Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Klart jag gör. UTG limpar så ofta med A-x eller 67 eller whatever. Endast undantagsvis för att trappa. Även på NL200 sker detta. Jag höjer med alla par också. Väldigt ofta, kanske 70 % av gångerna, vinner man pre då. Folk tror att man har stark hand i tidig pos och dessutom blir höjningen så pass stor att folk inte vill syna med sina skräphänder.

Ok då har vi lite delade meningar. Där jag spelar 10 manna så har mina FI stats som typ 10/7 eller 14/9, men dom stats så är det inte många lipm utg med Ax och 67.

Vart spelar du förresten?

Även om dom limpar med så dåliga händer så har dom ändå en range du sätter som på, och ifall du stackar av så har den rangen oftast AJ slagen.

Postad
Ok då har vi lite delade meningar. Där jag spelar 10 manna så har mina FI stats som typ 10/7 eller 14/9, men dom stats så är det inte många lipm utg med Ax och 67.

Vart spelar du förresten?

Även om dom limpar med så dåliga händer så har dom ändå en range du sätter som på, och ifall du stackar av så har den rangen oftast AJ slagen.

Jag tänker inte berätta var jag spelar. Men de FI jag spelar mot har oftast 20+/9- i stats. Finns förstås en del grinders också, men de limpar sällan. Limpar folk har de också hög VPIP och låg PFR.

Jag stackar givetvis inte av med AJ, om jag inte har en bra read. TPTK kan jag stacka av med, ibland, men inte endast med träff på A.

Postad
Jag tänker inte berätta var jag spelar. Men de FI jag spelar mot har oftast 20+/9- i stats. Finns förstås en del grinders också, men de limpar sällan. Limpar folk har de också hög VPIP och låg PFR.

Jag stackar givetvis inte av med AJ, om jag inte har en bra read. TPTK kan jag stacka av med, ibland, men inte endast med träff på A.

WOW 20+/9- låter nice, nu blir man lite nyfiken. Själv spelar jag på ipoker, men kan tänka mig att du lirar på party eller nåt liknande i så fall.

Jag spelar ganska många bord, kanske därför jag inte gillar att höja AJ ur position mot många som limpat, men det kanske fungerar för dig.

GL