Gå till innehåll

Kvala till EPT


magico

Recommended Posts

Det är så att jag har tänkt försöka kvala till EPT San Remo men hittar ingenstans att kvala ifrån förutom pokerstars. Så kan det väl inte vara? Man är ju skatteskyldig därifrån!

Jag söker alltså en europeisk sida med satelliter dit.

Provade söka lite men hitta bara trådar från typ 2006.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Everest har sattar. Dock även dessa utanför EU

 

Orsaken till att nästan inga sajter har sattar till EPT är följande (bland annat):

 

Pokerstars får hybris. Tidigare har de bland annat bestämt att alla bloggar och liknande ska ha länkning till pokerstars.com, vilket gör att sajter som exempelvis Betsson som bloggat från tävlingen får nog. Hmm, det där gick ju bra tänker Stars, vi gör det ännu mer - vi bestämmer att alla som arrangerar satelliter skall hänvisa till pokerstars.com i sin klient!

 

Det är ju bara ett mycket litet antal sajter som går med på detta (jag misstänker, utan att veta, att Everest fick "dispens" i och med att de äger reklamen på WSOP och Stars inte vill se en liknande lösning där). Resten av sajterna gör en av två saker

 

a) Ger stars fingret och startar upp en massa andra nya roliga tävlingar (Betsson Live Estoril, Unibet Open, B2B-nätets European Masters osv) med inköp mellan 1-2k€

 

b) Har satelliter typ Boss och Ongame, "vinn ditt valfria liveevent" där du vinner 10k€ att användas som inköp i valfri tävling, och på det sätter slippa göra reklam för just EPT/Stars.

 

Stars brukar göra allt rätt, men här var det ett riktigt dåligt affärsbeslut, vissa EPT blev fullsatta förra året men vissa var "ren katastrof" med halft startfält bara - ju mindre olika satelliter desto mindre reklam osv. Samtidigt gynnar det oss som vill ut och resa lite, nu finns det många olika turneringsserier att välja på där satelliterna och/eller turneringarna ofta har garanterade övervärden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, tack för svar :)

Dock inga glada nyheter. Det får nog bli att kvala till något annat för mig, nästan en fördel egentligen om inköpet är på 1-2k euro för mig då jag ändå tycker det är hutlöst mycket pengar för en turnering!

 

Nu blir det ju lite OT och jag ber om ursäkt för det! Men har ni några event att rekommendera som inte är EPT då? (Där det självklart finns möjlighet att kvala genom eusidor)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, tack för svar :)

Dock inga glada nyheter. Det får nog bli att kvala till något annat för mig, nästan en fördel egentligen om inköpet är på 1-2k euro för mig då jag ändå tycker det är hutlöst mycket pengar för en turnering!

 

Nu blir det ju lite OT och jag ber om ursäkt för det! Men har ni några event att rekommendera som inte är EPT då? (Där det självklart finns möjlighet att kvala genom eusidor)

Kolla min dagbok, listade några där i går (massa kval just i dag, bla Betsson, iPoker och High5action)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blåst som jag är hade jag ingen aning om att man var tvungen att skatta på en vinst man gör i Danmark bara för att man kvalat in på en icke-europeisk sajt. Där sjönk mina tankar om EPT i botten.

 

Det måste du absolut inte.

 

Den skatt du EVENTUELLT skulle kunna råka ut för är skatten på själva paketet från Stars (om du tänker tala om för SkV att du vunnit det alltså, och de inte köper argumentationen att satellitpaket bör vara skattefria (Storåkers fick igenom den argumentationen en gång för sin skattehandläggare).

 

Vinsten i main event i Köpenhamn är skattefri (i Monte Carlo = inte skattefri = utanför EU)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det måste du absolut inte.

 

Den skatt du EVENTUELLT skulle kunna råka ut för är skatten på själva paketet från Stars (om du tänker tala om för SkV att du vunnit det alltså, och de inte köper argumentationen att satellitpaket bör vara skattefria (Storåkers fick igenom den argumentationen en gång för sin skattehandläggare).

 

Vinsten i main event i Köpenhamn är skattefri (i Monte Carlo = inte skattefri = utanför EU)

 

okey, börja kvala igen då! :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ongame har kval till EPT Köpenhamn på söndag för $320

 

EDIT: Ser nu att det bara var San Remo som var intressant

 

Nej, allt är intressant! Gick in och kollade upp det du skrev och det jag hittade vart väldigt positivt!

Visst är bestpoker skattefritt?

 

Hursom hittade jag detta: https://www.bestpoker.com/en/promotions/liveeventqualifiers

 

Bara börja kvala :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...