Gå till innehåll

SvS NL 0.5/1 AQo blir TPTK


Recommended Posts

En hand som jag ligger ordentligt back med är AQo. Nedan kommer en relativt typisk torsksituation och frågan för dagen är om jag kanske övervärderar handens värde? Det har tidigare varit en marginell hand som det nu för mig verkar gå troll i.

 

 

BossMedia Game #905420626: Table Adam 41 - kr0.50/kr1.00 - No Limit Hold'em - 21:18:20 - 2009/01/04

Seat 1: The Prick. (kr113.85)

Seat 2: Garuch (kr258.33)

Seat 5: carisma (kr186.17)

Seat 7: Hero (kr181.46)

Seat 4: sjuanhenke (kr184.00)

Seat 6: Smackarn (kr70.39)

Seat 9: Warroad (kr73.97)

Seat 10: Mr.Foster (kr175.50)

Seat 3: Meppe_ (kr81.32)

carisma posts the big blind of kr1.00

sjuanhenke posts the small blind of kr0.50

Meppe_ is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Hero Ace of ClubsQueen of Hearts

Smackarn folds

Hero raises kr5.00

Warroad folds

Mr.Foster folds

The Prick. folds

Garuch folds

Meppe_ folds

sjuanhenke folds

carisma calls kr5.00

*** FLOP *** 10 of DiamondsQueen of Spades3 of Diamonds

carisma bets kr3.00

Hero raises kr19.50

carisma calls kr19.50

 

Träffar TPTK och är nöjd och glad. Möter miniraise som jag inte ger mycket för. Möjligt stegdrag för KJ och färgdrag i ruter så jag vill låte det kosta att dra.

 

*** TURN *** 10 of DiamondsQueen of Spades3 of Diamonds10 of Hearts

carisma checks

Hero bets kr37.12

carisma calls kr37.12

 

Parar sig och T är definitivt ett kort som kan vara i motståndarens hand. I övrigt förändrar det ju inte situationen från tidigare och jag bettar ut 3/4 pott. Hade jag fått omslag hade jag nog sett mig som slagen av trissen.

 

Första känslan är att lägga mig om jag mött reraise, rätt eller fel?

 

*** RIVER *** 10 of DiamondsQueen of Spades3 of Diamonds10 of Hearts9 of Hearts

carisma checks

Hero checks

 

9 kommer upp och kompletterar den möjliga stegen för KJ. Rädd för att vara torsk checkar jag efter fi.

 

En sådan här situation känns det som om jag antingen är upp emot ett pp som träffat trissen, en draghand som träffat stegen på river eller trissen på turn, eller en draghand som missat.

 

Skulle jag spelat handen annorlunda?

Vad tycker ni generellt är rätt sätt att spela AQo?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har lite samma problem som dig. TPTK med AQ på flop är inget jag känner mig säker med. Men med tanke på nivån så kan du även vara uppe mot ett överpar faktiskt. Jag delar din känsla lite att folda vid omslag, men man blir ju nervös av synerna. På 0.5/1 kan ju folk limpa, raisa och reraisa med lite allt möjligt, har du några reads på fi?

 

Snor din tråd lite och postar min AQ-hand, känner mig helt bortfintad med den och behöver lite tips. :/

 

Svenska Spel, $0.50/1.00 No Limit Hold'em Cash Games, 8 Players

 

Board:

ANGIE (UTG): $35.75

Chirss (CO): $35.36

KEPA1 (Button): $114.48

xxjokern (SB): $5.50

Wyynn (BB): $149.38

Mialo (UTG+1): $207.79

kontra42 (MP1): $149

HERO (MP2): $160.36

 

Dealt to HERO A:diamond: Q:spade:

 

Pre-flop:

Mialo calls $1, (1 folds), HERO raises to $7, (5 folds), Mialo calls $7

 

Flop: ($15.50) Q:heart: 4:diamond: 9:spade: (2 Players)

Mialo checks, HERO bets $15, Mialo calls $15

 

Turn: ($45.50) 6:spade: (2 Players)

Mialo checks, HERO bets $54, Mialo calls $54

 

River: ($153.50) T:spade: (2 Players)

Mialo checks, HERO checks

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har lite samma problem som dig. TPTK med AQ på flop är inget jag känner mig säker med. Men med tanke på nivån så kan du även vara uppe mot ett överpar faktiskt. Jag delar din känsla lite att folda vid omslag, men man blir ju nervös av synerna. På 0.5/1 kan ju folk limpa, raisa och reraisa med lite allt möjligt, har du några reads på fi?

 

Jo överpar är även det fullt möjligt, dock så tycker jag att KK och AA brukar ge omslag innan flop, i de flesta fall får ju tilläggas. På senare tid har jag mött allt mer slöspelade höga pp på SvS.

 

Snor din tråd lite och postar min AQ-hand, känner mig helt bortfintad med den och behöver lite tips. :/

 

Svenska Spel, $0.50/1.00 No Limit Hold'em Cash Games, 8 Players

 

Board:

ANGIE (UTG): $35.75

Chirss (CO): $35.36

KEPA1 (Button): $114.48

xxjokern (SB): $5.50

Wyynn (BB): $149.38

Mialo (UTG+1): $207.79

kontra42 (MP1): $149

HERO (MP2): $160.36

 

Dealt to HERO A:diamond: Q:spade:

 

Pre-flop:

Mialo calls $1, (1 folds), HERO raises to $7, (5 folds), Mialo calls $7

 

Flop: ($15.50) Q:heart: 4:diamond: 9:spade: (2 Players)

Mialo checks, HERO bets $15, Mialo calls $15

 

Turn: ($45.50) 6:spade: (2 Players)

Mialo checks, HERO bets $54, Mialo calls $54

 

River: ($153.50) T:spade: (2 Players)

Mialo checks, HERO checks

 

Själv hade jag nog ångat på en vända till utan reads. kan mycket väl vara uppe mot missad AK eller låga pp här som missat trissen. Men ta nu vad jag säger med en lastbil salt, AQ är som sagt inte min starka sida :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mm. Jag är ingen expert, men när din snubbe först synar som sista, och framförallt enda kille från BB, för att sen betta endast 3.00, så luktar det väldigt mycket drag tycker jag. Får man fråga vad han hade? :)

 

Japp, självklart, men jag väntar lite med resultatet för att få lite fler kommentarer. Det kommer dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och lite resultat då. Jag mötte överparet KK och var slagen från första stund.

 

Grejen är ju den att det är för det mesta väldigt svårt att finna någon som helst logik i 0,5/1 fr.. Vissa synar ju samma bets med t.ex. QJ där så svårt men solklar check på river iaf ja. Känns som om du betar lite onödigt stort på turn dock.. Kan nog komma undan billigare än så!:-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Värdebettar river alla gånger i båda era händer. Sen råkade ni ju vara uppe mot passiva ärkenitar just den här gången.

Med tanke på hur oerhört många passiva "långsamma" spelare det finns på nivån så är JAG tveksam till att det är ett lönande spel i längden.

 

Vad får vi syn av som vi slår när vi har betat hårt alla gator?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker att båda händer är självklara checkar på river. Som AdslVerbe skriver, vad ska de syna med som ni slår? Sitter de med AK som du spekulerar i får du ju knappast syn. I det värsta scenariot kan du ju då dessutom bli bluffcheckraisad av en sämre hand så du tvingas lägga.

 

Betar ni gör ni det mer som bluff för att få just händer som KK att lägga sig men det är sällsynt att folk lägger KK när de kanske själva sätter er på missade drag.

 

Hade spelat händerna exakt likadant, möjligtvis med något justerade bet-storlekar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi får värde av QJ, QK, JJ t ex. Jag förutsätter att vi har varit lite aktiva och balanserar upp det med lite andra händer och inte är ärkenitiga vi också.

 

Beta för att göra om handen till bluff, LOL. Wtf.

Du kan möjligen ha rätt, även om jag fortfarande är en tvivlare :-), tror dessutom det är ganska marginellt.

 

Hur stor värdebet vill du göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...