Gå till innehåll

donate_kid - Plussa 10k på 50 dagar


HSvensson

Recommended Posts

20.00 Texas Återköp 110:- BUST 26/97

20.30 Sverigerankingen 250:- Paus, 1/208

20.35 $2000 GTD $11 32/57, 10 ITM

21.00 Texas 110:- Lite över startstack

21.30 $8000 NL $11 Började precis

 

EDIT: SUCK! Losade precis STOR pott i satten, en idiot som köpt in och ställt hela tiden, jag synar med TT, han har A2s och får in en RR färg, moooghhhett?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 430
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

20.00 Texas Återköp 110:- BUST 26/97

20.30 Sverigerankingen 250:- Tappade precis stor pott på riktigt mkt slarv! :( 35/149

20.35 $2000 GTD $11 6/37, 10 ITM

21.00 Texas 110:- BUST (losade halva stacken med QQ mot 78s på Q9X med alla klöver..ställde sen på chans KJ)

21.30 $8000 NL $11 Startstack typ

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20.00 Texas Återköp 110:- BUST 26/97

20.30 Sverigerankingen 250:- Tappade precis stor pott på riktigt mkt slarv! :( 35/149

20.35 $2000 GTD $11 6/37, 10 ITM

21.00 Texas 110:- BUST (losade halva stacken med QQ mot 78s på Q9X med alla klöver..ställde sen på chans KJ)

21.30 $8000 NL $11 Startstack typ

 

Jobba nu ! Upp med koncentrationen nu. Railar dig nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jobba nu ! Upp med koncentrationen nu. Railar dig nu.

 

Tack!

 

Känns riktigt drygt i SR just nu, kortkall som få och får inget gratis. Har halkat ner under medel nu också men det är bara att jobba på, kan folda ett tag till...

 

I kvalet är det bara 25 pers kvar och jag ligger just nu på en ITM plats så det ser väl rätt bra ut där ändå...

 

EDIT: Gjorde en sjuk lott nu i kvalet, ligger 4 / 23

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack!

 

Känns riktigt drygt i SR just nu, kortkall som få och får inget gratis. Har halkat ner under medel nu också men det är bara att jobba på, kan folda ett tag till...

 

I kvalet är det bara 25 pers kvar och jag ligger just nu på en ITM plats så det ser väl rätt bra ut där ändå...

 

Det e ra donate ! Det vänder snart i sverigerankingen ska du c ! :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HEJ MOTRIGG !!!

 

1. Tappar halva stacken i SR, 3 outare på turn när vi är all-in på flop.

2. Tappar halva stacken i kvalet, synar en all-in med AK, han har QQ som får stå

3. Tappar ännu mer i kvalet när jag ställer handen efter med AQs, får syn av 77 som får stå...

4. Dubblar ändå upp men har skit lite i kvalet, all-in eller fold som gäller där..

5. Paus i SR, sjukt kortkall denna timmen. Ligger 53/99, måste verkligen ha en bättre timme den som kommer, annars är det kört :(

 

I den andra turren på RedKings går det så sjukt segt, får inga bra kort alls och har typ startstack fortfarande :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så jäääävla sjukt...kvalet...

 

Är 19 spelare kvar, 10 ITM, jag har 10BB, en all-in jag synar på 66..han har T9s och rivrar in en nia...skoj?

 

Åkte handen efter AT mot 33, varför kan aldrig jag träffa med överkort?!

 

Sjukt lack på den turren när jag låg så jävla bra till ...ahhhhhrrhrr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HEJ MOTRIGG !!!

 

1. Tappar halva stacken i SR, 3 outare på turn när vi är all-in på flop.

2. Tappar halva stacken i kvalet, synar en all-in med AK, han har QQ som får stå

3. Tappar ännu mer i kvalet när jag ställer handen efter med AQs, får syn av 77 som får stå...

4. Dubblar ändå upp men har skit lite i kvalet, all-in eller fold som gäller där..

5. Paus i SR, sjukt kortkall denna timmen. Ligger 53/99, måste verkligen ha en bättre timme den som kommer, annars är det kört :(

 

I den andra turren på RedKings går det så sjukt segt, får inga bra kort alls och har typ startstack fortfarande :-(

 

Håll tålamodet uppe bara. Kan vända snabbt i poker 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra Spelat ! Tråkigt med såna händer. Han/Hon hade nog inte släppt även om du beta. . . SVS i ett nötskal . . .;-)

 

bara det att spela den handen från den positionen samt syna en höjning med den är ju sjukt dåligt ..

 

Funderade på att ställa på flop men varför? hade toptvå, på turn har jag toptvå med nötfärgdrag ...

 

20.00 Texas Återköp 110:- BUST

20.30 Sverigerankingen 250:- BUST

20.35 $2000 GTD $11 BUST

21.00 Texas 110:- BUST

21.30 $8000 NL $11 BUST

 

Lirade bra poker i alla utom den sista då jag fan tror nån skojjade med mig, satt i 1.5h och fick inte en enda spelbar hand, till sist blir jag all-in med KJ mot 66 och drar ofc dött..

 

Nära i Återköp och väldigt nära i kvalet. Tung tung turneringskväll som istället slutar på back typ 500 sek kunde slutade ett antal tusen plus men men ...

 

Är för trött och tiltad för att lira just nu, bäst jag avvaktar lite med det ..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bara det att spela den handen från den positionen samt syna en höjning med den är ju sjukt dåligt ..

 

Funderade på att ställa på flop men varför? hade toptvå, på turn har jag toptvå med nötfärgdrag ...

 

20.00 Texas Återköp 110:- BUST

20.30 Sverigerankingen 250:- BUST

20.35 $2000 GTD $11 BUST

21.00 Texas 110:- BUST

21.30 $8000 NL $11 BUST

 

Lirade bra poker i alla utom den sista då jag fan tror nån skojjade med mig, satt i 1.5h och fick inte en enda spelbar hand, till sist blir jag all-in med KJ mot 66 och drar ofc dött..

 

Nära i Återköp och väldigt nära i kvalet. Tung tung turneringskväll som istället slutar på back typ 500 sek kunde slutade ett antal tusen plus men men ...

 

Är för trött och tiltad för att lira just nu, bäst jag avvaktar lite med det ..

 

Jo gör det . . . Bra lirat iaf !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag säger bara FUCK RedKings och FUCK Fortune!

 

Det gick bara inte att lira sittar på RedKings, för snabb klient för att lira många bord och det var bara äckligt ...satte mig och lirade HU'er istället igårkväll, gick inte så bra...

 

Skulle ta igen det idag, sätter mig i en rätt stor SnG HU, leder med 2000 mot 1000, då ringer mor. Jag blir sjukt koncentrerad och losar ner till ett underläge och sen vinner han när blindsen ökar och äter upp mig i princip..

 

Har lite kvar på kontot och testar lyckan i HU CG istället, totalt äger min motståndare där, till sist tycker han det är lämpligt att ställa med 3/4 av hans stack kvar, han synar dirr på AT, han visar T9. River 9 såklart...

 

Sen ställer vi igen, iofs jag på skit men då har han hittat AA, oväntat?

 

På Fortune blev det bara en session pga deras support och svåra bonus.

 

Tacka vet jag Svenska Spel och RedBet !

 

Har tappat tramsigt mycket cash den senaste tiden och måste verkligen grovjobba igen det, inget jävla skottande och tramsa längre! Grovjobb som gäller till 100%

 

Tungt när man lirar turneringar en hel kväll, det kan sluta med back 1000, eller plus typ 10 000 och med denna rullen jag har nu (som typ inte är nån rulle) går det inte att hålla på så länge. Framförallt inte när jag har den oflyt jag har just nu, helt siiiiick!!

 

Min strategi:

1. Jobba upp SvS kontot till 3000:- hur jag vill

2. Sätta in €100 på RedBet

3. Börja på €5 SH sittar på RedBet och gå uppåt, börjar ju med 20 inköp men kör med 40 sen.

4. Samtidigt lira MTT's på SvS och hoppas på att jag klonkar i nån innan jag är gul :oops:

 

Kommer inte att sätta upp nån "deadline" när jag måste vara uppe i 3000:-, inga genvägar som innan längre utan jag ska bara dit !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tips: Du måste ha något spel där du helt säkert är vinnande. Det enda sättet att veta det helt säker är genom statistik på spelandet. Förklaringar som "jag är vinnade, men motriggad" håller helt enkelt inte. Vad anser du själv? Vilka spel, nivåer är du med säkerhet vinnande på? Det är ju med de spelen som du får bygga rulle på.

 

Edit: Såg stategin nu och den ser bra ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tips: Du måste ha något spel där du helt säkert är vinnande. Det enda sättet att veta det helt säker är genom statistik på spelandet. Förklaringar som "jag är vinnade, men motriggad" håller helt enkelt inte. Vad anser du själv? Vilka spel, nivåer är du med säkerhet vinnande på? Det är ju med de spelen som du får bygga rulle på.

 

Edit: Såg stategin nu och den ser bra ut.

 

Cashgame går inte, svårt att säga att man är vinnande i MTT's för det är så svårt att bygga rulle på. Annars är det 5 pers sittar jag är mest vinnande på, men MTT's jag tjänat mest cash på.

 

På Boss kör du 10-manna 3 min, 5min eller 8 min perioder?

 

5 manna, 8 och 5 min.

 

hur mkt är "tramsigt mkt pengar" som du förlorat?

 

Vill jag inte ens räkna ut just nu...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Korkad som jag är lirade ja cashgame, stannade dock bara 10 - 15 minuter, sen hade jag backat typ 200 sek ..bra jobbat Henrik!

 

Drog igång sit & go lir och det slutade med 240:- plus till sist, alltid nåt..lol

 

körde 20, 50 och 100 kronors 5pers sittar och 20 kr skippar jag, för mycket energi och tid som går åt till dem och man blir så förbannad när man blir utdragen av alla fiskar där.

 

Blir 50 och 100 kr sittar framöver, tror faktiskt jag plussar mer på 100 kr men det är ju större risker med dem och med tanke på hur stor rulle jag har just nu vet jag inte riktigt ...

 

Säga vad man vill man flyt har jag iaf inte, galet oflyt just nu...losar AA ai pre mot 88 osv osv, motflytet vill verkligen aldrig släppa! :(

 

Men bara att jobba på, ska inte whaina för mycket. Har ju iaf hälsan med mig nåt sånär iaf ..

 

Blir mycket mer lir ikväll !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cyklade till MAX och käkade och hem igen, sen på det igen!

 

Vanligtvis brukar jag lira 6- 8 bord samtidigt men nu tänkte jag köra endast 4 st och se om det blev bättre och ja!

 

Körde två 100 kr's (1 och 1) och två 50 kr's (2 och 2) helt ok :)

 

Så hädanefter kör jag nog bara 4 bord och kanske nån turre bredvid. Känns som man har mycket mer kontroll på stackarna så man inte sitter med 8 bord och helt plötsligt är man short på alla bord utan att ha märkt det innan..

 

Chilla sen lira igen några sittar och köra så hela kvällen, bara 903 kr ifrån målet nu ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cyklade till MAX och käkade och hem igen, sen på det igen!

 

Vanligtvis brukar jag lira 6- 8 bord samtidigt men nu tänkte jag köra endast 4 st och se om det blev bättre och ja!

 

Körde två 100 kr's (1 och 1) och två 50 kr's (2 och 2) helt ok :)

 

Så hädanefter kör jag nog bara 4 bord och kanske nån turre bredvid. Känns som man har mycket mer kontroll på stackarna så man inte sitter med 8 bord och helt plötsligt är man short på alla bord utan att ha märkt det innan..

 

Chilla sen lira igen några sittar och köra så hela kvällen, bara 903 kr ifrån målet nu ;)

 

 

Jag har aldrig varit någon extrem multitablegrinder. Kör själv mot 4bord som mest, men 3 är väl vanligt, så man kan chilla lite ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har aldrig varit någon extrem multitablegrinder. Kör själv mot 4bord som mest, men 3 är väl vanligt, så man kan chilla lite ;)

 

Precis ...har kommit på mig själv, innan har jag kört så många för det skulle vara "effektivt" - Bullshit !

 

Man blir sämre på varje bord, otrevlig och asocial på msn och måste stressa som fan = ställer på skit för man inte har tid att fundera: "455 kvar och A5...ehh ehh ehh ...??!! ALL-IN !!!"

 

Chilla är viktigt! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...