Gå till innehåll

Irriterande kommentarer


hAgLuNd666

Recommended Posts

5ggr om året får jag ett infall och hånar motståndaren när jag dragit ut rejält. Inte snyggt men man får ett fnissanfall (ofta om man lirar bredvid ngn kompis).

i stil med "MUAHAHAHAHAHA, IN YOUR FACE!!!"

Resultatet brukar bli ganska roligt :lol:

 

Att håna efter utdragningar är bland de största nöjena med poker! Jag gör det dock bara mot folk som själva beter sig så, så de får smaka på sin egen medicin. De förtjänar det. Och att de beter sig precis lika illa själva innebär inte alls att de tycker det är OK att jag beter mig så mot dem, vilket bara adderar till nöjet.

 

Risken är ju förståss att andra spelare vid bordet inte uppmärksammat att snubben i fråga själv betett sig som ett as, vilket gör att de tycker att jag är ett svin. men den risken kan jag ta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja, det är så jävla nedrigt när folk ser till att verbalt tilta en precis innan de drar från bordet. Det är bara genomlågt. De har inte ens några pengar att tjäna på det.

 

HAHA "svenska fel" =D (Om man läspar tillräckligt mycket så låter det nästan rätt..)

 

Saker jag irriterar mig på? Folk som säger "Nice Hand" till r*tards som träffar sina nötter på turn/river med 1-4 outs

 

Och så stör jag mig på folk som är såkallade "calling stations" och sedan vinner på rivern

 

"Ah well, that's poker!"

 

/Alex

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HAHA "svenska fel" =D (Om man läspar tillräckligt mycket så låter det nästan rätt..)

 

Saker jag irriterar mig på? Folk som säger "Nice Hand" till r*tards som träffar sina nötter på turn/river med 1-4 outs

 

Och så stör jag mig på folk som är såkallade "calling stations" och sedan vinner på rivern

 

"Ah well, that's poker!"

 

/Alex

 

standard är att aldrig håna fisken. Om de däremot vaknar upp med en fin hand och vinner får de gärna ett NH, om man drar ut dem kan det komma ett UL el så. Att hålla fisken vid liv är nog bra på sikt. Om de får beröm av regulars så kanske de tror dem har blivit bra. Sen tycker de nog det är en roligare hobby om man pratar med dem ibland (fast inte uppläxande el lärande).

 

Calling stations kommentaren har jag inte fått många ggr, skulle gärna ha den oftare (för de borde ju inte dra ut för ofta). Jag tänker mig att det är en äldre gentleman (typ doyle fast fisk) och dem spelar man gärna med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tidigare var jag inte smart nog att lämna bordet när jag satt med 4+ inköp och spelat allt för länge in på småtimmarna. Det var väldigt ofta som det komm in folk på bordet och började nedvärdera mitt spel på ganska sofistikerade sätt. Jag märkte inte själv att jag tiltade på det, men det hände flera gånger att jag torskade allt på ganska kort tid. Nu är jag tuffare och tiltar tilbax så mycket jag kan eller så lämnar jag bordet. IRL väntar jag utanför med en yxa... :evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man sätter sig på ett NL1k HU bord, en fisk sätter sig oxå med fullt inköp.

Man får in alla pengar på floppen med TPTK mot hans mittenpar.

Han träffar triss på river.

Han sitter ut.

Han skriver TY.

Han lämnar bordet.

 

Du spelar NL1000 HU och stör dig fortfarande på sånt? Wow. Nick och site?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha, spelade just HU mot en kille och var upp 4 inköp när han vann tillbaks ett av dem med K9 i klöver och en runner runner flush mot min AJ och floppen AAQ (en klöver). Jag pottar flopp och överbetar turn för att få in hela skiten till river då han övervärderat svaga ess tidigare. Nåväl, fattar inte hur idioten tänkte, men det betalade sig för honom och jag blev lite tiltad och skrev "?" i chatten, varpå han svarar "whats the matter, are you afraid?" :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...