PinkMargera Postad 2 Januari , 2009 Rapport Postad 2 Januari , 2009 Tjena, eftersom jag har tröttnat på alla grinders på MicroGaming och samtidigt läst om hur kassa alla är på Svenska Spel så har jag kort och gott beslutat mig för att ge denna klient ett försök. Vanligtvis lirar jag NL50-NL100 (vilket jag nog kommer att fortsätta göra en del under denna tid eftersom jag har en alldeles för fantastisk deal för att inte spela där (100+% RB till februari) ) men på Svenska Spel kommer jag att börja från grunden. Start 1/1 2009 Efter mycket om och men samt letande på Svenska Spels hemsida för att registrera det där förbannade kundkortet får jag äntligen hem klienten. Vid en första anblick ser allt trevligt ut, fin design och sobra färger. Jag skapar en ny pokerspelare och sätter in 1400 kr på spelkontot. Dock påminns jag om vilket storebrorssamhälle vi lever i när jag tvingas fylla i en budget för hur mycket och hur länge jag får spela varje dag. Efter att först ha fyllt i att jag max får förlora en sisådär 100 miljoner om dagen upplyses jag vänligt men bestämt av klienten att denna summa är över den av Svenska Spel rekommenderade budgeten... nåja, sänker siffran till 100 000 vilket den accepterar. Samma problem ges med timmarna då jag upplyses om att ett dygn endast har 24 timmar och inte de 99 jag har fyllt i... så det blir lite trial and error för att maxa speltiden, ingen ska komma och säga att jag inte får spela längre när jag är i the zone. Sådär, dags för grinding men tyvärr kan man inte filtrera bort alla bord i lobbyn (hade vart bra med en turbo och nivå filtrering) men jag hittar snart fyra 1/2 bord att sätta mig på. Borden startas i miniview och de är faktiskt riktigt snygga. Dock märker jag efter att jag för femtioelfte gången "tagit en paus" att betänketiden är kortare samt att det inte kommer det där sköna varningsljudet som på Prima när tiden håller på att gå ut. Extra irriterande är det då jag av misstag foldar nuts för att jag "tänker för länge" innan jag ska raisa allin... Så till motståndet, spelet är sjukt mycket lösare, 3 betting existerar inte över huvudtaget preflop och folk slänger pengar omkring sig. HÄRLIGT! Totalt spelar jag kanske sex-sju timmar och efter första dagens grind på 1/2 så har spelkontot växt till 4022 kronor. Skönt att börja karriären med 13 inköp första dagen, känns som jag kommer att trivas här. Bästa handen för dagen är när jag tittar ned på 44 och floppen kommer JJ4. På turn kommer en ytterligare 4 vilket ger mig fyrtal och min käre motståndare slänger mer än gärna in sina 437 kr med sin JJJ44. Så kära pokervänner, följ mig när jag äger sönder 1/2 på Svenska Spel. Resultat: 1/1 +2622 kr 2/1 +518 kr 4/1 -423 kr 5/1 -319 kr Kassa: 3798 kr Mål: Grinda upp till 5700 kr för uttag till köp av en Samsung 2493HM skärm. Citera
Antisk Postad 2 Januari , 2009 Rapport Postad 2 Januari , 2009 Pink äger sönder insättningsriggen Citera
sammejao Postad 2 Januari , 2009 Rapport Postad 2 Januari , 2009 Skön start på dagboken Dra gärna upp lite PT-stats och lite HH's, 13 inköp låter som en fin heater. Du lirar med 100 BB's antar jag? Citera
PinkMargera Postad 3 Januari , 2009 Författare Rapport Postad 3 Januari , 2009 Efter gårdagens superba spel beredde jag mig på en tuffare fredag, jag hade ju ännu inte sett röken av Svenska Spels ökända rigg (nåja, viss medrigg hade jag haft under torsdagen när jag med fulla stackar drog ut 55 med min K9 på KK57 bräde men det är ju en typ av rigg som man ändå accepterar...) Efter att ha laddat med en kort promenad till spelbutiken för att klonka in en drömvinst på Lotto + Joker imorgon så sätter jag mig ner vid borden. Spelet flöt på riktigt bra, gör några fina moves och ligger ganska snart drygt 800 plus. Det är då det vänder och jag drabbas av den ökända motriggen med full kraft. AA dras ut, QQ dras ut, trissen dras ut och en AA igen. Jag befinner mig i fritt fall. Trots idoga försök att tala klienten till rätta fortsätter beatsen att slå mot mig med full kraft. Efter ett tag kommer även den välkända tilten över mig och innan jag hinner stänga ned alla bord har jag lyckats slaska bort ännu en buyin. Med viss förtröstan kan jag dock se att jag trots detta slutar session på plus, hela 2 kr har jag mäktat med att spela ihop. Jag är fortfarande en vinnande spelare på Svenska Spel! Efter en timmes paus börjar det krypa i fingrarna igen och jag känner att det är dags för ytterligare grinding. Och som det grindas, alla drag sitter och jag springer snabbt upp till en 700+ innan jag möts av nästa förskräckelse - det finns faktiskt folk som kan spela poker på denna nivå trots allt då jag efter att ha försökt trappa en snubbe med QQ på en låg flop ser att jag själv blivit överspelad när han klonkar in stegen på turn. I samma stund börjar beatsen komma igen och det blir en hård kamp för att hålla profiten uppe. På Britta 48 hittar jag dock en spelare som mer än villigt donerar hela sin stack flera gånger om viket gör att jag springer över 1000 strecket på bordet. Vi hinner bli riktigt goda vänner innan han tyvärr får slut på pengar, dock hoppas jag på ett kärt återseende någon annan dag. Dagen som helhet har med andra ord varit mycket upp och ner, jag har fiskat lite väl mycket samtidigt som jag inte haft det där rätta flytet. Känns dock bra att sluta dagen på ett par hundra plus trots allt. Här är några av dagens skönaste händer: BossMedia Game #902869797: Table Britta 24 - $1.00/$2.00 - No Limit Hold'em - 16:51:28 - 2009/01/02 Seat 2: Pink ($320.05) Seat 5: s.sam ($293.06) Seat 1: kalle84 ($391.81) Seat 4: FishSimon ($353.50) Pink posts the small blind of $1.00 FishSimon posts the big blind of $2.00 kalle84 is the button *** HOLE CARDS *** Dealt to Pink s.sam calls $2.00 kalle84 folds Pink calls $2.00 FishSimon checks *** FLOP *** Pink bets $6.00 FishSimon raises $28.00 s.sam folds Pink raises $188.00 FishSimon goes all-in with $351.50 Pink goes all-in with $318.05 *** TURN *** *** RIVER *** *** SUMMARY *** Total pot $627.10 | Rake $15.00 Board: kalle84 won ($0.00), mucks Pink won ($627.10), showed FishSimon won ($0.00), showed s.sam won ($0.00), mucks Ganska basic, floppar färg + stegdrag och går mer än gärna allin då jag i stort sett alltid har odds här. BossMedia Game #903202763: Table Britta 35 - $1.00/$2.00 - No Limit Hold'em - 21:10:25 - 2009/01/02 Seat 1: Pink ($202.88) Seat 2: Zessan ($137.64) Seat 3: Einstein ($218.53) Zessan posts the big blind of $2.00 Pink posts the small blind of $1.00 Einstein is the button *** HOLE CARDS *** Dealt to Pink Einstein folds Pink calls $2.00 Zessan checks *** FLOP *** Pink bets $4.00 Zessan raises $8.00 Pink calls $8.00 *** TURN *** Pink checks Zessan bets $20.00 Pink raises $50.00 Zessan calls $50.00 *** RIVER *** Pink bets $78.00 Zessan goes all-in with $77.64 *** SUMMARY *** Total pot $268.40 | Rake $6.88 Board: Zessan won ($0.00), mucks Pink won ($268.40), showed Einstein won ($0.00), mucks Skön hand där jag betar ut på draget, blir minraisad och sätter på turn. BossMedia Game #903345005: Table Britta 35 - $1.00/$2.00 - No Limit Hold'em - 22:38:50 - 2009/01/02 Seat 1: Pink ($458.69) Seat 3: linn101 ($486.04) Seat 2: play4fun ($535.76) Seat 4: Flak ($235.39) Seat 5: MeZeril ($471.96) linn101 posts the small blind of $1.00 Flak posts the big blind of $2.00 play4fun is the button *** HOLE CARDS *** Dealt to Pink MeZeril raises $8.00 Pink calls $8.00 play4fun folds linn101 folds Flak folds *** FLOP *** MeZeril bets $14.25 Pink raises $46.50 MeZeril raises $125.00 Pink calls $125.00 *** TURN *** MeZeril bets $125.00 Pink calls $125.00 *** RIVER *** MeZeril goes all-in with $213.96 Pink folds *** SUMMARY *** Total pot $506.03 | Rake $12.97 Board: Pink won ($0.00), mucks play4fun won ($0.00), mucks linn101 won ($0.00), mucks Flak won ($0.00), mucks MeZeril won ($506.03), mucks Blir egentligen lite för "carried away" i denna hand och borde nog bara callat flop istället för att raisa. Dock pricear han in mitt drag både på flop och turn vilket gör en call alltid +EV här. Jag förutsätter givetvis att jag på river får honom allin oavsett vad som landar. Blir dock dagens största förlust. Citera
PinkMargera Postad 3 Januari , 2009 Författare Rapport Postad 3 Januari , 2009 Skön start på dagboken Dra gärna upp lite PT-stats och lite HH's, 13 inköp låter som en fin heater. Du lirar med 100 BB's antar jag? Precis, än så länge så har jag kört med halva "Svenska Spel inköp" eftersom man trots allt ät lite ovan att spela med och mot dubbla stackar, blir ju trots allt en helt annan sak med drag, pockets osv. Dessutom kan jag uppleva att spelet är lite lösare mot mig när jag spelar med 100 BB än när jag dubblat till 200 BB. Tycker nog inte hellar att jag förlorar så mycket värde eftersom folk är ganska ovilliga att slänga in 200 BB utan i stort sett nuts. Citera
PinkMargera Postad 9 Januari , 2009 Författare Rapport Postad 9 Januari , 2009 Efter en kanonstart på dagboken kom då givetvis det vi alla fruktat. När hjälten i vår berättelse drabbas av hybris och med en VPIP på över 35% panikartat försöker vinna varje hand börjar de röda siffrorna dyka upp i dagboken. Trots det stundtals mer än värdelösa spelet hålls dock förlusten på en överkomlig nivå med 4 inköp back på två dagar. Medrigg finns, dock även motrigg och efter en mycket nogrann analys visar det sig att bord med en udda slutsiffra har en större sannolikhet för motrigg än de med jämna. Slutsatsen blir då att framtiden kräver en mer nogrann tableselecting. Två händer från dagarnas spel med kommentarer: BossMedia Game #904475555: Table Britta 20 - $1.00/$2.00 - No Limit Hold'em - 22:18:13 - 2009/01/03 Seat 1: Pink ($209.62) Seat 2: chricko ($100.80) Seat 3: EzraTheSwe ($801.50) Seat 4: Mr Elak ($228.76) Seat 5: E_Junger ($399.00) EzraTheSwe posts the small blind of $1.00 Mr Elak posts the big blind of $2.00 chricko is the button *** HOLE CARDS *** Dealt to Pink E_Junger folds Pink raises $8.00 chricko folds EzraTheSwe calls $8.00 Mr Elak folds *** FLOP *** EzraTheSwe checks Pink bets $16.00 EzraTheSwe calls $16.00 *** TURN *** EzraTheSwe checks Pink bets $32.00 EzraTheSwe raises $70.00 Pink folds *** SUMMARY *** Total pot $111.16 | Rake $2.84 Board: Pink won ($0.00), mucks chricko won ($0.00), mucks EzraTheSwe won ($111.16), mucks Mr Elak won ($0.00), mucks E_Junger won ($0.00), mucks Ganska så basic spel fram till turn med JJ, raise 4x BB pre, cbet 95% men sedan kommer vi till turn. Här betar jag medvetet 32 för att visa på osäkerhet med intentionen att pusha allin om han raisar mig då jag verkligen inte tror att han sitter med en 4a. Storleken på hans raise känns dock alltför likt en trisspush (77, 88, 56?) och jag får kalla fötter och foldar. Rätt eller fel? BossMedia Game #904625991: Table Britta 24 - $1.00/$2.00 - No Limit Hold'em - 00:13:44 - 2009/01/04 Seat 2: LimJerry ($390.77) Seat 3: sweknekten ($402.54) Seat 4: Pink ($246.91) Seat 1: yngvos ($192.88) Seat 5: C. Barnes ($298.13) sweknekten posts the small blind of $1.00 Pink posts the big blind of $2.00 LimJerry is the button *** HOLE CARDS *** Dealt to Pink C. Barnes folds yngvos calls $2.00 LimJerry calls $2.00 sweknekten calls $2.00 Pink raises $10.00 yngvos calls $10.00 LimJerry calls $10.00 sweknekten folds *** FLOP *** Pink checks yngvos checks LimJerry bets $24.00 Pink goes all-in with $236.91 yngvos folds LimJerry calls $236.91 *** TURN *** *** RIVER *** *** SUMMARY *** Total pot $493.18 | Rake $12.64 Board: yngvos won ($0.00), mucks LimJerry won ($493.18), showed sweknekten won ($0.00), mucks Pink won ($0.00), showed C. Barnes won ($0.00), muck Denna hand tar jag endast med för att illustrera ett litet exempel på när FI som i det här fallet är LimJerry gör ett riktigt bra spel. Jag väljer här att checka min AK istället för att cbeta med intentionen att raisa hans bet allin för att "bluffa" att jag själv sitter på ett färgdrag och då få en syn av en sämre kung eller helt enkelt vilket par som helst. FI instantsynar med lägstapar och ett färgdrag - fiskigt kan tyckas men oddsen visar till hans fördel (50,1%) då jag inte har en ruter. I alla lägen där du tror att FI endast sitter på som bäst ett par och du själv har träffat par + färgdrag är det alltså rätt att raisa tillbaka på flop, gärna så högt att du "tvingar" FI att antingen ställa allin eller lägga sig. Vad jag själv kunde ha gjort bättre i denna hand är dock att istället för att raisa allin istället raisa till kanske något mellan 92-124 och istället tryckt in resten på turn. Inte alls omöjligt att FI i detta fallet då hade foldat sin nuvarande hand. Jag satte ju dock tyvärr honom på som bäst en K och det var därför jag gjorde ovanstående spel. Citera
PinkMargera Postad 16 Januari , 2009 Författare Rapport Postad 16 Januari , 2009 Efter att ha tiltat sönder SvS klienten på min laptop under senaste sessionen då jag bara skulle testa GT+ kommer jag nu att ta ett litet uppehåll. Jag menar, hur är det ens möjligt att skapa en så värdelös klient, det var ju inte precis som att Svenska Spel var först ut i pokersvängen, till och med MultiPoker hade en skönare klient där man möttes av härliga applåder efter varje vunnen hand. Att det sedan ledde till otroligt mycket mer fiskande var en bieffekt som man kunde stå ut med. Trots en mycket stark session på NL100 där jag på 5 min går en halv BI plus genom väl avvägt muppspel får alltså SvS nu stå åt sidan för grind på Prima, mitt älskade Prima... Lyckligtvis nås vi dock av budet att min gode vän BlueMango från och med idag kommer att ansluta till denna dagbok och tillsammans kommer vi att återuppleva svunna storhetstider. Så kära pokervänner, från och med idag så kommer ni kunna följa hur inte bara Pink, utan nu även Blue äger sönder? Svenska Spel. Citera
Reaperboy Postad 16 Januari , 2009 Rapport Postad 16 Januari , 2009 Skön db! Kommer följas noga. Medrigg finns, dock även motrigg och efter en mycket nogrann analys visar det sig att bord med en udda slutsiffra har en större sannolikhet för motrigg än de med jämna. Slutsatsen blir då att framtiden kräver en mer nogrann tableselecting. Har du ngn uppfattning om huruvida detta är fallet även på 0.5/1? Tableselecting ftw!? Lycka till! Citera
PinkMargera Postad 19 Januari , 2009 Författare Rapport Postad 19 Januari , 2009 Skön db! Kommer följas noga. Har du ngn uppfattning om huruvida detta är fallet även på 0.5/1? Tableselecting ftw!? Lycka till! Jag har inte spelat så mycket på "Anna borden", bara varit inne och slaskat 5-10 min medan jag konfigurerat GT+ och min slutsats efter denna gång var att medriggen fanns på de flesta bord... givetvis krävs en mer nogrann analys men jag förutsätter givetvis att min ovanstående slutsats även gäller på dessa bord... Kul att intresse finns för dagboken, kommer dock inte att lira så mycket på SvS eftersom jag har en så pass bra deal på Prima för tillfället (100+% RB) men tänkte att jag skulle slänga upp en del HHs därifrån istället för att hålla liv här. Dessutom har vi ju BlueMango som i min frånvaro kommer att äga? lite på Svs. Citera
Recommended Posts