Gå till innehåll

FLT - 44 i SB


Bjorn_

Recommended Posts

Crypto $1/2 Hold'em (2 handed)

Knappen är en bluffglad maniac. I övrigt inga reads. Många har precis satt sig vid bordet.

 

UTG & MP2 postar BB ur position

Preflop: Hero is SB with 4 :spade: 4 :club:

UTG checks, MP1 folds, MP2 checks, CO folds, button calls, Hero calls, BB checks

 

En ganska uppenbar call tycker jag.

 

Flop: 5 :club: 9 :club: T :club: (5 SB) (5 players)

Hero checks, BB checks, UTG checks, MP2 checks, Button bets, Hero raises, BB calls, UTG folds, MP2 folds, Button folds.

 

Underpar samt ett extremt svagt enkortsfärgdrag är ju inte mycket att hurra för. Checkar med avsikt att lägga mig om någon av BB, UTG eller MP2 betar men raisa om det checkas till knappen och han betar.

 

Är till 99% säker på att knappen betar på "any 2 cards" i det läget dvs jag slår en hel del av hans händer samtidigt som övriga spelare drar sig för att syna två bets kallt. Tyvär så misslyckas planen genom att BB faktiskt gör just det.

 

Turn: 9 :heart: (5 BB) (2 players)

Hero bets, BB calls

 

Har svårt att se att jag är före här men tar en rövare och försöker semibluffa till mig potten genom att representera tre nior. Blir inte raisad vilket tyder på att han åtminstonde är tveksam till sin hand.

 

River: Q :club: (7 BB) (2 players)

Hero bets, BB calls

 

Här resonerar jag så att om jag checkar så kommer han beta alla händer som slår mig men också tillräckligt många jag slår för att jag skall bli tvungen att syna i en så pass hyffsad pott. Däremot kommer han få möjlighet att checka en del förlusthänder han hade betalat av med om jag betat.

 

Efterssom han visat en hel del tvekan tidigare i handen så utgår jag också ifrån att han bara höjer med en stark färg eller bättre och då kan jag ju lugnt lägga mig.

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Preflop är ju call helt rätt. Däremot hade jag nog också lagt mig på floppen. Även om button kanske kan betta på "any 2" så finns det ju så mycket han kan vinna med om han nu inte är långt framför dig. Din enda chans är ju att han totalbluffar och lägger sig mot din höjning. Detta kan ju vara ett helt ok move mot kanske 1 eller 2 spelare i vissa fall men här är det 4 spelare med på floppen. Jag hade gjort som gyre och slängt mig för att dunka på i någon annan flop.

 

Nu fick du ju nästan det bästa utfallet med att alla andra la sig förutom button. Din bet på turn är fortfarande ganska knepig eftersom button synade förra, vad sätter du honom på för att han ska lägga sig? River är det nog bara att check-folda på eftersom jag inte ser hur du kan vinna denna handen. Det är alltid lite lurigt men man behöver inte sätta sig i denna sits när man foldar på floppen ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade lagt mig på floppen. Det är en ganska liten pott som jag inte hade tyckt det varit värt att bråka om med dina svaga hand. Sen om det är helt rätt är en annan sak.

Det är odds på 6:1 på floppen, om knappen verkligen betar any-two så ser jag inte hur man kan lägga sig där. Problemet blir ju om han bara betar par eller färgdrag, då ligger man plötsligt rätt mycket risigare till. Då beror det ju mycket på om man kan få honom att lägga ett par eller lite bättre färgdrag, vilket man ofta kan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade lagt mig på floppen. Det är en ganska liten pott som jag inte hade tyckt det varit värt att bråka om med dina svaga hand. Sen om det är helt rätt är en annan sak.

Det är odds på 6:1 på floppen, om knappen verkligen betar any-two så ser jag inte hur man kan lägga sig där. Problemet blir ju om han bara betar par eller färgdrag, då ligger man plötsligt rätt mycket risigare till. Då beror det ju mycket på om man kan få honom att lägga ett par eller lite bättre färgdrag, vilket man ofta kan.

 

Man får inte glömma de 3 som checka, skulle tro att det 1 på 5 att alla lägger sig öven om det är tvåbettat på denna nivån, och får du en check-syn mot dig med 44 på den bräden har man inget kul beslut på turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu fick du ju nästan det bästa utfallet med att alla andra la sig förutom button.

 

Knappen lägger sig ju för min reraise, det är ju BB som synar två kallt som är kvar. Att knappen också väljer att lägga sig i ett läge där han får 10 till 1 i odds och kan stänga betandet är ju också en ganska stark indikation på att han inte hade något utan bara tog en rövare.

 

Din bet på turn är fortfarande ganska knepig eftersom button synade förra, vad sätter du honom på för att han ska lägga sig?

 

Hade det varit knappen som är loose-aggresive hade jag inte betat ut. Han kommer definitivt inte folda här. BB skulle däremot kunna lägga en hand som JT, 88 eller liknande om han tror han är uppe mot tripps eller färg.

 

River är det nog bara att check-folda på eftersom jag inte ser hur du kan vinna denna handen.

 

Du inser att jag har en färg på rivern här? Visserligen en riktig skräpfärg men nog finns det minst de 12-15% sämre händer han betar som krävs för att man skall syna ned?

 

Det är mycket möjligt att mina beslut på både flop och turn är helt åt skogen, de är ju definitivt inte ABC-poker.

 

Är dock relativt övertygad om att man skall antingen syna eller beta på rivern pga potens storlek.

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Här resonerar jag så att om jag checkar så kommer han beta alla händer som slår mig men också tillräckligt många jag slår för att jag skall bli tvungen att syna i en så pass hyffsad pott. Däremot kommer han få möjlighet att checka en del förlusthänder han hade betalat av med om jag betat.

 

Efterssom han visat en hel del tvekan tidigare i handen så utgår jag också ifrån att han bara höjer med en stark färg eller bättre och då kan jag ju lugnt lägga mig.

 

/Bjorn

 

Är ju ett uppenbart bluffläge om han re-raisar dig här. Ser knappast hur du lägga ner en färg här i en såpass stor pott, när det bara kostar dig ytterligare ett BB att syna ner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade det varit galningen (han som ursprungligen betade på floppen) så hade jag check-synat. Bedömde dock att den här killen inte var kapabel till en bluffhöjning på rivern. Tror man att fi är det blir självklart en check-syn mycket mera attraktiv.

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...