Gå till innehåll

Max extraherat?


jonash72

Recommended Posts

Hand xxxxxxxx, startade 2009-01-03 14:45 (GMT+1)

Bord 'Somewhere on RedKings': $1-$1 Fix-limit HE (Real)

Plats 0: bobldax ($54,90 i marker)

Plats 1: Papadopolus2 ($15,85 i marker)

Plats 4: MartinBHAA ($18,10 i marker)

Plats 7: HERO ($125,40 i marker) (på knappen)

*** Blind bet-omgång *** :

bobldax : Lägger mörk ($0,50)

Papadopolus2 : Lägger mörk ($1)

Gav till HERO: 2h, 2s

 

*** Pre-flopp *** :

MartinBHAA : Ligger

HERO: Synar ($1)

bobldax : Satsar ($1,50)

Papadopolus2 : Synar ($1)

HERO: Synar ($1)

 

*** Flopp *** : 8r 2r 8k

bobldax : Satsar ($1)

Papadopolus2 : Synar ($1)

HERO: Synar ($1)

 

*** Turn *** : [ 8r 2r 8k ] Ek

bobldax : Satsar ($2)

Papadopolus2 : Synar ($2)

HERO: Synar ($2)

 

*** River *** : [ 8r 2r 8k Ek ] 4k

bobldax : Passar

Papadopolus2 : Satsar ($2)

HERO: Höjer ($4)

bobldax : Ligger

Papadopolus2 : Höjer ($4)

HERO: Synar ($2)

 

*** SAMMANFATTNING ***

Pott: $25,65 | Rake: $1,35

Bord: [ 8r 2r 8k Ek 4k ]

bobldax förlorade $5

Papadopolus2 förlorade $11 Visar [ Kk 2k ] (en färg, Ess i topp)

MartinBHAA förlorade $0

HERO satsade $11, vann $25,65, netto $14,65 Visar [ 2h 2s ] (en kåk, tre tvåor och två åttor)

 

 

Är detta maxat eller hade ni tagit nån annan väg, tänker framförallt

1. spel pre (knappen, höjning för setvärde, eller syn ok?)

2. Flop, min tanke var att inte skrämma iväg nån

3. Turn, samma som flop, kanske en höjning redan här?

4. River, ptja, kan inte göra så mycket mer..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ehm vet inte hundra om du levlar men höj pre, höj flop, höj turn. River är väl ok :)

 

Oj kollade inte så noga, höj tillbaka river, du har kåk!!

 

Rivern var en misclick på sista callen ;)

 

Nu känner jag inte till nån utav Fi egentligen, för jag är ny på siten, men risken finns? att man blåser bort den om man höjer direkt på floppen? Då går man ju miste om en bra slant på turn+river?

 

Med mer info om Fi (dvs, är de benägna att syna ned med Ess-högt tex) så känns höjningarna på alla gatorna ok, men här tyckte jag det var svårt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte för att vara elak, men du lyckas spela varje gata fel. Höj preflop och få in så många betar du kan på alla gator. En väl dold hemlighet i FL, beta och höj för värde när du har bra :)

 

Stämmer det mer eller mindre när det är fler spelare med i potten?

 

Att höja pre går jag med på för värde om man träffar. Och jag funderade själv på det. Men därifrån? Risken finns ju att jag tappar båda två på floppen?

 

I mitt eget huvud finns det nåt som säger mig att ja, de hänger antagligen på efter floppen med, för en höjning pre tyder på en stark hand, typ A-10 eller up, samt nåt pocket, och knappast par i 2or? Så, handen är ganska dold oavsett, dvs om det nu är så man kan resonera så förstår jag ett resonemang. Däremot att mot 2 andra i potten så är ju par i ducks helt ofarliga om man inte förbättrar den ordentligt? Mot 2 andra i det läget utan träff är man väl slagen i princip 100% av gångerna..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stämmer det mer eller mindre när det är fler spelare med i potten?

 

Att höja pre går jag med på för värde om man träffar. Och jag funderade själv på det. Men därifrån? Risken finns ju att jag tappar båda två på floppen?

 

I mitt eget huvud finns det nåt som säger mig att ja, de hänger antagligen på efter floppen med, för en höjning pre tyder på en stark hand, typ A-10 eller up, samt nåt pocket, och knappast par i 2or? Så, handen är ganska dold oavsett, dvs om det nu är så man kan resonera så förstår jag ett resonemang. Däremot att mot 2 andra i potten så är ju par i ducks helt ofarliga om man inte förbättrar den ordentligt? Mot 2 andra i det läget utan träff är man väl slagen i princip 100% av gångerna..

 

Du höjer inte preflop för att få värde när du träffar set. Ditt värde i att höja preflop är för att stjäla blinds eller komma HU med BB och ta intiativet i handen och få honom att folda flop med 6outs eller rentutav en bättre hand.

 

Förövrigt tycker jag du ska folda 22(och 33) på knappen om du håller på att lära dig FL 6-max. De är högst marginellt vinnande på så låga nivåer och svåra att hantera postflop utan träff. Ett alternativ är är att spela dem mot tighta blinds som lägger sina blinds mot steal ofta och viker relativt lätt postflop.

 

 

Som spelat höjer jag flop, turn, river osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du höjer inte preflop för att få värde när du träffar set. Ditt värde i att höja preflop är för att stjäla blinds eller komma HU med BB och ta intiativet i handen och få honom att folda flop med 6outs eller rentutav en bättre hand.

 

Förövrigt tycker jag du ska folda 22(och 33) på knappen om du håller på att lära dig FL 6-max. De är högst marginellt vinnande på så låga nivåer och svåra att hantera postflop utan träff. Ett alternativ är är att spela dem mot tighta blinds som lägger sina blinds mot steal ofta och viker relativt lätt postflop.

 

 

Som spelat höjer jag flop, turn, river osv.

 

Men, standard är väl syn på alla pocketpar?

 

Tack för åsikterna.

 

(det som är skrämmande är att jag faktiskt är vinnande på Limit, hur nu det kan gå till så illa som jag verkar spela det..)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men, standard är väl syn på alla pocketpar?

 

Tack för åsikterna.

 

(det som är skrämmande är att jag faktiskt är vinnande på Limit, hur nu det kan gå till så illa som jag verkar spela det..)

 

 

En tumregel är att aldrig limpa först in oavsett kort i FL 6-max, dvs antingen raise eller fold, och speciellt inte på knappen.

 

Däremot om du har en eller 2 limpers före dig då kan det vara ok att överlimpa med de små pocketparen.

 

Ett undantag kan vara om bordet är väldigt löspassivt typ om alltid 4-5 spelare limpar med i potterna utan att höja, då kan det vara optimalt att limpa först in utg och utg+1 med små pockets för att få med så många som möjligt. Med då är det set som gäller på floppan annars ge upp direkt.

 

Det är inte alls förvånande att du är vinnande för du har en så stor edge på 0.5/1 bara genom att spela tight preflop och ditt spel lämpar sig bättre för lösa passiva bord.

 

Om du ska spela högre typ 2/4 så är spelet otroligt mycket aggressivare och då måste du slå tillbaka med samma medicin.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad skulle ni säga är en tillräcklig mängd händer för att säga att det INTE är tur?

 

Räcker dryga 200k stycken?

 

 

200k räcker nog för att se om du är vinnande eller inte men man kan ha bar "flyt" över minst 100k händer och det påverkar din winrate över en väldigt stor samplesize.

 

Om du är bättre än breakeven på 200k händer och drar in bra med kosing på rakeback eller bonus så behöver du nog inte vara orolig. Spelet på micronivåer kommer nog alltid vara löst och ledigt och fullt med hobbyspelare.

 

På $2/4 och uppåt tycker jag dock att spelarna blir bättre och bättre och fisken försvinner mer och mer och då kan man ju gå från stadigt vinnande till förlorare från ena året till det andra, och det är en dyr lärdom:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

200k räcker nog för att se om du är vinnande eller inte men man kan ha bar "flyt" över minst 100k händer och det påverkar din winrate över en väldigt stor samplesize.

 

Om du är bättre än breakeven på 200k händer och drar in bra med kosing på rakeback eller bonus så behöver du nog inte vara orolig. Spelet på micronivåer kommer nog alltid vara löst och ledigt och fullt med hobbyspelare.

 

På $2/4 och uppåt tycker jag dock att spelarna blir bättre och bättre och fisken försvinner mer och mer och då kan man ju gå från stadigt vinnande till förlorare från ena året till det andra, och det är en dyr lärdom:-)

 

Ok.

 

Lite lustigt att dagens fråga handlade om just ett lågt par som starthand, om än lite annorlunda än min situation.

 

Rakeback ja...har man ingen....borde kanske.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det behöver inte vara fel i sig (i isolation) att limpa svaga händer på BTN om både SB och BB är väldigt lösa och passiva. Spelar man bra post flop så behöver inte detta vara en läcka på micro nivåer.

 

Standard är dock att höja alla händer du väljer att öppna. På så vis ger du dig två chanser att vinna handen. Alla foldar och du plockar upp blindsen eller någon synar och du har chans att vinna post flop. Spelar du mot någon som tänker så kan han direkt utesluta starka händer ur din range om du limpar och du försätter dig då i ett ofördelaktigt informations läge. Så för att inte "avslöja" för mycket så är en 100% höj strategi att föredra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...