Gå till innehåll

Fick för mycket pengar


Hakan

Recommended Posts

Överför man som privatperson pengar till fel konto, har man inte lagen på sin sida. Men det kanske är en annan sak?

 

Jag har för mig att att personen som motar pengarna begår ett brott om han inte vet var pengarna kommer ifrån och måste anmäla detta.

 

Är dock inte säker angående det här, kan ha drömt om det här :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Givetvis kan det bli ett rättsligt efterspel, du förstår väl själv att du inte kan ut pengar när du är medveten om att fel begåtts? Siten har lagen på sin sida, frågan är bara om de orkar bry sig och om de ens upptäckt tilltaget.

 

De kan inte ta pengar från ditt VISA. Däremot har de givetvis ett betalningskrav på dig. I värsta fall blir det inkasso > kronofogden > domstol > tillbaka till kronofogden igen.

 

Driver kronofogemyndigheten in skulder åt utländska bolag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi hade kontaktat spelaren och informerat om att vi skulle dra pengarna från hans konto. Om pengarna inte var kvar har jag ingen aning om vad vi hade gjort. Antagligen bett honom sätta in motsvarande summa så att vi hade kunnat dra dem och om han/hon vägrade det beror det väl på hur mycket pengar det handlar om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lyckades få $10000 i insättningsbonus av en sajt (säger inte vilken) fast jag bara var berättigad till $5000. Bonusen var på $10000 men jag klarade bara av halva, vilket jag påpekade.

De har inte upptäckt sitt misstag ännu och det var ett bra tag sedan det hände. Så jag gissar att kusten är klar, så att siega.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ta ut pengarna och sätt aldrig in mer pengar på sajten är mitt tips. Eftersom att man i de flesta fall inte kan bevisa att det är du som öppnat och depositat med ditt visakort kan de ju inte anklaga dig som person. Vem som helst kan ju öppana ett pokerkonto i någons namn, sno dens VISA kort och sedan göra en transaktion.

 

Ska man öppna ett bankkonto måste man väl typ alltid gå till banken och identifiera sig (om man inte är kund på banken sedan tidigare) och så funkar det ju inte direkt med pokersidor. Samma sak om du öpppnar en aktiedepå så måste man signa papper och så vidare och det är inget man gör när man registrerar sig på en pokersida.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi hade kontaktat spelaren och informerat om att vi skulle dra pengarna från hans konto. Om pengarna inte var kvar har jag ingen aning om vad vi hade gjort. Antagligen bett honom sätta in motsvarande summa så att vi hade kunnat dra dem och om han/hon vägrade det beror det väl på hur mycket pengar det handlar om.

 

 

Vilken sida är "vi"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...