Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Du tänker ju helt fel...

Om du nu har edge mot alla andra så kommer du få ännu mer edge desto större din stack blir...

Varför tänker så jäkla många så som du?

Tror det är för att dom inte inser hur liten edge dom igentligen har (nu pratar jag om vinnande spelare).

Dom vill inte ta ett coinflipp med döda pengar i potten, dom tar heller en 60/40 senare.

Ps, nu pratar jag inte om handen i frågan utan rent generelt.

Postad
Jag snapsynar här faktiskt. Hans range är absolut inte så smal som du påstår imo jag opr-ade killen och han verkar dels inte särskilt duktig mtp på att han lirar $0.1 mtts ena dagen och $109 dagen efter. Kanske dumt att ta beslut baserat på detta men i mina ögon är han ingen seriös spelare och det leder till att han inte har en så "tight" range. Fisk som precis förlorat en stor pott kan lätt squeeza typ KJ+, AJ+, 22+ här vilket gör det till ezz call imo. Egentligen tycker jag att det är nobrainer-syn.

Nobrainer är att alla broadway + PP är en bredare range än den du just tog upp ;-)

Varför förutsätter du att Fi i vår hand är fisk? Motivera!

Postad
Nobrainer är att alla broadway + PP är en bredare range än den du just tog upp ;-)

Varför förutsätter du att Fi i vår hand är fisk? Motivera!

Du skrev innan att hans range var AQ/AK o pps, alltså är rangen jag satte upp rätt mkt bredare. Min motivering till att han är fisk är att han enligt opr spelat en hel del turneringar med inköp <$1. Han kan vara en extremt bra spelare som vill träna disciplin eller gör en Ferguson, men jag utgår från att han inte riktigt vet vad han sysslar med i det här sammanhanget.

EDIT: var nog inte du som skrev det när jag kikar tbx

Postad
Äh, vafan.... här är en kille som förklarar det 100 ggr bättre än jag.

http://www.azstarnet.com/sn/byauthor/259875

hmm tycker inte artikeln var så bra, ganska basic ju.

Att han använder 66 som exempel är ju bara dumt, vadå rekomenderar han att man ska syna med 66 och sen spela ut på floppen så att man inte riskerar o möta en högre pp pre flopp?

Men AK så är du bara rädd för AA och KK, men även mot KK ligger du helt okej till, jämfört med dom gångerna du kommer ha fi dominerad.

Postad
hmm tycker inte artikeln var så bra, ganska basic ju.

Att han använder 66 som exempel är ju bara dumt, vadå rekomenderar han att man ska syna med 66 och sen spela ut på floppen så att man inte riskerar o möta en högre pp pre flopp?

Men AK så är du bara rädd för AA och KK, men även mot KK ligger du helt okej till, jämfört med dom gångerna du kommer ha fi dominerad.

Well, det var den första artikeln jag hittade på google. 66 exempelt håller jag med om att det är korkat. Men det är förvånansvärt ofta folk pushar med den handen som att det står +EV skrivet med stora lysande neonbokstäver över båda korten. Jag hittade två sådana kort tidigare idag 8-)

Principen var ju inte att vika 100% vid 100% av tillfällena, utan att om man har fel, så är det inte lika ödesdigert post flop som pre flop så därför undviker vissa pro coinflip situationer pre flop så gott det går. Med 50BB i stacken är det den strategin jag försöker följa.

AK bör ju vara rädda mot alla PP då det är -EV att syna. Men visst inte sån dog som mot AA KK eller åt andra hållet sån favorit mot any broadway.

Jag tycker detta utdrag från artikeln summerar ganska bra mitt ställningstagande.

"Professionals, on the other hand, dread the idea of shoving all their chips into the pot in coin-flip situations. Once they push their chips in, they understand that skill is no longer a factor. Instead, they're simply at the mercy of Lady Luck.

That's why pros wait to take their chances with coin flips until after the flop.

It's often said that to win a poker tournament, you have to win your fair share of coin flips. That's true. But it's not often mentioned that you can choose when to do your gambling. You'll be much safer to delay moving all-in until after the flop, especially if you hit a two-way draw like a straight and flush draw, a pair and a draw, or a draw and overcards."

Daniel Negreanu

Postad

Ju tidigare i tävlingen desto enklare syn, dels är det inga bubblor i farten, och dels är det på nätet (dvs det här med att "turneringslivet i fara" är en fet jävla myt - det är ju bara att slå på en ny tävling om vi åker ut. Det kan vara ett argument live, om vi har tre tristessdagar framför oss vid bust innan planet går hem igen, men inte online).

• 5 weeks later...
Postad
Fan, jag vill också vara rungood 4 life och kunna skriva semidryga oneliners på forumet.

Hur orkar du? Känns rätt onödigt att håll på så med dom statsen du har enl opr. Är det inte bättre att lyssna på ngn som uppenbarligen är bättre?