Gå till innehåll

Vill bli pokerproffs, tips och råd?


slampen

Recommended Posts

Slampen:

 

No-no till piratsnack enligt regel 5.2 i Forumregler för POKERFORUM.nu - Hickmott

 

Sen köper du en mer avancerad bok istället...

 

Theory of Poker by Sklansky (har inte läst den än men jag ska snart)

Small Stakes holdem Av Ed Miller. (den läser jag nu, bra!)

Nya Supersystem 2 tyckte jag det stog mkt tänkvärt i oxå (mkt tips och små enkla genomgångar på nåra olika pokervarianter...

 

Vill du ha fler böcker men har inte råd så gå och kräv ditt närmaste bibliotek att dom ska ta hem det, för det gör dom oftast....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill du bli proffs så måste det komma som ett naturligt steg efter det att du spelat dig igenom nivåerna.

Det är ingenting som man kan bestämma sig för på förhand.

Läsa böcker och sådant må vara bra-men Theory of Poker kommer INTE att ge dig någon edge på de nivåer som behövs för att klara uppehället.

En viss talang samt egen erfarenhet är det enda som duger där(tror jag).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1) Att bli pokerproffs är inget jag tycker man ska bestämma sig för, det är något som ska växa fram. Och så jävla enkelt är det inte, då hade nog en hel del haft poker som yrke..

 

2) Så jävla kul är det inte heller, i längden. Visst kan man leva mycket bra. Men det är en lång jävla grind helt enkelt.. Och tro mig, poker kommer inte vara "det roligaste" du vet att göra många stunder.

 

Mina 2 bästa råd ivf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...