HSvensson Postad 1 Januari , 2009 Rapport Postad 1 Januari , 2009 Blev sugen på att starta om min dagbok, skriver presentation osv här sen... Citera
Benny_81 Postad 1 Januari , 2009 Rapport Postad 1 Januari , 2009 Vad är poängen att starta en ny dagbok? Vill man göra en nystart eller ngt är det ju bara att skriva det i sin gamla dagbok och jobba på därifrån. Eller har jag missat ngt? Citera
Ripperkof Postad 1 Januari , 2009 Rapport Postad 1 Januari , 2009 Vad är poängen att starta en ny dagbok? Vill man göra en nystart eller ngt är det ju bara att skriva det i sin gamla dagbok och jobba på därifrån. Eller har jag missat ngt? Nu lugnar du ner dig sörru!! Citera
Benny_81 Postad 1 Januari , 2009 Rapport Postad 1 Januari , 2009 Nu lugnar du ner dig sörru!! Jag är cool och önskar grabben lycka till. Och vill absolut inte håna, raljera eller ngt. Utan det var bara en ärlig, uppriktig fråga Citera
HSvensson Postad 2 Januari , 2009 Författare Rapport Postad 2 Januari , 2009 gl min kära Tack tack Vad är poängen att starta en ny dagbok? Vill man göra en nystart eller ngt är det ju bara att skriva det i sin gamla dagbok och jobba på därifrån. Eller har jag missat ngt? Jaha? Jag tänkte starta ny dagbok varje dag hade jag tänkt, kan man behålla den längre än så? Jag är cool och önskar grabben lycka till. Och vill absolut inte håna, raljera eller ngt. Utan det var bara en ärlig, uppriktig fråga Tack, känns bra att börja om nu när det är nytt år, var väl mest det... Iom att jag var lagom sleden idag efter festandet igår slasklirade ganska kraftigt med bland annat midnattsmötet och en del SnG HU'er på helt fel nivåer. Man kan väl säga att jag avslutade det förra året lite sent Jag börjar alltså "på riktigt" imorgon istället då jag mår lite bättre Jan 1. - Lite info: 18 år, bor hemma, tog studenten i somras och försöker nu leva endast på pokern vilket inte är så svårt när de enda utgifter man har är fester samt mobilabonnemang. Hoppade av universitetet efter en månad för jag kom på att jag inte pallade läsa böcker men planerar att börja igen till hösten. Bor i en by en bit utanför Lund i Skåne. Intressen är poker (ofc), sport och även lite musik. Har lirat trummor över 10 år och spelar nu med ett halvseriöst band en gång i veckan. Favoritlagen är främst Malmö FF (fotboll) och Rögle BK (ishockey). Kommer lite senare med regler och mål för pokern, nu får man väl krypa ner... Citera
elov Postad 2 Januari , 2009 Rapport Postad 2 Januari , 2009 Lycka till . Stöter som sagt på varann fler gånger under det här året vid borden Citera
HSvensson Postad 2 Januari , 2009 Författare Rapport Postad 2 Januari , 2009 Lirade en session innan idag på 2.5h, slutade på €17 trots att jag ett tag låg på €57 Testade en trial till Hold'em Manager men får det inte att funka och är sååå trött på att klydda med sånt. Istället reggade jag mig på en annan site (som jag antagligen inte får nämna här) för att föra sin statistik på, riktigt smidigt! Ska lira NHL09 nu, sen blir det nån timmes lir igen, återkommer med resultatet Citera
cazacu Postad 2 Januari , 2009 Rapport Postad 2 Januari , 2009 var det inte du som efter ett par sidor i din dagbok helt plötsligt krönte dig själv till pokerproffs och gulade allt lika snabbt sen? Citera
HSvensson Postad 3 Januari , 2009 Författare Rapport Postad 3 Januari , 2009 var det inte du som efter ett par sidor i din dagbok helt plötsligt krönte dig själv till pokerproffs och gulade allt lika snabbt sen? Eftersom jag absolut inte tycker om diviga och egoistiska personer tror jag knappast att jag gjort något sådant, men leta du och hitta nåt bevis Citera
HSvensson Postad 3 Januari , 2009 Författare Rapport Postad 3 Januari , 2009 Lirat en till session som tyvärr slutade med €15 Låg nästan hela tiden på plus sen kom motriggen i form av de två händerna nedan, samt en del slarvigt spel: Vad sysslar han med där på 55 ? ***** Hand 1389415229 ***** 0.05/0.10 Texas Hold'em (No Limit ) - den 3 januari 2009 00:32:51 Table TH 936 (Real /Cash Game ) Seat 1: donate_kid (13.11) Seat 2: blufutwice (16.41) Seat 5: akli74 (7.73) Seat 3: Bukefalos (8.55) Seat 4: bluffer27 (9.90) bluffer27 post SB 0.05 akli74 post BB 0.10 ** Deal ** donate_kid [Ah, Kd] blufutwice [N/A, N/A] akli74 [N/A, N/A] Bukefalos [N/A, N/A] bluffer27 [N/A, N/A] *** Bet Round 1 *** donate_kid Raise to 0.40 blufutwice Fold Bukefalos Fold bluffer27 Fold akli74 Raise to 1.30 donate_kid Call 1.30 *** Flop(Board): *** : [Ad, Js, Jh] *** Bet Round 2 *** akli74 Bet 2.65 donate_kid All-in 11.81 akli74 All-in 6.43 *** Turn(Board): *** : [Ad, Js, Jh, 6s] *** River(Board): *** : [Ad, Js, Jh, 6s, 5c] *** Showdown *** : Rake: 0.77 Total Pot: 14.74 donate_kid [Ah, Kd] Two pair aces and jacks Win: 0.00 blufutwice Fold Win: 0.00 akli74 [5s, 5h] Full house Win: 14.74 Bukefalos Fold Win: 0.00 bluffer27 Fold Win: 0.00 Visst, han har inte så mycket, men tror han att han leder på 9 högt på floppen eller? ***** Hand 1389416034 ***** 0.05/0.10 Texas Hold'em (No Limit ) - den 3 januari 2009 00:33:20 Table TH 392 (Real /Cash Game ) Seat 3: donate_kid (12.19) Seat 4: blufutwice (15.04) Seat 5: skajny (7.01) Seat 1: Alfy18 (1.64) Seat 2: Raglul (17.39) donate_kid post SB 0.05 blufutwice post BB 0.10 ** Deal ** donate_kid [Ah, Kc] blufutwice [N/A, N/A] skajny [N/A, N/A] Alfy18 [N/A, N/A] Raglul [N/A, N/A] *** Bet Round 1 *** skajny Fold Alfy18 Call 0.10 Raglul Fold donate_kid Raise to 0.50 blufutwice Fold Alfy18 Call 0.50 *** Flop(Board): *** : [8s, Jc, Ad] *** Bet Round 2 *** donate_kid Bet 0.80 Alfy18 All-in 1.14 donate_kid Call 1.14 *** Turn(Board): *** : [8s, Jc, Ad, 6s] *** River(Board): *** : [8s, Jc, Ad, 6s, 5c] *** Showdown *** : Rake: 0.16 Total Pot: 3.22 donate_kid Fold Win: 0.00 blufutwice Fold Win: 0.00 skajny Fold Win: 0.00 Alfy18 [7c, 9h] Straight to the nine Win: 3.22 Raglul Fold Win: 0.00 Och här en vinst hand, hur spelar jag den här tycker ni? €0.5 raise är typ standard, iaf för mig när jag höjer var och varannan pott med den stackstorleken. ***** Hand 1389262568 ***** 0.05/0.10 Texas Hold'em (No Limit ) - den 2 januari 2009 23:04:50 Table TH 392 (Real /Cash Game ) Seat 3: donate_kid (22.66) Seat 4: blufutwice (9.45) Seat 1: Jute87 (13.67) Seat 2: tomico3 (8.70) Seat 5: botty2 (3.58) blufutwice post SB 0.05 botty2 post BB 0.10 ** Deal ** donate_kid [10c, Kh] blufutwice [N/A, N/A] Jute87 [N/A, N/A] tomico3 [N/A, N/A] botty2 [N/A, N/A] *** Bet Round 1 *** Jute87 Call 0.10 tomico3 Fold donate_kid Raise to 0.50 blufutwice Fold botty2 Call 0.50 Jute87 Call 0.50 *** Flop(Board): *** : [Kd, 6c, 4c] *** Bet Round 2 *** botty2 Check Jute87 Check donate_kid Bet 1.00 botty2 Call 1.00 Jute87 Call 1.00 *** Turn(Board): *** : [Kd, 6c, 4c, 9d] *** Bet Round 3 *** botty2 Check Jute87 Check donate_kid Bet 3.75 botty2 All-in 2.08 Jute87 Call 3.75 *** River(Board): *** : [Kd, 6c, 4c, 9d, 6s] *** Bet Round 4 *** Jute87 Check donate_kid Check *** Showdown *** : Rake: 0.70 Total Pot: 13.43 donate_kid [10c, Kh] Two pair kings and sixes , ten kicker Win: 13.43 blufutwice Fold Win: 0.00 Jute87 [8d, Ac] Pair of sixes Win: 0.00 tomico3 Fold Win: 0.00 botty2 Fold Win: 0.00 Tyck gärna till För övrigt har jag börjat tveka på min strategi lite grann, känns som om man kommer in i nåt sjukt flow och börjar raisa på alla hyffsade händer i alla positioner för att skapa stora potter hela tiden. Måste verkligen skärpa till positionsspelet om jag inte vill vara gul inom en vecka... Får se om det blir nån kort session till eller jag tar tag i det imorgon istället... Citera
HSvensson Postad 3 Januari , 2009 Författare Rapport Postad 3 Januari , 2009 Jan (€) 1. - 2. 31 Börjar inte vidare bra, men äsch! Nya tag imorgon Citera
HSvensson Postad 26 Januari , 2009 Författare Rapport Postad 26 Januari , 2009 Då är man tillbaka här med en dagbok igen då ... Denna gången eftersom jag ska bo i kristianstad en månad då brossan har stuckit till Thailand. Har en del träning och andra mål att följa upp, blir nog mer motiverad om jag skriver här =) På pokerfronten har jag börjat kötta sittar igen på SvS, går rätt bra just nu faktiskt (lirar 50kr's 5 pers). Har plussat ca 2000:- på en vecka (mest på 20 och 30 kr's) och ligger nu på 2187:- i den rullen. Mitt mål är 3000:-, ut med 1000:- till privat och börja köra småturneringar och fortsätta med sittar efter det Ang. träningen ska jag löpa och gymma, springa för att jag ska prova på GBG varvet (idioti) i maj, varför jag gymmar vet jag absolut inte. Skit tråkigt imo. Iaf kör jag efter schemat löp, gym, vila, löp, gym, vila osv. Jag ska också göra nån form av fysisk aktivitet på vilodagen; typ att gå lite eller cykla en runda.. Här är lite mål att klara av på denna månad jag ska bo här: [ ] Ta 1 C-vitamin varje dag [ ] Chippa Wii'et [ ] Träna från schemat (om möjlighet finns) [ ] Klonka i minst 5 turrar (minst 20 x insatsen) [ ] Vinna Stanley Cup på NHL09 med NY Rangers [ ] Ta upp Watford till Premier League på FIFA08 [ ] Gå upp senast kl 10 (förutom dagen efter fest eller sen klonk) [ ] Dammsuga minst en gång [ ] Äta frukost varje dag Kommer säkert en del andra mål framöver... Synd att det är så lite action på SvS sittar såhär dags, var riktigt sugen på lir men men .. Nu måste jag röja i lägenheten ordentligt sen är det en löprunda på typ 6,3 km som står på schemat... Citera
MJ Postad 26 Januari , 2009 Rapport Postad 26 Januari , 2009 Du kan inte skaffa något jobb på halvtid eller så? Måste ju ge mer i timmen än pokern. Boostar upp rullen, arbetserfarenhet och socialt umgänge. Lycka till med pokern! Citera
MJ Postad 26 Januari , 2009 Rapport Postad 26 Januari , 2009 Sedan gäller råden som jag gett tidigare. Var uppmärksam på resultaten (som du givetvis bokför hoppas jag). Spelar du en ny högre nivå och har bra mycket sämre resultat, så kanske det inte bara är otur. The saying is not "poker is not a sprint, it´s the Göteborgsvarvet", utan "poker is not a sprint, it´s a MARATHON". Lycka till även med löpningen! /MJ ( med skryt skryt 2 genomförda Stockholm Marathon) Citera
HSvensson Postad 26 Januari , 2009 Författare Rapport Postad 26 Januari , 2009 Du kan inte skaffa något jobb på halvtid eller så? Måste ju ge mer i timmen än pokern. Boostar upp rullen, arbetserfarenhet och socialt umgänge. Lycka till med pokern! Har inga problem alls med ekonomin, bor ju hemma (förutom denna månaden), vilket innebär att de enda utgifterna jag har i stora drag är fest samt mobilabonnemanget, ingen är särskilt stor... Ligger just nu på 106 kr / h, iofs bara spelat typ en vecka, men har plussat 14 / 18 sessioner och i många av de sessionerna jag plussat i har jag ändå haft en del oflyt, oftast på bubblan så på denna nivån känns det ganska safe faktiskt.. Är bara 18 bast så känner ingen stress med jobb även om det såklart hade varit nice men äsch, soft med pokern, sen börjar man väl plugga eller nåt till hösten Tack Sedan gäller råden som jag gett tidigare. Var uppmärksam på resultaten (som du givetvis bokför hoppas jag). Spelar du en ny högre nivå och har bra mycket sämre resultat, så kanske det inte bara är otur. The saying is not "poker is not a sprint, it´s the Göteborgsvarvet", utan "poker is not a sprint, it´s a MARATHON". Lycka till även med löpningen! /MJ ( med skryt skryt 2 genomförda Stockholm Marathon) Bokför faktiskt inte lika mycket som förut men lägger in resultaten på en site och därifrån har jag lite statistik men kommer nog att hålla mig på 50 eller 100 kr nivån, känns som "säkra pengar" i längden. Min "taktik" är att plussa ihop smått på sittar för att kunna köpa in mig till turneringar och klonka där, har ju en del klonkar på kontot men historien har iofs ingen betydelse nu GG på Sthlm Marathonen! Längsta jag sprungit i ett lopp offentligt är Lunda Loppet på 1mil, men lär ju inte springa så fort / hela tiden på GBG varvet Tack så mycket! Får se hur det går nu första passet i eftermiddag Citera
HSvensson Postad 26 Januari , 2009 Författare Rapport Postad 26 Januari , 2009 Precis ätit lite och lirat en session som slutade på 95 SEK efter en del otiming i potterna och slarvligt spel men får också skylla mig själv lite då jag sätter mig och lirar trots huvudvärk... Måste ändå springa idag så ska vila lite nu innan jag drar ut på springtur Citera
papiPope Postad 26 Januari , 2009 Rapport Postad 26 Januari , 2009 glgl! klonka nu lite och kom en sväng till köpenhamn Btw, du ska inte spela på nån sajt med rb/bonus? Citera
HSvensson Postad 26 Januari , 2009 Författare Rapport Postad 26 Januari , 2009 glgl! klonka nu lite och kom en sväng till köpenhamn Btw, du ska inte spela på nån sajt med rb/bonus? Hehe ..ska försöka Njäee..lättare pengar här imo Citera
MJ Postad 26 Januari , 2009 Rapport Postad 26 Januari , 2009 Då har du en ok timlön ändå. Jag skulle nog ha valt enbart pokern om jag varit i din situation. Även om jag som äldre skulle propsa på det här med jobb. Om timlönen varit mindre skulle jag även som 18-åring förhoppningsvis jobbat en del. Tror det är väldigt viktigt att föra statistik (även om det inte är den som vinner pengarna åt mig). Man får bra återkoppling och kan inte ljuga för sig själv. Den kompis jag snackar mest poker med har cashat åtskilliga miljoner i MTT och spelat regelbundet på NL $3000 back in the days. Ändå är hans pokerspel en hel del ljuga för sig själv, katastofalt money management och leva från klonk till klonk. Nu mår inte hans rulle så bra, men viljan finns fortfarande där att återigen leva på pokern och det skulle han med sin talang lätt kunna göra om han bara gjorde lite justeringar när det gäller hans brister. Slöseri med talang! Du har ju inte riktigt samma problem, men va fan jag slår ändå ett slag till för att föra statistik. Sedan tror jag inte heller riktigt på svs sng. Varför inte BOSS längre? Citera
HSvensson Postad 26 Januari , 2009 Författare Rapport Postad 26 Januari , 2009 Då har du en ok timlön ändå. Jag skulle nog ha valt enbart pokern om jag varit i din situation. Även om jag som äldre skulle propsa på det här med jobb. Om timlönen varit mindre skulle jag även som 18-åring förhoppningsvis jobbat en del. Tror det är väldigt viktigt att föra statistik (även om det inte är den som vinner pengarna åt mig). Man får bra återkoppling och kan inte ljuga för sig själv. Den kompis jag snackar mest poker med har cashat åtskilliga miljoner i MTT och spelat regelbundet på NL $3000 back in the days. Ändå är hans pokerspel en hel del ljuga för sig själv, katastofalt money management och leva från klonk till klonk. Nu mår inte hans rulle så bra, men viljan finns fortfarande där att återigen leva på pokern och det skulle han med sin talang lätt kunna göra om han bara gjorde lite justeringar när det gäller hans brister. Slöseri med talang! Du har ju inte riktigt samma problem, men va fan jag slår ändå ett slag till för att föra statistik. Sedan tror jag inte heller riktigt på svs sng. Varför inte BOSS längre? Ok, jag har hållit as hård statistik med ROI osv osv innan...men jag tycker ändå det räcker just nu med om man plussar eller inte, en graf samt timlön. Ser ganska mycket om kurvan går upp eller ner SvS är BOSS Men antar att du menar RedBet...Blev så jävla förbannad på RedBet ett tag, eftersom jag var så sjukligt motriggad ett bra tag.. Känns också som att alla nybörjare börjar på SvS och då blir det också lättare pengar där Kan tyvärr inte skriva ut siten jag bokför mina resultat på men kan ju pm'a den till dig om du vill. ------------------------------------------ Blev så jävla förbannad; skulle ut och springa men kände lite huvudvärk innan ..så tänkte att det nog blir bättre om jag vilar lite, vaknar efter 1.5h med sjuklig huvudvärk och feber, ROLIG START PÅ TRÄNINGEN !!!! Riktigt tiltad på det, är även stel i nacken vilket inte direkt förbättrar saken direkt. Ringde till morsan och hon sa att jag kunde glömma träning framöver. Hade exakt samma sak för en vecka sen och låg deckad ett dygn så hon ville inte ta några risker med mig Så det blir till att fara till apoteket och skaffa lite medicin sen hem igen och ingen löpning idag Citera
HSvensson Postad 26 Januari , 2009 Författare Rapport Postad 26 Januari , 2009 Såja, nu har jag varit en snabb vända på stan. Ringde morsan då jag hade så fet huvudvärk och hon tyckte jag skulle införskaffa en termometer då det var väldigt viktigt att veta om jag hade feber eller ej.. Ett stort plus till k-stad ! Banken, apoteket och subway låg väldigt nära varandra och inte alls långt ifrån bussen som bara tog max 10 min, gött ! Skönt också att bli av med 3500:- i cash jag hade på mig, satte in på kontot efter apoteket dock och jag pallade inte betala med kort så jag stod där och fifflade med alla sedlarna. Tanten trodde nog inte jag visste att det fanns betalkort nuförtiden Känns bättre nu iaf, har precis lirat en as skön session, kanske därför? 6 sittar, 5 ITM varav vinst i 3 av dem, riktigt riktigt nice! Detta ger +320 SEK! Bästa sessionen sen jag började med sittarna igen. Ska kolla innebandy nu (Umeå - Dalen, 1-1 just nu), har ett bet inne på Dalen men också på Linköping som ligger under 0-1 mot Djurgården som bara öser på numera... Sen blir det tempen, treo och lite mer TV, ciao! Citera
HSvensson Postad 27 Januari , 2009 Författare Rapport Postad 27 Januari , 2009 Blev inget mer lir igår då jag inte rätt dåligt... Idag blev det sen uppgång eftersom jag inte somnade förrän halv fyra inatt. Precis kollat på FCK - MFF (4-1) på internet, lam träningsmatch som vanligt av Malmö, men och andra sidan är Köpenhamn ett mycket bättre lag och har mycket närmre till premiären än MFF, skyller på det Lirade lite samtidigt, slutade på +70 SEK över 40 minuter vilket får anses som godkänt, hade lite oflyt i början men löste ut det och koncentrerade mig extra mycket Håller min timlön på över 100 kr, just nu 109.62:- / h Nu blir det duschen, handling, lite mer lir och annat fix sen ikväll en oerhört viktigt match för Rögle mot Timrå! Citera
HSvensson Postad 27 Januari , 2009 Författare Rapport Postad 27 Januari , 2009 Rögle losar ännu en bortamatch, TUNGT !!! Lirade precis en session över 33 minuter, slutade med -85 SEK, hade ont i huvet hela tiden så det var faktiskt riktigt segt att lira... Ska ta det lite lugnt nu och följa mina bets ikväll sen dra igång en till lite senare Citera
Recommended Posts