Nidson Postad 29 December , 2008 Rapport Postad 29 December , 2008 Jag förstår inte riktigt problemet. Du verkar inte vara i något större behov av den extra inkomsten som mer spelande skulle ge, så varför då känna att du "borde" spela mer? Att få motivation genom att konsumera mer känns som ett cirkelresonemang som inte kommer göra dig lyckligare över huvud taget. Citera
Ferna Postad 29 December , 2008 Rapport Postad 29 December , 2008 Casha ut och starta om så ska du se att du har fått tillbaks motivationen Citera
Benny_81 Postad 29 December , 2008 Författare Rapport Postad 29 December , 2008 Jag förstår inte riktigt problemet. Du verkar inte vara i något större behov av den extra inkomsten som mer spelande skulle ge, så varför då känna att du "borde" spela mer? Jag började med poker för att jag såg det som en möjlighet att göra "stora" pengar. Efter ett par år av spelande börjar jag äntligen plussa stabilt och känner att jag kan slå en nivå och göra relativt fina pengar där(NL 400 SvS, omkring 100:-/h). Då tappar jag motivationen för att spela poker. Känns som helt fel läge att sluta spela poker när man äntligen börjat vinna. Att få motivation genom att konsumera mer känns som ett cirkelresonemang som inte kommer göra dig lyckligare över huvud taget. Om man lägger pengarna på vettiga saker så tycker jag faktiskt det är en bra idé. Men att bara slösa upp pengarna i vårt konsumtionssamhälle känns helt fel. Casha ut och starta om så ska du se att du har fått tillbaks motivationen Citera
Recommended Posts