Gå till innehåll

Mina barns farföräldrar = föräldrar? (Avdelat från PAF-kryssning)


pjharvey

Recommended Posts

Paf-Gia

Officiell Sajtrepresentant

 

 

Reg.datum: okt 2008

Inlägg: 12

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Citat:

Ursprungligen postat av jonash72

När är nästa?! För den helgen går inte dessvärre, mina barns far-föräldrar kommer på besök, dvs mina föräldrar....

 

Tyvärr har man inte alltid timing när det gäller roliga tillställningar, men vi planerar att nästa kryssning ska gå i februari 2009. Datum är ännu inte bestämt, det återkommer vi om.

 

Gia Carneström - Paf

 

 

STÄMMER DETTA??

:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon särskild anledning att du inte tog en hetero adoptivpappa, som torde vara 100 ggr vanligare, som exempel?

 

Tänk också på fallet när mamman socialt konstruerat om sitt kön till man och pappan socialt konstruerat om sig till en tvåkönad enhörning. Då blir det inte lätt att klura ut familjerelationerna!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon särskild anledning att du inte tog en hetero adoptivpappa, som torde vara 100 ggr vanligare, som exempel?

 

Tänk också på fallet när mamman socialt konstruerat om sitt kön till man och pappan socialt konstruerat om sig till en tvåkönad enhörning. Då blir det inte lätt att klura ut familjerelationerna!

 

Fan i helvete; när jag såg att du hade postat i tråden så jag slog vad med mig själv att du skulle dra upp hur många % av alla barn som är ett resultat av en våldtäkt eller hur många som är ett resultat av en otrohetsaffär. Needless to say så förlorade jag...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon särskild anledning att du inte tog en hetero adoptivpappa, som torde vara 100 ggr vanligare, som exempel?

 

Tänk också på fallet när mamman socialt konstruerat om sitt kön till man och pappan socialt konstruerat om sig till en tvåkönad enhörning. Då blir det inte lätt att klura ut familjerelationerna!

 

 

 

ja, för det känns inte särskilt logiskt att man har kontakt med barna, om ens ungar blivit adopterade av en man i en annan relation. I vart fall inte så stor att de håller på och träffar både dina föräldrar och hans. Det skulle kanske vara om du och denne är syskon. Vilket knappast är vanligare än homopar med barn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan i helvete; när jag såg att du hade postat i tråden så jag slog vad med mig själv att du skulle dra upp hur många % av alla barn som är ett resultat av en våldtäkt eller hur många som är ett resultat av en otrohetsaffär. Needless to say så förlorade jag...
Den hade ju faktiskt varit rätt bra, men är på lite korståg för att försvara heteronormativt tänkande och patriarketet för tillfället, så kom inte med.

 

Hur mycket förlorade du?

 

ja, för det känns inte särskilt logiskt att man har kontakt med barna, om ens ungar blivit adopterade av en man i en annan relation.
Va? Jag utgick att du menade att en man som adopterat barnen gjorde barnen till sina, men att det bara gick en generation uppåt. Vilket iofs låter rätt korkat, nu när jag skriver ut det.

 

Annars fattar jag inte alls vad du menar. För homosexualitet har ju knappast någon bäring på om en mans barns farföräldrar är hans föräldrar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...