Gå till innehåll

Är jag en elak person men jag blir glad när Hellmuth torskar...


PokerLeffe

Recommended Posts

Har precis kollat lite poker på pokertube, bla. PAD cashgame.

Jag blir verkligen glad när Hellmuth torskar potter, det värmer i hjärtat och får mig att känna inre sann lycka...:twisted: :twisted:

 

Det kan inte vara bra att känna så..:roll: :roll:

 

Är jag innerst inne en elak person :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

 

Var bara tvungen att skriva av mig lite.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltid kul att se Phil spela mot Durrr

Phils tiltningar är ju skitkul pokerhumor att se, ibland blir det överdrivet men jämför med tråkmånsar som Phil Ivey så blir det iaf lite pokershow när Bad Boy spelar på tv :D

 

+1, Phil Ivey har en värdelös tv-personlighet. Men å andra är dom ju inte där för att spela allan framför en kamera heller. Men lite whine kryddar ju lite :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men lite whine kryddar ju lite :)

Japp och Hellmuth vet ju om det. Antingen älskar man honom eller så hatar man honom. Hans marknadsvärde som pokerspelare höjs oavsett åsikt rejält i och med hans "whine-show" eftersom alla vill spela mot honom. Så ja, det är lite tragikomiskt, men jag tar det för vad det är.

 

Hellmuth får ju typ $50.000 för att vara konferencier på företagsevent. Berätta lite stories i 30 min, gå igenom regler och sen spela turneringen när en massa företag ska anordna nått kul för sina kunder och anställda.

 

Jag tror att Doyle Brunson är den enda som utöver Hellmuth har ett så pass högt "marknadsvärde" som pokerspelare...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker fan Hellmuth ska ha mycket mer cred än han fått av de mer insatta pokerspelarna. Han är ju uppenbarligen (eller har varit) bra på att exploatera oerfarna spelare. Dock förstår jag att han har det svårt mot dagens mattespelare med mer balanserat spel.

Han har ju ett och annat bracelet också. Fatta vilka supergudar tomgus, lilholdem eller nebuchad hade varit med några bracelets.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mjo visst fan är han en bra spelare, men hans självförtroende är 10 gånger större än hans spelskicklighet. Och hans snack om att han ska vara så överlägsen internetspelarna när det spelas live är BS. Hans strategi är hajmat för de skickligare nätspelarna och hans "reding skills" hjälper honom inte mkt mot dem.

 

Jag skulle inte påstå att han är en dålig spelare, men han är sjukt överskattad. Både av sig själv och alltför många andra som köper hans BS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mjo visst fan är han en bra spelare, men hans självförtroende är 10 gånger större än hans spelskicklighet. Och hans snack om att han ska vara så överlägsen internetspelarna när det spelas live är BS. Hans strategi är hajmat för de skickligare nätspelarna och hans "reding skills" hjälper honom inte mkt mot dem.

 

Jag skulle inte påstå att han är en dålig spelare, men han är sjukt överskattad. Både av sig själv och alltför många andra som köper hans BS.

 

Håller med helhjärtat, man kan ju dock lugnt säga att han besitter en hel del karaktär :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Phil Hellmuth likt McEnroe och andra amerikaner (hockeykillen som jag inte minns namnet på) spelar teater i tv-ljuset och de får betalt för det. Så länge som folk (OP) stör sig på det så kommer de fortsätta. Alla säger att Phil H är en reko kille utanför bordet och jag har hört desamma om McEnroe. Det är amerikansk kultur.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Reko, och reko. Ens personlighet sätts inte på prov förrän man hamnar i pressade situationer och P.H visar gång på gång hans totala frånvaro av självinsikt och självdistans. Han mår inte bra. Han har säkert goda sidor också men hans "mörka" sidor är ganska vidriga att se emellanåt.

 

Han har egentligen inte bra självförtroende för då hade han inte betett sig som han gör. Det är bara en försvarsmekanism, hans uppblåsta ego. Han hade inte tagit förluster så personligt och blivit så förödmjukad om han var stabil i sig själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillar Hellmuth... :oops: lite :-P Jag skulle själv aldrig bete mig som honom, hemska tanke (och jag skulle ha absolut noll befog för det), men så som han är, är det ofta med genier. De beter sig galet och blir ofta "missförstådda". Visst, han kanske inte är värsta geniet, men ett litet geni är han nog allt. Hans resultat talar ju för sig själv. Att han bara är bra mot dåliga spelare är nog bara en myt. Han har väl tagit hem turrar med en massa bra spelare, main event bland annat? Iof 20 sedan...

 

Är det förrästen någon här i tråden som är i nivå nog att ha spelat mot honom? Vad tycker ni om hans spel vid bordet? Smaskiga detaljer undanbedjes ej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han har egentligen inte bra självförtroende för då hade han inte betett sig som han gör. Det är bara en försvarsmekanism, hans uppblåsta ego. Han hade inte tagit förluster så personligt och blivit så förödmjukad om han var stabil i sig själv.

Så John Mcenroe slog flaskor och skällde på domaren för att han hade dåligt självförtroende och mådde dåligt? Det tror inte jag. Snarare var han likväl som P.H är inne i spelet till 100% när han är på planen.

 

Fasen, folk betalade ju extra för att de ville att McEnroe skulle vara ett hetsigt rötägg. Vissa tyckte han gjorde rätt, var kul och älskade honom för det. Andra tyckte att hans beteende inte hörde hemma på en tennisplan och tyckte att han var äcklig, patetisk och skulle diskvalificeras från turneringar...

 

Men oavsett så gick alla och kikade när McEnroe skulle spela och var intresserad av hans resultat. Hans marknadsvärde var och är fortfarande stort. Så visst. McEnroe var världsetta, men han vann aldrig Franska Öppna eller Australian Open... och ja P.H har mest WSOP Bracelets i världen men han plussar inte mest Online.

 

Jag gillar folk som vågar visa känslor och sticka ut. Typ profiler som P.H, McEnroe, Ara Abrahamian, Cantona osv... De vinner inga fair play priser och blir folk-kära som Ingemar Stenmark, men är ändå starka profiler som sporten behöver och får mer uppmärksamhet av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...