Gå till innehåll

FLT - 62o Heads Up


Bjorn_

Recommended Posts

Crypto $1/2 Hold'em (2 handed)

Fi brukar spela som en "Maniac" på fullbord, har däremot inte mött honom headsup förut.

 

Preflop: Hero is BB with 6 :diamond: 2 :spade:

Fi calls, Hero checks

 

En riktig skithand men ger han mig en gratisflop är det ju bara att ta imot. Any 2 cards can win, speciellt headsup.

 

Flop: 2 :diamond: 7 :heart: A :diamond: (2 SB) (2 players)

Hero checks, Fi bets, Hero raises, Fi calls

 

Vet inte om en checkraise här är någon god idé? Headsup mot en maniac känns det svårt att släppa någon hand som överhuvud taget har swowdown value.

 

Turn: 9 :spade: (3 BB) (2 players)

Hero checks, Fi bets, Hero calls

 

Här vet jag inte riktigt vad jag skall göra men bestämmer mig till slut för att checka för information och när han betar så callar jag.

 

River: 9 :diamond: (5 BB) (2 players)

Hero checks, Fi bets, Hero calls

 

Här borde jag kanske lägga mig men jag synar ändå.

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillar inte att checksyna ned. Det stora problemet med det är att han får frirulle att dra ut dig med alla sina semibluffar (särskilt sådana han skulle lagt mot ett bet).

 

Om snubben nu är crazy så kan vi ju utgå från att han har en rätt risig hand om han limpar in. Alltså nästan säkert inget ess. Om han dessutom är en betstation så finns det ju ingen anledning att inte exploatera det på floppen genom att checkraisa.

 

Sen blir det ju helt galet när du checksynar turn, det finns ju definitivt ingen chans att han checkar tillbaka en bättre hand än din så det enda som händer här är ju att du riskerar att ge honom ett gratisskott på 6 outs då och då och det är ju inte bra. Om du tror att han har en så stark HD att du inte kan beta ut så är det ju snarare checkfold som gäller. Jag skulle dock anta att jag ofta var bäst om han bara synade floppen och betade ut igen. Plus att det spelet ger mig ett gratisskott på att få bort hans pardrag samtidigt som jag betalar lika mycket som vid en checksyn mot hans par.

 

Jag skulle säga att rivern marginellt förbättrade din hand eftersom du inte längre är dominerad av händer som K2 och sätten för din motståndare att ha par minskar drastiskt. Här kan du väl köra en checksyn eftersom han inte kan dra längre, men jag skulle nog valuebetat sjuan.

 

En viktig sak att tänka på i den här handen är att det inte finns någon anledning för honom att tro att du har sämre än ess om du checkraisar floppen och betar turn, det gör att du blir av med fler av hans händer och det finns ju i stort sett ingen hand du vill ha syn av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är inte riktigt på det klara med vad du förespråkar. Tycker du att jag skall beta turn eller checkraisa?

 

Håller med om att han antagligen inte har ett ess, har han det har han antagligen en monsterhand typ AA, AK eller liknande.

 

Det är i alla fall min erfarenhet att vid headsup eller om det blir fold fram till SB i ett ring game brukar en limp i minst 90% av fallen vara en skräphand och i ett fåtal fall en monsterhand men nästan alldrig en "normalbra" hand.

 

Kan ju avslöja så mycket som att nian här var en hidden out för mig...

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är inte riktigt på det klara med vad du förespråkar. Tycker du att jag skall beta turn eller checkraisa?

Beta, du vill ju hellre att han lägger sig än att han försöker sig på en semibluff med typ KQ. Förvånansvärt så sitter den här typen av lirare fortfarande på ett pardrag på turn och man kan inte vara så säker på att få en bet då.

 

Som jag ser det: bet, check-raise, check-call, check-fold. Men jag är inte riktigt säker på rankingen mellan de två sista.

 

Plus att det är hiskeligt inkonsekvent att försöka checkraisa två gånger, även om den här snubben onekligen verkar vara en lämplig kandidat för det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle bettat ut på turn. aggro spelare limpar i SB = ess är inte så troligt och jag antar att han höjer med alla PP. Alttså är de en ganska ofarlig flopp, det är inte så troligt att han har ett par. du har hyffsat risig hand och om han har exempelvis Q2 eller 96 så ställer det till problem för dig. Det är ju dock HU och om han är aggo så gillar jag cr på floppen men däremot på turn så måste du fortsätta betta ut. Eventuellt att man checkraisar turn också men check/call tror jag inte är rätt. Anledningar till checkraisen det skulle vara att man tror sig kunna få bort alla hans pardraghänder + K2 eller kanske tom middle pair med risig kicker. kommer fienden fortsätta semibluffa oparade hålkort om du checkar turn? Jag vet inte hur agg du är men kan man utesluta ett ess från din HD när du inte höjer på knappen HU och vet han om det?

 

Frågan är väl vad som är planen om han raisar turn. Det visar ju på rätt mycket styrka från han så fold verkar rimligt men jag vet inte riktigt.

Sen river skulle jag nog check syna om han bara synar på turn. det ger inget att betta ut då han kommer folda alla pardrag( om han inte synar med K högt av nån anledning) och har ja otur så bluffhöjer han river och det vore en ganska tuff syn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...