brainslicer Postad 8 Januari , 2009 Rapport Postad 8 Januari , 2009 Inga spådamer i branschen som kunde ha berättat för honom att detta skulle ske om han ställer upp i talang? Tydligen kunde han inte räkna ut det själv iaf Citera
TotalFarsa Postad 8 Januari , 2009 Rapport Postad 8 Januari , 2009 Inte lika lågt som glocalnet Grattis, glasspinnen kan avhämtas i Falkenberg Hursom, utan att ha någon mer insyn i det här än vad HeFo skrev: det här luktar inge gott... *edit* niceguyhank, glass? Jag snackar om en glasspinne! Citera
asfalten Postad 8 Januari , 2009 Rapport Postad 8 Januari , 2009 läbbigt med torpedstämningen i pokerkretsar... Citera
BeroendeForever Postad 8 Januari , 2009 Rapport Postad 8 Januari , 2009 Grattis, glasspinnen kan avhämtas i Falkenberg Hursom, utan att ha någon mer insyn i det här än vad HeFo skrev: det här luktar inge gott... *edit* niceguyhank, glass? Jag snackar om en glasspinne! Kan den skickas mot frakt? Citera
bossbaver Postad 8 Januari , 2009 Rapport Postad 8 Januari , 2009 haha shit vilken jävla tomte?!?!?!?!?!? känns som nån redan sagt att sanningen alltid hinner ikapp honom, hur tänkte han med att ställa upp i talang? att de drabbade glömt, eller inte fattar? shit stackarn, han kan inte fatta mycket Citera
sexyterran Postad 8 Januari , 2009 Rapport Postad 8 Januari , 2009 usch usch usch.... seth som verkar så tRRRRevlig Citera
Gummo Postad 8 Januari , 2009 Rapport Postad 8 Januari , 2009 Killen i filmen var ofta på Sviten i egenskap av kompis till en stammis. Stammisen spelade High Stakes HU och den helt ovetande kompisen agerade dealer. Han fumlade med kort och låtsades att han aldrig spelat poker eller kunde deala alls... men han hjälpte alltid till för att vara snäll... Åtskilliga hundra tusentals kronor senare ställer dealern upp i Talang och blir känd för sina mästerliga kunskaper i att fiffla med kort. Stammisen har då hängt med sina offer, åkt med på resor etc och varit en i gänget. Lågt som fan. Jag tror inte att detta går obemärkt förbi nu när filmen cirkulerat bland killarna som förlorade matcherna... På dig låter det nästan som att du känt tidigare, att det inte var ngn nyhet? För i så fall borde väl ngn redan ha pratat med dom som förlorat pengarna? Eller kom detta upp till ytan först nu med denna tråd? Citera
lambdan Postad 8 Januari , 2009 Rapport Postad 8 Januari , 2009 Var det han gjorde då skumt eller är det bara den enklaste koplingen att göra: Eftersom han är duktig på att trolla med kort nu så måste han varit oärlig. Lite konstigt att ingen reagerat tidigare om han nu var med vid flertalet gånger så borde man ju kunna avsäga sig hans dealande vid minsta känsla av "obehag". Eller är det helt automatiskt så att kan man trolla med kort så hr man lurat folk om man tidigare agerat dealer.. Citera
Gummo Postad 8 Januari , 2009 Rapport Postad 8 Januari , 2009 Sorry för att jag knasade till det Citera
Slasktratt Postad 8 Januari , 2009 Rapport Postad 8 Januari , 2009 Var det han gjorde då skumt eller är det bara den enklaste koplingen att göra: Eftersom han är duktig på att trolla med kort nu så måste han varit oärlig.Lite konstigt att ingen reagerat tidigare om han nu var med vid flertalet gånger så borde man ju kunna avsäga sig hans dealande vid minsta känsla av "obehag". Eller är det helt automatiskt så att kan man trolla med kort så hr man lurat folk om man tidigare agerat dealer.. Man får väl anta att man inte lär sig de där skillzen på en pissekvart. Sitter han på sviten och fumlar ena månaden och är houdini nästa kan man väl ana att det ligger minst en hund begraven. Såvida han inte fått nån sorts välsignelse av högre makter är det ju med största sannolikhet så att han har haft något fuffens för sig på sviten. Citera
wortex557 Postad 8 Januari , 2009 Rapport Postad 8 Januari , 2009 Vem är stammisen? ken lennaard? Citera
niceguyhank Postad 8 Januari , 2009 Rapport Postad 8 Januari , 2009 Var det han gjorde då skumt eller är det bara den enklaste koplingen att göra: Eftersom han är duktig på att trolla med kort nu så måste han varit oärlig.Lite konstigt att ingen reagerat tidigare om han nu var med vid flertalet gånger så borde man ju kunna avsäga sig hans dealande vid minsta känsla av "obehag". Eller är det helt automatiskt så att kan man trolla med kort så hr man lurat folk om man tidigare agerat dealer.. Att han låtsas att han inte kan spela poker och fumlar med korten tycker jag låter ganska graverande. Annars har han gått väldigt fort från total novis till korttrillare av rang. Citera
Fudge Postad 8 Januari , 2009 Rapport Postad 8 Januari , 2009 Obv fick han upp intresse för kortlekar när han agerade dealer på Sviten och har därefter tränat upp sina skills Citera
asfalten Postad 8 Januari , 2009 Rapport Postad 8 Januari , 2009 flytta denna tråd med innehåll till riggtråden imo. Citera
sturedenstore Postad 8 Januari , 2009 Rapport Postad 8 Januari , 2009 Tycker alla i tråden ska sluta dra så förhastade slutsatser.. Citera
lambdan Postad 8 Januari , 2009 Rapport Postad 8 Januari , 2009 ok, jag insåg inte att det var så snart efter han ställt upp i talang. Trodde att detta var ett tag sedan. Jag tycker förvisso ändå inte att det är självklart att han lurats. Men han borde förstås sagt att han höll på med detta och om det kan fastställas att han han hade kunskapen redan då men ändå "fumlade". Ja, då blir man ju lätt misstänksam. Vore ju intressant att höra de som (troligen) om och om igen blev badbeatade också. Måste ju varit onormalt många händer som gick till SD i detta fall. Svårt att bevisa nåt annars. Att hävda jag förlorade så han måste fuskat känns lite haltande. Tur att jag dealar själv när jag spelar HU. Kan ju knappast hävda fusk när jag förlorar då Citera
ulaf Postad 8 Januari , 2009 Rapport Postad 8 Januari , 2009 Otur att jag dealar själv när jag spelar HU. Kan ju knappast hävda fusk när jag förlorar då Citera
PE Postad 8 Januari , 2009 Rapport Postad 8 Januari , 2009 Hittade en artikel från expressen (6 aug 2006) Junioren Seth Engström är svensk mästare och fyrfaldig nordisk mästare i trolleri. Hans specialitet är kortmagi. Båda har pluggat trolleri på Chavez studio of magic i USA. Var det innan 2006 han var på sviten eller efter?.. Länk till artikel: http://www.expressen.se/1.396205 Citera
brainslicer Postad 8 Januari , 2009 Rapport Postad 8 Januari , 2009 http://sv.wikipedia.org/wiki/Seth_Engstr%C3%B6m http://www.trollkarlen.se/ 10 times Swedish Champion7 times Scandinavian Champion Spanish Champion World Champion Académia MágicaDe Girona JH Magic Award Citera
Prizonic Postad 8 Januari , 2009 Rapport Postad 8 Januari , 2009 Seth har hållt på med trolleri väldigt länge iaf. Långt innan pokerboomen. Citera
niceguyhank Postad 8 Januari , 2009 Rapport Postad 8 Januari , 2009 Tur att jag dealar själv när jag spelar HU. Kan ju knappast hävda fusk när jag förlorar då Haha - bra att du litar på dig själv. Citera
heltoker Postad 8 Januari , 2009 Rapport Postad 8 Januari , 2009 haha det var i och för sig 2 år mellan att detta skedde och att Seth ställde upp i talang. Sedan kan man ju fråga sig om Seth skulle ställa upp i talang om han nu hade fuskat.. Det finns ju ofta två versioner av en historia Citera
PE Postad 8 Januari , 2009 Rapport Postad 8 Januari , 2009 Obv fick han upp intresse för kortlekar när han agerade dealer på Sviten och har därefter tränat upp sina skills Svar: 2003:1:a pris i Svenska Mästerskapen i kortmagi, juniorer 1:a pris i Svenska Mästerskapen i kortmagi, seniorer 1:a pris i Nordiska Mästerskapen i kort- och close up-magi, juniorer Källa: http://www.nojestorget.se/8891_Trollkarlen-Seth.html Citera
Recommended Posts