Gå till innehåll

Fick för mycket pengar


Hakan

Recommended Posts

betala absolut inte tillbaka nått..är man i den omvända situationen med ett företag där man själv råkat betala in för mycket får man ALDRIG tillbaka pengarna om man inte själv kontaktar dom och krånglar

 

Ta ut allt o byt sajt :P

 

Känns inte som det hjälper om han byter site eller inte betalar tillbaka? Har han spelat upp mer pengar än de som dragits från kontot antar jag att siten på ngt sätt kan ta det som finns på sidan, och sen ta resten från kontot. Siterna brukar ha skydd mot det mesta som kan drabba dem negativt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns inte som det hjälper om han byter site eller inte betalar tillbaka? Har han spelat upp mer pengar än de som dragits från kontot antar jag att siten på ngt sätt kan ta det som finns på sidan, och sen ta resten från kontot. Siterna brukar ha skydd mot det mesta som kan drabba dem negativt!

 

 

Svårt o se att siten kan plocka pengar från hans visakort tex utan hans tillåtelse.

 

En bekant fick 10k$ insatt på sitt konto av misstag. Ärlig som han var så maila han dom o påtalade deras missstag. Dom drog tillbaka pengarna men en anställd på siten sa att dom inte kunde tagit tillbaka pengarna om han hade cashat ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns inte som det hjälper om han byter site eller inte betalar tillbaka? Har han spelat upp mer pengar än de som dragits från kontot antar jag att siten på ngt sätt kan ta det som finns på sidan, och sen ta resten från kontot. Siterna brukar ha skydd mot det mesta som kan drabba dem negativt!

Siten kan självklart inte göra en banköverföring från killens bankkonto.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Siten kan självklart inte göra en banköverföring från killens bankkonto.

 

Så vid ett misstag är det bara att casha ut och allt är lugnt? Inga rättsliga åtgärder mm som kan vänta?

 

En kompis fick likadant fast vid uttag, 2x150k kr ungefär.. Han har inte visat sig där sedan dess men tycker det verkar konstigt om det inte kan bli ngt efterspel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så vid ett misstag är det bara att casha ut och allt är lugnt? Inga rättsliga åtgärder mm som kan vänta?

 

En kompis fick likadant fast vid uttag, 2x150k kr ungefär.. Han har inte visat sig där sedan dess men tycker det verkar konstigt om det inte kan bli ngt efterspel.

Vet inte riktigt varför du citerar mig och frågar detta, men visst kan jag ge min åsikt om du vill. Det är naturligtvis teoretiskt möjligt för sajten att vidta rättsliga åtgärder. Om de sen gör det för ett par tusen kronor är en annan femma. Jag tror inte det men kan ju ha fel.

 

Det är en viss skillnad på 3600 och 300 000....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Givetvis kan det bli ett rättsligt efterspel, du förstår väl själv att du inte kan ut pengar när du är medveten om att fel begåtts? Siten har lagen på sin sida, frågan är bara om de orkar bry sig och om de ens upptäckt tilltaget.

 

De kan inte ta pengar från ditt VISA. Däremot har de givetvis ett betalningskrav på dig. I värsta fall blir det inkasso > kronofogden > domstol > tillbaka till kronofogden igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Givetvis kan det bli ett rättsligt efterspel, du förstår väl själv att du inte kan ut pengar när du är medveten om att fel begåtts?

Givetvis. Men han vill ändå bara att en hög människor på något forum ska säga att allt är ok, och att han lugnt kan behålla pengarna utan efterspel - för att på så sätt slippa undan allt ansvar. ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...