Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Texas Hold'em $0.10-$0.20 NL (5 max) (real money), hand #P4-85603723-447

Table Bahia Blanca, 7 Jan 2009 11:38 PM

Seat 2: A Ferreira ($33.39 in chips)

Seat 4: KiWes83 ($7.81 in chips)

Seat 6: Nudel82 ($3.69 in chips)

Seat 8: 945030 ($20.70 in chips)

Seat 10: looser [ King of Clubs,King of Hearts ] ($17.70 in chips)

ANTES/BLINDS

Nudel82 posts blind ($0.10), 945030 posts blind ($0.20).

PRE-FLOP

looser bets $0.80, A Ferreira folds, KiWes83 calls $0.80, Nudel82 calls $0.70, 945030 calls $0.60.

FLOP [board cards Jack of Clubs,:Td: ,:Th: ]

Nudel82 checks, 945030 bets $2, looser calls $2, KiWes83 calls $2, Nudel82 folds.

TURN [board cards Jack of Clubs,:Td:,:Th:,6 of Diamonds ]

945030 bets $4, looser folds, KiWes83 bets $5.01, and is all-in, 945030 calls $1.01.

KiWes83 har 81/0

945030 har 27/13

Tänkte jag fel där? KiWea83 kan ha nästan vad som helst medan 945030 spelar mycket stabilt. Är detta en stor läcka i mitt spel?

Hur hade ni andra spelat?:

Postad
Du har mindre än 50bb. Du borde syna och va glad.

Edit: Står både 10-20 och 20-40 i din text... oavsett lägg inte turn. Absolut inte på nl20-nl40.

PT3 som ställer till det NL20 sh

Postad

Skulle raisat floppen.

Eller vilken range har du tänkt höja med? triss och kåk? Jag vill definera handen här.

945030 kan också ha rätt många händer givet hans position i handen. stegdrag är väl inte omöjligt, eller har du någon read på att han spelar sina drag passivt?

Om du har tänkt folda turn kan du väl lika gärna folda floppen, eller försöker du hitta 2outaren? Jobbigt läge, men jag skulle nog spelat bra mkt aggressivare om jag inte var tiltad.

Postad
Texas Hold'em $0.10-$0.20 NL (5 max) (real money), hand #P4-85603723-447

Table Bahia Blanca, 7 Jan 2009 11:38 PM

Seat 2: A Ferreira ($33.39 in chips)

Seat 4: KiWes83 ($7.81 in chips)

Seat 6: Nudel82 ($3.69 in chips)

Seat 8: 945030 ($20.70 in chips)

Seat 10: looser [ King of Clubs,King of Hearts ] ($17.70 in chips)

ANTES/BLINDS

Nudel82 posts blind ($0.10), 945030 posts blind ($0.20).

PRE-FLOP

looser bets $0.80, A Ferreira folds, KiWes83 calls $0.80, Nudel82 calls $0.70, 945030 calls $0.60.

FLOP [board cards Jack of Clubs,:Td: ,:Th: ]

Nudel82 checks, 945030 bets $2, looser calls $2, KiWes83 calls $2, Nudel82 folds.

Känns lite som att det där är det största felet, varför rejsar du inte?

Postad

Tack för era svar.

Jag fegade ur, var nog lite tiltad efter några sura utdragingar. Tänkte nog lite fel vid tillfället. Måste lära mig att bli aggresivare postflop, ser på mina stats att jag är för vek.

945030 fick potten med AJ.

Postad
Ser inga tvivel på att inte höja flopen, syna är ju bara fel fel fel enligt mig, som sagt, leta efter 2 outarn?

pzz

Har man 2 outs är det jättedåligt att höja flopen, varför borde vara självklart.

Postad
Har man 2 outs är det jättedåligt att höja flopen, varför borde vara självklart.

nej syna är värst. tror man att man har 2 outs mot den större delen av hans range foldar man. Annars höjer man.

Postad
?

Vad snackar du om? Tror du vi synar floppen för vi försöker träffa 2-outaren?

har inte läst något argument för att flatta i den här tråden. Bara att vi ska syna och sedan ställa nästa gata. Argumentera gärna för varför istället för att dumförklara mig.

Postad

Kan nog tänka mig både check och syn beroende på stackdjup.

Som shortstack checkar jag gärna på flop och får fi att betta igen med svagare händer han foldat om vi höjt.

Lite djupare är det nog ett måste att raisa flop för att se var vi står och inte ge drag för bra odds.

Postad
har inte läst något argument för att flatta i den här tråden. Bara att vi ska syna och sedan ställa nästa gata. Argumentera gärna för varför istället för att dumförklara mig.

Vilka händer finns i hans bet/call range?

Vilka händer finns i hans bet/fold range?

Postad
Vilka händer finns i hans bet/call range?

Vilka händer finns i hans bet/fold range?

Nu spelar vi en 4vägspott på en dragig bräda, varför jag inte är missnöjd med att straffa dragen med denna hand. Det finns så sjukt många turnkort som kommer ge oss tarmvred.

Har han KQ, 98 eller Q9s ska han fantamej betala för att se nästa kort. Dessutom är det inte helt omöjligt att han synar med en stark knekt, detta är micro. Har han en tia på hand så blir vi av med stacken på turn likförbannat.

Postad
Nu spelar vi en 4vägspott på en dragig bräda, varför jag inte är missnöjd med att straffa dragen med denna hand. Det finns så sjukt många turnkort som kommer ge oss tarmvred.

Har han KQ, 98 eller Q9s ska han fantamej betala för att se nästa kort. Dessutom är det inte helt omöjligt att han synar med en stark knekt, detta är micro. Har han en tia på hand så blir vi av med stacken på turn likförbannat.

Läs vad jag skrev och se över vilken range du precis gav fi i din post. Du tänker fel.