Gå till innehåll

SvS: Varför är det så ont om Q?


Qhunden

Recommended Posts

  • Svars 240
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ser väldigt bra ut!!

Själv så får jag inga prog att fungera på min dator till svs.. :S

Men kör hårt!!

Nja, är inte alls nöjd med spelet senaste dagarna, står mest och stampar, har visserligen skottat lite men det känns som att jag grindar stabilt (kanske lite för vek-passivt), plussar lite och förlorar allt mot nån som sätter färgdrag AI på flop mot mitt överpar. Typiskt scenario, väldigt tröttsamt. Visst, jag plussar ju i längden men inte så mycket som jag vill. Får väl acceptera att jag varit run-good tidigare.

 

Ikväll +3999 på 1700 händer, mkt fyllefisk tror jag.

 

Dagens grindlåt: Alter Bridge - Blackbird

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Schysst läsning, GL. :)

 

Vilka nivåer är du uppe och skottar på?

TY!

Har skottat lite 10/20, men det har mest varit när jag hittat värde eller varit på monstertilt (ligger dock upp några inköp på nivån). Annars har jag lirat 5/10en del men det räknas väl inte riktigt som skott eftersom jag har rulle. Har drygt 60 händer på 25/50 men då var jag så äckligt scared money så det var inte precis EV+. :-P

 

Nu ska jag raila donken Gus Hansen lite (han måste va gul snart right?) och sen ere natti. Jefla dygnsrytm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Langa degen! Ölen är slut! Sista staropramen gick igår, får bli lite go öl från systemet tills man hittar tid till en silja-kryssning.

 

guntootsmiley.gif

 

Det blir inte mycket poker, men +1700 under kvällens session på 1068 händer. Inga intressanta potter direkt, så har inget speciellt att posta.

 

Har trixat lite med HM och blev rätt lack när den visar att jag borde ligga +10k på mina AA-JJ. Jäkla rigg-svs. :evil:

 

Någon som kunde svara på min fråga om graferna några poster upp förresten? Ligger fortfarande -9k på Non showdown winnings, är det normalt eller finns det utrymme att bluffa mer? (Detta på 60k händer och en profit på ca +50k.)

 

Mina stats är

VPIP% 21,6

PRF% 13

3bet% 4

Agg 3.19

 

Jag tycker det är svårt att få rimliga PRF-stats när svs är ett limpnäste, bygger inte gärna pott pre med spekulativa händer mot synstationsfiskar. Har försökt öka trebet-statsen på senaste och jag tycker jag balanserar min range här rätt bra, har antagligen ett stort EV+ på trebettandet. Statsen ovan är dock över 50k händer, nu ligger det nog på en 6-7% ungefär.

 

Åsikter?

 

Dagens grindlåt: Johnny Cash - The Man Comes Around

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+2245 igår kväll, riktigt slaskigt spel. Låg som mest 4,5k upp men råkade ut för en riktig set-up på slutet.

 

Lirade mest 2,5/5 men här kommer en hand från 5/10.

 

SvS 5/10 No Limit Hold'em - 4 players

SB: $1818.53

BB: $2329.45

Hero (CO): $2013.45

BTN: $2192.11

 

Pre Flop: ($15.00) Hero is CO with 7 :diamond: T :diamond:

2 folds, BB calls $5, Hero checks

 

Flop: ($20.00) 8 :diamond: J :diamond: 2 :diamond:(2 players)

BB bets $40.00, Hero calls $40

 

Turn: ($100.00) 4 :club:(2 players)

BB bets $70.00, Hero raises to $220, BB calls $150

 

River: ($540.00) Q :spade:(2 players)

BB bets $405.00, Hero wtf?

 

Vad är bäst här? Känns konstigt att han bettar ut river här när han kallsynar turn. Är väldigt ovan på 5/10 så jag vet inte riktigt hur folk spelar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget spel alls senaste veckan, har både jobb och plugg. Var dock på Cosmopol i lördags och lyckades plocka +10k på 20/20 cashgame. Med det är jag upp 30 000 för månaden vilket jag gott och väl klarar mig på så det finns ingen anledning att hetspokra.

 

Catch you on the flip side...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+2245 igår kväll, riktigt slaskigt spel. Låg som mest 4,5k upp men råkade ut för en riktig set-up på slutet.

 

Lirade mest 2,5/5 men här kommer en hand från 5/10.

 

SvS 5/10 No Limit Hold'em - 4 players

SB: $1818.53

BB: $2329.45

Hero (CO): $2013.45

BTN: $2192.11

 

Pre Flop: ($15.00) Hero is CO with 7 :diamond: T :diamond:

2 folds, BB calls $5, Hero checks

 

Flop: ($20.00) 8 :diamond: J :diamond: 2 :diamond:(2 players)

BB bets $40.00, Hero calls $40

 

Turn: ($100.00) 4 :club:(2 players)

BB bets $70.00, Hero raises to $220, BB calls $150

 

River: ($540.00) Q :spade:(2 players)

BB bets $405.00, Hero wtf?

 

Vad är bäst här? Känns konstigt att han bettar ut river här när han kallsynar turn. Är väldigt ovan på 5/10 så jag vet inte riktigt hur folk spelar.

 

2 folds, BB calls $5, Hero checks Huh? skall det inte vara SB calls $5?

 

 

Hur som helst slå upp pree nästa gång din donk:-P

 

Sen om du är nojjig för att du klivit upp så låt bli ist, för på denna är det ju bara att skjuta på rivern ~1200 :lol: På bet historiken ser detju ut som fishdonk deluxe så du kan säkert översiza och få syn av nått i stil med tvåpar lr 9,T!

 

 

Vad vare för grind öl ikv?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 folds, BB calls $5, Hero checks Huh? skall det inte vara SB calls $5?

Convertern som var ute och cyklade, jag satt på BB och SB completar.

 

Tack för svar, kul när man får feedback. Ska väl posta mer händer från min nivå istället för på en där jag inte har en aning om vad jag gör. Jag tror dock att du har rätt, jag har nog en stor lucka i spelet vad gäller värdebettandet, checkar ofta på river när ett scarecard kommer, men tiltsynar allt för ofta.

 

Ska tänka på värdebet/blockbet

 

(kanske beror mitt spel på att värdet på svs består av folk som fiskar och förlusterna kommer när dragen sitter ;-))

 

Har inte lirat på en vecka nu så jag var lite rostig, 992 händer blev det bara pga trötthet, men +1300 ändå. Dippa direkt 1400 på 70 händer innan jag hittat spelet, sen var det alldeles för många 2k+potter åt fel hål så lite besviket är det.

 

$500.00 No Limit Hold'em - 3 players -

 

BTN: $1149.48

Hero (SB): $1238.88

BB: $1897.61

 

Pre Flop: ($7.50) Hero is SB with A :heart: 5 :heart:

1 fold, Hero calls $2.50, BB raises to $15, Hero calls $10

 

Flop: ($30.00) Q :heart: 5 :diamond: A :diamond:(2 players)

Hero checks, BB bets $22.50, Hero raises to $65, BB calls $42.50

 

Turn: ($160.00) 4 :heart:(2 players)

Hero bets $110.00, BB raises to $220, Hero calls $110

 

River: ($600.00) 3 :club:(2 players)

Hero checks, BB bets $450.00, Hero calls $450

 

Final Pot: $1500.00

 

Här är också riverspelet så fruktansvärt dåligt av mig. Vad är rätt move på river? Fi spelar 60/13 på 126 händer, men är rätt aggro på brädan och floatar gärna. Vet inte riktigt vad han kan ha, vill inte precis stacka av mot AQ eller 33, 44.

 

Dagens grindlåt: Radiohead - Karma Police

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du lär ju kunna utesluta 33 å 44 iom att han synar din raise på flopp

Nja, vette fasen mot den här killen. Synar i princip alla cb med any two. Vad bör vara mitt move på river?

 

i2nls9.jpg

 

Sjukt trist session idag, är dessutom grovt bakis. Fick i mig 6 öl och nästan en hel bacardi razz igår och lyckades spy på perrongen till tunnelbanan. Tur att det var tomt på folk. :lol:

 

Inte vanligt lördagsvärde ikväll, var rätt många tight-asses vid mina bord. In som favorit i alla stora potter men förlorade 3 stycken ändå. Fick syn av ett färgdrag när jag pottbeta turn med KK som såklart inte får stå och för första gången gick jag loss totalt i chatten, ibland är det svårt att uppskatta att det finns så dåliga spelare. Men det är ju trots allt dom som pröjsar mat, öl och annat skoj.

 

Upp ynkliga 1500 kr på två sessioner i februari.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Avslutade nyss femte sessionen i februari, inte mycket speltid eftersom jag bygger rum i lägenheten. Spelet går rätt segt, inte så skönt flyt som vanligt. Tror jag spelar för mycket draghänder och höjer och för mycket på brädan i fel lägen (detta är såklart både på gott och ont).

 

Hur bör jag spela den här handen? Fi är ultradonk på statsen 60/9 och jag gör ett fancy move preflop. Jag är knapp. Redan på flop är jag rätt säker på att han har AK, AQ, AT - med detta som min read hur bör jag spela gatorna?

 

No-Limit Hold'em, 2,5/5kr (5 handed)

Button ($1376.80)

SB ($2691.61)

BB ($319.77)

UTG ($1125.14)

MP ($200)

 

Button: 6:diamond: 5:diamond:

 

Preflop:

1 fold, MP (poster) checks, Button calls $5, SB raises $19.50, 2 folds, Button raises $65, SB calls $48

 

Flop: ($150) 7:club:, A:club:, J:diamond: (2 players)

SB checks, Button bets $90, SB calls $90

 

Turn: ($330) 8:diamond: (2 players)

SB checks, Button bets $200, SB calls $200

 

River: ($730) 8:spade: (2 players)

SB checks, Button?

 

>> Fi har instacheck-synat både flop och turn och generellt känns det som att trycka river är EV- ifall Fi utan betänketid synat turn. Just det här movet har jag fått känslan av att det signalerar "jag kommer att syna vad du än bettar". Eller?

 

+584 ikväll iallafall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1962 kr upp ikväll. Bla bla random bloggsnack som ingen läser iaf..

 

2,5/5 kr No Limit Hold'em - 4 players

UTG: $881.39

CO: $212.11

SB: $757.23

Hero (BB): $1375.84

 

Pre Flop: ($7.50) Hero is BB with A :diamond: 3 :diamond:

UTG raises to $15, 2 folds, Hero calls $10

 

Flop: ($32.50) Q :club: 5 :diamond: T :diamond:(2 players)

Hero bets $20.00, UTG raises to $40, Hero calls $20

 

Turn: ($112.50) J :club:(2 players)

Hero checks, UTG bets $35.00, Hero raises to $105, UTG calls $70

 

River: ($322.50) 8 :heart:(2 players)

Hero bets $150.00, UTG calls $150

 

Final Pot: $622.50

UTG shows 8 :diamond: J :diamond:

Hero shows A :diamond: 3 :diamond:

UTG wins $607.50

(Rake: $15.00)

 

Fi lirar 55/18 och suger ordentligt, väljer därför att spela som jag gör. Åsikter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Raise på flop istället för turn. Detta för att hinna få in pengar om du träffar. Synar han mycket finns det sen ingen anledning att bluffa river.

Ok tack för svaret, jag resonerar så att när fi minraisar har han oftast en hand och vill spela till river. Har alltså minimal foldeq i många fall. Draghänder vill jag ju inte ska folda eftersom jag i många av dessa fall sätter nöten när fi träffar sin hand. Synar jag flop kommer hans turnbet istället ge en hel del info om hans hand och jag slipper möta all-in flop de gånger han har set/tvåpar tror jag stackar av bara för att jag fyrbettar. Jag stackar inte gärna av med nötfärgdrag flop ifall fi trycker även om jag vet att många regs spelar så.

Jag bluffar turn för att jag satt fi på en svag hand(/drag) och det känns som att jag får fold här väldigt ofta så det känns som bra värde i längden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur menar du med att du "borde" ha legat +10k på dom händerna? Vad baseras statistiken på?

pusshej

Nu stämmer ju inte statsen riktigt eftersom man inte ser muckade händer på svs, men hade jag min all-in EV-kurva jämn med total winnings hade jag haft 10k extra i rullen. typ.

Jag har alltså förlorat en hel del AA-JJ trots att jag varit favorit att vinna handen och sånt händer såklart, men 10k låter rätt mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nån får jättegärna förklara innebörden av den blåa och röda grafen ordentligt. Är de normalt att de ligger lite random? Hur bör de ligga i förhållande till Winnings för att maximera EV på svs? Gissningar och teorier är såklart välkommet. Graf över månadens lir:

 

2weaudg.jpg

 

Ikväll blir det nog inget lir heller, är trött och tänkte ta några öl med polarna. Har inhandlat några grolsch, riktigt billig och god lager och flaskan är ju jäkligt snygg. Ny design.

 

819533l.jpg

 

Har man cashen vill jag också rekomendera Fuller's ESB, sjukt god, nästan identisk med London Pride (dock lite godare imo), men finns nästan alltid inne på alla systembolag till skillnad från LP. 5 BB får du pröjsa för den men klart värt då man är nöjd med en till maten och en till efterrätt.

 

På request ska jag inte glömma dagens låt.

 

Dagens chill-låt: Moby - Extreme Ways

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Månaden slutar +10550kr på knappt 10k händer. Rätt nöjd med det resultatet trots väldigt seg månad med lite lir.

 

Lirade två sessioner både igår och idag, fredagen slutade 2800+ och dagens eftermiddagssession slutade 800+ efter en återhämtning från -2000.

 

2,5/5 NL Hold'em Cash Game, 5 Players

BB: $272.89

UTG: $220.02

CO: $1,028.32

Hero (BTN): $1,892.86

SB: $440.35

 

Pre-Flop: T:diamond: T:heart: dealt to Hero (BTN)

UTG folds, CO raises to $17.50, Hero raises to $70, 2 folds, CO calls $52.50

 

Flop: ($147.50) T:spade: K:diamond: 5:diamond: (2 Players)

CO checks, Hero bets $80, CO raises to $230, Hero calls $150

 

Turn: ($607.50) 7:spade: (2 Players)

CO checks, Hero checks

 

River: ($607.50) 8:spade: (2 Players)

CO checks, Hero bets $330, CO timebank, CO calls $330

 

Results: $1,267.50 Pot ($15 Rake)

CO showed and LOST (-$630 NET)

Hero showed T:diamond: T:heart: and WON $1,252.50 (+$622.50 NET)

 

mjbj4i.jpg

 

Dagens grindlåt: Flogging Molly - Within A Mile Of Home

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första speldagen för mars, slutar +1888 kr med ungefär 2 timmar spel på eftermiddagen, huntade ingen fyllefisk ikväll pga jobb, men hörde av en polare att det ändå var dåligt värde för att vara lördag så jag får hoppas hans read var bra. :-)

 

Borde väl egentligen lira mer så man kommer upp i samma summor som bigdwarf och dom lirarna men har sällan sug efter poker trots att det går bra. Bara 3 backsessioner 2009 och HM visar gröna siffror. Jaja, det är mkt nu, ska försöka komma igång med grindandet på riktigt snart.

 

Kommentera gärna händerna i tidigare poster. Folk uppmuntrar ju HH's men man får ju ändå aldrig några synpunkter..

 

Btw, har specialimporterat Mahou nu till systemet med schyssta 24 öl som minimibeställning. Riktigt god bärs som är extremt stor i spanien, lika extremt konstigt är det att systembolaget inte har det i sitt sortiment öht. :rolleyes:

 

Dagens grindlåt: Kleerup with Robyn - With Every Heartbeat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...