Gå till innehåll

SvS: Vinst 2000:-, Rake 38000:-


torne78

Recommended Posts

Hej!

 

Det var med stor spänning jag installerade Poker Tracker igår och importerade höstens resultat. Jag visste att det gått knackigt så ett i princip +/-0 resultat förvånade inte. Däremot blev jag chockad att jag betalat över 38 000 i Rake till SvS under samma tidsperiod.

 

Enda anledningen till att jag spelar på svenska spel är deras låga rake men de har ju ett raketak på 15 kr om man spelar shorthanded vilket inte är lägre om du spelar på andra sidor och har rake back på exempelvis 30%. Slår potterna ofta i taket spelar % alltså inte längre någon roll. För de som spelar med riktigt låga insatser är alltså SvS ett bra alternativ rakemässigt men för storspelarna har denna fördel spelat ut sin roll.

 

Jag undrar nu om det är någon som orkat räkna ut ungefär på vilka nivåer det inte längre lönar sig att spela på SvS ur rake synvinkel? Min känsla säger mig någonstans runt 25/50.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

står inte rakekostnaden i PT för den totala raken i händerna du spelat -alltså inte nödvändigtvis den du betalat själv?

 

 

Det finns både och. Dels vad du har betalat i Rake på dina vinnande händer, dels total rake på alla händer delat med hur många som fått kort i varje specifik hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10/20 och uppåt tror jag att någon har sagt.

 

Vet du var denna någon hade fått det ifrån? Finns det någon annan forumtråd som diskuterat detta innan?

 

Det känns knäckande att av de 40 000:- som jag trots allt ligger plus utan rake, har 95% gått i rake. Nu har jag spelat långt ifrån bra, men vad tror ni är den lägsta andelen rake man kan uppnå i ett längre perspektiv om man räknar andel rake av total vinst?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men vad tror ni är den lägsta andelen rake man kan uppnå i ett längre perspektiv om man räknar andel rake av total vinst?

Beror ju givetvis på vilken nivå man spelar, jag hade iaf vinster på 4x det jag rejkat på 25/50. På 5/10 hade jag vinster på 3x det jag rejkat och på övriga nivåer har jag för små samplesize. Ska tilläggas att jag var sjukt rungood på åtminstone 5/10.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter ju i alla fall lite hoppfullt. Jag får helt enkelt se till att bli bättre så jag får behålla 75-80% av total vinsten.

 

Rakebacksidan jag använder visar betald rake för mig, löjliga summor det rör sig om. Spelar mest NL100 euro ca 2 h per dag x 3 bord. Har under nov-dec betalt 3000$ i rake och har vunnit ca 80% av den summan. Innebär att jag betalar cirka 25 dollar i timmen i rake! :shock:

 

Har iofs några % tilllbaka, men vilka jäkla pengar det rör sig om med tanke på hur många spelare det finns därute i cyberrymden.

 

/Patfor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...