Benny_81 Postad 26 December , 2008 Rapport Share Postad 26 December , 2008 Flög just hem från hufvudstaden(17:45 -> 18:45) och då fick jag riktigt ont i ett öra. Brukar inte få det när jag flyger men trots att jag började gäspa, tunga tuggummi och blåsa ut genom öronen genom att blåsa genom näsan och hålla för den så, släpper det inte. Vad ska jag göra?! Notering: Jag tror jag fick mitt långvariga(brukar släppa efter någon minut) öronlock eftersom jag är snuvig/nyser. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jennez Postad 27 December , 2008 Rapport Share Postad 27 December , 2008 Kan vara riktigt jobbigt det där. Händer mig ibland också då jag är förkyld. Tyvärr har jag inga tips mer än att det går över av sig själv inom ngt dygn. Oftast tar jag tåget till huvudstaden dock. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Matfrid Postad 27 December , 2008 Rapport Share Postad 27 December , 2008 Vet inte vad man ska göra, men tänk på att problemet kanske inte längre är öronlocket, utan effekten av det. Att stressa örat med mer tryck och övningar kanske förvärrar det hela, t ex förstorat ett eventuellt hål, irriterar irriterade slemhinnor m.m ännu mer. De som kan sånt här är dykare, så dykarforum kan vara en bra källa. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
lolcatz Postad 27 December , 2008 Rapport Share Postad 27 December , 2008 Gäspa funkar alltid. Funkar det inte för dig så gäspar du helt enkelt för dåligt dåligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Benny_81 Postad 27 December , 2008 Författare Rapport Share Postad 27 December , 2008 Tack för tipsen och er sympati. Var en sväng på krogen efter 00:00 och där någon släppte det Efter 6 timmar eller ngt. Har som ngn sa säkert att göra med att jag vara snuvig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Metaddict Postad 27 December , 2008 Rapport Share Postad 27 December , 2008 Ear Planes is the shit för övrigt! Finns på apoteket. Jag sätter mig inte på ett flyg utan dem. http://www.earplanes.se/ Sen är nässpray ett måste om man är snuvig. Vicks Blå att suga på när nedflygningen börjar hjälper ytterligare några procent. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts