Gå till innehåll

77 i satellit, i gigantpott


gdaily

Recommended Posts

Jag brukar ha koll på satellittaktik, men här fick jag ta mig en rejäl funderare. Tyvärr fattar jag inte hur man lockar ut HH, så den blir lite ungefärlig.

 

Priser:

1: $12.000-paket till EPT

2: $600

3: $320

4: $250

 

Ungefär 40 av startfältets 65 spelare är inkvalade i $33 eller $11 (eller $5) subsatelliter, så $600 kan vara mycket för dessa.

 

Fem spelare kvar, vi är på big blind.

 

Blindar är 300-600 utan ante. Det är ganska snart 400-800 med ante.

 

UTG går all in med 5bb (runt 3000). Han har spelat extremt tight. Fransman?

 

UTG+1 funderar länge, går sedan all-in med cirka 50 bb (runt 28-30k). Han är en idiot som har gått all-in på starka ess hela tiden. Har ett nick med tydlig nazistkoppling. Kommer från sydamerika och har pratat knagglig engelska och portugisiska i chatten.

 

Knappen lägger sig såklart (7 bb). Spelat mycket tight, fransman.

 

Small blind lägger sig (15 bb), bordets enda riktigt bra motståndare.

 

Så är det vi. Vi har kanonhanden 7:s: 7:h:. En superenkel läggning antar jag?

Vi har 90 bb (!) i stacken. Vi har haft både tur och otur på vägen, bla köpt ut när vi legat under med 66 mot AA men förlorat mot bakdörrsutdrag tidigare. Motståndarna kommer nog dock bara ihåg vår tur. I vår profil är vi en 25-årig kvinna som pratar vietnamesiska och bor i Vatikanstaten.

 

Så, syn eller fold? Och varför såklart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 53
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Du beskriver honom som en idiot och då kan du ju räkna med att du får fler och bättre chanser. Finns ingen anledning att syna med 77 när ni är så djupa.

 

Tvärtom imo, eftersom han är idiot så synar vi. Mot kompetent fi foldar vi.

Alltså, jag gillar syn eftersom vi borde ligga tillräckligt bra till mot hans range.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tvärtom imo, eftersom han är idiot så synar vi. Mot kompetent fi foldar vi.

Alltså, jag gillar syn eftersom vi borde ligga tillräckligt bra till mot hans range.

 

Vilken range har han enligt dig? Mot starka ess som han visat tidigare så är det ju en slantsingling. Men det kanske är rätt i och med att det är en satellit med ett pris och att gdaily har en stor stack, han är fortfarande kvar efteråt med 40-50ggr bb.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fold

 

knappt värt att spela om mainpotten:

15% 32.37% 187,427 14,186

10% 38.13% 221,641 14,847

77 29.50% 174,899 4,786

 

och sidopotten gör inget bättre

77 41.90% 538,951,836 15,438,780

10% 58.10% 750,385,032

 

eftersom du postade handen gissar jag att det är en syn, de visade upp 22 och A9o.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror att heltok har fel på procenten, snarare UTG som är 10% och UTG+1 som är 15% spelaren. UTG visste i alla fall inte vad aggressivitet var, att han har en bra hand är utan tvekan.

 

UTG går all in med 5bb (runt 3000). Han har spelat extremt tight. Fransman?

 

 

Fransmän brukar aldrig ha bra händer, men dom brukar dra ut däremot.

 

Nee men fold känns bäst här, att UTG+1 vill isolera sig mot fisken och riskerar hela sin stack för endast 5bb tänder varningsklockor hos mig. Rent spotant känns det som PP, men det blir för dyrt för dig att chansa och hoppas på att han har pp under 77, i bästa fall så får du nog se 2 överkort.

 

Men visst, gillar du ruset så syna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min spontana reaktion är ungefär som fhaugens.

 

UTG är närmast obetydlig, och idioten som stoppar in kan ju inte göra det hur vilt som helst. En snabb skattning säger att det finns 5 lägre par och 7 högre par än vårt. Samt att vi är knapp favorit mot alla komber med två överkort.

 

Om han nu är ute på en riktigt bred cykel så kan vi således knappast leda särskilt klart. Och om vi nu kan utesluta jättehänderna med viss sannolikhet, så nog kan vi antingen utesluta vissa jättelåga par, eller tvingas inkludera en masssa annat högt jox?

 

Jag menar, så här i Stoveland (dvs sånt vi kan göra efter handen väl spelats) så ser jag att vi har ca 58% mot en range på top 50%, sans QQ+.

 

Det låter som sådant önsketänk i mina öron.

 

Visst, vi behöver inga 58%, men visst övertag vill vi ha i en väldigt gynnsam situation som uppstår ytterst sällan. I Olas fall max två gånger i veckan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag ger min skattning på händer?

 

UTG: 22+, AK, AQ och AJ (ja, han har spelat så uselt)

UTG+1: AK, AQ, AJ, AT, A9 (det är enda händerna vi sett honom gå all-in med, och vi har suttit på hans bord hela tiden, och han har spelat så hela tiden - "le big ace = le all-in"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men kan man anta att någon är så selektivt retarderad då? Jag menar, alla idioter spazzar ju ur ibland och vill isostoppa med 33 eller Q9 eller vad som helst.

 

Kan du verkligen vara säker på att han aldrig spelar överpar så här?

 

Om vi vet att det där är händerna han kan sitta på, UTG skiter jag fortfarande i, så måste det ju vara syn. Men jag tycker inte det är nån toksyn.

 

Som sagt, vi har ett stort övertag i en ovanlig situation här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror väldigt få pushar så brett att vi får 50/50. Men om vi vet att vi har det så är det syn ja.

 

Kanske man kan kräva ännu lägre. Man kanske kan tillåta sig att släppa iväg killen om det är en tomte och man tror att man har tillräcklig edge mot honom? Risk/reward att i princip vara klar vinnare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tackar btw för alla kommentarer. Ungefär alla argument som ni har kommit med for igenom min lilla hjärna, och studsade fram och tillbaks i skallen, medan klockan räknade ner.

 

Vinner jag hela potten = jag vinner satelliten till 95% (90% chipEV men jag har större chans än så

 

Vinner jag bara sidopotten = samma sak (nästan bättre faktiskt, jag kommer kunna stjäla ner den enda duktiga spelaren då)

 

Förlorar jag potten så ger jag mig själv 35-40% vinstchans

 

Lägger jag mig så ger jag mig själv 65% vinstchans

 

 

Höftade sannolikheter såklart

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag ger min skattning på händer?

 

UTG: 22+, AK, AQ och AJ (ja, han har spelat så uselt)

UTG+1: AK, AQ, AJ, AT, A9 (det är enda händerna vi sett honom gå all-in med, och vi har suttit på hans bord hela tiden, och han har spelat så hela tiden - "le big ace = le all-in"

 

så kul med alla livespelare som tror de kan sätta ranger så bra efter några enstaka händer till showdown i lägen som itne alls påminner om läget i frågan.

 

15bb potten:

22-AA,AJ-AK 33.53% 191,791 19,420

AK-A9 30.63% 175,640 16,839

77 35.84% 213,149 4,433

 

45bb potten:

77 54.39% 445,490,148 3,071,328

AK-A9 45.61% 373,344,444 3,071,328

 

visst vi har overlay på typ 2-3bb. men en lite felskattning av ranger så vips är det EV-.

 

 

EDIT: nevermind.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har jag svårt att tänka mig. För vem är 600 dollar mkt i förhållande till 12.000 dollar?

 

För de allra flesta hobbylirare så är paketet knappast värt $12k. Det är bara ytterligare en lottobong. Samt en upplevelse, så klart. Men det finns nog de som inte värderar paketet till ens nära hälften av det tänkta värdet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vinner jag hela potten = jag vinner satelliten till 95% (90% chipEV men jag har större chans än så

 

wow, sjuk edge. kanske du ska använda samma edge när du räknar ut vinstchansen vid fold. du känner inte att du försöker hitta matte för att rationalisera din känsla istället för att använda matte för att förbättra din känsla?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...