Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Ok.. Vet inte alls hur jag ska börja denna dagbok (eller fortsätta för den delen) men here goes!

Vem är du?

-Jag är en kille på 31 år som spelat poker i 4-5 år. Är gymnasielärare i samhällskunskap och historia.

Familj och fritid?

-Har sambo och en dotter på snart 2 år. Läser en del, både facklitteratur och skönlitterära böcker. Kollar gärna film och husguden heter Ulf Lundell. Förr fiskade jag mycket på min fritid, något jag tycker är tråkigt att jag inte längre gör.

Med åren tycker jag mig märka att jag blivit mer av en livsnjutare som uppskattar mat och dryck på ett sätt jag inte gjort tidigare. Dock finns behovet av att filosofera kring stort och smått kvar, inte minst i glada vänners och immiga sejdlars lag.

Jag ser nog inte mig själv som någon typisk pokerspelare eller pf:are. Kanske är fördomar men om jag har fel på den punkten blir jag bara glad.

Vad, och på vilka nivåer, spelar du?

-Jag spelar uteslutande SH NLTHE i de minsta cashgäjmen. För tillfället är det faktiskt så lågt som NL£10 (indeed, det finns så låga spel!). Sjukt egentligen att man sitter och småskäms lite.. Om jag någon gång spelar MTT så handlar det om inköp på mellan $5-£50.

Varför så lågt, är du fattig OCH sjukt dålig?

-Hmm.. Alltså, det ligger mycket i det där :) När jag började spela var jag student och hade som alla andra kollat WPT och tyckte att det var svincoolt. Ni känner kanske igen det, började spela frirullar och spelade lite grytor hemma hos kompisar om fikapengar. Då byggde jag min pokerfilosofi på AGGRESION (för det sa juh Vince om MIke var viktigt) vilket gjorde att jag personifierade "must-win-every-hand syndromet" och bluffade så inihelvete hela tiden när jag var med i en pott. Noll känsla, noll tankeprocess, mycket bluff och försvarliga mängder tilt. (Obs: jämför signaturen!)

Riktigt så illa ställt är det inte idag även om jag nog i mångas (definitivt de flesta pf:ares ögon) fortfarande är superfirre. Jag vet att jag aldrig kommer att vinna några stora pengar på poker men det är helt ok. Jag tycker att det är väldigt kul med poker, att spela, att läsa om det och att se det på tv/internet. Dessutom snackar jag mycket poker med min kompis (nickar LaRz0n på Expekt). Han är sjukt mycket bättre än mig och spelar mycket högre, utan honom hade jag antagligen lagt av med att spela själv för längesedan.

Ok, hur illa ställt är det egentligen? Hur mycket har du loosat genom åren? Finns det någon br i dagsläget eller är dagboken ett sätt att tigga stejk?

-De goda nyheterna är att även om man suger rätt hårt på poker så finns det på de nivår jag lirar på ännu sämre muppar. Otroligt nog är alltså även jag vinnande. Har genom åren satt in någonstans mellan 100 och 200 dollares på diverse sajter. Mina uttag ligger i storleksordningen 20-30k (sek). Även om jag spelat ganska länge har jag aldrig varit någon grinder och emellanåt har det gått månader utan att jag spelat något alls därför att andra saker tagit min tid.

-Br är för tillfället $1032. Rätt väl tilltagen för min nivå, då jag har en tendens att monstertilta så vill jag gärna ha det så. Självklart hoppas jag på att någon gång gå upp i nivå till NL$50. Har spelat på den nivån tidigare (innan uttag) och klarat mig hyffsat även om svängningarna där varit större för mig. Inser att stejktiggeri inte är min bästa gren så denna dagbok startar jag för att posta hh:s i som jag tycker är intressanta och kanske förhoppningsvis få tips och ideér från folk som är bättre än mig. Inser förstås att det för bra spelare kanske inte är jättekul att läsa någon random fiskdagbok men man vet aldrig..

Favoritpostare på forumet?

-Tvärtemot många andra så gillar jag Eurytmech! Han förklarar ofta på ett sätt som gör att jag förstår. Jag har dessutom förståelse för att man kanske inte orkar skriva samma förklaring på varje ny sida i en tråd.. Rebonius, eisen, mendieta, gdaily och många andra verkar vara riktigt vassa och även om jag läser MTT-trådarna med stort intresse och ofta förstår de teoretiska resonemangen har jag jävligt svårt att implementera dem i mitt spel. Jag kommer nog alltid bidra med gratismarker till de bra turrespelarna. Hmm..

-Jerico spelar obv sjukt mycket högre än mig men får ofta ut mycket av hans analyser när det gäller CG. Förr läste jag ofta det som parre och Stahla skrev men det var längesedan jag såg till dem på regelbunden basis. Finns såklart många andra..

-Följer ingen db, även om jag hoppar in sporadiskt och kollar lite i några ibland. Klykas nya kommer jag att följa från ringside. Oj, höll på att glömma, denna får ni bara inte missa: http://pokerforum.nu/forum/dagboecker/42977-vaegen-till-highstakes-ett-maste.html Världsklass!

Själv har jag fört en väldigt anonym tillvaro här på pf. De få inlägg jag har är.. kanske inte riktigt.. bra. Dessutom vore det najs om man hade haft ett annat nick, jag menar - alla som tycker att Reaperboy är coolt/bra kan räcka upp en hand..

Hur ser planen med dagboken ut?

-Hmm. Kommer försöka posta lite resultat och grejjer jag funderar på. Förhoppningsvis kan jag ändå utveckla mitt spel lite. Troligen blir det väl inte så mycket folk som läser här men isf blir det ett sätt för mig att hålla lite koll på hur det gått.

Nu får det räcka med bakgrundsinfo. Återkommer inatt eller imorgon med resultatet av kvällens session.

Sikta mot krysset!

• Svars 56
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Lycka till! Men se för faan till å kliv upp i nivå så småningom :D Spontant känns det som att du ha koll, och bankrulle dessutom, för högre nivå... Get out of that safety zone of urs! ;)

Håller med Zums, gillar inledningen. Keep it up!

/SK

Postad

Tack så mycket för de snälla kommentarerna och lyckönskningarna!

Angående att gå upp i nivå så hoppas jag att jag snart kan göra det. Tyvärr spelar jag av någon outrgrundlig anledning på Crypto (när jag reggade mig där för 100 år sedan så älskade jag klienten och har sen blivit kvar..) och det är ingen trafik alls på NL$25 där jag borde spela idag..

Har föresten funderat på att byta sajt och nätverk. Någon som har några bra förslag? Ser gärna att det går att fixa bra rb alt bonusar, (som går att cleara på lowlimit utan att spela så mycket att jag måste sjukskriva mig), att man kan ta ut till VISA (har ej neteller :oops: ) och gärna billiga gtd-turrar..

Jajustdetja, aftonens session gick inget vidare: -$9. BR: $1023. Riktigt trist sittning för övrigt. Kalla kort och horder av shortisar som begränsade ens svängrum.. Imorgon blir det nya tag!

Over and out!

Postad
Egentligen är nog svenska spel att föredra, dom ska ha låg rake på microlimits och fiskigt motstånd.

Mmm.. SvS är juh definitivt ett alternativ som jag inte provat än. Kul att du tittade in förresten, gillar dina analysposter i andra delar av forumet.

Å andra sidan har SVS 200BB inköp blir ju lite annat spel om han skall gå över till inköp med 100BB

Fast det är rätt kul att spela mer djupstackat, blir juh en dimension till. Imponerad av din db by the way! Gött att se att det är fler än jag som håller på Brynäs..

Grindade två timmar mellan 00.00 och 02.00 ungefär. Sex stycken bord, kändes som att det var bra värde men hände inte så mycket trots att det var lördagsnatt och allt.. Var inte inblandadsjälv men denna hand gravade jag år iaf:

Game #6848899263: Hold'em NL (£0.05/£0.10) - 2009/01/04 - 01:21:09 (CET)

Table "Jorur" Seat 5 is the button.

Seat 1: Reaperboy (£11.76 in chips)

Seat 2: Orsw04071 (£16.86 in chips)

Seat 3: Kilgoret (£1.14 in chips)

Seat 4: dbo69 (£21.70 in chips)

Seat 5: lboy147 (£10.49 in chips)

Seat 6: Kidkyle (£9.90 in chips)

Kidkyle: posts small blind £0.05

tommycosm: posts big blind £0.10

----- HOLE CARDS -----

dealt to Reaperboy10 of Clubs Queen of Hearts

Orsw04071: raises to £0.30

Kilgoret: calls £0.30

dbo69: raises to £0.99

lboy147: calls £0.99

Kidkyle: folds

Reaperboy: folds

Orsw04071: calls £0.69

Kilgoret: raises to £1.14 and is all-in

dbo69: calls £0.15

lboy147: calls £0.15

Orsw04071: calls £0.15

----- FLOP ----- 6 of Diamonds8 of Diamonds7 of Diamonds

Orsw04071: bets £0.10

dbo69: raises to £3

lboy147: calls £3

Orsw04071: calls £2.90

----- TURN ----- 6 of Diamonds8 of Diamonds 7 of Diamonds3 of Spades

Orsw04071: bets £5.20

dbo69: calls £5.20

lboy147: calls £5.20

----- RIVER ----- 6 of Diamonds8 of Diamonds7 of Diamonds 3 of Spades3 of Clubs

Orsw04071: bets £7.52 and is all-in

dbo69: calls £7.52

lboy147: folds

----- SHOW DOWN -----

Orsw04071: shows 6 of Hearts3 of Hearts (A Full House, Threes full of Sixes)

Kilgoret: shows King of Spades6 of Spades (Two Pairs, Sixes and Threes, King high)

dbo69: shows 10 of Spades10 of Diamonds (Two Pairs, Tens and Threes, Eight high) Den här gubben blir skogstokig i chatten, även om de båda andra knappast är kusiner till Phil Ivey spelar han själv inte heller som någon gud direkt..Orsw04071 collected £37.66 from Side pot #1

Orsw04071 collected £4.48 from Main pot

----- SUMMARY -----

Total pot £44.35 Main pot £4.48 Side pot #1 £37.66 | Rake £2.21

Board 6 of Diamonds8 of Diamonds7 of Diamonds3 of Spades3 of Clubs

Seat 1: Reaperboy(big blind) folded before Flop (didn't bet)

Seat 2: Orsw04071 showed 6 of Hearts3 of Hearts and won (£42.14) with A Full House, Threes full of Sixes

Seat 3: Kilgoret showed King of Spades6 of Spades and lost with Two Pairs, Sixes and Threes, King high

Seat 4: dbo69 showed 10 of Spades10 of Diamonds and lost with Two Pairs, Tens and Threes, Eight high

Seat 5: lboy147 (button) folded on the River

Seat 6: Kidkyle (small blind) folded before Flop (didn't bet)

Vad säger ni om denna hand, blir jag för försiktig? Fi är helt klart åt det lös-passiva hållet och har tidigare visat sig villig att slowspela bottentvå-paret till river med cr.. Själv har jag spelat aggresivt pre men tvingats lägga post ett par gånger.

Game #6847187423: Hold'em NL (£0.05/£0.10) - 2009/01/03 - 23:52:52 (CET)

Table "Adamy" Seat 5 is the button.

Seat 1: Fi2 (£26.95 in chips)

Seat 2: Liam23045 sits out

Seat 3: Mila27101 (£5.21 in chips)

Seat 4: Fi (£39.17 in chips)

Seat 5: Hero (£10.83 in chips)

Seat 6: Amiraali (£14.19 in chips)

Amiraali: posts small blind £0.05

Fi2: posts big blind £0.10

----- HOLE CARDS -----

dealt to Hero Ace of SpadesQueen of Diamonds

Mila27101: folds

Fi: calls £0.10

Hero : raises to £0.50 -> En limp och bra hand, standard raise på 4bb+1 för limparen.

Amiraali: folds

Fi2: calls £0.40

Fi: calls £0.40

----- FLOP ----- Ace of Hearts3 of Hearts6 of Diamonds

Fi2: checks

Fi: checks

Hero : bets £1.10 -> Bra träff, betar 1.10 i 1.50 pott, för lite?

Fi2: folds

Fi: calls £1.10

----- TURN ----- Ace of Hearts3 of Hearts 6 of Diamonds5 of Hearts

Hero : checks -> Hmm.. fick sym och nu landade en till hjärter. Här borde jag nog beta men vill inte mötas av raise och bli tvungen att lägga. Checkar med avsikten att syna ev riverbet.

----- RIVER ----- Ace of Hearts3 of Hearts6 of Diamonds 5 of Hearts8 of Clubs

Hero : bets £2 -> Check igen? Han spelar juh inte den här handen superstarkt. Jag värdebetar mitt a. Toughts?

Fi: calls £2

Ca 45 minuter senare inträffar denna hand mot samma fi:

Game #6848447453: Hold'em NL (£0.05/£0.10) - 2009/01/04 - 00:40:06 (CET)

Table "Adamy" Seat 5 is the button.

Seat 1: Bubsofcov (£3.78 in chips)

Seat 2: Liam23045 (£7.67 in chips)

Seat 3: Mila27101 (£8.03 in chips)

Seat 4: Fi(£39.87 in chips)

Seat 5: Hero(£12.78 in chips)

Seat 6: Mr_bint (£5 in chips)

Bubsofcov: posts small blind £0.05

Liam23045: posts big blind £0.10

----- HOLE CARDS -----

dealt to Hero9 of Diamonds Jack of Diamonds -> Fin hand och bra position, en del vill kanske höjja här, jag föredrar att syna då min hand spelar bra i flervägspotter. Rätt/fel?

Mila27101: folds

Fi: calls £0.10

Hero: calls £0.10

Bubsofcov: calls £0.05

Liam23045: checks

----- FLOP ----- 7 of Clubs8 of Diamonds10 of Clubs -> KLONK!

Bubsofcov: checks

Liam23045: checks

Fi: bets £0.40

Hero: raises to £1.10 -> Har nöten men jävligt dragig bräda är självklar raise?

Bubsofcov: folds

Liam23045: folds

Liam23045 sits out

Les1710: calls £0.70

----- TURN ----- 7 of Clubs8 of Diamonds 10 of Clubs3 of Hearts

Les1710: checks

Hero: bets £2 ->Obv ett väldigt bra kort för min del, problemet är att jag har jävligt svårt att sätta fi på en hand. Kombodrag? Spelar han set så här blir det note om passivaste fisken i världen.

Les1710: calls £2

----- RIVER ----- 7 of Clubs8 of Diamonds10 of Clubs 3 of Hearts7 of Diamonds

Les1710: checks

Hero: bets £3.75 ->Hmm.. Troligtvis ett bra kort, hur mycket betar ni och varför? (Någon som kan uppskatta fi:s range?

Les1710: calls £3.75

Hoppas någon orkar fundera lite och komma med förslag på hur jag kan förbättra mitt spel. Funkar det att skriva hh:s som jag gör eller vill ni ha konverterare? (Aldrig använt det så isf fär jag kolla upp det..)

Totalt blev det miniplus igår på två timmar. Typ $5. Nuvarande rulle: £1029. Ska fundera lite på hur jag ska redovisa resultatet framöver.

Idag ska jag gå på bandymatch: IFK Vbg - Gripen Thn. Blir såklart hemmaseger. Nu får jag sluta för min dotter som sitter i mitt knä börjar bli väldigt otålig.

Ha det gött och peace out!

Postad

Rofl på första handen.

Gillar både AQ och J9s handen.

Är ju bara att bomba tre gator när du floppar stegen, inget konstigt med den.

Någon lite bättre cashspelare kanske vet om checken med AQ på turn är standard, men jag tror den är rätt bra faktiskt. Given valuebet på river när du checkade turn.

Postad
Rofl på första handen.

Gillar både AQ och J9s handen.

:mrgreen:

Är ju bara att bomba tre gator när du floppar stegen, inget konstigt med den.

Någon lite bättre cashspelare kanske vet om checken med AQ på turn är standard, men jag tror den är rätt bra faktiskt. Given valuebet på river när du checkade turn.

Låter bra, tack för feedback!

Dig gillar jag.

;-)

IFK Vänersborg fick bara oavgjort mot hockeypockeylaget från Thn, riktigt surt. Fortfarande kvar på slutspelsplats iaf..

Dagens boktips: "Stridens skönhet och sorg", Peter Englund. Handlar om första VK skilkdrat genom 18 människors upplevelser av kriget. För historieintresserade kan jag också tipsa om herr Englunds blogg vilken, enligt mig, är mycket läsvärd! (http://www.peterenglund.com)

Dagens roliga fenomen på pf: Folk som skriver "stegedrag"

Har tänkt en del på att ev byta till SvS och det lutar mer och mer åt att jag kommer att göra det. Crypto känns döende och om det är så fisktät som folk säger kanske det kan vara mitt bästa alternativ. Vilka trackers fungerar på SvS? (Om nu ingen orkar svara så kan jag alltid söka själv..)

Over and out!

Postad
Spännande db! Denna ska följas, lixom många andra

Lycka till vid borden!

Tack!

Skönt att veta att det minst är en som läser min DB. Och en riktigt trevlig prick också, som det verkar.

Klart man läser dinnystartade dagbok, du bukar levererar stabila inlägg över hela forumet tycker jag.

AQ-handen är ganska så standard ja. GL med spelet.

Tack!

*räcker upp handen*

Lol!

Man blir onekligen mer taggad att spela bra när man får så mycket lyckönskningar från alla håll. Jäkligt roligt!

Vet inte om det blir nått spel ikväll, har lovat min sambo att hjälpa henne lite med hennes studier. Har dock beställt ett nytt spelkort till SvS då jag inte kan hitta mitt gamla. Kommer att ta ut hela rullen från Crypto och sätta in största delen på SvS. Ska man räkna 3000xbb även om man köper in för 200bb eller behöver man kanske ha lite större rulle då? MIn tanke var att sätta in 5 eller 6k och spela 4 bord sh med maxupptag. Några ideér?

Fick in rb idag på $78 och har därför $1108 i rullen.

Händerna på täcket och tilta inte!

Postad
:mrgreen:

Låter bra, tack för feedback!

;-)

IFK Vänersborg fick bara oavgjort mot hockeypockeylaget från Thn, riktigt surt. Fortfarande kvar på slutspelsplats iaf..

Dagens boktips: "Stridens skönhet och sorg", Peter Englund. Handlar om första VK skilkdrat genom 18 människors upplevelser av kriget. För historieintresserade kan jag också tipsa om herr Englunds blogg vilken, enligt mig, är mycket läsvärd! (http://www.peterenglund.com)

Dagens roliga fenomen på pf: Folk som skriver "stegedrag"

Har tänkt en del på att ev byta till SvS och det lutar mer och mer åt att jag kommer att göra det. Crypto känns döende och om det är så fisktät som folk säger kanske det kan vara mitt bästa alternativ. Vilka trackers fungerar på SvS? (Om nu ingen orkar svara så kan jag alltid söka själv..)

Over and out!

Bättre det än färgedrag, eller fiskedrag kanske :|

Postad

Precis avslutat kvällens spel. Gick rätt tungt idag (Obs: några whinehh:s)

Mycket sånt här..

Game #6866229873: Hold'em NL (£0.05/£0.10) - 2009/01/05 - 22:37:37 (CET)

Table "Migus" Seat 6 is the button.

Seat 1: Markc2303 (£3.75 in chips)

Seat 2: kingfish (£12.46 in chips)

Seat 3: masterb (£9.10 in chips)

Seat 4: FI (£16.45 in chips)

Seat 5: Thief (£15.06 in chips)

Seat 6: Hero (£10 in chips)

Markc2303: posts small blind £0.05

kingfish: posts big blind £0.10

----- HOLE CARDS -----

dealt to Hero Ace of SpadesAce of Hearts

masterb: calls £0.10

FI: raises to £0.40

Thief: folds

Hero: raises to £1.20

Markc2303: folds

kingfish: folds

masterb: folds

FI: raises to £16.45 and is all-in

Hero: is all-in £8.80

Returned uncalled bets £6.45 to Clarky05

----- FLOP ----- 2 of Diamonds10 of HeartsJack of Diamonds

----- TURN ----- 2 of Diamonds10 of Hearts Jack of DiamondsKing of Hearts

----- RIVER ----- 2 of Diamonds10 of HeartsJack of Diamonds King of Hearts8 of Spades

----- SHOW DOWN -----

FI: shows Jack of SpadesJack of Hearts (Three of a kind, Jacks, King high)

Hero: shows Ace of SpadesAce of Hearts (A Pair of Aces, King high)

FI collected £19.24 from Main pot

Game #6868223373: Hold'em NL (£0.05/£0.10) - 2009/01/06 - 00:54:26 (CET)

Table "Gunsalo" Seat 3 is the button.

Seat 1: Hero (£12.03 in chips)

Seat 2: Nei160715 (£10 in chips)

Seat 3: Crai11087 (£2.57 in chips)

Seat 4: Fi (£5.50 in chips)

Seat 5: Stuarto68 (£2.68 in chips)

Seat 6: Emil13045 (£2 in chips)

Fi: posts small blind £0.05

Stuarto68: posts big blind £0.10

Emil13045: posts big blind £0.10

----- HOLE CARDS -----

dealt to Hero Ace of DiamondsAce of Spades

Emil13045: checks

Hero: raises to £0.50

Crai11087: folds

Fi: calls £0.45

Stuarto68: calls £0.40

Emil13045: folds

----- FLOP ----- 5 of HeartsJack of Clubs8 of Diamonds

Fi: bets £0.50

Stuarto68: calls £0.50

Hero: raises to £1.90

Fi: raises to £5 and is all-in

Stuarto68: folds

Hero: calls £3.10

----- TURN ----- 5 of HeartsJack of Clubs 8 of Diamonds8 of Hearts

----- RIVER ----- 5 of HeartsJack of Clubs8 of Diamonds 8 of HeartsKing of Hearts

----- SHOW DOWN -----

Fi: shows Jack of HeartsAce of Hearts (A Flush, Ace high)

Hero: shows Ace of DiamondsAce of Spades (Two Pairs, Aces and Eights, King high)

Fi collected £11.50 from Main pot

Men nu skiter vi det och tar intressantare (?) händer..

Hur dåligt spelade jag den här? Höll på att få panik på mig själv efteråt..

Fi är kompetent för nivån (ja, jag vet, det finns något rätt humoristiskt i ett sånt uttalande..) och höjjer ofta pre, i position synar han ofta 3-bet..

Game #6867978563: Hold'em NL (£0.05/£0.10) - 2009/01/06 - 00:28:50 (CET)

Table "Sordia" Seat 3 is the button.

Seat 1: Gainomax (£8.33 in chips)

Seat 2: Kenn15105 sits out

Seat 3: Carlm2n3k (£2.94 in chips)

Seat 4: Hero (£20.24 in chips)

Seat 5: Fi (£32.75 in chips)

Seat 6: dado33 (£10.90 in chips)

Hero: posts small blind £0.05

Fi: posts big blind £0.10

----- HOLE CARDS -----

dealt to Hero Jack of Clubs10 of Spades

dado33: folds

Gainomax: folds

Carlm2n3k: calls £0.10

Hero: calls £0.05

Fi: raises to £0.40

Carlm2n3k: calls £0.30

Hero: calls £0.30 ->Hmm.. slentriansynar här då knappen också är med..

----- FLOP ----- Jack of Diamonds5 of Clubs4 of Clubs

Hero: checks

Fi: bets £1

Carlm2n3k: folds

Hero: raises to £3.10 ->Ok, tp men kass kicker. Troligt att brädan inte träffat Fi och att han gör en standard cb. Provar vattnet genom en höjjning

Fi: calls £2.10

----- TURN ----- Jack of Diamonds5 of Clubs 4 of Clubs2 of Hearts

Hero: bets £4.50 -> Ajdå, syn. Bra kort som antagligen inte hjälpte fi. Tar ett stabb till på potten. Rätt illa va?

Wilh3lm joins the table at seat #2

Fi: raises to £18

Hero: folds -> Oj, potten har blivit stor men va fan slår jag? Flurredrag men inte så mycket mer. Känns onödigt att ha fått in så mycket med en så marginell hand. Lägger mig..

Returned uncalled bets £13.50 to fi

fi: doesn't show hand

fi collected £15.58 from Main pot

Fi skrev senare i chatten att han hade kk..

En hand till:

Raise pre? Såhär i efterhand tror jag han lägger VÄLDIGT mycket då.. Aggresivare på flopp? Fi är åt TAP-hållet men inte särskilt bra och jag vet att han har nått när han betar hårt på floppen.

Game #6867533553: Hold'em NL (£0.05/£0.10) - 2009/01/05 - 23:44:50 (CET)

Table "Gunsalo" Seat 5 is the button.

Seat 1: Hero (£13.51 in chips)

Seat 2: Shinytop (£3.50 in chips)

Seat 3: Anton70i8 (£2.11 in chips)

Seat 4: power38 (£9.16 in chips)

Seat 5: Andy08 (£18.19 in chips)

Seat 6: Fi (£10.45 in chips)

Fi: posts small blind £0.05

Hero: posts big blind £0.10

----- HOLE CARDS -----

dealt to Hero King of Diamonds9 of Diamonds

Shinytop: folds

Anton70i8: calls £0.10

power38: folds

Andy08: calls £0.10

Fi: calls £0.05

----- FLOP ----- 9 of HeartsJack of Diamonds3 of Diamonds

Fi: bets £0.40

Hero: calls £0.40

Anton70i8: folds

Andy08: folds

----- TURN ----- 9 of HeartsJack of Diamonds 3 of DiamondsKing of Hearts

Fi: bets £0.70

Hero: raises to £2

Fi: raises to £9.95 and is all-in

Hero: calls £7.95

----- RIVER ----- 9 of HeartsJack of Diamonds3 of Diamonds King of HeartsJack of Spades

----- SHOW DOWN -----

Fi: shows Queen of Hearts10 of Clubs (A Straight, King high)

Hero: shows King of Diamonds9 of Diamonds (Two Pairs, Kings and Jacks, Nine high)

Fi collected £20.05 from Main pot

Flame on!

Förresten, jag skrev tidigare i dagboken om att jag ibland hamnar i värsta tilten. Det kanske verkar lite mysko för en del när det handlar om så låga summor men tror att det är mer kopplat till tävlingsinstinkt än pengarna. Läste någon gång i nån tråd där Hjort och några diskuterade just tilt och han hävdade (om jag minns rätt) att när man väl lyckats med att inse att badbeats och utdragningar ÄR en del av spelet så kan man koppla bort känslor och annat ovidkommande och helt sluta tilta. Det låter jävla gött men dit har jag LÅÅÅNGT kvar. Kanske alltid kommer vara tiltfirre..

Shit va trist med hh:s med whine i. Det ska jag inte ha med mer..

Slutade på lillplus, typ $5..

BR: $1122

Postad

Ikväll blir det inget spelande, har kollat film med sambon och laddat batterierna inför jobbet som börjar imorgon efter julledigheten. Har funderat lite på en hand jag spelade för några veckor sedan och som någon duktig cg-spelare gärna får kommentera. Har tyvärr ingen hh men hoppas det går ändå.

Fi är en reg på nivån och jag har spelat en del mot honom tidigare. Har inget trackerprogram men han är definitivt aggro, speciellt pre. Min gissning är att fi slår nivån men vad jag tyckt mig uppfatta så är han något spewig. Om fi har någon read på mig så är den nog ganska lik den jag har på honom ;-)

Hero: >200bb

Fi: ~100bb

Blinds: £0.05, 0.10

Hero är UTG med :As::Kd: och höjjer till £0.40

Fold till Fi som sitter på knappen och rr till £1.20 ->Jag vet att han slår om här med många händer. Jag uppskattar fi:s range till åtminstonde alla par 66+, A2s+, A10o+ samt många brodways och kanske nån sc ibland men det senare är något mer osäkert.

Hero: Calls. ->Jag vet att jag borde slå om här och det gör jag fan alltid. Just den här gången fick jag för mig att bara syna för att variera mig. Det är antagligen en rätt kass idé på nivån..

Flopp: :5s::Ts::5h:

Fi: bet £2

Hero: rr ai ->Ångrar mig redan för att jag inte slog om pre men tänker att Fi antagligen inte träffat.

Fi: synar och visar :Ac::Td: som står hela vägen.

Funderingar: På floppen är jag rätt säker att Fi viker alla par under 10 (utom ev 55 obv). Överpar synar han såklart med men väldigt ofta kommer jag ta hem potten. Nackdelen med hur jag spelade är att det är en bluff, jag kommer aldrig få syn av en sämre hand (möjligtvis, kanske ett flurredrag men jag har :As: så det är också tveksamt). Dessutom ser nog min range väldigt bred ut i Fi:s ögon, vad reppar jag egentligen? Möjligt att han sätter MIG på färgdrag.

Hur dåligt spelad är handen tycker ni?

Sovtime!