Gå till innehåll

En mttwhinedagbok utan syfte.


mr-flow

Recommended Posts

Hej!

Det här är min tredje dagbok och mina andra har ungefär blivit så långlivade som 3 sidor. Är galet dålig på att uppdatera men ska verkligen försöka med denna. Jag är nog relativt okänd på forumet men har ändå postat 1000 onödiga inlägg så någon har väl någon bild av mig.

Här är lite info om mig.

Jag är 19 år och bor sedan i september i Oslo, kommer från uppsala och tog studenten i våras. Men nu är det så att jag inte har jobbat ihop så mkt pengar här i oslo utan snarare spenderat det pokern har genererat så nu sitter jag på runda slängar 25000 svenska om jag fått in rätt lön idag. Jag hade tänkt att åka till kanada i typ februari mesta dels för att åka skidor men just nu så har jag inte råd. Jag hoppas att jag får jobb de här tre veckorna, jag jobbar som dagis vikarie så det är dag till dag jobb vilket är lite drygt men har inte fixat något fast :oops: och nu ska jag ju ändå dra snart så då är det bara dumt. (Ok, känner redan nu att det blir långa meningar dåligt uppstyckat osv, hoppas att ingen skriver tl;dr bara ;) ) Annars hoppas jag helt enkelt att pokern ska springa ganska bra som den gjorde i oktober där jag spelade "heltid" i en halv månad.

 

Lite om mitt pokerspel.

Det som bringar in pengar är smallstakes MTT, runt 10-50$. Iofs är jag inte rullad alls för 50 så kommer nog spela upp till 30 kanske och skotta någon enstaka på 50. Egentligen är jag inte ens rullad för 30 när jag tänker efter men jag orkar verkligen inte gneta 5$s och nu när jag måste få ihop pengar får det lite bära eller brista. Min rulle blir ju dessutom större om jag inte kommer iväg eftersom då kommer jag ha mer pengar att röra mig med.

Jag har plussat typ 6k$ och typ 15k kr sen i maj men jag har bränt på tok för mycket.

Just nu har jag i runda slänga 7-800$ på PP FTP lite netteller och PS. Och strax under 2k på svs. Av någon dum anledning shortstackskottar jag endast på svs, finns väldigt få turneringar som går. Är egentligen typ sverige rankingen som är ok annars är det lite lite.

 

Det här är alltså dagboken om hur jag åker till Kanada och åker skidor i 2 månader med min kompis eller om jag får lägga om resebudgeten och kanske åka till Åland (Edit: det kanske inte framgick, men det är alltså ironiskt. No offence Rebonius!). Den som lever får se.

 

Btw. Fredag som det är så kommer jag inte dra igång någon turnering ikväll, kanske någon enstaka imorn på dagen för ikväll ska jag hänga lite med polare och imorn ska jag kröka med samma polare.

 

Och! Jag blir glad om någon skriver en rad om dom ändå läser, det motiverar en sjukt mycket mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lycka till Flow, hoppas att det går bra så att du får besöka Kanada!:-D

 

Tack så mycket! Gillar din dagbok starkt, keep it up!

 

[ ] tl;dr

[x] Lycka till!

 

hah, ty! Båda era är typ 2 av 5 jag läser! :)

 

 

Fisk som jag är så behövde jag bara starta dagboken med ett grönt resultat. Gick in på svs skottade 7.5/15 med mini inköp och när jag plussat 200 och skulle få bb nästa så fick jag KQ och plussade jag nästan 300 till.

Edit: Fick faktist en hand jag inte var hundra på hur jag spela också, annars spelar jag shortstack (jag vet att ni hatar mig.) lite högre av anledningen till att besluten blir väldigt enkla och jag är cashgamefisk.

Var uppe i 400kr sitter på bb och fyrhandat höjer utg till 60, knapp och sb synar jag sitter med AT. Tycker nästan man kan motivera alla val, jag foldade tyvärr när jag tänker efter känns nästan push>fold>syn utan att något av de är en särskillt stor lucka (?).

 

Dagen slutar på (?) +475

 

Ska hoppa in i duschen snart och åka in till stan, har ingen riktig tidsplan än bara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GL. Hojta om du ska te åland så kan vi dräggkryssa tillsammans ;-)

 

Som det ser ut nu så visst, boka in hela februari :).

 

Nej men, jag kommer nog inte lira någonting idag/kväll s. Vi hamnade i en diskussion efter ett par öl till 4 igår natt så då slaggade jag på soffan hemma hos kompisarna. Vi diskuterade huruvida varför vi äter kött och hur vi kan försvara det. Jag äter kött men har alltid sagt att det är sjukt svårt att försvara, lite som att det är jäkligt svårt att försvara att man laddar ner musik/film/serier. Enda riktiga argumentet är typ att man är för bekväm för att ändra sina vanor.

 

Hjälp mig att komma med några argument mot en vegetarian (som efter kvällens diskussion bestämde sig för att bli VEGAN :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: , hoppas att det inte håller i sig för länge, han är redan tunn som en sticka). Han har läst på rätt mycket och hänvisar till forskning osv. Han säger att det forskning som visar att kalvar mår psykiskt dåligt om de blir skilda från sina mammor tidigt. Den enda egentligen anledning till att han skulle välja en människa framför en ko är att den psykiska smärtan är större för ett större antal individer om en människa dör än om en ko dör. Kom med några argument så säger jag vad han svarar.

 

Spelade också en 22$ turbos sng inatt :oops: vilken jag så klart torska (även om jag fick in det som favorit) så -22$ slutar förmodligen lördagen på.

 

Tänkte skylla på att jag har ont i huvudet och därför texten kanske är osammanhängande och dåligt formulerad osv, men jag tror ni får vänja er tyvärr. Svenska är mitt sämsta ämne.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om en vegetarian tar upp det där med massa forskning och skit så kan du börja argumentera för att varför nya hudkrämen från nivea är så jävla bra.

 

För jag menar i reklamen säger dom att forskare har upptäckt en ny växt med Vitamin b1337 som gör att din hud åter fuktar sig 100% bättre än alla andra krämer.

 

För själv tror jag aldrig på forskar crap skit om dom inte har lite källor som står bakom det för nämner dom något jävla institut i Schweiz som heter "Aufengash das Berlin" vet vi ens att det finns... tror inte det va.

 

Och att vi dödar djur för föda är mer eller mindre ett måste... Vem vet hur många kor vi hade haft på våran planet ifall vi inte hade dödat dom... Hade gått runt kor inne i centrala stockholm och hur mycket ko-skit hade det inte legat över allt... Hela göteborg hade varit ett enda stort gödsel stack.

 

Låt dom äta sina bönor! Men dom skall ge fan i att vi äter djur! Nu blev jag så sur så boka ett bord på en resturang skall nog ta plankstek eller black & white!

 

Vi få väll hoppas på att du kan klonka en MTT så att du kan åka till Canada låter mycket bättre än Åland :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

glglgl

 

gl! kommer följas

 

 

TY!

 

Om en vegetarian tar upp det där med massa forskning och skit så kan du börja argumentera för att varför nya hudkrämen från nivea är så jävla bra.

 

För jag menar i reklamen säger dom att forskare har upptäckt en ny växt med Vitamin b1337 som gör att din hud åter fuktar sig 100% bättre än alla andra krämer.

 

För själv tror jag aldrig på forskar crap skit om dom inte har lite källor som står bakom det för nämner dom något jävla institut i Schweiz som heter "Aufengash das Berlin" vet vi ens att det finns... tror inte det va.

 

Och att vi dödar djur för föda är mer eller mindre ett måste... Vem vet hur många kor vi hade haft på våran planet ifall vi inte hade dödat dom... Hade gått runt kor inne i centrala stockholm och hur mycket ko-skit hade det inte legat över allt... Hela göteborg hade varit ett enda stort gödsel stack.

 

Låt dom äta sina bönor! Men dom skall ge fan i att vi äter djur! Nu blev jag så sur så boka ett bord på en resturang skall nog ta plankstek eller black & white!

 

Vi få väll hoppas på att du kan klonka en MTT så att du kan åka till Canada låter mycket bättre än Åland :-D

 

Jag tror faktist inte vi skulle ha kor i centrala stockholm, dock så är det väl möjligt att vi skulle ha mycket mer rovdjur runtom städer i skogar osv om man inte sköt av. Men det han är emot är ju såklart matindustrin som bara massproducerar kött som om det vore växter. De får inge utrymme osv.

 

Ush, kände verkligen inte för att skriva om det där snacket igen just nu. Tar det lite senare. Hoppas köttet var mört och gott :)

 

 

Var ganska full igår, men blir väldigt sällan så där farligt bakis av någon skön anledning (jag vet att jag kommer få äta upp att jag sagt det nu :)). Jag vaknade vid halv 11 och hade sahara känslan i hela munnen och behövde verkligen kliva upp och dricka vatten, sen när jag klivit upp så kunde jag inte somna om och läste lite i stieg larssons sista bok. Grymma böcker för övrigt, har läst ungefär 2/3 av sista. Jag är långt ifrån bokmal och har väl läst under 100 böcker (svårt som fan att uppskatta) tror jag men jag gillar när man verkligen fastnar för en bok. Filmer är en helt annan grej för att tittar du på en film så ser du klart den, det tar lixom 2 timmar oavsett om den är bra eller dålig. Men när du inte kommer in i en bok eller den helt enkelt är dålig så känns det som så jävla mycket waste of time.

Sidospår.

Tillbaka på morgonen, läste bara lite grann och kännde ett sug efter att få klonka och satte igång 8.5k guarantee 26$ och 90 manna $26 och tyvärr efter två dåliga semibluffar spel mot en dålig callingstation åkte jag i 8.5k. har avg i 90 mannan och har spelat tight som fan i några varv nu. Spelar inte mitt A-game och kommer nog inte dra igång någon mer turnering förän ikväll.

 

Fuck, åkte nu tänkte posta handen men bordet bröts. Kan ta det lite snabbt. Spelat tight så öppnar hijack till 550 på 100/200 med ATo och bb synar flop A9 han check jag bet 700 han reraisar till 2400 och jag pushar in mina 4200 han synar och visar upp a9s. Känner nu att jag spelade handen dåligt men kommer inte på vart. Vi var ungefär lika djupa och är väl typ 50 pers kvar.

 

Ska tänka lite på saken och kolla lite på tv tror jag. Ska nog handla lite mat sen också.

Laters!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Here we go, har ätit god mat och känner mig lite klarare i hjärnan. Felet med mig är jag är otroligt dålig på att multitabla, 2 turrar är ungefär lagom annars slaskar jag runt så otroligt mkt. Så nu har jag dragit igång 13,5k KO på ftp och tänkte spela 200kg för 10$ på stars för första gången :D, tänkte att det är lika bra att spela ihop kanadakassan redan första söndagen med en klonk i den turren så har jag det gjort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hatar att jag vet att han har färg på river men vill inte folda fattar inte varför.

Full Tilt Poker Game #9984468778: $13,500 KO Guarantee (75728568), Table 137 - 40/80 - No Limit Hold'em - 15:54:08 ET - 2009/01/11

Seat 1: APRIL _ 27 (3,985)

Seat 2: stealthpilot (7,480)

Seat 3: Kempilicious (1,740)

Seat 4: dimkes (1,465)

Seat 5: tmkriss (2,890)

Seat 6: FAVORIT88 (4,945)

Seat 7: HenrysMillions (2,310)

Seat 8: rev hockey (1,200)

Seat 9: biggerjohn666 (1,915)

stealthpilot posts the small blind of 40

Kempilicious posts the big blind of 80

The button is in seat #1

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Kempilicious 8 of HeartsQueen of Diamonds

dimkes folds

tmkriss folds

FAVORIT88 folds

HenrysMillions folds

rev hockey folds

biggerjohn666 folds

APRIL _ 27 folds

stealthpilot calls 40

Kempilicious checks

*** FLOP *** 9 of Clubs2 of ClubsQueen of Spades

stealthpilot checks

Kempilicious bets 160

stealthpilot calls 160

*** TURN *** 9 of Clubs2 of ClubsQueen of Spades2 of Spades

stealthpilot checks

Kempilicious has 15 seconds left to act

Kempilicious bets 280

stealthpilot calls 280

*** RIVER *** 9 of Clubs2 of ClubsQueen of Spades2 of SpadesJack of Clubs

stealthpilot has 15 seconds left to act

stealthpilot bets 1,040

Kempilicious calls 1,040

*** SHOW DOWN ***

stealthpilot shows 6 of ClubsAce of Clubs a flush, Ace high

Kempilicious mucks

stealthpilot wins the pot (3,120) with a flush, Ace high

*** SUMMARY ***

Total pot 3,120 | Rake 0

Board: 9 of Clubs2 of ClubsQueen of Spades2 of SpadesJack of Clubs

Seat 1: APRIL _ 27 (button) didn't bet (folded)

Seat 2: stealthpilot (small blind) showed 6 of ClubsAce of Clubs and won (3,120) with a flush, Ace high

Seat 3: Kempilicious (big blind) mucked 8 of HeartsQueen of Diamonds - two pair, Queens and Twos

Seat 4: dimkes didn't bet (folded)

Seat 5: tmkriss didn't bet (folded)

Seat 6: FAVORIT88 didn't bet (folded)

Seat 7: HenrysMillions didn't bet (folded)

Seat 8: rev hockey didn't bet (folded)

Seat 9: biggerjohn666 didn't bet (folded)

 

 

aja startstack i turren med 28k spelare :)

 

 

Edit:

Ute ur båda och spelade typ mitt F-game idag, fyfan va illa jag spelat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ush, kräks på mitt spel i söndags. Spelade inte igår och enda jag spelat idag hitills var "heltok utmanar..." där jag brände iväg några dollares, man vill ju inte vara en pussy! ;)

Jag har jobbar måndag-tisdag iaf vilket är bra för kassan, har dock inte fått min lön än :shock: om inte den trillar in snart så blire jobbigt att åka :) ska spela lite sngs nu sen sova. är rätt trött..

 

Sitter och spelar lite HU sngs 10$ på party, tänker inte på vad jag gör men har 3-0 hitills. :) 4-0 precis. Väntar på att min kompis ska komma online.

 

skriver slarvigt, sorry för det är som sagt trött.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åland är väl en bra plan, men i maj i stället (SM)

 

Haha, jag får väl ändra topic till Skåne så folk fattar att man skämtar! :)

Edit: Btw, SM skulle vara grymt kul. Vad kostar inköp? Får väl springa bra när jag är borta i kanada också ;)

 

Har precis vaknat och tänkte lira lite turneringar idag. Det som är lite tråkigt är att det inte finns så många mitt på dagen men om jag får jobb kan jag inte sitta uppe till 3-4 då det är ett prestationsjobb varje dag. Jag får mer jobb om jag presterar bra.

 

Skriver lite senare vad jag ska lira.

Ciaoo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste fråga en sak när får ni lön i norge Oo Du snackar om löning mitt i månaden eller du kanske har per 2 veckor?

 

På mitt "jobb", min vikariepool, så betalade dom ut varje vecka innan jul och sedan typ varannan resten av året. Men här har dom att endel får den 15:e en del 25:e osv, ingen direkt dag då alla får lön vilket jag tycker är lite tråkigt :) bra utgång då och bra pokermässigt (vilket iofs är skitsamma i det här landet)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej igen.

Jag vet att jag har varit dålig med uppdateringar men då vet ni hur det går.

typ $$$. Men! Jag ska ändå till kanada! :) vi hittade billiga biljetter och skit så nu ska jag dit ohc jobba, behöver förmodligen jobba rätt mycket men med lite flax kan jag grinda ihop lite också. Jag är inte helt gul direkt.

Spelat rätt bra åp sensate iaf, men har missreggat mig på pokerstars för typ 30 dollars när man loggar in och har bråttom med reggen så byter den ju turnering av någon anledning. Aja learing by doing. Har nog btw inte cashat i en enda MTT under januari, ska kolla på OPR (men jag fick väl antidagboksrigg efter min enorma dagboksrigg på min förra) :D.

 

Så, jag ska försöka updatea lite oftare och jag har kvar dagboken i kanada, men då lär det mer bli som en blogg om inte pokern går oväntat bra nu någon dag snart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar frirullen till Estoril. Funderar på en hand där har tyvärr inte HH då jag fick byta bord precis efter.

Blinds var 2000/4000 jag sitter i BB med A5o. CO (vi är de båda bigstacksen vid bordet vid runt 100K marker, 21 kvar ettan har 200K) limpar in och jag checkar ner. Flop AJT med ett färgdrag. Jag tänker checkraisa då han ofta kommer reppa ess utan att särskilt ofta ha ett ess eftersom han limpade in i potten. Han betar 9500 i 10K pot, den stora beten tycker jag känns svag dessutom fast jag tror jag gör största felet här där jag bara CR till 27k tror nästan AI är bättre här eller ? Han synar, turn kommer skräcken Q dock inte i färgen. Jag funderar men checkar och han checkar tillbaka. river ett till A utan färgen och jag tänker att jag splittar med alla ess och checksynar en halvpotsbet.

Han visar upp KJo.

Dels, hur dåligt är mitt spel? Hans spel tycker jag inte om pre och flop. Turn och river så spelar han bra i mina ögon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej i frirullen sprang jag in i AA med KQs kommer jag ihåg, pushade väldigt tveksamt 12bb in 5/handat UTG. Alla hade varit ganska tighta så jag körde på.

 

Skitsamma. Kanada är faktist lite osäkert huruvida jag åker till eller inte. Jag och min polare ska åka någonstans någongång men vi har inte bestämt någonting nu.

Jag satt faktist i min ensamhet igår och spelade in en film på 2/3 st 4$ 180 spelare. Tyvärr hinner jag inte komma särskillt djupt och jag spelade nittigt som faan, tror jag nittade till mig lite extra efterosm jag spelade in. Var rätt kortkall också.

http://www.megaupload.com/?d=VN8H8U80

Kommentera gärna.

 

Går helt okej i 21K G$ på FTP just nu också ligger runt avg men känns bra :) har tempoväxlat lite nu när blindsen är uppe på 150/300 A25.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska passa på att ursäkta för kallsnacket i början av filmen också.

 

Tänkte också eventuellt dra igång en 5kkr omstart på ftp/stars där jag ska försöka grinda rätt hårt nu när jag kommer tillbaka till sverige. Jag flyttar hem nu i helgen, är så rätt så trött på Norge.

 

Edit:

Kom på att jag måste förvarna om att det är en ganska actionlös film. Jag är nittig och spelarna är kaosdåliga. Jag väntar på bra hand men blir short och behöver trycka. Typ. Men! Jag vill ändå gärna att ni kommenterar :) om nu någon orkar sig igenom filmen.

 

Edit 2:

Har nu donkat ut mig mot en donk (for real, mitt spel var iaf bättre än hans) och funderar på att sätta något tak på antal spelare i mina MTT numera då jag ofta tappar fokus så vida jag inte kommit in i pengarna. Nu spelade jag 2½ utan cash vilket gör att jag tappar fokus tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...