skutt Postad 6 Januari , 2009 Rapport Postad 6 Januari , 2009 hej, har nyligen börjat spela omaha. och upptäckt att det är både roligare och mer utmanande än hold em. har lärt mig den grundläggande strategin i spelet via phil helmuts bok där det finns ett litet kapitel om spelet, jag är nu en vinnande spelare på de låga borden, upp till 0,25/0,5$. nu söker jag bra tips på böcker som gör att jag fortsätter utvecklas. förnärvarande så spelar jag PL omaha så om böckerna är inriktade på det vore det bästa. tack för hjälpen// skutt Citera
m1978 Postad 6 Januari , 2009 Rapport Postad 6 Januari , 2009 Omaha pot-limit av Rolf Slotboom Citera
Plisskin Postad 6 Januari , 2009 Rapport Postad 6 Januari , 2009 Rolf Slotbooms bidrag till din PLO utveckling: Shortstacka, vänta på AAxx, dubbla + övrig dead money helst, byt bord (sparar dig lite tid). Citera
Plisskin Postad 6 Januari , 2009 Rapport Postad 6 Januari , 2009 ..om du vill ha böcker är det rätt få värda priset tycker jag. En som hjälpte mig var Stewart Reubens "How good is your pot limit omaha" då den inkluderar mycker mer "tänk" om spelet än Slotbooms. Dock är nog forumdiskussioner mer givande gällande dagens plospel. Citera
wallie999 Postad 6 Januari , 2009 Rapport Postad 6 Januari , 2009 Skaffa Jeff Hwangs bok, den är bra. Citera
Mr_Tight Postad 6 Januari , 2009 Rapport Postad 6 Januari , 2009 Spela solid Omaha #1: Pot-Limit Omaha Poker by Jeff Hwang Spela solid omaha #2: Omaha Poker by Bob Ciaffone Stå ut med skiten #1: The Poker Mindset: Essential Attitudes for Poker Success Stå ut med skiten #2: Your Worst Poker Enemy Köp Rolfs bok om du vill shortstacka och inte hur man gör. Döda pengar och bra kort är dina bästa vänner typ..... Varken djupt eller spännande men funktionellt. Citera
Recommended Posts