Gå till innehåll

Han känner sig lurad..


psykologen

Recommended Posts

  • Svars 63
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Konstigt. Trodde de flesta hade typ sitt Visakort kopplat till lönekontot och när pengarna är slut kan man inte handla mer?

Är inte det där väldigt beroende av vilket land man bor i? USA är väl t.ex. krediternas förlovade land där man handlar så mycket man hinner tills nån kommer på att man egentligen inte har de pengarna. Inbillar mig att det är mer ovanligt med rena kreditkort i t.ex. Sverige.

 

Att bara folk med betalningsanmärkningar skulle ha ett sånt kort anser jag är trams.

 

Ja det är hur vanligt som helst att folk har "bankkort" dvs sådana som det inte är kredit på utan där du endast kan handla om det finns pengar på kontot. Skulle gissa att de flesta ungdomar nellan 15-20 tex har sådana kort plus en väldig massa andra som inte är intresserade av kredit.

 

Många gör ju alltså det valet aktivt för att inte kunna förköpa sig i fyllan och villan, alltså som ett skydd för sig själv. Själv har jag aldrig fattat poängen med kredit och det skule aldrig falla mig in att handla saker jag inte har råd att casha för.

 

 

Förre

 

Vad får du dessa 1% ifrån? Har själv Swedbanks Visakort. När jag skaffade detta fick man inte någon kredit, det får man ansöka extra om. Är det inte så fortfarande?

 

Då föreslår jag att ni kontrollerar era avtal. Det är som sagt inte ett kreditkort, men det betyder inte att de är spärrade för offlinetransaktioner. En sådan transaktion kan av förklarliga skäl inte verifiera att tillräckligt med pengar finns och kan därmed också övertrassera kontot. Hände mig senast när jag var uppe i fjällen att telefonlinorna vara nere och alla transaktioner fick lagras till senare.

 

Tack Loveless för att du fyllde i det jag menade.

 

Det ni kallar ett vanligt betalkort har alltså denna offlinelösning och vid köp när "kassan" inte har direktkoppling till banken så kan den inte kontrollera hur mycket pengar det finns där och man kan såigenom bli övertrasserad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

J

 

Många gör ju alltså det valet aktivt för att inte kunna förköpa sig i fyllan och villan, alltså som ett skydd för sig själv. Själv har jag aldrig fattat poängen med kredit och det skule aldrig falla mig in att handla saker jag inte har råd att casha för.

Förre

 

Hela poängen med krediten är väl för att banken ska kunna tjäna pengar när folk övertrassserar kontona?

 

En annan lösning på offlinetransaktionen är att ge fan i att processa betalningen överhuvudtaget, men det gynnar naturligtvis inte konsumtionen...

 

Hade han alltså överskridit gränsen med ett par tusen hade han lätt kunnat hävda att faktsikt inte ens märkt av felet.

 

Men när man överskrider med 700k så är man nog ganska klar över att någonting är vaj.

 

Jo, uppenbarligen...

Men att spelpengar är andra pengar än riktiga pengar har vi väl sett många exempel på? Bara i den här tråden fanns det ju en lirare till som började satsa 5k/hand i BJ efter en liknande bugg.

 

Kombinationen med bankens obegränsade kredit pga Visas uppdatering+Ladbrokes möjlighet till obegränsade insättningar (Vilket är väldigt icke standard.) är ju upplagt för att en speltorsk ska åka dit stenhårt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hela poängen med krediten är väl för att banken ska kunna tjäna pengar när folk övertrassserar kontona?

 

En annan lösning på offlinetransaktionen är att ge fan i att processa betalningen överhuvudtaget, men det gynnar naturligtvis inte konsumtionen...

 

 

 

Jo, uppenbarligen...

Men att spelpengar är andra pengar än riktiga pengar har vi väl sett många exempel på? Bara i den här tråden fanns det ju en lirare till som började satsa 5k/hand i BJ efter en liknande bugg.

 

Kombinationen med bankens obegränsade kredit pga Visas uppdatering+Ladbrokes möjlighet till obegränsade insättningar (Vilket är väldigt icke standard.) är ju upplagt för att en speltorsk ska åka dit stenhårt.

 

 

Sensmoralen i den här historien blir följdaktligen att.........

 

.........Cash is king!

 

Det är bara det att folk stirrar så jävligt när man halar fram sin rulle med 100 stycken 1000-lappar och en gummisnodd runt, för att pröjsa ett paket stimorol på Ica ha ha

 

Så hädan efter tycker jag att vi skickar sedlar i ett kuvert till våra spelsiter när vi vill göra en insättning.....för det kan ju aldrig gå fel........:-D

 

Hela den här historien får mig att tänka på en flyktingfamilj som kom till Tyskland för ett x antal år sedan och lyckades göra samma sak typ, fast de tog ut pengar i bankomater och fick ut typ 500 000 d-mark innan det tog stopp, kortet var alltså registrerat i deras hemland och på någon vänster så fanns det inte någon direktkontakt med deras bank, sen när polisen tog dom så förstod dom ingenting dom hade ju bara tagit ut så länge det gick ha ha :)

 

 

 

Förre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sensmoralen i den här historien blir följdaktligen att.........

 

.........Cash is king!

 

Det är bara det att folk stirrar så jävligt när man halar fram sin rulle med 100 stycken 1000-lappar och en gummisnodd runt, för att pröjsa ett paket stimorol på Ica ha ha

 

Så hädan efter tycker jag att vi skickar sedlar i ett kuvert till våra spelsiter när vi vill göra en insättning.....för det kan ju aldrig gå fel........:-D

Förre

 

Går som sagt att lösa smidigare om man som de flesta andra sajter har max deposit limits.

Sen får man kontakta supporten för att höja dessa.

Lär ju inte direkt höra till vanligheterna att någon nöjesspelare (Bortsett från eventuellt Guy Laliberte då.) degar in 700k en vanlig fredagskväll för att ha och spela med...

Som jag sagt tidigare i tråden kunde det lika gärna vara någon jeppe som snott ett kreditkort och degat in 12mille på Ladbrokes och chipdumpat till ett tjugotal spelare. Vem skulle fått betala kalaset då?

 

Förre vaddå förresten?

Vad är det för underskrift.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så hädan efter tycker jag att vi skickar sedlar i ett kuvert till våra spelsiter när vi vill göra en insättning.....för det kan ju aldrig gå fel........

 

Har varit med om det motsatta, fick en bunt sedlar direkt av en sajt en gång. Cash is king.
Förre vaddå förresten?

Vad är det för underskrift.

Uniktnamn
1+1 = ?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går som sagt att lösa smidigare om man som de flesta andra sajter har max deposit limits.

Sen får man kontakta supporten för att höja dessa.

Lär ju inte direkt höra till vanligheterna att någon nöjesspelare (Bortsett från eventuellt Guy Laliberte då.) degar in 700k en vanlig fredagskväll för att ha och spela med...

Som jag sagt tidigare i tråden kunde det lika gärna vara någon jeppe som snott ett kreditkort och degat in 12mille på Ladbrokes och chipdumpat till ett tjugotal spelare. Vem skulle fått betala kalaset då?

 

Förre vaddå förresten?

Vad är det för underskrift.

 

Ironi är inte riktigt din grej va?

 

DrFörre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Före kan man ju ha i skidspåret, men förre veti fan.

Förre statsministern eller?:-)

MVH

 

Ja och ro båt kan man ju göra men ro land funkar väl inte om det inte är ett pyttelitet land som flyter och man har långa åror.

 

Och för att besvara din fråga så, nej inte förre statsministern, men kanske din flickväns förre älskare ;) (ja innan hon bytte ner sig alltså)

 

Förre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...