fan, men tror väldigt stor del av allmänheten ser honom som något han def inte är. Mvh Chris Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Watoz Postad 26 Juni , 2009 Rapport Share Postad 26 Juni , 2009 Börjar misstänka att du inte fattade Jackson-vitsen utan istället hänger upp dig på just drogdelen. Nåja.För det första brukar jag inte alkohol dagligen förutom nu på semestern, för det andra förstår jag inte ditt begrepp "extremt mkt mildare droger". ALLA droger är milda beroende på hur man doserar. Dock är vitsen med att bruka illegala droger att uppnå något slags rus. När väl kroppen reagerar på det sättet är det inte längre en "mild drog". Alkohol går utmärkt att bruka utan att uppnå ett rus även om många, framförallt vi svenskar, anser att alkoholen enbart är ett sätt att få ett rus. När jag njuter av 5 cl Glenfiddich till kvällskaffet är det smaken jag är ute efter - inte ruset. Hade det varit ruset kunde jag lika gärna hällt i 20 cl billig vodka direkt i kaffet istället. Som jag sa förut, vill inte ge mig in i den här diskussionen igen så detta är det sista jag kommer att säga i den här frågan. Alla har rätt till en åsikt. Du har din och jag har min och just i det här fallet skiljer sig våra åsikter och tankar åt. Sry. (Måste dock ge dig cred för ditt sakliga sätt att diskutera ämnet.) mvh // Micke Ok då har jag missupfattat dig, jag trodde att du ibland söp dig full på alkohol, för att uppnå något slags rus dvs. Men om du bara dricker de i små mängder för att de enbart är gott, soo my misstake. Hade bara för mig att du för längesedan klangade ner en massa på droger osv. Du har ju däremot rätt i att de flesta droger är väldigt harmlösa om man kan hantera dom. "Dock är vitsen med att bruka illegala droger att uppnå något slags rus. När väl kroppen reagerar på det sättet är det inte längre en "mild drog"." Hmm hur menar du här? Klart man tar droger för att uppnå något slags välbehag och rus. Som du sa tidigare gör de flesta svenskar de med alkohol tex. Och de finns definitivt milda droger även fast man tar de för att uppnå ett rus. Men som sagt, hade bara fått för mig att du drack en del och verkligen klankade ner på alla andra droger än alkohol. Men då du nu sa att du aldrig drack dig berusad så ska jag ej spamma vidare i din db Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Laagen13 Postad 26 Juni , 2009 Rapport Share Postad 26 Juni , 2009 MIKES SEMESTERDAGBOK kap 8 Här vaknar man och slår på TV:n. Överallt snackas det om att Michael Jackson har dött. ...och...? Kan verkligen inte förstå varför så många ser honom som en ikon för popen. Förutom en handfull hyffsade låtar - har han gjort något bra för musikvärlden? Intresset för honom har bara hållits uppe p.g.a alla skandaler genom åren. Varför MJ är en stor ikon för musiken är just för hans personlighet, hans otroliga känsla för musiken och karisman och energin han utför låtarna live. Han har med hjälp av sin musik nått fram till stora delar av världen och inte finns det en person i världen som lyssnat på thriller/Billie Jean/Black or white och inte någon gång diggat till låten. Jag anser att folk inte borde "klassa" de saker MEDIA har pratat om de senaste 10 åren högre än musiken i sig som MJ bjöd världen på. Självklart har han gjort sig skyldig till brott mot barn men var han verkligen skyldig till alla de anklagelserna han fick emot sig. Jag anser att en viss procentuell del av de anmälningarna var just sådana anmälningar där de endast ville ha pengarna. Finns många personer i världen som gärna utnyttjar ett sånt här tillfälle för pengar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mike82 Postad 26 Juni , 2009 Rapport Share Postad 26 Juni , 2009 . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MikeTime Postad 26 Juni , 2009 Författare Rapport Share Postad 26 Juni , 2009 Kul att se att så många läser min dagbok! Note to self; aldrig skoja om pedofiler och narkotika eftersom folk i allmänhet verkar uppskatta dessa två fenomen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
byling Postad 26 Juni , 2009 Rapport Share Postad 26 Juni , 2009 MIKES SEMESTERDAGBOK kap 8 Här vaknar man och slår på TV:n. Överallt snackas det om att Michael Jackson har dött. ...och...? Kan verkligen inte förstå varför så många ser honom som en ikon för popen. Förutom en handfull hyffsade låtar - har han gjort något bra för musikvärlden? Intresset för honom har bara hållits uppe p.g.a alla skandaler genom åren. Förresten - hörde ni att de hade gjort husrannsakan i hans hem strax innan han dog? I badrummet hittade de mängder av narkotika klass 1, i köket fanns lite narkotika klass 2 och i sovrummet hittade de hela klass 5b... Idag är sista hela dagen vi spenderar i vårt semesterparadis... Vi är båda överens om att detta är den bästa semester vi haft, möjligtvis undantaget vår första utlandsresa till Gran Canaria när vi var nykära. Haha,grymt kul!! Jag är också uppvuxen med MJ, tyvärr glömde han själv växa upp,omgav sej med jämnåriga tolvåringar hela sitt liv.... Han hade suttit inne för länge sedan om han inte varit miljardär. man kan skämta om allt, mer historier nu!! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jw1700 Postad 26 Juni , 2009 Rapport Share Postad 26 Juni , 2009 Klart man kan skamta om allt och historien var riktigt rolig MEN att havda att MJ var overskattad och att han inte tillfort mycket inom musiken kan vara det mest korkade jag last pa PF sen CDS:s glansdagar, och da ar jag inte ens ett MJ fans. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MikeTime Postad 26 Juni , 2009 Författare Rapport Share Postad 26 Juni , 2009 MIKES SEMESTERDAGBOK kap 7 forts Har precis badat för sista gången i sjön utanför. Känns trist att redan behöva fundera på att packa, städa och ställa iordning. Hade gärna stannat en vecka till i detta paradis på jorden. Nåja, ska väl bli skönt att komma hem till vardagen också. Har nyss pratat med farsgubben och han har klippt allt gräs (nästan 4000 m2) och klippt ner en massa buskar. Han har dessutom sågat ner ett träd som stod där vår nya bastustuga ska stå om några veckor. Tackar farsan! Idag blev det en klassisk sommarlunch med picnicbog (burkskinka), färskpotatis och mimosasallad. Helt ok. Ingen av oss orkade göra något mer avancerat i hettan. Idag har det varit 27 grader här... I fotbollens halvlek ska jag ner och göra sambon sällskap i bastun en stund. Har ju ett par öl kvar som jag inte tänker släpa med hem och vad kan vara bättre än att njuta av dom en sista gång på ask-lavarna..? Här kommer några sista bilder... Klart man kan skamta om allt och historien var riktigt rolig MEN att havda att MJ var overskattad och att han inte tillfort mycket inom musiken kan vara det mest korkade jag last pa PF sen CDS:s glansdagar, och da ar jag inte ens ett MJ fans. Alla har rätt till sina åsikter. Att jag inte har vett att förstå hans storhet beror nog mest på att jag ogillar (läs; föraktar) pedofiler. För mig kommer alltid MJ att vara en sådan trots att han lyckades komma undan rättvisan genom sina mutpengar till ungarnas föräldrar och han aldrig blev dömd för detta. Det är mycket möjligt att han var en musikalisk begåvning men detta fördunklas av hans senare gärningar. Imo. Eftersom Dev var toksnabb att stänga tråden publicerar jag mitt svar till Bosnisk Patriot här istället: Skaffa mods som inte : 1. är födda på 1800-talet (Ängeln) 2. hade fadersproblem och nu vill ta ut sin ilska över oss oskyldiga forum-besökare (Juggler), 3. är uttråkade helyllesvenskar som fått en uppfostran som präglats av jantelagen, har barn, är gifta, aldrig varit utanför byn de växte upp i, hellre tar ett glas rött än röker marijuana. (TotalFarsa) Bli inte medlem på pf om: 1. Du inte är torr bakom öronen. De flesta sajter har 18-årsgräns vid pokerspel. 2. Du har mindervärdeskomplex och måste hävda dig genom att förolämpa, hetsa och förnedra andra. 3. Du bara är intresserad av att diskutera illegala droger istället för t.ex poker. Flashback är ett bättre forum isf. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ängeln17 Postad 27 Juni , 2009 Rapport Share Postad 27 Juni , 2009 Välkommen hem! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MikeTime Postad 27 Juni , 2009 Författare Rapport Share Postad 27 Juni , 2009 Välkommen hem! Öumm....tack...eller nåt. Hade gärna stannat en vecka till. Trist att vara hemma i vardagen igen med allt "måste göra", "borde göra" och "fy fan vad tråkigt att göra". Slipper iaf klippa gräset på minst 10 dagar. Farsan klippte igår och nu börjar det bli brunt. Prisad vare torkan!! Tror vi slog personligt rekord på hemresan... Det var exakt 397 km hem och det tog bara 4 timmar och 31 minuter inklusive 1 kaffestopp, 1 kiss- och rökstopp och 1 köpa-käk-stopp. Man måste bara älska E4:an via Jönköping med alla dess 120-sträckor utan fartkameror!! Imorgon är det dags för klubbens månatliga rankingturre. I 30 graders värme. I en lokal på 30 m2. Utan AC... I och med min hemkomst är nu semesterdagboken officiellt avslutad. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ängeln17 Postad 27 Juni , 2009 Rapport Share Postad 27 Juni , 2009 Imorgon är det dags för klubbens månatliga rankingturre. I 30 graders värme. I en lokal på 30 m2. Utan AC... . :shock: WTF. Och dit har du lockat oss den 3/7. Säger bara FIXA :evil: Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MikeTime Postad 27 Juni , 2009 Författare Rapport Share Postad 27 Juni , 2009 Den tredje kommer det att vara 14 grader och hällregn. Don´t worry. Btw - vem fan var det som tvingade in 52 pokerspelare i ett rum utan ventilation??!! Jag har iaf öppningsbara fönster! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ängeln17 Postad 27 Juni , 2009 Rapport Share Postad 27 Juni , 2009 Den tredje kommer det att vara 14 grader och hällregn. Don´t worry. Btw - vem fan var det som tvingade in 52 pokerspelare i ett rum utan ventilation??!! Jag har iaf öppningsbara fönster! :mrgreen: Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Crappy Postad 27 Juni , 2009 Rapport Share Postad 27 Juni , 2009 I och med min hemkomst är nu semesterdagboken officiellt avslutad. Men DB lever vidare va? Förstör nu inte min dag ännu mer Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MikeTime Postad 27 Juni , 2009 Författare Rapport Share Postad 27 Juni , 2009 Men DB lever vidare va? Förstör nu inte min dag ännu mer Jodå, själva db:n lär väl vara kvar. Måste ju leverera irritationsmoment till alla MJ-fan och drogliberaler!! Blir väl lite mindre foton och färre uppdateringar men annars lever den kvar. Ännu mer btw? What happens down there? Edit: Just ja, datorhelvetet! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MikeTime Postad 28 Juni , 2009 Författare Rapport Share Postad 28 Juni , 2009 Det finns två saker jag verkligen avskyr med sommaren - 28 grader i sovrummet när man ska sova samt flugor! Dessa två faktorer bidrog till en usel nattsömn och dessutom vaknade jag (och kunde inte somna om) redan kvart i sex imorse. Fördelen var å andra sidan att jag, i lugn och ro med en kopp kaffe, kunde sätta mig framför lilla lappe och betala räkningar. Tror vi slog rekord i antal denna månad. Totalsumman blev inte speciellt hög men det var mängder med små skiträkningar - totalt c:a 15 stycken... Det är när man sitter med alla dessa små, men livsnödvändiga?, utgifter som man inser vilken tur man har haft här i livet. Både jag och sambon tjänar hyffsat på våra jobb och kan unna oss mycket onödigt. Ta bara bastun som exempel - jag älskar att snickra men har under de senaste 10 månaderna renoverat två badrum, ett kök samt byggt pokerlokalen vilket gjorde att vi anlitade en snickare som ska bygga bastustugan åt oss istället för att bygga den själva. Känns väldigt skönt att kunna unna sig sådana extrautgifter ibland. På tal om byggnationer förresten. När vi började diskutera bastu och badrumsrenoveringar för drygt ett år sedan funderade vi på att bygga ut kåken lite för att få rum med ett riktigt stort badrum med bastu, bubbelbad, relaxavdelning och lite annat smått och gott. Vi kontaktade en byggfirma vars ägare jag känner rätt bra. Vi skulle få jobbet delvis svart och materialet till dryga inköpspriset. När offerten damp ner fick vi en smärre chock... För att bygga ut kåken med ett badrum på 25 m2 skulle vi få ge 468K :shock: ! Det var då vi beslöt oss för att totalrenovera båda badrummen och bygga en separat bastustuga på 12 m2 på tomten istället. Blev ohyggligt mycket billigare. Sanslöst! Hantverkare vet att ta betalt... Nu dags för kaffe och morgonbloss ute i solen. Finns många andra roligare saker att skämta om, t ex din frisyr EDIT: Hint Jamen titta! Ska stämma honom för medveten härmning (finns den brottsrubriceringen?) eftersom både frillan och kroppsformen är en exakt kopia av mig! EDIT! NEWSFLASH! Mike har äntligen skaffat MSN...! Efter mycket tjat från diverse forumvänner, pokerklubbskompisar och annat löst folk beslöt jag mig för att falla till föga och skaffade så till sist MSN. Nu är jag också chattare! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ängeln17 Postad 28 Juni , 2009 Rapport Share Postad 28 Juni , 2009 Välavlönat jobb?? Jaja. Vi vet nog var extrainkomsterna kommer från OBSERVERA ATT TURNERINGSLEDAREN TILLHANDAHÅLLER MARKER FÖR SIDOSPELEN. DET ÄR ÄVEN HAN SOM SKÖTER INVÄXLING. :mrgreen: Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kurtan Postad 28 Juni , 2009 Rapport Share Postad 28 Juni , 2009 Jamen titta! Ska stämma honom för medveten härmning (finns den brottsrubriceringen?) eftersom både frillan och kroppsformen är en exakt kopia av mig! Var det den här bilden du tänkte på manlig kroppsform? Kul semesterdagbok btw! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MikeTime Postad 28 Juni , 2009 Författare Rapport Share Postad 28 Juni , 2009 Var det den här bilden du tänkte på manlig kroppsform? Kul semesterdagbok btw! Känns som det saknas något på den bilden... Tack btw. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
fowran Postad 28 Juni , 2009 Rapport Share Postad 28 Juni , 2009 Älskar du starköl? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MikeTime Postad 28 Juni , 2009 Författare Rapport Share Postad 28 Juni , 2009 Om vi ska diskutera alkohol så är väl en rökig whisky det som faller mig bäst i smaken men tycker om en öl också. Guinness (på fat eller burk), Zlatopramen half n´half, Kilkenny och Spendrups Bright är favoriterna. Vilken som smakar bäst beror ju på tilltugg, väder och tillfälle. Ett glas kallt rosévin är också en personlig favorit. Hurså btw? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MikeTime Postad 30 Juni , 2009 Författare Rapport Share Postad 30 Juni , 2009 Idag är det varmt. Igår var det varmt. Överallt är det varmt! För en icke soldyrkande, grinig närking börjar värmen tära på tålamodet och orken. Igår dök det upp en jobbarkompis/pokerpolare så vi drog igång grillen här hemma. Blev karré, potatissallad, blandsallad, halloumi, hickory-sås, marinerade vitlöksklyftor och några kalla öl till detta. Slank ner ett par iskalla snapsar också... Vi satt ute och snackade skit till strax efter midnatt med lite kaffe och en flaska Ardbeg. Mycket trevligt! Pa fredag är det dags för en pokerturre. Har bjudit in lite forumiter och klubbmedlemmar men intresset är ganska svagt tyvärr. Tror värmen har en del i det hela. Vi är 12 anmälda för närvarande men hoppas väl att det dyker upp lite fler anmälningar under veckan. Pokerspelare är ju inte kända för att planera sina liv med god framförhållning. Om någon är intresserad att dra iväg på en turre till Örebrotrakten på fredag kan ni ju skicka ett PM. Over n´ out Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Skanke Postad 30 Juni , 2009 Rapport Share Postad 30 Juni , 2009 Har pysslat och försökt, men kan tyvärr inte komma. Rätt fjolligt av mig faktiskt.... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts