Gå till innehåll

Plasten kring Gurka


njdeg2

Recommended Posts

Jag har ett litet problem när jag har gurka i min sallad.

 

Plasten runt gurkan är sjukt jobbig att få av. Jag har utvecklat två tekniker.

 

1. Skär av ena änden på gurkan. Lägg ett litet snitt längs med gurkan så långt du vill ha. Nu är plasten lätt att få av. Problemet är att det långa snittet i gurkan är sjukt osnyggt att titta på, och någonting som jag verkligen inte kan leva med. Därför har jag utvecklat teknik två.

 

2. Skär av ena änden på gurkan (som i tekniken ovan). Greppa med nageln plasten och slit och dra som en dåre. Det är ungefär som att trä på en sjukt tajt kondom (fast lite pilligare). Detta är dock fysiskt utmattande, och kan ta upp till typ 15 sekunder, om plasten är mjuk eller på dåligt humör.

 

Min fråga är om det finns något annat smart sätt att dra av plasten? Finns det ekologiska gurkor med ätbar plast att köpa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller så sticker du in en kniv mellan gurkan och plasten? Brukar vara enklast att skära av endast 2-3 cm av gurkan då det i änden ofta bildas en liten glipa mellan just plasten och gurkan.

 

Jag brukar skära av så stor bit jag behöver och sedan klyva den ståendes på mitten. Då åker plasten med och du slipper oestetiska snitt. Dock får du leva med att du får två halvor av gurkan. Men vem fan kör med hela skivor?

Usch fy fan, ju mer jag tänker på det desto argare blir jag. Om man är så anal att man tvunget måste ha hela skivor så förtjänar man inga grönsaker!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Teknik TRE eftersom plast är brännbart och gurka består utav mesta dels vatten så brukar jag köra tändaren på plasten, på så sätt börjar plasten droppa av från gurkan och gurkan börjar ju aldrig brinna pga allt vatten den har.

 

Kan ta upp mot 5 minuter men inga fula jack eller något.

 

Går snabbare med gasolbrännare IMO. Ibland om man har lite bråttom i köket o inte har tillgång till så kan man ta fram hårspay o tändare o brassa på en halv minut eller så. I nödfall om allt annat inte fungerar så kan man slänga in den i pannan en halvtimme det brukar smälta den mesta envisa plast.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åh för helvete! Trigga mig inte i den här tråden nu! Jag måste börja med TF. Ett fumligt avslitande av plasten utan eftertanke. OSTHYVEL?! Dra mig på en liten vagn alltså...

Ser du hur det här är korrelerar med ditt övriga liv? Du vill egentligen inte ha gurka, ändå rycker och sliter du. Sedan använder du fel verktyg för att sätta pricken över i på hemskheten.

Det passar perfekt in. Du ville egentligen inte ha barn men du kunde inte ge fan i teh sex. Rycka och slita. Sen när oturen är över dig så ska du tvunget försvara alltihop med fel verktyg.

 

Jennez, jag har tappat all respekt för dig om du inte inser det vackra med hela skivor. Jag hoppas du blev genuint upprörd.

 

Folk får äta hur mycket hela skivor de vill men om de blir så knas på det att de inte tål ett jack eller kan hitta en vettig lösning för att göra det så borde de skjutas. Nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Folk får äta hur mycket hela skivor de vill men om de blir så knas på det att de inte tål ett jack eller kan hitta en vettig lösning för att göra det så borde de skjutas. Nu.

 

Uppenbarligen så kan det inte vara så jävla lätt eftersom de bästa förslagen är att citat "runka av plasten" eller elda gurkfan. Tack så jävla mycket.

 

Och är det så satans svårt att förstå att man inte vill ha massa jävla jack i gurkan. Det är för fan inte Micke Tornving jag vill käka, utan en fin och len gurka. Du är bergis en sån där motbjudande människa som gräver hål i Bregottpaketen och skapar puckelpist i osten. Fy fan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppenbarligen så kan det inte vara så jävla lätt eftersom de bästa förslagen är att citat "runka av plasten" eller elda gurkfan. Tack så jävla mycket.

 

Och är det så satans svårt att förstå att man inte vill ha massa jävla jack i gurkan. Det är för fan inte Micke Tornving jag vill käka, utan en fin och len gurka. Du är bergis en sån där motbjudande människa som gräver hål i Bregottpaketen och skapar puckelpist i osten. Fy fan.

  1. Kapa ena änden på gurkan
  2. Rulla upp plasten så pass att du kan nypa tag i gurkan med fingrarna
  3. Placera den platta änden mot en stol
  4. Sätt dig på gurkan
  5. Knip
  6. Se till att ha ett fast grepp med fingrarna längst ned på gurkan
  7. Lyft dig från gurkan

 

Voila, plasten borta!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppenbarligen så kan det inte vara så jävla lätt eftersom de bästa förslagen är att citat "runka av plasten" eller elda gurkfan. Tack så jävla mycket.

 

Eh, blir man analfabet av att äta hela gurkskivor? Kapa av toppen och stick in kniven mellan plasten och gurkan. Hur du går vidare sedan kan du lista ut själv. Hoppas jag. :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men vilka gurk-fiskar ni är!

 

Så gott som samtliga presenterade metoder har en sak gemensamt. Nämligen att skära bort ena änden på gurkan. Detta är förståss helt onödigt. I stället så placerar ni kniven på toppen av gurkan ungefär som om ni skulle klyva gurkan på mitten. Skär gurkan på mitten ungefär lika långt som ni skulle ha skurit i dom tidigare metoderna. Då blir det två flikar av plasten och ...........

 

Amatörer! 8-)

 

/#LOUDmouth#

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...